Szukaj
Skrzypienie zawieszenia jest zmartwieniem wielu użytkowników pojazdów, które nie są pierwszej nowości. Najczęściej wywołują je zużyte lub uszkodzone elementy auta, ale każdy z nich da się naprawić.
Zadbanie o samochód wymaga dużo zachodu. Należy nie tylko na bieżąco uzupełniać paliwo czy poziom oleju, ale też wymieniać części, dokonywać napraw i dbać o jego wnętrze. Niestety, wielu kierowców całkowicie zaniedbuje samochody. Stojąc na stanowisku, że dopóki nic od auta nie odpada, to wszystko jest dobrze, idziesz (a właściwie jedziesz) prostą drogą do uszkodzenia, często nieodwracalnego, swojego pojazdu. A czasem, kiedy zawieszenie generuje dziwne w odbiorze dźwięki, problem może nawet zagrażać twojemu życiu, dlatego dobrze jest poświęcić nieco czasu na przyjrzenie się mu.
Gdzie szukać przyczyn skrzypienia?
Dźwięki, wskazujące na potrzebę zareagowania generuje najczęściej układ zawieszenia, a także układ kierowniczy. Stukanie, piszczenie i zgrzyty są powodowane nieraz przez łożyska mocowań kolumn, które są już nadwyrężone długim użytkowaniem. Jeśli sprężyna zawieszenia została uszkodzona, lub też nieprawidłowo zamontowana, najmniejsze nierówności będą generować przykre i sygnalizujące problem dźwięki. Zgrzytanie generować potrafią nawet amortyzatory, które przeszły testy, a jednak nie ujawniły w nich wad. Wtedy przyczyna może być wewnętrzna. W takiej sytuacji powinieneś dokładnie sprawdzić swój układ kierowniczy oraz to, czy w zawieszeniu nie ma luzów.
"W przypadku podpór przednich amortyzatorów, w których zostały uszkodzone łożyska, skrzypienie będzie słyszalne podczas skrętów. Uszkodzenie sworzni wahaczy to kolejny powód zgrzytów, które informują o potrzebie podreperowania stanu swojego auta - dodaje Tomasz Wykowski z portalu motoryzacyjnego motoklub.pl."
Inne przyczyny skrzypienia
Niekiedy podwozie już od samego początku ma po prostu wadę konstrukcyjną. Wówczas wszelkie bardziej nadwyrężające auto nawierzchnie powodują przeciążenie układu i źle wyprofilowane elementy odkształcają się a przez to hałasują. Czasem dzieje się też tak, że skrzynia biegów zostaje uszkodzona. Problem potrafi leżeć również w poduszkach silnika, które są już zwyczajnie zużyte. Nieraz dochodzi do przykrych trzasków z powodu luzu tulei wahacza, drążków kierowniczych oraz przewodów hamulcowych. Układ hydrauliczny, mimo swojej sprawności, także potrafi zaznaczać swoją obecność skrzypieniem. Czasami, podczas jazdy zwyczajnie ocierają o siebie nawzajem różnego rodzaju gumowe i plastikowe elementy, które powodują hałasy dochodzące z dołu pojazdu.
Do kogo jak nie do fachowca?
U mechanika możesz dokonać wszelkich niezbędnych napraw, dzięki czemu hałasy przestaną być problemem i nie będą już zaprzątać ci głowy. Czasami nie są potrzebne gruntowne wymiany i remonty, a wystarczyć będzie jedynie obfite posmarowanie skrzypiących części. Sprawdzenie czy w zawieszeniu nie ma luzu będzie czasami wystarczające i pozwoli dobrze zdefiniować, które miejsce wymaga interwencji.
Jakie mogą być skutki drobnych uszkodzeń?
Niestety, niewielkie uszkodzenia mogą rzutować na pozostałe części pojazdu, powodując większe szkody, dużo bardziej przykre niż tylko stukanie i skrzypienie. Dla przykładu, jeżeli dojdzie do pęknięcia sprężyny zawieszenia, może dojść do uszkodzenia jakiegoś podzespołu lub zniszczenia opony.
Dlaczego eliminować takie dźwięki?
Dobre funkcjonowanie wszystkich części samochodu jest niezbędne do bezpiecznej jazdy. Poza tym nie bez znaczenia jest też komfort, który zapewnia płynność pojazdu i przyjemność wynikająca z tego faktu. Oprócz tego, aby nie pogorszyć stanu swojego samochodu, tylko zapewnić mu długi żywot, lepiej żebyś w porę lokalizował trzaski, namierzał miejsca w których występują i eliminował je. Aby mieć pewność, że wszystko działa jak należy, powinieneś jak najszybciej reagować i usuwać źródła trzasków w zawieszeniu.
Jak widać, skrzypienie zawieszenia jest spowodowane zużytymi i nadwyrężonymi wiekiem elementami układu zawieszenia. Problemy powoduje też układ kierowniczy. Wszystkie problemy ze swoim skrzypiącym autem usuniesz u mechanika, który zlokalizuje ich źródło i usunie usterki.
Okazuje się że tak, i to nadzwyczaj wysokie.
Auto posiada tylko lekko zmodyfikowany skręt, hydrauliczny ręczny i zaspawany dyferencjał, a nie odstaje od mocniejszych i profesjonalnie zmodyfikowanych driftowozów."
- silnik V6 3,6l 545KM i 627 Nm
- przyspieszenie do setki 2,8s
- V-max 320km/h
- cena dzisiaj to już od 150tyś ( jest to samochód marzeń wielu ludzi )
#2. 2009 Dodge Challenger SRT8
- silnik 6,1l V8 o mocy 431KM
- przyspieszenie do setki 4s
- V-max 290km/h
- cena dzisiaj to 100tyś (ale warto dać za taka zabawkę )
#3. Ferrari FXX
- silnik 1050KM V12 o pojemności 6,3l
- przyspieszenie do setki 2,5s
- V-max 345km/h
-zrobiono tylko 40 sztuk tego samochodu
- cena dzisiaj to 2,5mln euro ale już raczej samochód jest niedostępny
#4. Navistar MXT
- silnik 6,4l V8 o mocy 325KM
- przyspieszenie do setki 6,7s
- V-max 220km/h
-produkowano wersje zwykłe i kuloodporne
- cena dzisiaj to kolo 100tyś euro (zwykły)
#5. BMW M5
- silnik 5l V10 o mocy 509KM
- przyspieszenie do setki 4,7s
- V-max 290km/h
- cena dzisiaj to koszt około 90tyś najstarsze wersje aż po 200tyś
#6. Flip Car
MOC
• GM silnik LS3 paka, 500 KM
• 200 KM jednostka NOS
• K & N Układ dolotowy
• Holley układ paliwowy
• akumulatory Optima
• Magnaflow niestandardowy układ wydechowy
• VP Racing Fuel
Układ napędowy
• Kilgore Turbo 400
• Winters manetka
• GM Dana 60 sterowane oś tylna
• 4.88 Przekładnie z Detroit Locker
• Casale V-Drive
UKŁAD HAMULCOWY
• Fabrycznie 1 Ton GM z klocków hamulcowych na EBC
ZAWIESZENIE
• 3 ogniwo budują - air ride
• GM 1 tona ciężarówki z przodu i jazda powietrza
• Żużel Inżynieria kołysać barów
• Howe przedni i tylny hydrauliczny układ kierowniczy
• AFCO wstrząsy coilover
WNĘTRZE
• manometry Autometer
• Kierownica Sparco
• fotele Kirkey Race
• Deist system przeciwpożarowy
ZEWNĘTRZNY
• Exposed rurowego podwozia
• Stali i Lexan kula korekty
• 5140 niestandardowy tylne skrzydło z włókna węglowego
Koła i opony
• Marsh Racing 17 x 11 (przód) 17 x 15 (tył)
• hoosier
#7. Jensen Interceptor
- silnik 6l generujący moc 300KM (w filmie około 600KM)
- przyspieszenie do setki po tuningu około 4s
- V-max po tuningu około 280km/h
- cena dzisiaj to około 150tyś dolarów (ale już jest nie dostępny)
#8. Dodge Charger Daytona
- silnik 7,2l o mocy fabrycznej 380KM w filmie około 700KM
- przyspieszenie do setki około 3,8s
- V-max około 290km/h
- cena dzisiaj to miliony bo jest niedostępny!!
#9. 1970 Ford Anvil Mustang
- silnik 7l V8 cobra o mocy 360KM w filmie około 600KM
- przyspieszenie do setki po tuningu około 4s
- V-max 280km/h
- cena dzisiaj miliony bo niedostępny
#10. 1970 Ford Escort RS1600 MK1
- silnik 2l o mocy fabrycznej około 250Km w filmie szacowane na około 450KM
- przyspieszenie do setki 4s
- V-max 250km/h
- cena dzisiaj koło 100tys za dobry egzemplarz jeśli się taki znajdzie
#11. Alfa Romeo Giulietta
-silniuk 1,4l silnik TB MultiAir generujący 170 KM i 250 Nm
-V-max około 240km/h
- powstało tylko 6 sztuk tego egzemplarzu
-cena: kiedy samochód był w salonie kosztował 25 675 funtów (teraz pewnie znacznie więcej jeśli jeszcze jest)
#12. 2011 Dodge Charger
- silnik 5,7l V8 354KM
- przyspieszenie do setki 4,9s
- V-max 260km/h
- cena dzisiaj to ponad 100tyś (55x oglądano na YT)
1 2 3 > ostatnia ›
« poprzednia 1 2 3 następna »