Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 220 takich materiałów
    Ferrari Enzo –
    16 lutego 2019, 23:19 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari Enzo –
    11 stycznia 2019, 22:09 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari F40 – W roku 1986 Porsche ogłasza model 959 najszybszym samochodem na świecie, tym samym jawnie wyzywając konkurentów z Włoch do otwartej wojny, bowiem Porsche zagrał Ferrari na nosie i to w przededniu ich wielkiego święta... Po prezentacji Porsche, Enzo Ferrari poczuł się jak mistrz świata wagi ciężkiej znokautowany przez 12-latka. Dla niego to była zniewaga podobna do polecenia, by Chuck Norris założył rurki. Do tej pory prowadził on wojnę podjazdową z Lamborghini. Wojna ta polegała na zwiększaniu mocy we flagowych modelach, czyli w Testarossie u Ferrari i Countachu w Lamborghini. Co roku prowadził to jeden, to drugi model. Póki co walka stanęła na 294 km/h w Countachu. Jednak po prezentacji Porsche 959 88-letni Enzo Ferrari zdał sobie sprawę, że podwyższanie mocy nie wystarczy, by być najszybszym na świecie. Mocno wkurzony Enzo zwołał więc naradę w firmie i stanowczo powiedział, że za rok Ferrari ma wypuścić jeszcze lepszy i szybszy model. Dlaczego za rok? Bo w roku 1987 firma obchodziła 40-lecie istnienia i tej rocznicy żadne Porsche zakłócić mu nie może. Zatem inżynierowie wzięli się do dzieła i już za rok zaprezentowali najgenialniejszy samochód sportowy wszech czasów. Był nim Ferrari F40. Liczba w nazwie oznaczała, że auto jest zbudowane na 40-lecie istnienia firmy, a F to skrót od Ferrari. Proste i eleganckie.
    W roku 1986 Porsche ogłasza model 959 najszybszym samochodem na świecie, tym samym jawnie wyzywając konkurentów z Włoch do otwartej wojny, bowiem Porsche zagrał Ferrari na nosie i to w przededniu ich wielkiego święta... Po prezentacji Porsche, Enzo Ferrari poczuł się jak mistrz świata wagi ciężkiej znokautowany przez 12-latka. Dla niego to była zniewaga podobna do polecenia, by Chuck Norris założył rurki. Do tej pory prowadził on wojnę podjazdową z Lamborghini. Wojna ta polegała na zwiększaniu mocy we flagowych modelach, czyli w Testarossie u Ferrari i Countachu w Lamborghini. Co roku prowadził to jeden, to drugi model. Póki co walka stanęła na 294 km/h w Countachu. Jednak po prezentacji Porsche 959 88-letni Enzo Ferrari zdał sobie sprawę, że podwyższanie mocy nie wystarczy, by być najszybszym na świecie. Mocno wkurzony Enzo zwołał więc naradę w firmie i stanowczo powiedział, że za rok Ferrari ma wypuścić jeszcze lepszy i szybszy model. Dlaczego za rok? Bo w roku 1987 firma obchodziła 40-lecie istnienia i tej rocznicy żadne Porsche zakłócić mu nie może. Zatem inżynierowie wzięli się do dzieła i już za rok zaprezentowali najgenialniejszy samochód sportowy wszech czasów. Był nim Ferrari F40. Liczba w nazwie oznaczała, że auto jest zbudowane na 40-lecie istnienia firmy, a F to skrót od Ferrari. Proste i eleganckie.
    24 czerwca 2018, 23:54 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dokładnie 120 lat temu urodził się Enzo Ferrari! – Wbrew temu, jak by się mogło wydawać jako szef uznanej Scuderii Ferrari prowadził bardzo spokojne życie. 

Pił i jadł umiarkowanie. Dzień rozpoczynał od wizyty na cmentarzu, gdzie pochowani byli jego rodzice, żona Laura i syn Dino. Później, obowiązkowo odwiedzał zakład fryzjerski Antonia d'Elii, by się ogolić. Po wypiciu cappuccino udawał się do fabryki, by rozpocząć swój dzień w pracy. Lunch spożywał w niewielkiej restauracji w Maranello, kolację w domu, z rodziną (drugim synem Piero i jego matką - Liną Lardi). Żyli w skromnym domu w Modenie, gdyż Enzo wszystkie zarobione pieniądze inwestował w firmę. 

Nie ufał bankom, nie latał samolotami, nie korzystał z wind, nie podróżował. Wolał, by ludzie przychodzili do niego, co dawało mu poczucie kontroli. Nawet wyścigi wolał oglądać w domu, przed telewizorem. Dla pracowników był znany po prostu jako szef (capo). Sam o sobie mówił, że jest agitatorem. Faktem jest, że miał dar przekonywania. Dla jego Scuderii pracowali tylko najlepsi.

Wszystkiego najlepszego, Enzo!
Buon compleanno, Enzo!
    Wbrew temu, jak by się mogło wydawać jako szef uznanej Scuderii Ferrari prowadził bardzo spokojne życie.

    Pił i jadł umiarkowanie. Dzień rozpoczynał od wizyty na cmentarzu, gdzie pochowani byli jego rodzice, żona Laura i syn Dino. Później, obowiązkowo odwiedzał zakład fryzjerski Antonia d'Elii, by się ogolić. Po wypiciu cappuccino udawał się do fabryki, by rozpocząć swój dzień w pracy. Lunch spożywał w niewielkiej restauracji w Maranello, kolację w domu, z rodziną (drugim synem Piero i jego matką - Liną Lardi). Żyli w skromnym domu w Modenie, gdyż Enzo wszystkie zarobione pieniądze inwestował w firmę.

    Nie ufał bankom, nie latał samolotami, nie korzystał z wind, nie podróżował. Wolał, by ludzie przychodzili do niego, co dawało mu poczucie kontroli. Nawet wyścigi wolał oglądać w domu, przed telewizorem. Dla pracowników był znany po prostu jako szef (capo). Sam o sobie mówił, że jest agitatorem. Faktem jest, że miał dar przekonywania. Dla jego Scuderii pracowali tylko najlepsi.

    Wszystkiego najlepszego, Enzo!
    Buon compleanno, Enzo!
    Enzo Anselmo Ferrari (ur. 18 lutego 1898 w Modenie, zm. 14 sierpnia 1988 tamże) – włoski kierowca wyścigowy oraz założyciel wytwórni samochodów wyścigowych i sportowych Ferrari.
    18 lutego 2018, 17:34 przez ~kjkibi | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło: youtube.com
    Enzo Ferrari –
    31 grudnia 2017, 19:40 przez Tomek78 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Museum Enzo Ferrari –
    22 listopada 2017, 19:53 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło: własne
    Papież i jego Lambo – Papież Franciszek otrzymał samochód bezpośrednio od włoskiej marki. Niestety najwyższy kapłan nie będzie użytkował Lambo jako nowego papamobila. Tak jak Papież Polak, Jan Paweł II otrzymał Ferrari Enzo, które później przekazał na aukje charytatywną na rzecz ofiar tsunami w Azji, tak samo Papież Franciszek zamierza przekazać pieniądze ze sprzedaży włoskiego byka na rzecz Projektu Odbudowy Równiny Niniwa. Auto zostało poświęcone, pobłogosławione i podpisane na masce.
    Papież Franciszek otrzymał samochód bezpośrednio od włoskiej marki. Niestety najwyższy kapłan nie będzie użytkował Lambo jako nowego papamobila. Tak jak Papież Polak, Jan Paweł II otrzymał Ferrari Enzo, które później przekazał na aukje charytatywną na rzecz ofiar tsunami w Azji, tak samo Papież Franciszek zamierza przekazać pieniądze ze sprzedaży włoskiego byka na rzecz Projektu Odbudowy Równiny Niniwa. Auto zostało poświęcone, pobłogosławione i podpisane na masce.
    16 listopada 2017, 21:48 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 365 GTB/4 (1968-1973) – Silnik: V12, 4390 cm3.
Moc: 352 KM przy 7500 obr./min.
Prędkość maksymalna: 280 km/h.
Produkcja: 1284 egzemplarzy.

Pierwotnie miała to być "Daytona", zadecydował o tym podobno sam Enzo, chcąc upamiętnić potrójne zwycięstwo swoich samochodów na tym amerykańskim torze. Jednak nazwa przedwcześnie przedostała się do prasy i dlatego w ostatniej chwili została odrzucona. Pozostano więc przy tradycyjnej metodzie oznaczania nowych modeli ilorazem pojemności silnika i liczby cylindrów (365). GTB to skrót od Gran Turismo Berlinetta, 4 natomiast określa liczbę wałków rozrządu w silniku.
    Silnik: V12, 4390 cm3.
    Moc: 352 KM przy 7500 obr./min.
    Prędkość maksymalna: 280 km/h.
    Produkcja: 1284 egzemplarzy.

    Pierwotnie miała to być "Daytona", zadecydował o tym podobno sam Enzo, chcąc upamiętnić potrójne zwycięstwo swoich samochodów na tym amerykańskim torze. Jednak nazwa przedwcześnie przedostała się do prasy i dlatego w ostatniej chwili została odrzucona. Pozostano więc przy tradycyjnej metodzie oznaczania nowych modeli ilorazem pojemności silnika i liczby cylindrów (365). GTB to skrót od Gran Turismo Berlinetta, 4 natomiast określa liczbę wałków rozrządu w silniku.
    21 sierpnia 2017, 18:14 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj