Szukaj
Znalazłem 169 takich materiałów
Oto Chevrolet Chevette, czyli odpowiednik naszego Opla Kadeta. Tak właśnie powinien wyglądać prawdziwy sleeper!
Raczej nikt się nie spodziewa, że stary, zardzewiały samochód rodzinny - miejski, z starym lakierem, a nawet z 4 różnymi stalówkami posiada - TURBO LSX 454.
Najlepsza jednostka Chevroleta z serii LS Engine o pojemności 454 cu in. (7.4 L) i standardowej mocy ok 620HP. Dodać do tego na pewno różne dodatkowe mody i Turbo i pewnie wyjdzie z 900-1000KM.
BODY - BMW 320si E90, 4 drzwi.
ENGINE - turbodoładowany 4-cylindrowy w linii, wzdłużnie zainstalowane; Rozkład: dwa wałki rozrządu w głowicy, 16 zaworów; Pojemność skokowa: 1598 cc; Średnica x skok tłoka: 77 x85.8 mm; Stopień sprężania: 12,5:1; sterowanie silnikiem: Cosworth Pectel MQ 12; Smarowanie: sucha miska olejowa.
TRANSMISSION - tylne koła; skrzynia biegów: X-trac 6-biegowa, sekwencyjna zmiana; Sprzęgło: z włókna węglowego pojedynczy lub podwójny płyta; różnicowego: mechaniczne samoblokujący mechanizm różnicowy.
CHASSIS - Zawieszenie przód: podwójne wspólne amortyzatora, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator; Tylne zawieszenie: pięć Link oś, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator; kierowniczy: wspomaganie zębatkowy.
BRAKES - nie-wspomaga system podwójnego obiegu; Przednie hamulce: zaciski 4-tłoczkowe, wentylowane tarcze 332 mm ze stali; Tylne hamulce: 2-tłoczkowe zaciski, wentylowane tarcze 291 mm ze stali nierdzewnej.
DIMENSIONS - długość: 4539 mm; Szerokość: 1858 mm; rozstaw osi 2.763 mm; Minimalna masa 1150 kg, w tym kierowcy.
BODY - Honda Civic, 5-drzwiowy.
ENGINE - turbodoładowany 4-cylindrowy w linii, poprzecznie zainstalowany; Rozkład: dwa wałki rozrządu w głowicy, 16 zaworów; Współczynnik kompresji: wstrzymana danych; Pojemność skokowa: 1595 cc; Średnica x skok tłoka: 81 x 77,4 mm; sterowanie silnikiem: Pectel; Smarowanie: Mokra miska olejowa.
TRANSMISSION - przednie koła; skrzynia biegów: 6-biegowa Xtrac, przesunięcie sekwencyjny; Sprzęgło: twin-płyta z włókna węglowego; różnicowego: mechaniczne samoblokujący mechanizm różnicowy.
CHASSIS - przednie i tylne zawieszenie: McPherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator; kierowniczy: wspomaganie zębatkowy.
BRAKES - podwójny układ hydraulicznie; obwód Przednie hamulce: zaciski 4-tłoczkowe, wentylowane tarcze 375 mm ze stali; Tylne hamulce: 2-tłoczkowe zaciski, tarcze stalowe 278 mm.
DIMENSIONS - długość: 4285 mm; Szerokość: 1950 mm; rozstaw osi 2.621 mm; Minimalna waga: 1100 kg, w tym kierowcy.
Jednostka napędowa została wprowadzona w 2010 roku i od tego czasu cztery razy pod rząd zdobyła tytuł „International Engine of the Year” w kategorii silników od 2 do 2.5 litra. Z tą jednak różnicą, że silnik oryginalnie generuje „zaledwie” 310 KM i jest montowany m.in. w RS Q3, TT RS oraz RS3 Sportback.
W modelu A3 Clubsport Quattro wciągnięto z niego aż 525 KM, co daje 211,7 KM z jednego litra. Moment obrotowy dostępny w zakresie 2300-6000 obr./min jest nie mniej imponujący i wynosi 600 Nm. By uzyskać tak dużą moc producent zastosował większą turbinę oraz zmodyfikowany intercooler. To umożliwia rozpędzenie się do 310 km/h, zaś pierwsza setka na liczniku pojawia się po 3,6 sekundy!
Audi tłumaczy, że ze względu na specyficzną sekwencję zapłonu (1-2-4-5-3) silnik ma charakterystyczny dźwięk wzmocniony dodatkowo przez sportowy dolot i bardzo wydajny układ wydechowy.