Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 152 takie materiały
    Mercedes-Benz SLS AMG Black Series – Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz w latach 2010-2014. SLS AMG został zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie w 2009 roku. Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2012 roku zaprezentowano wersję roadster pojazdu. Przy okazji auto otrzymało delikatny lifting. Zmieniono m.in. nazwę wersji coupe na SLS AMG GT, zastosowano ciemniejsze przednie i tylne reflektory, osłonę chłodnicy, lusterka zewnętrzne. SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Stylistyka samochodu nawiązuje do produkowanego w latach 50. Mercedesa 300 SL Gullwing. Wersja Black Series napędzany jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 zastosowanym w samochodzie drogowym. 6,2-litrowe V8 wytwarza moc 631 KM oraz moment obrotowy 635 Nm. SLS AMG Black Series osiąga prędkość maksymalną 315 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz w latach 2010-2014. SLS AMG został zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie w 2009 roku. Podczas salonu samochodowego w Genewie w 2012 roku zaprezentowano wersję roadster pojazdu. Przy okazji auto otrzymało delikatny lifting. Zmieniono m.in. nazwę wersji coupe na SLS AMG GT, zastosowano ciemniejsze przednie i tylne reflektory, osłonę chłodnicy, lusterka zewnętrzne. SLS AMG jest pierwszym samochodem z nadwoziem i podwoziem wykonanym w całości z aluminium. Stylistyka samochodu nawiązuje do produkowanego w latach 50. Mercedesa 300 SL Gullwing. Wersja Black Series napędzany jest najmocniejszym wolnossącym silnikiem V8 zastosowanym w samochodzie drogowym. 6,2-litrowe V8 wytwarza moc 631 KM oraz moment obrotowy 635 Nm. SLS AMG Black Series osiąga prędkość maksymalną 315 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund. Moc przenoszona jest na koła tylne w układzie transaxle poprzez dwusprzęgłową, 7-biegową półautomatyczną skrzynię biegów DCT.
    Audi RS2 Avant – Sportowy samochód oparty na bazie Audi 80 Avant produkowany w latach 1994-1995. Samochód powstał przy współpracy niemieckich marek Audi i Porsche. Większość egzemplarzy RS2 to kombi, lecz powstały również cztery egzemplarze w wersji sedan. Po udanej prezentacji modelu 500E Mercedesa i jego sukcesie zarówno pod względem osiągów jak i sprzedaży Audi rozpoczęło współpracę z Porsche. Chociaż wiele elementów konstrukcyjnych samochodu zostało wyprodukowanych przez Audi, montażem zajmowało się Porsche w ich fabryce Rossle-Bau w Zuffenhausen w Niemczech. RS2 napędzane jest przez turbodoładowany silnik I5 o pojemności 2,2 l. Silnik ten został wyprodukowany przez Audi, ale został znacznie zmodyfikowany przez Porsche: standardowa turbosprężarka KKK została zamieniona na większą wraz z wytrzymałym intercoolerem i wtryskiwaczami paliwa o wyższym przepływie, nowo zaprojektowanym wałkiem rozrządu, wydajniejszym układem dolotowym i niskociśnieniowym układem wydechowym. Z tymi modyfikacjami silnik RS2 wytwarza moc 315 KM i moment obrotowy 410 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 262 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 4,8 sekundy. W teście drogowym przeprowadzonym w 1995 roku przez brytyjski magazyn samochodowy Autocar RS2 przyspieszał 0-30 mph w 1,5 sekundy co oznaczało, że RS2 osiąga tą prędkość szybciej niż drogowa wersja McLarena F1.
    Sportowy samochód oparty na bazie Audi 80 Avant produkowany w latach 1994-1995. Samochód powstał przy współpracy niemieckich marek Audi i Porsche. Większość egzemplarzy RS2 to kombi, lecz powstały również cztery egzemplarze w wersji sedan. Po udanej prezentacji modelu 500E Mercedesa i jego sukcesie zarówno pod względem osiągów jak i sprzedaży Audi rozpoczęło współpracę z Porsche. Chociaż wiele elementów konstrukcyjnych samochodu zostało wyprodukowanych przez Audi, montażem zajmowało się Porsche w ich fabryce Rossle-Bau w Zuffenhausen w Niemczech. RS2 napędzane jest przez turbodoładowany silnik I5 o pojemności 2,2 l. Silnik ten został wyprodukowany przez Audi, ale został znacznie zmodyfikowany przez Porsche: standardowa turbosprężarka KKK została zamieniona na większą wraz z wytrzymałym intercoolerem i wtryskiwaczami paliwa o wyższym przepływie, nowo zaprojektowanym wałkiem rozrządu, wydajniejszym układem dolotowym i niskociśnieniowym układem wydechowym. Z tymi modyfikacjami silnik RS2 wytwarza moc 315 KM i moment obrotowy 410 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 262 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 4,8 sekundy. W teście drogowym przeprowadzonym w 1995 roku przez brytyjski magazyn samochodowy Autocar RS2 przyspieszał 0-30 mph w 1,5 sekundy co oznaczało, że RS2 osiąga tą prędkość szybciej niż drogowa wersja McLarena F1.
    1 września 2022, 21:57 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Blisko 150 skontrolowanych pojazdów, 115 ujawnionych wykroczeń, 36 zatrzymanych dowodów rejestracyjnych m.in za przekroczenie emisji hałasu to efekt działań lubelskiej drogówki. Policjanci prowadzili nocne działania wobec kierujących, których agresywny styl jazdy powoduje zagrożenie w ruchu drogowym oraz prowadzi do zakłócenia spoczynku mieszkańcom.

    W ostatnich dniach policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Lublinie przeprowadzili wzmożone działania kontrolne pod nazwą „Stop – drift”. Funkcjonariusze podczas nocnych patroli zwracali szczególną uwagę na kierowców przejawiających agresywny i brawurowy styl jazdy. Dodatkowo istotnym elementem prowadzonych działań było eliminowanie z ruchu drogowego pojazdów naruszających normy emisji hałasu. W trakcie akcji policjantów wspomagali pracownicy monitoringu miejskiego, którzy na bieżąco obserwowali ulice miasta i przekazywali informacje o próbach naruszeń przepisów i driftowania. Ponadto w weekend na ulicach Lublina pojawiły się nieoznakowane radiowozy z wideorejestratorami z Kraśnika, Lubartowa i Opola Lubelskiego.

    W trakcie działań mundurowi skontrolowali 150 pojazdów i ujawnili 115 wykroczeń związanych głównie z przekroczeniem dozwolonej prędkości lub stwarzaniem zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Kontrolowane samochody i motocykle były dokładnie sprawdzane pod kątem stanu technicznego oraz emisji hałasu. W 36 przypadkach kontrole zakończyły się zatrzymanie dowodu rejestracyjnego z powodu przekroczenia norm emisji dźwięku lub stwierdzenia innych istotnych nieprawidłowości.

    Jednym z zatrzymanych kierowców był 29-letni motocyklista. Mężczyzna został zauważony przez policjantów na al. Solidarności w czasie prób jazdy na jednym kole. Mieszkaniec gminy Werbkowice zlekceważył wydawane przez policjantów sygnały do zatrzymania i zaczął uciekać. Pościg za motocyklistą trwał kilka kilometrów. 29-latek próbował ucieczki al. Witosa w kierunku ulicy Grabskiego, popełniając przy tym liczne wykroczenia. Jednak pomimo prób nie udało mu się zgubić policyjnego bmw. Na końcu sam się przewrócił. W trakcie kontroli okazało się, że nie posiadał uprawnień do kierowania motocyklami i ważnych badań technicznych pojazdu. Mężczyzna niedługo usłyszy zarzuty. Grozić mu może do 5 lat więzienia.

    Policjanci w najbliższym czasie będą kontynuować nocne działania wymierzone w hałaśliwych kierowców.

    nadkomisarz Kamil Gołębiowski
    Źródło: KMP Lublin
    30 sierpnia 2022, 20:02 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    14 sierpnia br. na przejeździe kolejowo-drogowym w Kletni (woj. lubelskie) kierowca prowadzący ciągnik rolniczy zignorował sygnalizację i ominął opuszczone rogatki, powodując zagrożenie. W ostatniej chwili zdołał skręcić i uniknął wjechania pod nadjeżdżający pociąg. Nagranie publikujemy ku przestrodze.

    Ciągle przypominamy, że włączone czerwone światło na sygnalizatorze, to informacja dla wszystkich użytkowników drogi, że do przejazdu zbliża się pociąg i nie wolno już przejeżdżać przez tory.

    Ponadto, kierowcy i rowerzyści powinni pamiętać, że:
    • Znak STOP oznacza konieczność zatrzymania się przed przejazdem.
    • Na przejazd można wjechać tylko wtedy, gdy zapewniony jest zjazd z przejazdu.
    • Zbliżając się do przejazdu należy zachować szczególną ostrożność i upewnić się, że nie nadjeżdża pociąg.

    Dodatkowo, przypominamy o zasadach korzystania z Żółtych Naklejek PLK, które mogą uratować życie i zapobiec wypadkom.
    Naklejki znajdują się na napędach rogatek lub na krzyżach świętego Andrzeja od strony torów.
    Są na nich trzy ważne numery: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu (numer skrzyżowania), który precyzyjnie określa położenie przejazdu; numer alarmowy 112, który należy wybrać, gdy zagrożone jest życie i zdrowie oraz numer do służb technicznych PLK, na który można zgłaszać nieprawidłowości i awarie na przejazdach, które nie zagrażają bezpośrednio życiu. Z numeru 112 należy skorzystać, gdy zagrożone jest życie, gdy może dojść do wypadku – np. gdy samochód został unieruchomiony między rogatkami, w przypadku zdarzenia na przejeździe lub dostrzeżenia przeszkody na torach. Kontakt z numerem alarmowym 112 i reakcja kolejarzy pozwalają uniknąć tragedii.
    30 sierpnia 2022, 1:26 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    59-latek jechał po drodze ekspresowej S17 Lublin-Warszawa na wózku inwalidzkim. Dzięki szybkiej reakcji operatora Centrum Zarządzania Ruchem GDDKiA oraz policjantów nie doszło do tragedii.
    Wczoraj po południu dyżurny puławskiej komendy został zaalarmowany przez kierowców, że drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina jedzie mężczyzna na wózku inwalidzkim.
    Policjanci natychmiast pojechali na miejsce. Po przejechaniu około kilometra od wjazdu na drogę ekspresowa zauważyli opisywanego mężczyznę i elektryczny sprzęt, jakim się poruszał. Jego kierowca nie trzymał prostego toru. Po zatrzymaniu go do kontroli okazało się, że nie tylko stworzył zagrożenie w ruchu drogowym, ale był też nietrzeźwy.
    Badanie wykazało, że 59-letni mieszkaniec gminy Żyrzyn miał w organizmie ponad trzy promile alkoholu.
    Jak się tłumaczył, chciał tylko wrócić do domu. Najwyraźniej działanie alkoholu sprawiło, że… trafił na „niewłaściwą drogę”.
    Mężczyzna razem ze sprzętem został przewieziony do miejsca zamieszkania. Za stworzenie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym grozi mu kara do 5000 zł grzywny.
    27 sierpnia 2022, 0:26 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Wczoraj o godzinie 21.00 dyżurny łukowskiej komendy został powiadomiony o zdarzeniu drogowym, do którego doszło na ulicy Warszawskiej. Ze zgłoszenia wynikało, że dwie godziny wcześniej, przechodząca przez przejście 11-latka została potrącona przez samochód osobowy.

    Mama dziewczynki mówiła policjantom, że córka jechała hulajnogą po chodniku i zatrzymała się przed przejściem dla pieszych, po którym chciała przejść na drugą stronę drogi. Kobieta mówiła, że była w pobliżu i widziała jak stojący przed przejściem samochód osobowy ruszył do przodu w momencie gdy jej córka przechodziła już przez jezdnię.

    Z relacji kobiety wynikało, że po potrąceniu 11-latki z osobówki wyszła kobieta, która zapytała się o samopoczucie dziewczynki, przekazała swoje nazwisko i miała podać jeszcze swój numer telefonu kontaktowego. Jednak po kilkudziesięciu sekundach wsiadła do swego auta i odjechała z miejsca zdarzenia. Na szczęście mama 11-latki zdążyła zapisać numery rejestracyjne odjeżdżającej osobówki.

    Początkowo dziewczynka nie odczuwała żadnych dolegliwości, jednak po powrocie do domu, gdy opowiedziała z mamą o zdarzeniu swemu tacie, ten zdecydował o powiadomieniu policji. Dzisiaj, po szczegółowych badaniach lekarskich okazało się, że dziewczynka doznała jedynie niegroźnych urazów, jej życie i zdrowie nie jest zagrożone.

    Mundurowi pojechali do właściciela samochodu, którego numery przekazała kobieta. Okazało się, że faktycznie samochodem marki Audi kierowała 61-letnia łukowianka. Kobieta twierdziła, że upewniła się, że potrąconej przez nią dziewczynce nic się nie stało, że jej mama nie chciała z nią rozmawiać i dlatego pojechała do domu.

    Mundurowi sprawdzając stan trzeźwości kierującej ustalili, że kobieta ma ponad pół promila alkoholu w organizmie. 61-latka twierdziła, że po powrocie do domu później piła piwo, a gdy kierowała samochodem marki Audi to była trzeźwa.

    Teraz policjanci będą prowadzili postępowanie, w trakcie którego wykorzystają zapewne zapis z kamer miejskiego monitoringu, który zarejestrował zdarzenie.

    Naganie publikujemy ku przestrodze, aby pokazać, że chwila nieuwagi na drodze może doprowadzić do tragedii.

    Przypominamy: kierujący pojazdem zbliżając się do przejścia dla pieszych, obowiązany jest zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście. Pamiętajmy też, że pieszemu zabrania się wchodzenia na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych.
    19 sierpnia 2022, 15:40 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Piłeś? Nie jedź! To hasło dotyczy nie tylko kierowców aut, ale i rowerzystów, czy innych uczestników ruchu drogowego. Zobaczcie nieodpowiedzialne zachowanie pewnego "kolarza", który był wstanie wskazującym na spożycie wielu procentów.
    4 sierpnia 2022, 8:59 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    15 lipca bieżącego roku na przejeździe kolejowo-drogowym w Dęblinie (woj. lubelskie), dwóch kierowców i dwie rowerzystki zignorowali włączone sygnalizatory i opadające rogatki. Druga rowerzystka uderzyła głową o opuszczany szlaban. Konieczna była interwencja pogotowia. Zapis z monitoringu został przekazany służbom w celu ustalenia i ukazania wszystkich, którzy popełnili wykroczenie.
    23 lipca 2022, 1:30 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Renault Sport Spider – Roadster produkowany przez francuską markę Renault w latach 1995–1999. Pojazd był przeznaczony do pełnienia dwóch funkcji – samochodu drogowego, a także wyścigowego. Koncepcja Renault Spidera została sformułowana we wczesnych latach 90.: Renault chciał wyprodukować samochód, który wypromowałby go jako markę sportową. Nadwozie Spidera zostało złożone z aluminium. Pierwsze prototypy Spidera zostały stworzone w 1994, a wersja koncepcyjna zaprezentowana została na Salon International de l'Auto w 1995. Miała ona kilka różnic w stosunku do wersji ostatecznej, m.in. drzwi "skrzydło mewy". Spider był pierwszym w historii samochodem drogowym oznaczonym jako Renault Sport, a nazwa marki była następnie używana dla wszystkich samochodów Renault o wysokich osiągach, które są opracowywane przez oddział Renault Sport. Samochód napędzany był czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2 l, który generuje moc 146 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 215 km/h. Do 1999 roku wyprodukowano około 1800 egzemplarzy.
    Roadster produkowany przez francuską markę Renault w latach 1995–1999. Pojazd był przeznaczony do pełnienia dwóch funkcji – samochodu drogowego, a także wyścigowego. Koncepcja Renault Spidera została sformułowana we wczesnych latach 90.: Renault chciał wyprodukować samochód, który wypromowałby go jako markę sportową. Nadwozie Spidera zostało złożone z aluminium. Pierwsze prototypy Spidera zostały stworzone w 1994, a wersja koncepcyjna zaprezentowana została na Salon International de l'Auto w 1995. Miała ona kilka różnic w stosunku do wersji ostatecznej, m.in. drzwi "skrzydło mewy". Spider był pierwszym w historii samochodem drogowym oznaczonym jako Renault Sport, a nazwa marki była następnie używana dla wszystkich samochodów Renault o wysokich osiągach, które są opracowywane przez oddział Renault Sport. Samochód napędzany był czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2 l, który generuje moc 146 KM. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 215 km/h. Do 1999 roku wyprodukowano około 1800 egzemplarzy.
    29 czerwca 2022, 22:03 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj