Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 89 takich materiałów
    Tsunami Opel Calibra BiMoto 1400KM 1400 Nm – A więc pomysł był na auto na 1500koni, ale co jak z czym, kurde, wsadzamy dwa silnik i po robocie. Tutaj z pomocą przyszły firmy ECUMASTER oraz FMIC.PL od których mamy większość gratów w aucie.
Auto stworzone pod wyścigi na 1/4mili tylko i wyłącznie (i liczymy że będzie jeździć z jakimiś tam sukcesami).

Patrząc na projekty z Niemiec, nasze Tsunami ma potencjał na ponad 2tys koni mechanicznych, co robi wrażenie nawet na nas. 

Premiera niesprawnego jeszcze auta odbyła się na zlocie Calibra Team (bo gdzie indziej, skoro to jednak Calibra).

Trochę danych technicznych:

silnik 2x R32 (pomniejszony do R30 wałem korbowym)

12szt kutych korobowodów

2 wyważone dynamicznie wały korbowe 

2 x Turbo GT45 (z potencjiałem na ok 1000koni)

12x wtryskiwacze 1600ccm boscha

2x pompa 044 (docelowo 4x)

zawieszenie tył custom od podstaw

zawieszenie przód w sumie seria zmodyfikowana

sterowanie silnikami 2x EMU.
    A więc pomysł był na auto na 1500koni, ale co jak z czym, kurde, wsadzamy dwa silnik i po robocie. Tutaj z pomocą przyszły firmy ECUMASTER oraz FMIC.PL od których mamy większość gratów w aucie.
    Auto stworzone pod wyścigi na 1/4mili tylko i wyłącznie (i liczymy że będzie jeździć z jakimiś tam sukcesami).

    Patrząc na projekty z Niemiec, nasze Tsunami ma potencjał na ponad 2tys koni mechanicznych, co robi wrażenie nawet na nas.

    Premiera niesprawnego jeszcze auta odbyła się na zlocie Calibra Team (bo gdzie indziej, skoro to jednak Calibra).

    Trochę danych technicznych:

    silnik 2x R32 (pomniejszony do R30 wałem korbowym)

    12szt kutych korobowodów

    2 wyważone dynamicznie wały korbowe

    2 x Turbo GT45 (z potencjiałem na ok 1000koni)

    12x wtryskiwacze 1600ccm boscha

    2x pompa 044 (docelowo 4x)

    zawieszenie tył custom od podstaw

    zawieszenie przód w sumie seria zmodyfikowana

    sterowanie silnikami 2x EMU.
    Corvette Z06 – Chevrolet potwierdził oficjalnie, że silnik 6.2 V8 w najnowszej Corvette Z06 osiąga nieskromne 659 KM!
 
Wygląda na to, że najnowsza Corvette będzie w stanie zrobić z twoją twarzą to co Ariel Atom z twarzą Clarksona. Chevrolet w oficjalnym komunikacie przyznał bowiem, że jego auto z doładowanym silnikiem osiąga budzącą respekt moc 659 KM. Ale po kolei.
Z06 zadebiutował podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit i już wtedy Amerykanie chwali się, że dysponuje mocą co najmniej 634 KM. Dzisiejszy komunikat marki oznacza, że te co najmniej to o 25 KM więcej, czyniąc tym samym Corvette Z06 nie tylko najmocniejszą seryjnie produkowaną Vette w historii, lecz także najmocniejszym samochodem, jaki dotychczas opuścił linie montażowe fabryk General Motors.

Moc 659 KM jest wspierana dodatkowo przez 882 Nm momentu obrotowego, z których 620 Nm dostępne jest już na biegu jałowym.

Jak to zrobili w Chevrolecie, że silnik ma aż taki zapas mocy? W konstrukcji motoru zastosowano wytrzymalsze aluminiowe głowice cylindrów, które lepiej radzą sobie z wysokimi temperaturami, tytanowe gniazda zaworów, obrabiane, kute stalowe korbowody i kute aluminiowe tłoki, kolektory wydechowe ze stali nierdzewnej i suchą miskę olejową. Brzmi apetycznie.

Sprężarka mechaniczna może kręcić się do szalonych 20 tys. obr./min, o 5 tys. obr. szybciej niż zastosowana w poprzedniej generacji ZR1, zapewniając bardziej efektywne doładowanie. Przynajmniej tak nam powiedziano.
Nadal nie ma szczegółowych danych odnośnie osiągów, ale bylibyśmy co najmniej zaskoczeni, gdyby nowe Z06 z dużym zapasem nie wyprzedzało poprzednika.
    Chevrolet potwierdził oficjalnie, że silnik 6.2 V8 w najnowszej Corvette Z06 osiąga nieskromne 659 KM!

    Wygląda na to, że najnowsza Corvette będzie w stanie zrobić z twoją twarzą to co Ariel Atom z twarzą Clarksona. Chevrolet w oficjalnym komunikacie przyznał bowiem, że jego auto z doładowanym silnikiem osiąga budzącą respekt moc 659 KM. Ale po kolei.
    Z06 zadebiutował podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit i już wtedy Amerykanie chwali się, że dysponuje mocą co najmniej 634 KM. Dzisiejszy komunikat marki oznacza, że te co najmniej to o 25 KM więcej, czyniąc tym samym Corvette Z06 nie tylko najmocniejszą seryjnie produkowaną Vette w historii, lecz także najmocniejszym samochodem, jaki dotychczas opuścił linie montażowe fabryk General Motors.

    Moc 659 KM jest wspierana dodatkowo przez 882 Nm momentu obrotowego, z których 620 Nm dostępne jest już na biegu jałowym.

    Jak to zrobili w Chevrolecie, że silnik ma aż taki zapas mocy? W konstrukcji motoru zastosowano wytrzymalsze aluminiowe głowice cylindrów, które lepiej radzą sobie z wysokimi temperaturami, tytanowe gniazda zaworów, obrabiane, kute stalowe korbowody i kute aluminiowe tłoki, kolektory wydechowe ze stali nierdzewnej i suchą miskę olejową. Brzmi apetycznie.

    Sprężarka mechaniczna może kręcić się do szalonych 20 tys. obr./min, o 5 tys. obr. szybciej niż zastosowana w poprzedniej generacji ZR1, zapewniając bardziej efektywne doładowanie. Przynajmniej tak nam powiedziano.
    Nadal nie ma szczegółowych danych odnośnie osiągów, ale bylibyśmy co najmniej zaskoczeni, gdyby nowe Z06 z dużym zapasem nie wyprzedzało poprzednika.
    6 czerwca 2014, 17:53 przez CamaroFanBoy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Top Gear

    Polacy zaczęli kupować nowe auta! – Ogłaszamy oficjalnie – kryzys się skończył! Przynajmniej do takich wniosków można dojść po lekturze raportu firmy Samar. Raport został sporządzony na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

Wynika z niego, że Polacy od stycznia do maja kupili ponad 167 tys. nowych aut osobowych i dostawczych, co daje wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku o ponad 20 %. W samym maju zarejestrowano 28 tys. fabrycznie nowych samochodów, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego niemal o 9 %.

Najbardziej zadowolona z poprawy koniunktury w naszym kraju może być Skoda. Czeski producent sprzedał w bieżącym roku 20 958 samochodów i daje mu to pierwsze miejsce w rankingu. Skoda zanotował aż 36 % wzrost sprzedaży. Na drugiej pozycji uplasował się Volkswagen ze 14 786 autami i wzrostem sprzedaży o 31 %. Niewiele gorszy wynik uzyskała Toyota. Japoński producent sprzedał 14 117 pojazdów notując przy tym największy wzrost sprzedaży, o niemal 45 %.
    Ogłaszamy oficjalnie – kryzys się skończył! Przynajmniej do takich wniosków można dojść po lekturze raportu firmy Samar. Raport został sporządzony na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

    Wynika z niego, że Polacy od stycznia do maja kupili ponad 167 tys. nowych aut osobowych i dostawczych, co daje wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku o ponad 20 %. W samym maju zarejestrowano 28 tys. fabrycznie nowych samochodów, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego niemal o 9 %.

    Najbardziej zadowolona z poprawy koniunktury w naszym kraju może być Skoda. Czeski producent sprzedał w bieżącym roku 20 958 samochodów i daje mu to pierwsze miejsce w rankingu. Skoda zanotował aż 36 % wzrost sprzedaży. Na drugiej pozycji uplasował się Volkswagen ze 14 786 autami i wzrostem sprzedaży o 31 %. Niewiele gorszy wynik uzyskała Toyota. Japoński producent sprzedał 14 117 pojazdów notując przy tym największy wzrost sprzedaży, o niemal 45 %.
    Wideo rejestratory samochodowe są w Polsce nielegalne! – Polskie prawo o ochronie danych osobowych mówi jasno, że tego typu nagrania mogą być wykorzystywane tylko do celów osobistych. Oznacza to, że film możemy oglądać samemu lub w gronie najbliższych nie publikując zapisu w środkach masowego przekazu. Problem w tym, że nagrywanie numerów rejestracyjnych i twarzy przechodniów wg prawa jest przetwarzaniem danych osobowych. Zdaniem wielu ekspertów udostępnienie takiego filmu w Sieci lub wykorzystanie jako dowód w sądzie bez zgłoszenia do GIODO będzie złamaniem prawa. 

Dr Paweł Litwiński z Instytutu Allerhanda twierdzi, że sytuacja wygląda jeszcze inaczej. Dowodem w sądzie może być nagranie z rejestratora, pod warunkiem że sami w nim uczestniczymy – wtedy jeszcze jest to wykorzystanie nagrania w celu osobistym. Sytuacja wygląda inaczej jeżeli nagranie pochodzi z pojazdu, który nie uczestniczył w zdarzeniu. Bez zgłoszenia kamery do GIODO lub… oklejenia samochodu informacjami ostrzegającymi o rejestrowaniu obrazu będzie to naruszenie prawa. GIODO twierdzi, że zamieszanie wynika z braku regulacji monitoringu wizyjnego, więc trzeba posiłkować się przepisami o ochronie danych osobowych.
    Polskie prawo o ochronie danych osobowych mówi jasno, że tego typu nagrania mogą być wykorzystywane tylko do celów osobistych. Oznacza to, że film możemy oglądać samemu lub w gronie najbliższych nie publikując zapisu w środkach masowego przekazu. Problem w tym, że nagrywanie numerów rejestracyjnych i twarzy przechodniów wg prawa jest przetwarzaniem danych osobowych. Zdaniem wielu ekspertów udostępnienie takiego filmu w Sieci lub wykorzystanie jako dowód w sądzie bez zgłoszenia do GIODO będzie złamaniem prawa.

    Dr Paweł Litwiński z Instytutu Allerhanda twierdzi, że sytuacja wygląda jeszcze inaczej. Dowodem w sądzie może być nagranie z rejestratora, pod warunkiem że sami w nim uczestniczymy – wtedy jeszcze jest to wykorzystanie nagrania w celu osobistym. Sytuacja wygląda inaczej jeżeli nagranie pochodzi z pojazdu, który nie uczestniczył w zdarzeniu. Bez zgłoszenia kamery do GIODO lub… oklejenia samochodu informacjami ostrzegającymi o rejestrowaniu obrazu będzie to naruszenie prawa. GIODO twierdzi, że zamieszanie wynika z braku regulacji monitoringu wizyjnego, więc trzeba posiłkować się przepisami o ochronie danych osobowych.
    Honda Civic  W.T.C.C .2014 – FIA World Touring Car Championship

BODY - Honda Civic, 5-drzwiowy.
ENGINE - turbodoładowany 4-cylindrowy w linii, poprzecznie zainstalowany; Rozkład: dwa wałki rozrządu w głowicy, 16 zaworów; Współczynnik kompresji: wstrzymana danych; Pojemność skokowa: 1595 cc; Średnica x skok tłoka: 81 x 77,4 mm; sterowanie silnikiem: Pectel; Smarowanie: Mokra miska olejowa.
TRANSMISSION - przednie koła; skrzynia biegów: 6-biegowa Xtrac, przesunięcie sekwencyjny; Sprzęgło: twin-płyta z włókna węglowego; różnicowego: mechaniczne samoblokujący mechanizm różnicowy.
CHASSIS - przednie i tylne zawieszenie: McPherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator; kierowniczy: wspomaganie zębatkowy.
BRAKES  - podwójny układ hydraulicznie; obwód Przednie hamulce: zaciski 4-tłoczkowe, wentylowane tarcze 375 mm ze stali; Tylne hamulce: 2-tłoczkowe zaciski, tarcze stalowe 278 mm.
DIMENSIONS - długość: 4285 mm; Szerokość: 1950 mm; rozstaw osi 2.621 mm; Minimalna waga: 1100 kg, w tym kierowcy.
    FIA World Touring Car Championship

    BODY - Honda Civic, 5-drzwiowy.
    ENGINE - turbodoładowany 4-cylindrowy w linii, poprzecznie zainstalowany; Rozkład: dwa wałki rozrządu w głowicy, 16 zaworów; Współczynnik kompresji: wstrzymana danych; Pojemność skokowa: 1595 cc; Średnica x skok tłoka: 81 x 77,4 mm; sterowanie silnikiem: Pectel; Smarowanie: Mokra miska olejowa.
    TRANSMISSION - przednie koła; skrzynia biegów: 6-biegowa Xtrac, przesunięcie sekwencyjny; Sprzęgło: twin-płyta z włókna węglowego; różnicowego: mechaniczne samoblokujący mechanizm różnicowy.
    CHASSIS - przednie i tylne zawieszenie: McPherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator; kierowniczy: wspomaganie zębatkowy.
    BRAKES - podwójny układ hydraulicznie; obwód Przednie hamulce: zaciski 4-tłoczkowe, wentylowane tarcze 375 mm ze stali; Tylne hamulce: 2-tłoczkowe zaciski, tarcze stalowe 278 mm.
    DIMENSIONS - długość: 4285 mm; Szerokość: 1950 mm; rozstaw osi 2.621 mm; Minimalna waga: 1100 kg, w tym kierowcy.
    22 maja 2014, 18:07 przez Ivan303 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    internet

    Auta z " 60 sekund " – Pojazd nr 5. Bentley Continental 1964r. - Alma

Silnik - V8 6,2 l (6223 cm³), 2 zawory na cylinder, OHV

Jednostka napędowa jest produkcji firmy Rolls-Royce. Auto wyposażone zostało w 4-biegową automatyczną skrzynie biegów, która przenosi moc na tylną oś. Masa własna pojazdu wynosi 2077 kg.

Niestety nie ma danych szczegółowych dotyczących tego modelu. 

Obecne ceny tego samochodu zaczynają się w okolicach 300 tyś. dolarów (około 920 tyś złotych). Za egzemplarz w świetnym stanie możemy zapłacić na ten dzień nawet 435 tyś dolarów (1 330 000 zł)

Mi osobiście podoba się stylistyka tego auta
    Pojazd nr 5. Bentley Continental 1964r. - Alma

    Silnik - V8 6,2 l (6223 cm³), 2 zawory na cylinder, OHV

    Jednostka napędowa jest produkcji firmy Rolls-Royce. Auto wyposażone zostało w 4-biegową automatyczną skrzynie biegów, która przenosi moc na tylną oś. Masa własna pojazdu wynosi 2077 kg.

    Niestety nie ma danych szczegółowych dotyczących tego modelu.

    Obecne ceny tego samochodu zaczynają się w okolicach 300 tyś. dolarów (około 920 tyś złotych). Za egzemplarz w świetnym stanie możemy zapłacić na ten dzień nawet 435 tyś dolarów (1 330 000 zł)

    Mi osobiście podoba się stylistyka tego auta
    20 maja 2014, 19:19 przez piotreX (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lancia Delta S4 – Legendarny B Grupowy potwór.


samochód rajdowy startujący w Grupie B Rajdowych Mistrzostw Świata w sezonach 1985 i 1986. Zastąpił on model 037 Monte Carlo. W samochodzie zastosowano napęd AWD i centralnie umieszczony silnik. Jednostka R4 o pojemności 1759 cm³ wyposażona została zarówna w doładowanie mechaniczne jak i turbodoładowanie. 
Śilnik: Jest to rzędowa, czterocylindrowa, 16-zaworowa jednostka z dwustopniowym doładowaniem. Deltę wyposażono jednocześnie w kompresor (sprężarkę mechaniczną) oraz turbosprężarkę, a także 2 spore intercoolery. Takie rozwiązanie zapewnia płynny przyrost mocy i niweluje problem turbo-dziury. Lancia Delta S4 Stradale rozwijała około 250 koni, to zdecydowanie za mało, aby wygrać z Audi i Peugeotem. Według oficjalnych informacji przekazanych przez Lancię silnik Delty S4 Rally rozwijał 480 koni, jednak wielu uważa, że jest to wartość zaniżona, a w rzeczywistości moc dochodziła do 600 koni! Moment obrotowy wynosił niemal 500 niutonometrów. 
Samochód ważył niecałą tonę, co w połączeniu z niesamowitą mocą i napędem na 4 koła daje nieprawdopodobne efekty. Wystarczy powiedzieć, że setkę osiąga w 2,5 sekundy (według niektórych danych nawet w mniej!). Delta S4 wykonała okrążenie na jednym z torów wyścigowym w Portugalii z czasem, który zapewniłby jej 6 miejsce w kwalifikacjach do wyścigu F1.
    Legendarny B Grupowy potwór.


    samochód rajdowy startujący w Grupie B Rajdowych Mistrzostw Świata w sezonach 1985 i 1986. Zastąpił on model 037 Monte Carlo. W samochodzie zastosowano napęd AWD i centralnie umieszczony silnik. Jednostka R4 o pojemności 1759 cm³ wyposażona została zarówna w doładowanie mechaniczne jak i turbodoładowanie.
    Śilnik: Jest to rzędowa, czterocylindrowa, 16-zaworowa jednostka z dwustopniowym doładowaniem. Deltę wyposażono jednocześnie w kompresor (sprężarkę mechaniczną) oraz turbosprężarkę, a także 2 spore intercoolery. Takie rozwiązanie zapewnia płynny przyrost mocy i niweluje problem turbo-dziury. Lancia Delta S4 Stradale rozwijała około 250 koni, to zdecydowanie za mało, aby wygrać z Audi i Peugeotem. Według oficjalnych informacji przekazanych przez Lancię silnik Delty S4 Rally rozwijał 480 koni, jednak wielu uważa, że jest to wartość zaniżona, a w rzeczywistości moc dochodziła do 600 koni! Moment obrotowy wynosił niemal 500 niutonometrów.
    Samochód ważył niecałą tonę, co w połączeniu z niesamowitą mocą i napędem na 4 koła daje nieprawdopodobne efekty. Wystarczy powiedzieć, że setkę osiąga w 2,5 sekundy (według niektórych danych nawet w mniej!). Delta S4 wykonała okrążenie na jednym z torów wyścigowym w Portugalii z czasem, który zapewniłby jej 6 miejsce w kwalifikacjach do wyścigu F1.
    16 maja 2014, 14:42 przez Ivan303 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Baby Blue – 2.8 V6 syncro 193 km jeśli kogoś interesuje więcej danych pisać w kom.
    2.8 V6 syncro 193 km jeśli kogoś interesuje więcej danych pisać w kom.
    13 kwietnia 2014, 0:10 przez Marcinek3210 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (10)
    Źródło:

    własne

    Peugeot 208 T16 – Czyli istny demon. Ten Peugeot jest przeznaczony do startu w Pikes Peak International Hill Climb. 
Kilka danych:
- Silnik 3.2l V6 doładowany dwoma turbosprężarkami generuje moc 887KM i 882Nm,
- 0-100km/h w 1.8s, do 200km/h rozpędza się w 4.8s, a prędkość maksymalną (240km/h) osiąga w 7s,
- Waży 875kg,
- Tylne skrzydło ma 2m.
    Czyli istny demon. Ten Peugeot jest przeznaczony do startu w Pikes Peak International Hill Climb.
    Kilka danych:
    - Silnik 3.2l V6 doładowany dwoma turbosprężarkami generuje moc 887KM i 882Nm,
    - 0-100km/h w 1.8s, do 200km/h rozpędza się w 4.8s, a prędkość maksymalną (240km/h) osiąga w 7s,
    - Waży 875kg,
    - Tylne skrzydło ma 2m.
    16 marca 2014, 14:51 przez shaman (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    T-72 – Czołg konstrukcji radzieckiej wprowadzony na uzbrojenie wojsk radzieckich w początku lat 70. Na wyposażenie Wojska Polskiego wszedł w 1978 roku. Do dziś stanowi podstawowy komponent polskich wojsk pancernych – według danych MON z 1 października 2005 w użyciu jest obecnie 597 takich wozów.
    Czołg konstrukcji radzieckiej wprowadzony na uzbrojenie wojsk radzieckich w początku lat 70. Na wyposażenie Wojska Polskiego wszedł w 1978 roku. Do dziś stanowi podstawowy komponent polskich wojsk pancernych – według danych MON z 1 października 2005 w użyciu jest obecnie 597 takich wozów.
    15 stycznia 2014, 21:04 przez Norbi97 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj