Czwarta i ostatnia generacja Mazdy Cosmo, produkowana w latach 1990-96. W ofercie były dwa, podwójnie uturbione silniki rotacyjne: dwucylindrowy 1.3l 235KM (13B-RE) i trzycylindrowy 2.0l 300KM (20B-REW). Samochód dostępny był niestety tylko z czterobiegowym automatem.
Już za trzy lata będziemy świadkami powrotu „wielkiej” RX-7. Sportowe coupe ma mieć napęd na tylne koła i uturbiony silnik Wankla nowej generacji o mocy 450 KM. Nowa Mazda RX-7 może powstać na płycie podłogowej nadchodzącej MX-5 lub zmodernizowanej płycie RX-8. Wszystko zależy od tego, która platforma lepiej będzie radzić sobie z mocą auta. Producent zakłada jednak, że nowe coupe będzie podobnych wymiarów co nowa MX-5. To ciekawe, ponieważ Japończycy chcą konkurować z Porsche 911, które jest znacznie większe. Rok 2017 nie jest też do końca przypadkowy, ponieważ 50 lat wcześniej, w roku 1967, Mazda zaprezentowała model Cosmo – pierwszy z silnikiem Wankla.
Luksusowy grand tourer, produkowany przez Mazdę w latach 1990-1996. W najbogatszej opcji, pośród wielu technologicznych gadżetów, samochód posiada prawdopodobnie pierwszą na świecie fabryczną nawigację GPS, zarządzaną poprzez system kontroli samochodu zwany przez Mazdę CCS (Car Control System), który obsługuje się za pomocą ekranu dotykowego. Deska rozdzielcza to analogowo-cyfrowa hybryda. W najmocniejszej opcji, Eunos Cosmo ma 2-litrowy silnik Wankla z trzema rotorami, do tego dwie turbosprężarki, 280 KM 402 Nm.