Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 91 takich materiałów
    Mazda Cosmo HB – Piękna Mazda z lat 80. W 1982 roku samochód miał silnik Wankla o mocy 165 KM i przez krótki czas uważany był za jednego z najszybszych japońskich samochodów.
    Piękna Mazda z lat 80. W 1982 roku samochód miał silnik Wankla o mocy 165 KM i przez krótki czas uważany był za jednego z najszybszych japońskich samochodów.
    Citroeny w kraju kwitnącej wiśni – Z tego co zauważyłem jarają się tam "francuzami" tak samo jak my "japońcami" typu Skyline, AE86, Cosmo itp.
    Z tego co zauważyłem jarają się tam "francuzami" tak samo jak my "japońcami" typu Skyline, AE86, Cosmo itp.
    17 grudnia 2013, 21:49 przez skota741 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Mazda Cosmo Sport 110 –
    3 grudnia 2013, 13:35 przez xDEMON93x (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Mazda Cosmo AP –
    1 grudnia 2013, 21:35 przez shaman (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda Cosmo Sport  MK I   '67-'72 – Pierwszy seryjny samochód z silnikiem Wankla (2 wirujące tłoki) o pojemności 982 ccm i mocy od 110 - 130 KM w zależności od generacji silnika.
    Pierwszy seryjny samochód z silnikiem Wankla (2 wirujące tłoki) o pojemności 982 ccm i mocy od 110 - 130 KM w zależności od generacji silnika.
    24 października 2013, 11:47 przez Ronin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda Cosmo – Biała to Mazda Cosmo Sport (pierwsza generacja, 1967-1972r.), natomiast czerwona to Mazda Cosmo AP (druga generacja, 1975-1981r.).
    Biała to Mazda Cosmo Sport (pierwsza generacja, 1967-1972r.), natomiast czerwona to Mazda Cosmo AP (druga generacja, 1975-1981r.).
    Japońskie klasyki z lat 60. – Od drugiego rzędu z lewej: Datsun Fairlady 2000, Toyota 2000GT, Nissan Skyline GT-R Hakosuka, Mazda Cosmo Sport, Honda S600.
    Od drugiego rzędu z lewej: Datsun Fairlady 2000, Toyota 2000GT, Nissan Skyline GT-R Hakosuka, Mazda Cosmo Sport, Honda S600.
    Mazda Cosmo Sport –
    23 lutego 2013, 23:36 przez robert18mar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jestem przekonany że większość motokillerowiczów wiedziała o takim silniku, ale na pewno nie wszyscy, a pewnie nie którzy chcieli by się nieco więcej dowiedzieć o motoryzacji.

    Ciągle tylko silniki w układzie rzędowym albo w układzie V, dla odmiany proszę,,SILNIK WANKLA''

    ZASADA DZIAŁANIA:
    W tym silniku tłok w kształcie zbliżonym do trójkąta (trójkąt Reuleaux o lekko "wypukłych" bokach), mimośrodowo umieszczony w epitrochoidalnym korpusie, obracając się tworzy komory: ssawną, sprężania, rozprężania (pracy) i wydechową. W zależności od kąta obrotu tłoka komory te zmieniają kształt i objętość. W czasie jednego obrotu wału, silnik wykonuje 3 cykle pracy - ssanie, sprężanie, wydech - silnik dwusuwowy wykonuje w czasie jednego obrotu wału jeden cykl pracy, czterosuwowy zaś na jeden cykl pracy potrzebuje dwóch obrotów wału. W momencie, gdy mieszanka paliwowo-powietrzna jest maksymalnie sprężona następuje zapłon. Mieszanka paliwowo-powietrzna dostarczana jest przez kanał doprowadzający, a spaliny odprowadzane przez kanał odprowadzający. Ruch tłoka jest przenoszony na mimośrodowe odcinki wału centralnego. Ruch rotora jest kształtowany przez koła zębate nieruchomo przymocowane do płaskich ścian komory i współosiowe z wałem centralnym.
    To była zasada działania takiego silnika, czas na zastosowanie

    ZASTOSOWANIE:

    Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider – prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. Cztery lata później firma Mazda zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwiema komorami wyprodukowanym na licencji NSU-Wankla. W roku 1968 do produkcji wszedł model NSU Ro 80, także z silnikiem dwukomorowym.

    Głównymi zaletami silnika Wankla są stosunkowo małe rozmiary i masa, prosta konstrukcja (mniejsza liczba elementów niż w klasycznych silnikach), niewielkie wibracje, niska hałaśliwość podczas pracy oraz osiąganie wysokich prędkości obrotowych i wysoka sprawność mechaniczna. Mimo to jest on stosowany rzadko, zaś wiele prób rozpowszechnienia tego typu silnika zakończyło się niepowodzeniem z powodu problemów konstrukcyjnych i technologicznych. Do produkcji rotorów oraz bloku silnika używano stopów na tyle słabych, że silniki zużywały się dosyć szybko. Główne wady silnika to trudne do uszczelnienia obszary pracy związane z przedmuchami; z tego względu mniejsze jest ciśnienie sprężania i mniejsza sprawność termodynamiczna. Są też większe straty ciepła na skutek bardzo niekorzystnej (szerokiej i płaskiej) komory spalania - co zwiększa straty ciepła i generuje naprężenia termiczne związane z "gorącą" i "zimną" strefą pracy silnika. Nie bez znaczenia jest też spore jednostkowe zużycie paliwa i duża emisja gazów spalinowych na jednostkę mocy. Ta wada, wraz z niedostateczną trwałością uszczelnień tłoka, jest powodem małego zainteresowania tym silnikiem w praktyce motoryzacyjnej. Były nawet sytuacje, gdy bloki silnikowe na skutek naprężeń termicznych nie wytrzymywały i pękały. W praktyce konstrukcja silnika była bardzo trudna do uszczelnienia, a silnik zużywał dużo paliwa.

    Wraz z rozwojem techniki firma Mazda pokonała te problemy i zastosowała swój silnik w samochodzie Mazda RX-7. Obecnie już nie produkuje się tego modelu. Zastąpił go nowszy Mazda RX-8. Zastosowany w modelu RX-8 silnik Wankla nazwano Renesis. Kilkakrotnie zdobył on nagrody za najlepszy silnik roku. Konstrukcja silnika jest na tyle uniwersalna, że firma Mazda testuje silnik Wankla – Renesis używający jako paliwa wodoru (RX-8 Hydrogen RE concept car). 22 czerwca 2012 roku Mazda zakończyła produkcję modelu RX-8, który był ostatnim na świecie samochodem z silnikiem Wankla.
    24 lutego 2013, 10:04 przez stunter96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda RX-500 – Efektowny i futurystyczny prototyp Mazdy z 1970 roku, który zapowiadany był jako następca modelu Cosmo Sport. Posiadał silnik Wankla 10A (492 cm3 x 2 = 1.0L) o mocy 250 KM, była to jednostka znana z innych modeli Mazdy z lat 60 (rzecz jasna o dużo mniejszej mocy), ale na potrzeby RX-500 została poddana portingowi i reszcie modyfikacji (używana była przez Mazdę między innymi podczas 24-godzinnych wyścigów Spa-Francorchamps). Masa prototypu to 850 kg. Współczynnik oporu powietrza 0.312 Cd. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
    Efektowny i futurystyczny prototyp Mazdy z 1970 roku, który zapowiadany był jako następca modelu Cosmo Sport. Posiadał silnik Wankla 10A (492 cm3 x 2 = 1.0L) o mocy 250 KM, była to jednostka znana z innych modeli Mazdy z lat 60 (rzecz jasna o dużo mniejszej mocy), ale na potrzeby RX-500 została poddana portingowi i reszcie modyfikacji (używana była przez Mazdę między innymi podczas 24-godzinnych wyścigów Spa-Francorchamps). Masa prototypu to 850 kg. Współczynnik oporu powietrza 0.312 Cd. Prędkość maksymalna to 250 km/h.
    21 lutego 2013, 18:16 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj