Luksusowe GT Mazdy z początku lat 90 (samochód bazował na koncepcie z połowy lat 80). Silnik Wankla z trzema rotorami i dwiema turbosprężarkami (oficjalnie 280 KM wg limitów mocy japońskich silników z tamtego okresu), napęd na tył, automatyczna skrzynia i sporo elektronicznych bajerów i gadżetów.
Jeden z najdroższych samochodów, jakie Mazda kiedykolwiek stworzyła.
Piękny klasyk z pierwszej połowy lat 80 (w Japonii sprzedawany pod nazwą Cosmo). Model jak najbardziej do kupienia w Europie, raz na jakiś czas widuje go nawet na polskich portalach ogłoszeniowych. Wśród klasyków z Japonii, nie przebije popularnością Datsuna 240Z, ale moim zdaniem model 929 można zrobić na tyle fajnie, aby zaciekawił. To trochę zapomniany samochód, więc i ceny nie wystrzelają w kosmos (póki co, hehe), jak przy innych, popularnych klasykach.
Sprzedawana była również w Europie z kierownicą po lewej stronie, jako RX-5 (z silnikiem Wankla) lub 121 (z tradycyjnym, 4-cylindrowym silnikiem). W Japonii nosiła nazwę Mazda Cosmo.