Czwarta i ostatnia generacja Mazdy Cosmo, produkowana w latach 1990-96. W ofercie były dwa, podwójnie uturbione silniki rotacyjne: dwucylindrowy 1.3l 235KM (13B-RE) i trzycylindrowy 2.0l 300KM (20B-REW). Samochód dostępny był niestety tylko z czterobiegowym automatem.
"Watch me fly". "Party like a Rockstar". Klimatyczna Mazda. I to nie byle jaka, pod maską ma silnik Wankla z trzema rotorami (20B), raczej był modyfikowany, ale brak informacji o parametrach, jednak seryjny silnik ma 300 KM i 407 Nm, a masa seryjnego samochodu to... ledwie 885 kg! Fotka pochodzi z wyścigu Barbados Auto Racing League. Tutaj jest film: http://www.youtube.com/watch?v=OuY2cjiYq2k&hd=1
Od niedawna oficjalnie najszybsze auto z silnikiem rotacyjnym (Wankla) na świecie. Napędzany silnikiem 20B - 3-cylindrowy Wankiel o pojemności 2.0L, turbodoładowany. Moc to "skromne" 1600 koni mechanicznych.
1/4 mili: 6.75s @ 322km/h
Jak widać wyniki dosyć imponujące. I ten wrzask 3 rotorów...