Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 75 takich materiałów
    Porsche 959 – Porsche 959 w momencie debiutu (1986 r.) wyznaczało nowe standardy dla aut sportowych. Osiągało prędkość maksymalną rzędu 320 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h wynosiło zaledwie 3,7 sekundy. Dorównywała zaawansowaniem technicznym wielu współczesnym superautom.

Tylko 337 egzemplarzy zostało wyprodukowanych, a cena 420 tys. marek niemieckich czyniła je bardzo ekskluzywnym. O jego wyjątkowości świadczy zresztą obecna wartość na rynku aut używanych, kształtująca się na poziomie ok. 250 tys. euro (ok. 1,1 mln zł).
    Porsche 959 w momencie debiutu (1986 r.) wyznaczało nowe standardy dla aut sportowych. Osiągało prędkość maksymalną rzędu 320 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h wynosiło zaledwie 3,7 sekundy. Dorównywała zaawansowaniem technicznym wielu współczesnym superautom.

    Tylko 337 egzemplarzy zostało wyprodukowanych, a cena 420 tys. marek niemieckich czyniła je bardzo ekskluzywnym. O jego wyjątkowości świadczy zresztą obecna wartość na rynku aut używanych, kształtująca się na poziomie ok. 250 tys. euro (ok. 1,1 mln zł).
    27 marca 2013, 15:27 przez ~kondzio15 | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Porsche 959 –
    26 lutego 2013, 20:42 przez magdziszka (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1988 Porsche 959 –
    21 listopada 2012, 21:01 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    VW 959 –
    1 września 2012, 16:28 przez xDEMON93x (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Porsche 959 – Jest rok 1986. Porsche prezentuje model 959. Jest to najbardziej zaawansowany i najszybszy samochód w tamtych latach. Silnik to 6 cylindrowa jednostka w układzie boxer o pojemności skokowej 2884 ccm, z użebrowanymi cylindrami chłodzonymi powietrzem. Ze względu na wysokie temperatury, w głowicy cylindrów zastosowano chłodzenie cieczą. Wymiana mieszanki w każdym cylindrze dokonywana była za pośrednictwem 4 zaworów, co w połowie lat osiemdziesiątych było nowoczesnym rozwiązaniem. Silnik wyposażono również w 4 wałki rozrządu i hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Napęd na 4 koła. Kierowca mógł przełączać pomiędzy różnymi trybami jazdy (Dry, Wet Road, Ice Snow, Traction). Podążając śladami Citroena Porsche wyposażyło 959 w regulowaną wysokość zawieszenia. Do każdego z amortyzatorów podłączone były przewódy hydrauliczne, tworzyły one dwa osobne obwody dla przedniej i tylnej osi. Wspólna pompa hydrauliczna i zestaw zaworów regulował przepływ płynu hydraulicznego pozwalając zmieniać prześwit w zakresie od 120 do 180 mm. Mało tego, na każdym z amortyzatorów zainstalowano silnik elektryczny, który pozwalał z kabiny regulować siłę tłumienia. Czterokanałowy ABS, czy pomiar ciśnienia w oponach to także niezwykłe smaczki. Samochód osiągał prędkość maksymalną 315 km/h i przyspieszał 0-100 km/h w 3,7 sek. Jak wspomniałem na wstępie był on najszybszym wozem na świecie. Niestety tylko przez rok. Bo w 1987 roku Ferrari wypuściło spartańskie i nic nie mające z gadżetów F 40.
    Jest rok 1986. Porsche prezentuje model 959. Jest to najbardziej zaawansowany i najszybszy samochód w tamtych latach. Silnik to 6 cylindrowa jednostka w układzie boxer o pojemności skokowej 2884 ccm, z użebrowanymi cylindrami chłodzonymi powietrzem. Ze względu na wysokie temperatury, w głowicy cylindrów zastosowano chłodzenie cieczą. Wymiana mieszanki w każdym cylindrze dokonywana była za pośrednictwem 4 zaworów, co w połowie lat osiemdziesiątych było nowoczesnym rozwiązaniem. Silnik wyposażono również w 4 wałki rozrządu i hydrauliczną regulację luzów zaworowych. Napęd na 4 koła. Kierowca mógł przełączać pomiędzy różnymi trybami jazdy (Dry, Wet Road, Ice Snow, Traction). Podążając śladami Citroena Porsche wyposażyło 959 w regulowaną wysokość zawieszenia. Do każdego z amortyzatorów podłączone były przewódy hydrauliczne, tworzyły one dwa osobne obwody dla przedniej i tylnej osi. Wspólna pompa hydrauliczna i zestaw zaworów regulował przepływ płynu hydraulicznego pozwalając zmieniać prześwit w zakresie od 120 do 180 mm. Mało tego, na każdym z amortyzatorów zainstalowano silnik elektryczny, który pozwalał z kabiny regulować siłę tłumienia. Czterokanałowy ABS, czy pomiar ciśnienia w oponach to także niezwykłe smaczki. Samochód osiągał prędkość maksymalną 315 km/h i przyspieszał 0-100 km/h w 3,7 sek. Jak wspomniałem na wstępie był on najszybszym wozem na świecie. Niestety tylko przez rok. Bo w 1987 roku Ferrari wypuściło spartańskie i nic nie mające z gadżetów F 40.
    26 sierpnia 2011, 1:45 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)