Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 75 takich materiałów
    Porsche 959 Dakar –
    13 listopada 2022, 19:14 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche 959 –
    25 września 2022, 20:06 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche 959 – Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986-1989. Premiera samochodu odbyła się we wrześniu 1985 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. Już podczas tego wydarzenia zebrano 250 zamówień na Porsche 959. W chwili swojego debiutu Porsche 959 było najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie. Jak na lata produkcji, w 959 zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu z pojemności 2,8 l silnik generuje moc 450KM. Silnik pochodził od wyczynowego Porsche 956, wcześniej używanego także w modelu Porsche 935. Porsche 959 przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund i osiąga prędkość maksymalną 300 km/h. Razem z Ferrari F40 Porsche 959 zapoczątkowało erę superszybkich samochodów osobowych.
    Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986-1989. Premiera samochodu odbyła się we wrześniu 1985 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. Już podczas tego wydarzenia zebrano 250 zamówień na Porsche 959. W chwili swojego debiutu Porsche 959 było najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie. Jak na lata produkcji, w 959 zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu z pojemności 2,8 l silnik generuje moc 450KM. Silnik pochodził od wyczynowego Porsche 956, wcześniej używanego także w modelu Porsche 935. Porsche 959 przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund i osiąga prędkość maksymalną 300 km/h. Razem z Ferrari F40 Porsche 959 zapoczątkowało erę superszybkich samochodów osobowych.
    19 czerwca 2022, 23:45 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche 959 – Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986-1989. Premiera 959 miała miejsce we wrześniu 1985 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. W chwili swojego debiutu Porsche 959 było najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie osiągając prędkość maksymalną 317 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 3,7 sekund. W samochodzie jak na lata produkcji, zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu silnik B6 o pojemności tylko 2,8 l, który pochodzi z Porsche 956 generuje moc maksymalną 450KM oraz moment obrotowy 500 Nm. Powstała wersja 959 S, która miała bardziej skąpe wyposażenie, jednak dzięki lżejszemu nadwoziu charakteryzowała się lepszymi osiągami.
    Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1986-1989. Premiera 959 miała miejsce we wrześniu 1985 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie. W chwili swojego debiutu Porsche 959 było najszybszym seryjnie produkowanym samochodem na świecie osiągając prędkość maksymalną 317 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 3,7 sekund. W samochodzie jak na lata produkcji, zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań technicznych: nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany napęd na wszystkie koła czy silnik wyposażony w system doładowania - na niższych obrotach mniejsza z turbosprężarek wspomagała pracę trzech cylindrów, a przy wyższych druga turbina ładowała wszystkie sześć cylindrów, dzięki temu silnik B6 o pojemności tylko 2,8 l, który pochodzi z Porsche 956 generuje moc maksymalną 450KM oraz moment obrotowy 500 Nm. Powstała wersja 959 S, która miała bardziej skąpe wyposażenie, jednak dzięki lżejszemu nadwoziu charakteryzowała się lepszymi osiągami.
    30 kwietnia 2022, 22:21 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari F40 – Ferrari F40 - Samochód zadebiutował w 1987 roku, w którym firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Kompozytowe panele nadwozia wykonane zostały z wzajemnie ze sobą posklejanych włókien węglowych. Pod nadwoziem zamontowano rurową ramę przestrzenną, do której zamocowano silnik. Silnik to zmodyfikowana jednostka pochodząca od poprzednika, modelu 288 GTO. Ulokowana centralnie jednostka V8 była montowana ręcznie. Moc silnika zwiększały dwie turbosprężarki japońskiej firmy IHI. Napęd przekazywany był na oś tylną. W modelu F40 jedna z turbin pracowała w dolnym zakresie zaś druga włączała się na wyższych prędkościach obrotowych (od 5000 obr./min).

W zawieszeniu zastosowano podwójne wahacze oraz spiralne amortyzatory. Prędkość maksymalna wynosiła 320 km/h. Ferrari F40 jest ostatnim modelem wyprodukowanym za czasów właściciela firmy, Enzo Ferrari. F40 jest obok Porsche 959, Jaguara XJ220, Lamborghini Diablo, McLarena F1 i Bugatti EB 110 jednym z charakterystycznych supersamochodów przełomu lat 80. i 90.
    Ferrari F40 - Samochód zadebiutował w 1987 roku, w którym firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Kompozytowe panele nadwozia wykonane zostały z wzajemnie ze sobą posklejanych włókien węglowych. Pod nadwoziem zamontowano rurową ramę przestrzenną, do której zamocowano silnik. Silnik to zmodyfikowana jednostka pochodząca od poprzednika, modelu 288 GTO. Ulokowana centralnie jednostka V8 była montowana ręcznie. Moc silnika zwiększały dwie turbosprężarki japońskiej firmy IHI. Napęd przekazywany był na oś tylną. W modelu F40 jedna z turbin pracowała w dolnym zakresie zaś druga włączała się na wyższych prędkościach obrotowych (od 5000 obr./min).

    W zawieszeniu zastosowano podwójne wahacze oraz spiralne amortyzatory. Prędkość maksymalna wynosiła 320 km/h. Ferrari F40 jest ostatnim modelem wyprodukowanym za czasów właściciela firmy, Enzo Ferrari. F40 jest obok Porsche 959, Jaguara XJ220, Lamborghini Diablo, McLarena F1 i Bugatti EB 110 jednym z charakterystycznych supersamochodów przełomu lat 80. i 90.