Druga generacja klasy G została zaprezentowana po raz pierwszy jesienią 1989 roku. Podczas salonu samochodowego Frankfurt Motor Show w 1989 roku zaprezentowano gruntownie zmodernizowaną Klasę G o kodzie fabrycznym W463, która nie tylko odmieniła się pod kątem technicznym, ale i zmieniła pozycjonowanie. Odtąd był to samochód pełniący rolę SUV-a w stylu retro, a nie roboczy pojazd osobowo terenowy. W maju 2015 roku pojazd przeszedł ostatnią w dziejach dotychczasowej konstrukcji z 1979 roku, modernizację. Zmieniono m.in. zderzaki i nadkola, a wolnossący silnik wersji G500 w układzie V8 o pojemności 5.5 l zastąpiono jednostką w tym samym układzie o pojemności 4 l i mocy 422 KM. Silnik 5.5 l pozostał w ofercie wersji AMG jednak moc wzniesiono z 544 do 571 KM. Wersja G65 AMG posiada sześciolitrowy silnik V12 o mocy 612 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 230 km/h i 100 km/h w 5,3 sekundy.
Odcinek jak każdy inny ale w tym przypadku zadaję sobie pytanie czy Limuzyna mająca 612 KM może być sportowa czy też wyczynowa . Mercedes pokazuję że mając do dyspozycji stos funkcji jak i drift mode doznasz zabawy i uśmiechu na twarzy co nie miara . Jak naprawdę z tym jest mówię w odcinku ZAPRASZAM
W dzisiejszym odcinku przygotowałem taki mały pojedynek po miedzy Mercedesem który posiada aż 612 kM a BMW 330 o mocy 230 kM
Zobacz jak to się skończyło