Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 96 takich materiałów
    Jaguar XJ220 – Supersamochód skonstruowany i produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1992-1994. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto prowadzić pracę nad super-szybkim Jaguarem, którego nazwano roboczo "220", gdyż prędkość w milach jaką zakładano, że osiągnie będzie równa 220 mph czyli 352 km/h. Nad samochodem pracowano w weekendy i nazwano go później projekt "Sobota". Samochód prototypowy miał zostać wyposażony w silnik o pojemności 6,2 l V12 o mocy 507 KM i momencie obrotowym 542 Nm. Jednak Jaguar miał problemy z emisjami spalin i ówczesnymi normami, a silnik V12 odrzucono. W wersji produkcyjnej zostało użyte 3,5-litrowe V6 z samochodu Rover Metro 6R4 rally razem z dwoma turbosprężarkami. Silnik ten generuje moc 542 KM i moment obrotowy 645 Nm. XJ220 był najszybszym samochodem na świecie. W 1992 roku na owalnym torze o długości 12,5 km w Nardò we Włoszech kierowca wyścigowy Formuły 1 Martin Brundle, prowadząc XJ220 osiągnął prędkość maksymalną 347,4 km/h, co przekłada się na prędkość na prostej drodze równą około  357 km/h. Jesienią 1993 roku na tym samym torze tytuł najszybszego samochodu zdobył McLaren F1 osiągając 371,4 km/h.
    Supersamochód skonstruowany i produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1992-1994. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto prowadzić pracę nad super-szybkim Jaguarem, którego nazwano roboczo "220", gdyż prędkość w milach jaką zakładano, że osiągnie będzie równa 220 mph czyli 352 km/h. Nad samochodem pracowano w weekendy i nazwano go później projekt "Sobota". Samochód prototypowy miał zostać wyposażony w silnik o pojemności 6,2 l V12 o mocy 507 KM i momencie obrotowym 542 Nm. Jednak Jaguar miał problemy z emisjami spalin i ówczesnymi normami, a silnik V12 odrzucono. W wersji produkcyjnej zostało użyte 3,5-litrowe V6 z samochodu Rover Metro 6R4 rally razem z dwoma turbosprężarkami. Silnik ten generuje moc 542 KM i moment obrotowy 645 Nm. XJ220 był najszybszym samochodem na świecie. W 1992 roku na owalnym torze o długości 12,5 km w Nardò we Włoszech kierowca wyścigowy Formuły 1 Martin Brundle, prowadząc XJ220 osiągnął prędkość maksymalną 347,4 km/h, co przekłada się na prędkość na prostej drodze równą około 357 km/h. Jesienią 1993 roku na tym samym torze tytuł najszybszego samochodu zdobył McLaren F1 osiągając 371,4 km/h.
    Honda NSX – Samochód sportowy produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny Honda w w latach 1990−2005 oraz ponownie od 2016 roku. Druga i najnowsza generacja NSX została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana jako samochód koncepcyjny podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2012 roku. Wersja produkcja pojazdu oficjalnie zaprezentowana została w Detroit 12 stycznia 2015 roku. Prace nad drugą generacją rozpoczęły się niemalże od czasu zakończenia produkcji pierwszej generacji auta w 2005 roku. W 2007 roku powstał pierwszy prototyp pojazdu. Rok po prezentacji pierwszego konceptu drugiej generacji NSX podczas tych samych targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została ulepszona wersja prototypu. W stosunku do pierwszej oficjalnej wersji koncepcyjnej pojazdu zmieniona została nieznacznie atrapa chłodnicy, zmienione zostały klosze kierunkowskazów umieszczonych pod reflektorami głównymi, zderzaki wykonano z włókna węglowego, a tylne lampy wyposażono w diody LED. 12 stycznia 2015 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została produkcyjna wersja pojazdu. Stylizację pojazdu opracowało Acura Design Studio w Torrance w Kalifornii pod kierownictwem Michelle Christensen. Nadwozie pojazdu wykonane zostało z aluminium na ramie przestrzennej. Linię nadwozia pojazdu opracowywano przez ponad 3 lata, aby zmaksymalizować aerodynamikę oraz zapewnić optymalne chłodzenie wszystkim elementom. NSX posiada sportowy układ hybrydowy, którego podstawowym źródłem zasilania jest nowoczesny podwójnie turbodoładowany silnik V6 Twin-turbo o pojemności 3,5 l i mocy 507 KM. Wspomagany jest dodatkowo przez trzy silniki elektryczne, które napędzają przednią i tylna oś pojazdu o łącznej mocy 74 KM. Łączna moc NSX wynosi 581 KM, a moment obrotowy 646 Nm. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 307 km/h.
    Samochód sportowy produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny Honda w w latach 1990−2005 oraz ponownie od 2016 roku. Druga i najnowsza generacja NSX została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana jako samochód koncepcyjny podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2012 roku. Wersja produkcja pojazdu oficjalnie zaprezentowana została w Detroit 12 stycznia 2015 roku. Prace nad drugą generacją rozpoczęły się niemalże od czasu zakończenia produkcji pierwszej generacji auta w 2005 roku. W 2007 roku powstał pierwszy prototyp pojazdu. Rok po prezentacji pierwszego konceptu drugiej generacji NSX podczas tych samych targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została ulepszona wersja prototypu. W stosunku do pierwszej oficjalnej wersji koncepcyjnej pojazdu zmieniona została nieznacznie atrapa chłodnicy, zmienione zostały klosze kierunkowskazów umieszczonych pod reflektorami głównymi, zderzaki wykonano z włókna węglowego, a tylne lampy wyposażono w diody LED. 12 stycznia 2015 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowana została produkcyjna wersja pojazdu. Stylizację pojazdu opracowało Acura Design Studio w Torrance w Kalifornii pod kierownictwem Michelle Christensen. Nadwozie pojazdu wykonane zostało z aluminium na ramie przestrzennej. Linię nadwozia pojazdu opracowywano przez ponad 3 lata, aby zmaksymalizować aerodynamikę oraz zapewnić optymalne chłodzenie wszystkim elementom. NSX posiada sportowy układ hybrydowy, którego podstawowym źródłem zasilania jest nowoczesny podwójnie turbodoładowany silnik V6 Twin-turbo o pojemności 3,5 l i mocy 507 KM. Wspomagany jest dodatkowo przez trzy silniki elektryczne, które napędzają przednią i tylna oś pojazdu o łącznej mocy 74 KM. Łączna moc NSX wynosi 581 KM, a moment obrotowy 646 Nm. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 307 km/h.
    28 kwietnia 2022, 22:06 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW Z8 – Produkowany przez koncern BMW w latach 2000-2003. Roadster BMW Z8 został wprowadzony na rynek europejski w grudniu 1999 roku, na rynku amerykańskim pojawił się w styczniu 2000 roku. Produkcję w Europie zakończono w lipcu 2003, a w USA w czerwcu tego samego roku. Wyglądem samochód nawiązywał do BMW 507. Z8 wyposażony był w silnik V8 o pojemności 4,9 l i mocy 400 KM. Przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 4,7 sekundy, a samochód osiągał prędkość maksymalną 250 km/h.
    Produkowany przez koncern BMW w latach 2000-2003. Roadster BMW Z8 został wprowadzony na rynek europejski w grudniu 1999 roku, na rynku amerykańskim pojawił się w styczniu 2000 roku. Produkcję w Europie zakończono w lipcu 2003, a w USA w czerwcu tego samego roku. Wyglądem samochód nawiązywał do BMW 507. Z8 wyposażony był w silnik V8 o pojemności 4,9 l i mocy 400 KM. Przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 4,7 sekundy, a samochód osiągał prędkość maksymalną 250 km/h.
    29 marca 2022, 20:02 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW 507 – Produkowany przez firmę BMW w latach 1955–1959 w ilości 253 egzemplarzy, posiada silnik 3.2L M507/1 V8 o mocy 150 KM. Samochód osiągał prędkość maksymalną 215 km/h z przyspieszeniem 0-100 w czasie 11 sekund. Do dziś istnieją i jeżdżą 203 egzemplarze samochodu. Stylizacja samochodu wpłynęła na wygląd modeli Z3, Z4, lecz najbardziej zauważalne jest to na BMW Z8.
    Produkowany przez firmę BMW w latach 1955–1959 w ilości 253 egzemplarzy, posiada silnik 3.2L M507/1 V8 o mocy 150 KM. Samochód osiągał prędkość maksymalną 215 km/h z przyspieszeniem 0-100 w czasie 11 sekund. Do dziś istnieją i jeżdżą 203 egzemplarze samochodu. Stylizacja samochodu wpłynęła na wygląd modeli Z3, Z4, lecz najbardziej zauważalne jest to na BMW Z8.
    23 marca 2022, 19:47 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW 507 –
    5 listopada 2021, 21:10 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW 507 –
    16 września 2021, 21:31 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW 507 –
    4 kwietnia 2021, 22:41 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj