Szukaj
Znalazłem 190 takich materiałów
Moim zdaniem ten samochód powinien występować tylko w takiej barwie.
Projekt został zaprezentowany 8 września 2009. Samochód miał być następcą McLarena F1 i być pierwszym z nowej linii samochodów tej marki. 7-biegowa półautomatyczna z podwójnym sprzęgłem SSG.
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3.3 s
- Prędkość maksymalna: 320 km/h
Zapomnijcie co wiecie o sportowych autach.
Parę ciekawych danych technicznych:
-silnik v4 z owalnymi tłokami
-2 korbowody na tłok
-2 świece i 8 tytanowych zaworów na cylinder
-owiewki wykonane z karbonu
Podobno Tamburini inspirował się tą maszyną projektując Ducati 916. Cena?
Nowa sztuka kosztowała w przeliczeniu około 320 000zł, dzisiaj pewnie więcej (chciałem sprawdzić ale na ebay ani mobile.de nie ma ani jednej)
PRZYSPIESZENIE: 0-100km/h - 3,5s
PRĘDKOŚĆ MAX: 320 km/h.
Osoby, którym to nie wystarczy mogą zażyczyć sobie wymiany całego „wydechu”. W nowym zestawie inne są kolektory wydechowe, tłumiki, a także konwertery katalityczne. Zaawansowane ulepszenia windują moc do 650 KM, a maksymalny moment obrotowy do 720 Nm.
Jednak Ariel zamierza też wypuścić 500-konną wersję wyścigową. Samochód będzie przyspieszał do "setki" w zaledwie 2,3 sekundy, a maksymalna prędkość będzie wynosiła ok. 320 km/h. A to wszystko w samochodzie, który nie ma szyby!
Moc trafia na koła poprzez 6-biegową skrzynię sekwencyjną, która zniesie możliwości wysokoobrotowego silnika (16,5 tys. obr./min.). Wzmocnieniu uległy też hamulce i zawieszenie, a koła zostały wyposażone w ogumienie Toyo X-rated.
Ariel zamierza wyprodukować zaledwie 25 sztuk, każda ma kosztować ok. 183 tys. euro (741 tys. zł).