Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 30 takich materiałów
    Sportowa hybryda – Volkswagen Golf GTE – Nowy Golf GTE może przejechać do 50 km korzystając tylko i wyłącznie z akumulatorów. To oznacza że do pracy możemy jeździć za ułamek ceny benzyny i co wieczór podłączać samochód do gniazdka w ścianie garażu. W przypadku konieczności zrobienia dłuższej trasy do dyspozycji mamy silnik benzynowy o mocy 150 KM. Moc jednostki elektrycznej i spalinowej jest łączona, a wtedy Golf staje się całkiem żwawy – pod nogą mamy 201 KM.
    Nowy Golf GTE może przejechać do 50 km korzystając tylko i wyłącznie z akumulatorów. To oznacza że do pracy możemy jeździć za ułamek ceny benzyny i co wieczór podłączać samochód do gniazdka w ścianie garażu. W przypadku konieczności zrobienia dłuższej trasy do dyspozycji mamy silnik benzynowy o mocy 150 KM. Moc jednostki elektrycznej i spalinowej jest łączona, a wtedy Golf staje się całkiem żwawy – pod nogą mamy 201 KM.
    Rekord sprzedaży Mazdy w Polsce – Mazda zanotowała wzrost o 201% w związku z czym awansowała na... 15. pozycję w rankingu producentów. To i tak świetny wynik, jak na firmę która do niedawna była u nas prawie całkowicie niedostępna.
    Mazda zanotowała wzrost o 201% w związku z czym awansowała na... 15. pozycję w rankingu producentów. To i tak świetny wynik, jak na firmę która do niedawna była u nas prawie całkowicie niedostępna.
    Mercedes - Benz 190 D BlueEfficiency – Mercedes postanowił pokazać jak wielki postęp został poczyniony w technologii silników wysokoprężnych. W Mercedesie 190 E 2.6 z 1988 inżynierowie zamontowali silnik Mercedes-Benz OM651 o mocy 204 KM (150 kW, 201 KM) i 500 Nm (369 lb · ft) przy 1,600-1,800 obr z najnowszego C 250 CDI. Samochód do 100 km/h rozpędza się w 6.2 s i średnio spala 4.9 l/100km. Nowa C - klasa z tym samym silnikiem spala 5.1 l/100km i jest cięższa o 385 kg. Jest też 16 cm dłuższa, 9 cm szersza i wyzsza niż 190. Jak dla mnie to mogli by go do produkcji wprowadzić.
    Mercedes postanowił pokazać jak wielki postęp został poczyniony w technologii silników wysokoprężnych. W Mercedesie 190 E 2.6 z 1988 inżynierowie zamontowali silnik Mercedes-Benz OM651 o mocy 204 KM (150 kW, 201 KM) i 500 Nm (369 lb · ft) przy 1,600-1,800 obr z najnowszego C 250 CDI. Samochód do 100 km/h rozpędza się w 6.2 s i średnio spala 4.9 l/100km. Nowa C - klasa z tym samym silnikiem spala 5.1 l/100km i jest cięższa o 385 kg. Jest też 16 cm dłuższa, 9 cm szersza i wyzsza niż 190. Jak dla mnie to mogli by go do produkcji wprowadzić.
    19 grudnia 2013, 20:59 przez koziol1131 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Rekord o którym mało kto wie – 30 lat temu Mercedes 190 E 2.3-16 ustanowił rekord świata. Dystans 50 tys. kilometrów pokonał w nieco ponad 201 godzin. Właściwie to trzy Mercedesy 190 E 2.3-16 ustanowiły trzy światowe rekordy szybkości przejazdu: na dystansie 25 tys. km, 25 tys. mil oraz 50 tys. km. Najdłuższą próbę ciągłej jazdy (postoje wyłącznie na tankowanie i krótki pit stop) pokonano w czasie 201 godzin 39 minut i 43 sekund (8 dób i 15 godzin). Testy rozpoczęto 11 sierpnia 1983 r. na torze wyścigowym Nardo we Włoszech. Co ciekawe, Mercedesy 190 E 2.3-16, które pokonały morderczy dystans, nie miały wspomagania oraz wentylatora chłodnicy - nie były potrzebne ta torze. W zamian założono na grill swego rodzaju żaluzję, którą mógł operować kierowca w miarę potrzeb. Auta rozwijały prędkość do 250 km/h. Obroty silnika osiągały prawie 6 tys obr/min, a spalanie wyniosło 22 l/100 km, nie tak źle. Ustanowienie światowego rekordu przez Mercedesa było doskonałych chwytem marketingowym. Niedługo później (wrzesień 1983 r.) odbyła się oficjalna premiera modelu 190 E 2.3-16 na salonie samochodowych we Frankfurcie. Samochód kosztował 52 200 niemieckich marek i był produkowany przez 5 lat. Dziś to klasyk. Nie wspominając o tak egzotycznych wersjach jak Senna czy EVO.
    30 lat temu Mercedes 190 E 2.3-16 ustanowił rekord świata. Dystans 50 tys. kilometrów pokonał w nieco ponad 201 godzin. Właściwie to trzy Mercedesy 190 E 2.3-16 ustanowiły trzy światowe rekordy szybkości przejazdu: na dystansie 25 tys. km, 25 tys. mil oraz 50 tys. km. Najdłuższą próbę ciągłej jazdy (postoje wyłącznie na tankowanie i krótki pit stop) pokonano w czasie 201 godzin 39 minut i 43 sekund (8 dób i 15 godzin). Testy rozpoczęto 11 sierpnia 1983 r. na torze wyścigowym Nardo we Włoszech. Co ciekawe, Mercedesy 190 E 2.3-16, które pokonały morderczy dystans, nie miały wspomagania oraz wentylatora chłodnicy - nie były potrzebne ta torze. W zamian założono na grill swego rodzaju żaluzję, którą mógł operować kierowca w miarę potrzeb. Auta rozwijały prędkość do 250 km/h. Obroty silnika osiągały prawie 6 tys obr/min, a spalanie wyniosło 22 l/100 km, nie tak źle. Ustanowienie światowego rekordu przez Mercedesa było doskonałych chwytem marketingowym. Niedługo później (wrzesień 1983 r.) odbyła się oficjalna premiera modelu 190 E 2.3-16 na salonie samochodowych we Frankfurcie. Samochód kosztował 52 200 niemieckich marek i był produkowany przez 5 lat. Dziś to klasyk. Nie wspominając o tak egzotycznych wersjach jak Senna czy EVO.
    22 sierpnia 2013, 20:56 przez xDEMON93x (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Mercedes 190E – Mercedes w 201 2.0E benzyna z 1990 roku
    Mercedes w 201 2.0E benzyna z 1990 roku
    22 lipca 2013, 11:19 przez Manitou (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Krótki Reportaż o Jedynej w Polsce profesjonalnej Drifterce.
    26 grudnia 2012, 12:46 przez ~KiL | Do ulubionych | Skomentuj
    FSO WARSZAWA – FSO Warszawa (potocznie: warszawka,)  – samochód osobowy produkowany od 6 listopada 1951 do 30 marca 1973 w FSO (w warszawskiej fabryce na Żeraniu) na licencji ZSRR. Był to pierwszy w powojennej historii Polski samochód produkowany seryjnie. Gamę jednostek napędowych stanowiły dwa benzynowe silniki R4 o pojemności skokowej 2120 cm³, dolnozaworowy M-20 i górnozaworowy S-21. Moment obrotowy przekazywany był poprzez suche jednotarczowe sprzęgło, 3-biegową manualną skrzynię biegów (od 1971 w niewielkiej liczbie egzemplarzy skrzynia 4-biegowa) i wał napędowy na oś tylną. Pierwsze Warszawy (M20, 200, 201 i 202) charakteryzowały się 4-drzwiowym nadwoziem typu fastback. Od 1964 produkowana była wersja sedan, zaś od 1965 5-drzwiowe kombi. Przez cały okres produkcji Warszawa poddawana była licznym modernizacjom.
Od roku 1958 produkowana była wersja użytkowa modelu, pick-up. Powstały także odmiany specjalne Warszawy: radiowóz, ambulans/sanitarka, furgon, pocztylion oraz drezyna. W oparciu o podzespoły dedykowane dla Warszawy skonstruowano także samochody dostawcze: Żuka, Nysę oraz Tarpana. Ostatnia Warszawa zjechała z taśmy produkcyjnej 30 marca 1973 roku. Przyczyniło się do tego faktu wprowadzenie w 1967 następcy dla przestarzałego samochodu z FSO, Polskiego Fiata 125p. Przez cały okres produkcji powstało ogółem 254 471 egzemplarzy modelu, z czego 72 834 trafiło na eksport.
    FSO Warszawa (potocznie: warszawka,) – samochód osobowy produkowany od 6 listopada 1951 do 30 marca 1973 w FSO (w warszawskiej fabryce na Żeraniu) na licencji ZSRR. Był to pierwszy w powojennej historii Polski samochód produkowany seryjnie. Gamę jednostek napędowych stanowiły dwa benzynowe silniki R4 o pojemności skokowej 2120 cm³, dolnozaworowy M-20 i górnozaworowy S-21. Moment obrotowy przekazywany był poprzez suche jednotarczowe sprzęgło, 3-biegową manualną skrzynię biegów (od 1971 w niewielkiej liczbie egzemplarzy skrzynia 4-biegowa) i wał napędowy na oś tylną. Pierwsze Warszawy (M20, 200, 201 i 202) charakteryzowały się 4-drzwiowym nadwoziem typu fastback. Od 1964 produkowana była wersja sedan, zaś od 1965 5-drzwiowe kombi. Przez cały okres produkcji Warszawa poddawana była licznym modernizacjom.
    Od roku 1958 produkowana była wersja użytkowa modelu, pick-up. Powstały także odmiany specjalne Warszawy: radiowóz, ambulans/sanitarka, furgon, pocztylion oraz drezyna. W oparciu o podzespoły dedykowane dla Warszawy skonstruowano także samochody dostawcze: Żuka, Nysę oraz Tarpana. Ostatnia Warszawa zjechała z taśmy produkcyjnej 30 marca 1973 roku. Przyczyniło się do tego faktu wprowadzenie w 1967 następcy dla przestarzałego samochodu z FSO, Polskiego Fiata 125p. Przez cały okres produkcji powstało ogółem 254 471 egzemplarzy modelu, z czego 72 834 trafiło na eksport.
    12 czerwca 2012, 11:33 przez pakson12 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Honda NSX – - V6 3,0 l (2977 cm³), 4 zawory na cylinder
- Moc maksymalna: 274 KM (201,3 kW) przy 7300 obr/min
- Maksymalny moment obrotowy: 285 N•m przy 6500 obr/min
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s
- Prędkość maksymalna: 270 km/h
    - V6 3,0 l (2977 cm³), 4 zawory na cylinder
    - Moc maksymalna: 274 KM (201,3 kW) przy 7300 obr/min
    - Maksymalny moment obrotowy: 285 N•m przy 6500 obr/min
    - Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s
    - Prędkość maksymalna: 270 km/h
    21 maja 2012, 7:19 przez loke9 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    FSO Warszawa M 20 (potocznie: warszawka, garbuska) - samochód osobowy produkowany od 6 listopada 1951 do 30 marca 1973 w FSO (w warszawskiej fabryce na Żeraniu) na licencji ZSRR. Był to pierwszy w powojennej historii Polski samochód produkowany seryjnie. Gamę jednostek napędowych stanowiły dwa benzynowe silniki R4 o pojemności skokowej 2120 cm³, dolnozaworowy M-20 i górnozaworowy S-21. Moment obrotowy przekazywany był poprzez suche jednotarczowe sprzęgło, 3-biegową manualną skrzynię biegów (od 1971 w niewielkiej liczbie egzemplarzy skrzynia 4-biegowa) i wał napędowy na oś tylną. Pierwsze Warszawy (M20, 200, 201 i 202) charakteryzowały się 4-drzwiowym nadwoziem typu fastback. Od 1964 produkowana była wersja sedan, zaś od 1965 5-drzwiowe kombi. Przez cały okres produkcji Warszawa poddawana była licznym modernizacjom.
    Od roku 1958 produkowana była wersja użytkowa modelu, pick-up. Powstały także odmiany specjalne Warszawy: radiowóz, ambulans/sanitarka, furgon, pocztylion oraz drezyna. W oparciu o podzespoły dedykowane dla Warszawy skonstruowano także samochody dostawcze: Żuka, Nysę oraz Tarpana. Ostatnia Warszawa zjechała z taśmy produkcyjnej 30 marca 1973 roku. Przyczyniło się do tego faktu wprowadzenie w 1967 następcy dla przestarzałego samochodu z FSO, Polskiego Fiata 125p. Przez cały okres produkcji powstało ogółem 254 471 egzemplarzy modelu, z czego 72 834 trafiło na eksport.

    Zachęcam do poczytania obszernego materiału o Warszawach od M20 do 224. Znajdziesz go klikając tutaj
    17 marca 2012, 13:20 przez ~SEERQ | Do ulubionych | Skomentuj
    Stary Malacz - jeszcze z metalowym zderzakiem, a ma pazura!
    28 lutego 2012, 15:08 przez vito126p (PW) | Do ulubionych | Skomentuj