Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Rekord o którym mało kto wie

    Rekord o którym mało kto wie – 30 lat temu Mercedes 190 E 2.3-16 ustanowił rekord świata. Dystans 50 tys. kilometrów pokonał w nieco ponad 201 godzin. Właściwie to trzy Mercedesy 190 E 2.3-16 ustanowiły trzy światowe rekordy szybkości przejazdu: na dystansie 25 tys. km, 25 tys. mil oraz 50 tys. km. Najdłuższą próbę ciągłej jazdy (postoje wyłącznie na tankowanie i krótki pit stop) pokonano w czasie 201 godzin 39 minut i 43 sekund (8 dób i 15 godzin). Testy rozpoczęto 11 sierpnia 1983 r. na torze wyścigowym Nardo we Włoszech. Co ciekawe, Mercedesy 190 E 2.3-16, które pokonały morderczy dystans, nie miały wspomagania oraz wentylatora chłodnicy - nie były potrzebne ta torze. W zamian założono na grill swego rodzaju żaluzję, którą mógł operować kierowca w miarę potrzeb. Auta rozwijały prędkość do 250 km/h. Obroty silnika osiągały prawie 6 tys obr/min, a spalanie wyniosło 22 l/100 km, nie tak źle. Ustanowienie światowego rekordu przez Mercedesa było doskonałych chwytem marketingowym. Niedługo później (wrzesień 1983 r.) odbyła się oficjalna premiera modelu 190 E 2.3-16 na salonie samochodowych we Frankfurcie. Samochód kosztował 52 200 niemieckich marek i był produkowany przez 5 lat. Dziś to klasyk. Nie wspominając o tak egzotycznych wersjach jak Senna czy EVO.
    30 lat temu Mercedes 190 E 2.3-16 ustanowił rekord świata. Dystans 50 tys. kilometrów pokonał w nieco ponad 201 godzin. Właściwie to trzy Mercedesy 190 E 2.3-16 ustanowiły trzy światowe rekordy szybkości przejazdu: na dystansie 25 tys. km, 25 tys. mil oraz 50 tys. km. Najdłuższą próbę ciągłej jazdy (postoje wyłącznie na tankowanie i krótki pit stop) pokonano w czasie 201 godzin 39 minut i 43 sekund (8 dób i 15 godzin). Testy rozpoczęto 11 sierpnia 1983 r. na torze wyścigowym Nardo we Włoszech. Co ciekawe, Mercedesy 190 E 2.3-16, które pokonały morderczy dystans, nie miały wspomagania oraz wentylatora chłodnicy - nie były potrzebne ta torze. W zamian założono na grill swego rodzaju żaluzję, którą mógł operować kierowca w miarę potrzeb. Auta rozwijały prędkość do 250 km/h. Obroty silnika osiągały prawie 6 tys obr/min, a spalanie wyniosło 22 l/100 km, nie tak źle. Ustanowienie światowego rekordu przez Mercedesa było doskonałych chwytem marketingowym. Niedługo później (wrzesień 1983 r.) odbyła się oficjalna premiera modelu 190 E 2.3-16 na salonie samochodowych we Frankfurcie. Samochód kosztował 52 200 niemieckich marek i był produkowany przez 5 lat. Dziś to klasyk. Nie wspominając o tak egzotycznych wersjach jak Senna czy EVO.
    22 sierpnia 2013, 20:56 przez xDEMON93x (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…