Szukaj
Znalazłem 139 takich materiałów
te auta jeździły na międzynarodowych trasach i dawały sobie świetnie radę. W praktyce "317" bez doładowania były w stanie współpracować z naczepami do ponad 30 ton. Posiadały dodatkowe zbiorniki paliwa i niektóre wyposażone były podwyższoną kabinę i dwie leżanki.
Max.pr.87km/h. 317 wyposażono w fotel dla kierowcy z hydrauliczną amortyzacją, regulowaną w stosunku do obciążenia fotela. Dzięki takiemu rozwiązaniu, mimo że fotel kierowcy jeszcze dodatkowo umieszczony był nad przednia osią, komfort jazdy był większy niż np.: w Volvo. Jelcz 317 spełnił swoje zadanie i był flagowym pojazdem za swoich czasów w krajach wspólnoty komunistycznej.
Widać że jak na tamte lata był luksusowym autem w porównaniu do Stara, choćby siedzenia amortyzowane i Silnik Leyland.
180SX - Model wypuszczony w Japonii w 1989r. Miał być bratnim modelem Silvia S13 wyposażany w 3 silniki CA18DET (1.8L 170km turbo), SR20DE (2.0L 138km N/A) i SR20DET (2.0L 200km turbo). Zarówno CA18DET jak i SR20DET posiadały tą samą turbosprężarkę Garrett GT25. Występował także model Sileighty był to 180SX z przodem od Silvia S13.
200SX – Model produkowany, jako 180SX sprzedawany w Europie pod nazwą 200SX był wyposażany tylko i wyłącznie w jeden Silnik CA18DET moc niezmieniona w porównaniu do japońskiej wersji (170km). Cały osprzęt silnika też był taki sam jak w wersji Japońskiej.
240SX – Model produkowany, jako 180SX sprzedawany w Stanach Zjednoczonych pod nazwą 240SX wyposażany był (i tu największa odmienność spośród wersji Japońskiej i Europejskiej) KA24E (2.4L 140km N/A) tylko przez 2 lata 1989 i 1990. Później był montowany KA24DE (2.4L 155km N/A). Jak to już bywa w USA pojemność musiała być większa ze względu na ich uwielbienie do paliwożernych samochodów.
Myślę, że wyjaśniłem podstawowe różnice, jeśli czegoś zapomniałem napiszcie w komentarzach. Nie będę opisywał o szczegółach każdego z silników, układu napędowego, zawieszenia, przyspieszenia czy przekładania silnika ze Skyline bo nie o to mi chodziło (nie opisuje w artykule następnej generacji S14 choć różnice są podobne jak w przypadku tej gen.)