Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    pan_jan

    Mocny drifter
    Zamieszcza materiały od: 5 lutego 2014 - 18:07
    Ostatnio: 5 września 2016 - 0:45
    • Materiałów na głównej: 241 z 290 (49 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 7812
    • Komentarzy: 2
    • Punktów za komentarze: 0
     
    W Polsce powstanie więcej dróg z trzema pasami ruchu – Jezdnie typu 2+1 zapewniają łatwe wyprzedzanie i są znacznie bezpieczniejsze. Ponadto będą bezpłatne dla kierowców i mogą powstawać niższym kosztem, przez przekształcanie istniejących już dróg typu 1+1. A takich odcinków gotowych do przeróbki jest w Polsce aż 3000 km.

Pomysł nie jest nasz, a pochodzi ze Szwecji. Został tam wprowadzony w 2000 roku. Obecnie drogi typu 2+1 maja w tym kraju już niemal 2000 km długości. Ponadto pomysł Szwedów jest już teraz kopiowany przez Niemców, Holendrów i Irlandczyków.

Zmiana kierunku pasa środkowego będzie miała miejsce co ok. 2 km. Umożliwi to wygodne wyprzedzanie w obu kierunkach wolniej jadących samochodów. GDDKiA dodaje, że plany budowy dróg w układzie 2+1 w żaden sposób nie wpłyną na obecnie już przyjęte plany budowy autostrad i dróg ekspresowych.
    Jezdnie typu 2+1 zapewniają łatwe wyprzedzanie i są znacznie bezpieczniejsze. Ponadto będą bezpłatne dla kierowców i mogą powstawać niższym kosztem, przez przekształcanie istniejących już dróg typu 1+1. A takich odcinków gotowych do przeróbki jest w Polsce aż 3000 km.

    Pomysł nie jest nasz, a pochodzi ze Szwecji. Został tam wprowadzony w 2000 roku. Obecnie drogi typu 2+1 maja w tym kraju już niemal 2000 km długości. Ponadto pomysł Szwedów jest już teraz kopiowany przez Niemców, Holendrów i Irlandczyków.

    Zmiana kierunku pasa środkowego będzie miała miejsce co ok. 2 km. Umożliwi to wygodne wyprzedzanie w obu kierunkach wolniej jadących samochodów. GDDKiA dodaje, że plany budowy dróg w układzie 2+1 w żaden sposób nie wpłyną na obecnie już przyjęte plany budowy autostrad i dróg ekspresowych.
    Policja ma nowe, nieoznakowane radiowozy o mocy ok. 300 KM! – Czym jeździ polska policja? Na pewno od razu do głowy przyjdzie wam Kia Cee’d oraz wszelakiej maści Ople, od Vectry po najnowsze Insignie, nierzadko z mocnymi i turbooładowanymi silnikami pod maską. Mało kto spodziewał się jednak, że na wyposażeniu naszej policji jest m.in. BMW serii 5 (E60), a także Mitsubishi Lancer Evolution X.

Niestety na temat radiowozów nie ma żadnych potwierdzonych informacji. Nieoficjalnie natomiast wiadomo, że pod maską BMW serii 5 pracuje 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik Diesla o mocy 235 lub 286 KM. Tymczasem pod maską Evo znajduje się 2-litrowy, turbooładowany silnik benzynowy o mocy minimum 295 KM, lub nawet 330 KM. Nie ma to jednak większego znaczenia, bo Evo nawet w najsłabszej wersji osiąga 100 km/h w czasie 5,4 sekundy.
    Czym jeździ polska policja? Na pewno od razu do głowy przyjdzie wam Kia Cee’d oraz wszelakiej maści Ople, od Vectry po najnowsze Insignie, nierzadko z mocnymi i turbooładowanymi silnikami pod maską. Mało kto spodziewał się jednak, że na wyposażeniu naszej policji jest m.in. BMW serii 5 (E60), a także Mitsubishi Lancer Evolution X.

    Niestety na temat radiowozów nie ma żadnych potwierdzonych informacji. Nieoficjalnie natomiast wiadomo, że pod maską BMW serii 5 pracuje 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik Diesla o mocy 235 lub 286 KM. Tymczasem pod maską Evo znajduje się 2-litrowy, turbooładowany silnik benzynowy o mocy minimum 295 KM, lub nawet 330 KM. Nie ma to jednak większego znaczenia, bo Evo nawet w najsłabszej wersji osiąga 100 km/h w czasie 5,4 sekundy.
    2015 Corvette Stingray – Corvette Stingray ma 460 KM i osiąga 60 mph (97 km/h) w czasie 3,9 sekundy, zaś 1/4 mili pokonuje w 11,9 sekundy.
    Corvette Stingray ma 460 KM i osiąga 60 mph (97 km/h) w czasie 3,9 sekundy, zaś 1/4 mili pokonuje w 11,9 sekundy.
    Nowe Audi RS 6 – pod maską 560 KM! – Ta wyczynowa limuzyna do „setki” przyspiesza w 3,9 sekundy kończąc rozpędzanie się przy 305 km/h. Silnik 4.0 TFSI ma w tym przypadku moc 560 KM i zadowala się przy tym podobno spalaniem 9,6 litrami na 100 km. Producent podkreśla, że to w dużej mierze zasługa systemu cylindrów odłączanych na żądanie (COD).
    Ta wyczynowa limuzyna do „setki” przyspiesza w 3,9 sekundy kończąc rozpędzanie się przy 305 km/h. Silnik 4.0 TFSI ma w tym przypadku moc 560 KM i zadowala się przy tym podobno spalaniem 9,6 litrami na 100 km. Producent podkreśla, że to w dużej mierze zasługa systemu cylindrów odłączanych na żądanie (COD).
    Koniec taryfy ulgowej, policja masowo odbiera prawa jazdy! – Przez cztery miesiące – od kwietnia do lipca tego roku – możliwość prowadzenia samochodu straciło aż 5500 kierujących, z czego w samym lipcu z uprawnieniami pożegnało się 1500 osób.

Jeżeli policjanci będą odbierać prawa jazdy w takim tempie jak dotychczas, w roku 2014 zostanie zatrzymanych 20x więcej dokumentów, niż rok wcześniej.
    Przez cztery miesiące – od kwietnia do lipca tego roku – możliwość prowadzenia samochodu straciło aż 5500 kierujących, z czego w samym lipcu z uprawnieniami pożegnało się 1500 osób.

    Jeżeli policjanci będą odbierać prawa jazdy w takim tempie jak dotychczas, w roku 2014 zostanie zatrzymanych 20x więcej dokumentów, niż rok wcześniej.
    KNF zajmie się zaniżaniem odszkodowań z OC przez ubezpieczycieli! – Komisja Nadzoru Finansowego twierdzi, że to co dzieje się przy likwidacji szkód z OC w wielu przypadkach jest patologią, która powoli staje się obowiązującym standardem.

Obecnie częstą praktyką firm ubezpieczeniowych są oszczędności, co dla poszkodowanego oznacza niższą wycenę szkody, oddalenie roszczenia i opieszałość procesu odszkodowawczego. Sytuację mają zmienić nowe przepisy, które wejdą w życie do 21 marca 2015 roku.
    Komisja Nadzoru Finansowego twierdzi, że to co dzieje się przy likwidacji szkód z OC w wielu przypadkach jest patologią, która powoli staje się obowiązującym standardem.

    Obecnie częstą praktyką firm ubezpieczeniowych są oszczędności, co dla poszkodowanego oznacza niższą wycenę szkody, oddalenie roszczenia i opieszałość procesu odszkodowawczego. Sytuację mają zmienić nowe przepisy, które wejdą w życie do 21 marca 2015 roku.
    2015 Dodge Challenger Drag Pak – stworzony do 1/4 mili – Mopar, czyli firma zajmująca się częściami zamiennymi i serwisem dla wszystkich amerykańskich marek Chryslera, zaprezentowała właśnie swoją wersję najnowszego Dodge’a Challengera. Auto nazywa się Mopar Challenger Drag Pak i zostało stworzone do jednego zadania – możliwe najszybszego pokonania 1/4 mili.

Pod maską samochodu znalazł się silnik wyścigowy Mopar HEMI 426 wyposażony w 8 cylindrów. Ostatnia wartość to pojemność podana w calach sześciennych, co jest odpowiednikiem 7 litrów. Jednostka współpracuje z automatyczną, wyścigową skrzynią biegów Chrysler 727 wyposażoną m.in. w line lock, czyli blokowanie kół przednich przy jednoczesnym przekazaniu napędu na tylną oś w celu rozgrzania opon. Mopar nie chwali się mocą, ale ten silnik był już prezentowany w 2012 roku podczas Auto Show w Detroit i wtedy generował niemal 600 KM.
    Mopar, czyli firma zajmująca się częściami zamiennymi i serwisem dla wszystkich amerykańskich marek Chryslera, zaprezentowała właśnie swoją wersję najnowszego Dodge’a Challengera. Auto nazywa się Mopar Challenger Drag Pak i zostało stworzone do jednego zadania – możliwe najszybszego pokonania 1/4 mili.

    Pod maską samochodu znalazł się silnik wyścigowy Mopar HEMI 426 wyposażony w 8 cylindrów. Ostatnia wartość to pojemność podana w calach sześciennych, co jest odpowiednikiem 7 litrów. Jednostka współpracuje z automatyczną, wyścigową skrzynią biegów Chrysler 727 wyposażoną m.in. w line lock, czyli blokowanie kół przednich przy jednoczesnym przekazaniu napędu na tylną oś w celu rozgrzania opon. Mopar nie chwali się mocą, ale ten silnik był już prezentowany w 2012 roku podczas Auto Show w Detroit i wtedy generował niemal 600 KM.
    Ford Focus RS 2016 z napędem na 4 koła? – Wiele wskazuje na to, że w nowej odmianie RS-a producent zrezygnuje z napędu jedynie na przednią oś. Natomiast pod maską auta znajdzie się silnik prosto z Mustanga, który może zostać zestrojony nawet na 350 KM!
    Wiele wskazuje na to, że w nowej odmianie RS-a producent zrezygnuje z napędu jedynie na przednią oś. Natomiast pod maską auta znajdzie się silnik prosto z Mustanga, który może zostać zestrojony nawet na 350 KM!
    Renault Sport R.S. 01 – rozpędza się do ponad 300 km/h – Nadwozie Renault Sport R.S. 01 wykonane zostało z włókien węglowych i waży zaledwie 1100 kg. Pod maską znalazł się 500-konny silnik Nismo 3.8 V6 biturbo pochodzący prosto z Nissana GT-R. Ponadto auto ma 2000 mm szerokości przy wysokości zaledwie 1116 mm.
    Nadwozie Renault Sport R.S. 01 wykonane zostało z włókien węglowych i waży zaledwie 1100 kg. Pod maską znalazł się 500-konny silnik Nismo 3.8 V6 biturbo pochodzący prosto z Nissana GT-R. Ponadto auto ma 2000 mm szerokości przy wysokości zaledwie 1116 mm.
    Nowa Warszawa zaprezentowana oficjalnie – Bryła samochodu została dzisiaj oficjalnie zaprezentowana… we Wrocławiu. Auto stoi na poziomie 0 w Sky Tower i będzie je można tam oglądać do 17. września.

Nie jest to pierwszy pokaz makiety nowego samochodu, który w założeniach projektantów ma nawiązywać do oryginalnej Warszawy 223. Mieliśmy już okazje podziwiać ją kilkukrotnie. Teraz jednak model został pomalowany i dopracowany. Pojawiły się też nowe, gigantyczne koła o średnicy 22-cali z równie dużymi hamulcami. Nie jest to jednak na wyrost, bowiem auto powstaje na bazie BMW M5, a pod maską Warszawy ma znaleźć się jednostka napędowa właśnie z tego pojazdu. Będzie miała 5 litrów pojemności, 10 cylindrów pracujących w układzie widlastym i moc w granicach 600 KM.

Nadwozie auta ma być wykonane m.in. z kevlaru i włókna węglowego. Powinno to zagwarantować co najmniej znakomite przyspieszenie, gdyż wg twórców auto nie będzie ważyło więcej niż 2000 kg. Aktualnie wykonane jest już ok. 70 % samochodu, a obecne prace skupiają się na wnętrzu. Całość powinna zostać ukończona w około pół roku.
    Bryła samochodu została dzisiaj oficjalnie zaprezentowana… we Wrocławiu. Auto stoi na poziomie 0 w Sky Tower i będzie je można tam oglądać do 17. września.

    Nie jest to pierwszy pokaz makiety nowego samochodu, który w założeniach projektantów ma nawiązywać do oryginalnej Warszawy 223. Mieliśmy już okazje podziwiać ją kilkukrotnie. Teraz jednak model został pomalowany i dopracowany. Pojawiły się też nowe, gigantyczne koła o średnicy 22-cali z równie dużymi hamulcami. Nie jest to jednak na wyrost, bowiem auto powstaje na bazie BMW M5, a pod maską Warszawy ma znaleźć się jednostka napędowa właśnie z tego pojazdu. Będzie miała 5 litrów pojemności, 10 cylindrów pracujących w układzie widlastym i moc w granicach 600 KM.

    Nadwozie auta ma być wykonane m.in. z kevlaru i włókna węglowego. Powinno to zagwarantować co najmniej znakomite przyspieszenie, gdyż wg twórców auto nie będzie ważyło więcej niż 2000 kg. Aktualnie wykonane jest już ok. 70 % samochodu, a obecne prace skupiają się na wnętrzu. Całość powinna zostać ukończona w około pół roku.