Profil użytkownika
HONDA
Młody rajdowiec
Zamieszcza materiały od: | 18 sierpnia 2012 - 14:34 |
Ostatnio: | 18 stycznia 2017 - 15:25 |
- Materiałów na głównej: 100 z 118 (18 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 6556
- Komentarzy: 369
- Punktów za komentarze: 289
Jednym z postulatów władcy F1 jest ograniczenie technologii i zwiększenie roli kierowców. Mówi: „To są mistrzostwa inżynierów. Nie twierdzę, że Lewis [Hamilton] nie jest świetnym kierowcą, ale dostaje dużą pomoc. Chciałbym go zobaczyć w samochodzie GP2, z kierowcami GP2. Nie twierdzę, że nie wygrałby, ale byłoby ciekawie”.
Wtóruje mu Max Mosley, jego dawny sojusznik i były prezes Międzynarodowej Federacji Samochodowej: „To ma być podwójna konkurencja: ludzi i maszyn. Jednak moim zdaniem jeśli strona inżynieryjna zaczyna brać górę nad czynnikiem ludzkim, to F1 traci swoją istotną część”.
Rządy niektórych państw członkowskich i silne lobby producentów starały się odwlekać wprowadzenie nowych przepisów ze względu na swoje interesy. Jednak Unia Europejska naciska na zmiany w konstrukcji kabin ze względu na bezpieczeństwo i lepszą wydajność aerodynamiczną, co pozwoli m. in. dalej minimalizować zużycie paliwa. Zmiany konstrukcyjne miałyby uratować tysiące pieszych i rowerzystów oraz tysiące litrów paliwa i zaoszczędzić tysiące euro. Zdaniem niektórych ekspertów dłuższe nosy europejskich ciężarówek pozwolą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o kilkanaście procent.
Pierwszych, większych ilości ciężarówek z nosami możemy się spodziewać nie wcześniej niż w 2022 roku, kiedy przepisy wejdą w życie. Od 2025 producenci nie będą już mogli sprzedawać klasycznych, europejskich kształtów kabin.