Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Ciężarówki z dłuższym nosem zatwierdzone przez Radę Europejską

    Ciężarówki z dłuższym nosem zatwierdzone przez Radę Europejską – Rada Europejska zatwierdziła 20 kwietnia proponowane wcześniej zmiany przepisów technicznych odnośnie europejskich ciężarówek. Kiedy na drogi wyjadą masowo ciągniki siodłowe z nosami?

Rządy niektórych państw członkowskich i silne lobby producentów starały się odwlekać wprowadzenie nowych przepisów ze względu na swoje interesy. Jednak Unia Europejska naciska na zmiany w konstrukcji kabin ze względu na bezpieczeństwo i lepszą wydajność aerodynamiczną, co pozwoli m. in. dalej minimalizować zużycie paliwa. Zmiany konstrukcyjne miałyby uratować tysiące pieszych i rowerzystów oraz tysiące litrów paliwa i zaoszczędzić tysiące euro. Zdaniem niektórych ekspertów dłuższe nosy europejskich ciężarówek pozwolą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o kilkanaście procent. 

Pierwszych, większych ilości ciężarówek z nosami możemy się spodziewać nie wcześniej niż w 2022 roku, kiedy przepisy wejdą w życie. Od 2025 producenci nie będą już mogli sprzedawać klasycznych, europejskich kształtów kabin.
    Rada Europejska zatwierdziła 20 kwietnia proponowane wcześniej zmiany przepisów technicznych odnośnie europejskich ciężarówek. Kiedy na drogi wyjadą masowo ciągniki siodłowe z nosami?

    Rządy niektórych państw członkowskich i silne lobby producentów starały się odwlekać wprowadzenie nowych przepisów ze względu na swoje interesy. Jednak Unia Europejska naciska na zmiany w konstrukcji kabin ze względu na bezpieczeństwo i lepszą wydajność aerodynamiczną, co pozwoli m. in. dalej minimalizować zużycie paliwa. Zmiany konstrukcyjne miałyby uratować tysiące pieszych i rowerzystów oraz tysiące litrów paliwa i zaoszczędzić tysiące euro. Zdaniem niektórych ekspertów dłuższe nosy europejskich ciężarówek pozwolą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o kilkanaście procent.

    Pierwszych, większych ilości ciężarówek z nosami możemy się spodziewać nie wcześniej niż w 2022 roku, kiedy przepisy wejdą w życie. Od 2025 producenci nie będą już mogli sprzedawać klasycznych, europejskich kształtów kabin.
    23 kwietnia 2015, 15:32 przez HONDA (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Źródło:

    autokult.pl

    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…