Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez niemiecki koncern BMW w latach 2000-2003. Roadster BMW Z8 został wprowadzony na rynek europejski w grudniu 1999 roku. Na rynku amerykańskim pojawił się chwilę później, w styczniu 2000. Wyposażony był wyłącznie w manualną skrzynię biegów. Wersja Alpina V8 Roadster była przeznaczona tylko na rynek amerykański. Wyposażony był wyłącznie automatyczną skrzynię biegów. Produkowany był od maja 2002 do czerwca 2003. Z8 napędzane jest 4,9-litrowym V8, które wytwarza moc maksymalną 400 KM i moment obrotowy 500 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 250 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 4,7 sekund.
Produkowany przez koncern BMW w latach 2000-2003. Roadster BMW Z8 został wprowadzony na rynek europejski w grudniu 1999 roku, na rynku amerykańskim pojawił się w styczniu 2000 roku. Produkcję w Europie zakończono w lipcu 2003, a w USA w czerwcu tego samego roku. Wyglądem samochód nawiązywał do BMW 507. Z8 wyposażony był w silnik V8 o pojemności 4,9 l i mocy 400 KM. Przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 4,7 sekundy, a samochód osiągał prędkość maksymalną 250 km/h.
Produkowany przez firmę BMW w latach 1955–1959 w ilości 253 egzemplarzy, posiada silnik 3.2L M507/1 V8 o mocy 150 KM. Samochód osiągał prędkość maksymalną 215 km/h z przyspieszeniem 0-100 w czasie 11 sekund. Do dziś istnieją i jeżdżą 203 egzemplarze samochodu. Stylizacja samochodu wpłynęła na wygląd modeli Z3, Z4, lecz najbardziej zauważalne jest to na BMW Z8.