Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 69 takich materiałów
    Jaguar XJ220 – Supersamochód skonstruowany i produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1992-1994. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto prowadzić pracę nad super-szybkim Jaguarem, którego nazwano roboczo "220", gdyż prędkość w milach jaką zakładano, że osiągnie będzie równa 220 mph czyli 352 km/h. Nad samochodem pracowano w weekendy i nazwano go później projekt "Sobota". Samochód prototypowy miał zostać wyposażony w silnik o pojemności 6,2 l V12 o mocy 507 KM i momencie obrotowym 542 Nm. Jednak Jaguar miał problemy z emisjami spalin i ówczesnymi normami, a silnik V12 odrzucono. W wersji produkcyjnej zostało użyte 3,5-litrowe V6 z samochodu Rover Metro 6R4 rally razem z dwoma turbosprężarkami. Silnik ten generuje moc 542 KM i moment obrotowy 645 Nm. XJ220 był najszybszym samochodem na świecie. W 1992 roku na owalnym torze o długości 12,5 km w Nardò we Włoszech kierowca wyścigowy Formuły 1 Martin Brundle, prowadząc XJ220 osiągnął prędkość maksymalną 347,4 km/h, co przekłada się na prędkość na prostej drodze równą około  357 km/h. Jesienią 1993 roku na tym samym torze tytuł najszybszego samochodu zdobył McLaren F1 osiągając 371,4 km/h.
    Supersamochód skonstruowany i produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1992-1994. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto prowadzić pracę nad super-szybkim Jaguarem, którego nazwano roboczo "220", gdyż prędkość w milach jaką zakładano, że osiągnie będzie równa 220 mph czyli 352 km/h. Nad samochodem pracowano w weekendy i nazwano go później projekt "Sobota". Samochód prototypowy miał zostać wyposażony w silnik o pojemności 6,2 l V12 o mocy 507 KM i momencie obrotowym 542 Nm. Jednak Jaguar miał problemy z emisjami spalin i ówczesnymi normami, a silnik V12 odrzucono. W wersji produkcyjnej zostało użyte 3,5-litrowe V6 z samochodu Rover Metro 6R4 rally razem z dwoma turbosprężarkami. Silnik ten generuje moc 542 KM i moment obrotowy 645 Nm. XJ220 był najszybszym samochodem na świecie. W 1992 roku na owalnym torze o długości 12,5 km w Nardò we Włoszech kierowca wyścigowy Formuły 1 Martin Brundle, prowadząc XJ220 osiągnął prędkość maksymalną 347,4 km/h, co przekłada się na prędkość na prostej drodze równą około 357 km/h. Jesienią 1993 roku na tym samym torze tytuł najszybszego samochodu zdobył McLaren F1 osiągając 371,4 km/h.
    Jaguar F-Type SVR – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjskiego Jaguara od 2013 roku. Nazwa F-Type została po raz pierwszy użyta w parze zupełnie niepowiązanych ze sobą konceptów już w 1982 roku, kiedy Jaguar zorientował się, że XJ-S jest za duży aby można go było uznać za właściwego następcę E-Type. Koncepty F-Type miały być następcami modelu E-Type. Kabriolet F-Type został po raz pierwszy zaprezentowany w Sundance w Londynie, po czym nastąpiła prezentacja na Paris Motor Show 2012 i Goodwood Festival of Speed ​​2013. Wersja SVR została zaprezentowana na Geneva Motor Show w 2016 roku. Samochód dostępny był jako coupe i kabriolet. SVR wyposażone jest w ten sam pięciolitrowy silnik V8 co wersje V8, S i R, ale moc silnika została zwiększona do 575 KM, a moment obrotowy do 700 Nm, przez co samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 322 km/h, co czyni go pierwszym samochodem drogowym Jaguara od XJ220 , który osiągnął taką prędkość. Kabriolet SVR osiąga trochę mniejszą prędkość maksymalną, bo wynosi ona 312 km/h. Produkcja wersji SVR zakończyła się 2020 roku.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjskiego Jaguara od 2013 roku. Nazwa F-Type została po raz pierwszy użyta w parze zupełnie niepowiązanych ze sobą konceptów już w 1982 roku, kiedy Jaguar zorientował się, że XJ-S jest za duży aby można go było uznać za właściwego następcę E-Type. Koncepty F-Type miały być następcami modelu E-Type. Kabriolet F-Type został po raz pierwszy zaprezentowany w Sundance w Londynie, po czym nastąpiła prezentacja na Paris Motor Show 2012 i Goodwood Festival of Speed ​​2013. Wersja SVR została zaprezentowana na Geneva Motor Show w 2016 roku. Samochód dostępny był jako coupe i kabriolet. SVR wyposażone jest w ten sam pięciolitrowy silnik V8 co wersje V8, S i R, ale moc silnika została zwiększona do 575 KM, a moment obrotowy do 700 Nm, przez co samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 322 km/h, co czyni go pierwszym samochodem drogowym Jaguara od XJ220 , który osiągnął taką prędkość. Kabriolet SVR osiąga trochę mniejszą prędkość maksymalną, bo wynosi ona 312 km/h. Produkcja wersji SVR zakończyła się 2020 roku.
    Jaguar XJR-15 – Supersamochód skonstruowany i wyprodukowany przez brytyjską firmę Jaguar we współpracy z TWR. Nadwozie zaprojektował Peter Stevens - stylista McLarena F1. Docelowo XJR-15 jako samochód supersportowy miał zrobić to samo na drodze co dokonał jego protoplasta Jaguar XJR-9LM na torze. Jaguar chciał tym modelem wejść na rynek, dominujących od lat Ferrari i Lamborghini. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto równocześnie prowadzić pracę nad XJR-15 i XJ220. XJR-15 miał być przekształceniem XJR-9 w model drogowy. XJR-15 posiadał sześciolitrowe V12 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 570 Nm zaprojektowane przez firmę TWR. Samochód osiągał prędkość maksymalną 307 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,1 s. W chwili swojego debiutu na rynku cena wynosiła ponad 960,000 $. Był wówczas najdroższym samochodem do czasu pojawienia się McLarena F1. W sumie wyprodukowano tylko 50 egzemplarzy.
    Supersamochód skonstruowany i wyprodukowany przez brytyjską firmę Jaguar we współpracy z TWR. Nadwozie zaprojektował Peter Stevens - stylista McLarena F1. Docelowo XJR-15 jako samochód supersportowy miał zrobić to samo na drodze co dokonał jego protoplasta Jaguar XJR-9LM na torze. Jaguar chciał tym modelem wejść na rynek, dominujących od lat Ferrari i Lamborghini. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto równocześnie prowadzić pracę nad XJR-15 i XJ220. XJR-15 miał być przekształceniem XJR-9 w model drogowy. XJR-15 posiadał sześciolitrowe V12 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 570 Nm zaprojektowane przez firmę TWR. Samochód osiągał prędkość maksymalną 307 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,1 s. W chwili swojego debiutu na rynku cena wynosiła ponad 960,000 $. Był wówczas najdroższym samochodem do czasu pojawienia się McLarena F1. W sumie wyprodukowano tylko 50 egzemplarzy.
    Ferrari F40 – Ferrari F40 - Samochód zadebiutował w 1987 roku, w którym firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Kompozytowe panele nadwozia wykonane zostały z wzajemnie ze sobą posklejanych włókien węglowych. Pod nadwoziem zamontowano rurową ramę przestrzenną, do której zamocowano silnik. Silnik to zmodyfikowana jednostka pochodząca od poprzednika, modelu 288 GTO. Ulokowana centralnie jednostka V8 była montowana ręcznie. Moc silnika zwiększały dwie turbosprężarki japońskiej firmy IHI. Napęd przekazywany był na oś tylną. W modelu F40 jedna z turbin pracowała w dolnym zakresie zaś druga włączała się na wyższych prędkościach obrotowych (od 5000 obr./min).

W zawieszeniu zastosowano podwójne wahacze oraz spiralne amortyzatory. Prędkość maksymalna wynosiła 320 km/h. Ferrari F40 jest ostatnim modelem wyprodukowanym za czasów właściciela firmy, Enzo Ferrari. F40 jest obok Porsche 959, Jaguara XJ220, Lamborghini Diablo, McLarena F1 i Bugatti EB 110 jednym z charakterystycznych supersamochodów przełomu lat 80. i 90.
    Ferrari F40 - Samochód zadebiutował w 1987 roku, w którym firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Kompozytowe panele nadwozia wykonane zostały z wzajemnie ze sobą posklejanych włókien węglowych. Pod nadwoziem zamontowano rurową ramę przestrzenną, do której zamocowano silnik. Silnik to zmodyfikowana jednostka pochodząca od poprzednika, modelu 288 GTO. Ulokowana centralnie jednostka V8 była montowana ręcznie. Moc silnika zwiększały dwie turbosprężarki japońskiej firmy IHI. Napęd przekazywany był na oś tylną. W modelu F40 jedna z turbin pracowała w dolnym zakresie zaś druga włączała się na wyższych prędkościach obrotowych (od 5000 obr./min).

    W zawieszeniu zastosowano podwójne wahacze oraz spiralne amortyzatory. Prędkość maksymalna wynosiła 320 km/h. Ferrari F40 jest ostatnim modelem wyprodukowanym za czasów właściciela firmy, Enzo Ferrari. F40 jest obok Porsche 959, Jaguara XJ220, Lamborghini Diablo, McLarena F1 i Bugatti EB 110 jednym z charakterystycznych supersamochodów przełomu lat 80. i 90.
    Jaguar XJ220 – Supersamochód skonstruowany i produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1992-1994. XJ220 zbudowano z jednego powodu. Mianowicie chodziło o prędkość, Jaguar chciał się liczyć w superszybkim światku, dominujących od lat Ferrari i Lamborghini. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto prowadzić pracę nad super-szybkim Jaguarem, którego nazwano roboczo "220", gdyż prędkość w milach jaką zakładano, że osiągnie będzie równa 220 mili na godzinę, czyli 352 km/h. Nad samochodem pracowano w weekendy i nazwano go później projekt "Sobota". XJ220 miał 3,5-litrowy 24-zaworowy silnik V6 Twin-turbo zaprojektowany przez firmę TWR, który generował moc maksymalną 542 KM i moment obrotowy 645 Nm. XJ220 był najszybszym samochodem na świecie. W 1992 roku na owalnym torze o długości 12,5 km w Nardo we Włoszech kierowca wyścigowy Formuły 1 Martin Brundle, prowadząc XJ220, rozpędził się do 341,7 km/h. Ustanowił on tym nowy rekord prędkości dla najszybszego seryjnego samochodu świata. Auto zaopatrzone było w katalizatory, które skutecznie redukowały moc maksymalną silnika o około 60 KM. Gdy pozbyto się katalizatorów, aby osiągnąć jeszcze większą prędkość, zwiększono maksymalne obroty silnika z 7200 do 7900 obrotów na minutę, Brundle wsiadł jeszcze raz, aby osiągnąć maksymalną prędkość 347,4 km/h i przekłada się na prędkość na prostej drodze równą ok. 357 km/h. Jesienią 1993 roku na tym samym torze pobił go, także angielski, McLaren F1, osiągając 371,4 km/h. Wyprodukowano zaledwie 281 z planowej produkcji 350 egzemplarzy tego modelu.
    Supersamochód skonstruowany i produkowany przez brytyjską firmę Jaguar w latach 1992-1994. XJ220 zbudowano z jednego powodu. Mianowicie chodziło o prędkość, Jaguar chciał się liczyć w superszybkim światku, dominujących od lat Ferrari i Lamborghini. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto prowadzić pracę nad super-szybkim Jaguarem, którego nazwano roboczo "220", gdyż prędkość w milach jaką zakładano, że osiągnie będzie równa 220 mili na godzinę, czyli 352 km/h. Nad samochodem pracowano w weekendy i nazwano go później projekt "Sobota". XJ220 miał 3,5-litrowy 24-zaworowy silnik V6 Twin-turbo zaprojektowany przez firmę TWR, który generował moc maksymalną 542 KM i moment obrotowy 645 Nm. XJ220 był najszybszym samochodem na świecie. W 1992 roku na owalnym torze o długości 12,5 km w Nardo we Włoszech kierowca wyścigowy Formuły 1 Martin Brundle, prowadząc XJ220, rozpędził się do 341,7 km/h. Ustanowił on tym nowy rekord prędkości dla najszybszego seryjnego samochodu świata. Auto zaopatrzone było w katalizatory, które skutecznie redukowały moc maksymalną silnika o około 60 KM. Gdy pozbyto się katalizatorów, aby osiągnąć jeszcze większą prędkość, zwiększono maksymalne obroty silnika z 7200 do 7900 obrotów na minutę, Brundle wsiadł jeszcze raz, aby osiągnąć maksymalną prędkość 347,4 km/h i przekłada się na prędkość na prostej drodze równą ok. 357 km/h. Jesienią 1993 roku na tym samym torze pobił go, także angielski, McLaren F1, osiągając 371,4 km/h. Wyprodukowano zaledwie 281 z planowej produkcji 350 egzemplarzy tego modelu.
    18 kwietnia 2022, 19:43 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan Skyline R33 GT-R Nismo 400R – Samochód sportowy klasy średniej bądź luksusowej produkowany w Japonii przez firmę Nissan od 1957 roku. Dostępne są wersje coupe lub sedan. Skyline R33 został wyprodukowany w sierpniu 1993 roku. Nieco cięższy od R32, dostępny był w wersji dwu i czterodrzwiowej; wszystkie modele miały silniki sześciocylindrowe. Limitowaną serie stworzono w 1996 roku, która otrzymała nazwę NISMO 400R, co oznaczało 400 KM. Kierowca testowy Nissana Dirk Schoysman okrążył północną pętlę toru Nurburgring w mniej niż 8 minut. Był to praktycznie pierwszy samochód, który pokonał barierę 8 minut, poza Jaguarem XJ220, który uzyskał czas 7 minut i 46 sekund. Do napędu wersji 400R użyto sześciocylindrowego silnika RBX-GT2 Twin-turbo o pojemności 2,8 l.
    Samochód sportowy klasy średniej bądź luksusowej produkowany w Japonii przez firmę Nissan od 1957 roku. Dostępne są wersje coupe lub sedan. Skyline R33 został wyprodukowany w sierpniu 1993 roku. Nieco cięższy od R32, dostępny był w wersji dwu i czterodrzwiowej; wszystkie modele miały silniki sześciocylindrowe. Limitowaną serie stworzono w 1996 roku, która otrzymała nazwę NISMO 400R, co oznaczało 400 KM. Kierowca testowy Nissana Dirk Schoysman okrążył północną pętlę toru Nurburgring w mniej niż 8 minut. Był to praktycznie pierwszy samochód, który pokonał barierę 8 minut, poza Jaguarem XJ220, który uzyskał czas 7 minut i 46 sekund. Do napędu wersji 400R użyto sześciocylindrowego silnika RBX-GT2 Twin-turbo o pojemności 2,8 l.
    15 kwietnia 2022, 18:50 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Wymyślenie supersamochodu jest względnie prostym zadaniem. Jego wykonanie to już zupełnie inna para kaloszy. Jaguar przekonał się o tym bardzo boleśnie, ale czy na pewno XJ220 był rozczarowaniem?
    18 marca 2022, 19:11 przez DanAndCarsOfficial (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar XJ220 –
    17 stycznia 2022, 20:23 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj