Zastąpienie Godzilli nie było łatwym zadaniem, ale Nissan dał z siebie wszystko. R33 był pod wieloma względami lepszy od poprzednika, a mimo to przez wiele lat traktowano go jak czarną owcę w rodzinie. Czy słusznie?
Szybkie Volvo dziś kojarzą się z Polestarem, ale w latach 80-tych najszybsze auta rodem z Göteborgu nosiły znaczek Turbo. W przypadku 480-tki bardziej elektryzował wygląd niż osiągi, chociaż wówczas naprawdę nie musiało się niczego wstydzić.
Drugiej generacji Delty daleko do kultowego statusu legendarnego poprzednika. Zresztą niewiele osób pamięta, że w ogóle istniała. A szkoda, bo wersja HF Turbo to ostatnia Lancia o prawdziwie sportowym charakterze.
Mogłoby się wydawać, że zareklamowanie samochodu to banalna sprawa, ale u zarania dziejów motoryzacji wcale nie było tak kolorowo. Aby przekonać do nowego wynalazku trzeba było jakoś te automobile sprzedać, a dostępnych sposobów było wówczas jak na lekarstwo. Dzisiaj sprawdzimy, jak z tym tematem radzili sobie pionierzy na przełomie XIX i XX wieku.
Są samochody, które automatycznie kojarzymy z rajdami samochodowymi. Ale wiele bardzo udanych konstrukcji na pierwszy rzut oka w ogóle nie powinno pojawić się na starcie, a jednak dawały radę utrzeć nosa faworytom. Oto kilka z nich, jakie są wasze typy?
Wszyscy kochają Mazdę m.in. za świetne MX-5, ale umówmy się - marzeniem dużych chłopców zawsze było RX-7. Czy to najwybitniejszy wóz z silnikiem Wankla?
Historia Ferrari obfituje w samochody wybitne, które są żywo wspominane przez kolejne pokolenia miłośników motoryzacji. Ale czasem największe znaczenie dla marki miały te, które trochę niechętnie stały w blasku fleszy. Zupełnie jak 456 GT
Na pożegnanie jednego z najpopularniejszych Fordów warto ciepło pomyśleć o tych wersjach, które budziły największe emocje. Która z nich jest najlepsza?
Na przełomie lat 80-tych i 90-tych Citroen wyruszył na poszukiwanie swojego nowego "Ja". Efekty bywały różne, ale jeden z nowych pomysłów spotkał się z wybitnie trudnym odbiorem. Niesłusznie, co udowadnia topowa, usportowiona wersja modelu ZX.
Trzy dekady to sporo czasu, szczególnie w tak dynamicznej dziedzinie jak motoryzacja. Przez ten czas poznaliśmy wiele niezapomnianych konstrukcji, ale też sporo takich, których raczej wolelibyśmy nie pamiętać. Oto kilka moich przykładów. A jakie są wasze typy?