Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 23 takie materiały
    Cześć, od czasu do czasu oglądam Twój kanał, i postanowiłem wysłać Ci takiego oto delikwenta, który przy prędkości max. dopuszczalnej na ekspresówce, postanowił że wjedzie mi dosłownie przed maskę - kamera przekłamuje odległość i nigdy wcześniej się nie spotkaliśmy.
    Jechał za mną kilkanaście kilometrów, nadrobił parę extra robiąc dwa kółka po Tarnowie, łamiąc przepisy, blokując ruch i prawie doprowadzając do trzech kolizji.
    16 marca 2024, 23:57 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ewolucja najlepszych modeli Volvo na przestrzeni lat – Szwedzki producent samochodów Volvo zdobył uznanie za bezpieczeństwo i komfort. Zobacz, jak ewoluowały najlepsze modele samochodów Volvo na przestrzeni lat. Jeśli jesteś prawdziwym fanem samochodów, musisz wiedzieć, że Volvo jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku.
Ludzie zaufali Volvo, ponieważ są one znane z tego, że są super bezpieczne i wygodne, zwłaszcza gdy wybierasz się w długą podróż. Mechanicy również znają te samochody na wylot. Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować części zamiennej, po prostu zadzwoń do Ovoko, a oni zdobędą części Volvo, których potrzebujesz, nawet te starsze.
Od momentu powstania w 1927 roku, Volvo do dziś wyprodukowało wiele wysokiej jakości samochodów. Zobaczmy, jak ewoluowały topowe modele Volvo na przestrzeni lat.
Volvo 240 (1974-1993)
W 1974 roku Volvo zaprezentowało model Volvo 240, który zapoczątkował trwającą prawie dwie dekady historię sukcesu. W połowie lat 70-tych Volvo intensywnie inwestowało w technologie bezpieczeństwa, emisji spalin i osiągów. To sprawiło, że Volvo 240 stało się poligonem doświadczalnym dla innowacji producenta samochodów.
Nawet dziś Volvo 240 pozostaje ulubieńcem entuzjastów ze względu na swoje osiągi i wyjątkowy charakter.
Volvo 240 było dostępne z 97-konnym silnikiem gaźnikowym lub 123-konnym silnikiem z wtryskiem paliwa. Bazując na poprzednich 140 modelach, 240 charakteryzowało się bardziej wyrazistą stylistyką, większą przestrzenią i dodatkowym luksusem. Jego popularność wzrosła dzięki szerokiej gamie opcji układu napędowego oraz dostępności wersji dwu-, cztero- i pięciodrzwiowych.
Volvo 850 (1991-1996)
W czerwcu 1991 r. Volvo zaprezentowało nową serię modeli, wprowadzając na rynek Volvo 850 GLT. Reklamowany jako "dynamiczny samochód z czterema innowacjami zmieniającymi świat", 850 GLT wprowadził przełomowe funkcje, takie jak poprzeczny 5-cylindrowy silnik napędzający przednie koła, zintegrowany system ochrony przed uderzeniami bocznymi SIPS oraz samoregulujący się mechanizm przednich pasów bezpieczeństwa, znany jako rolka ARH. Jest również wyposażony w tylną oś typu Delta-link, łączącą dynamikę i komfort jazdy niezależnego zawieszenia ze stabilnością tylnej osi.
W ciągu następnych kilku lat seria 850 rozszerzyła się o różne wersje, w tym modele benzynowe z turbodoładowaniem i wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Niecałe dwa lata po zaprezentowaniu 850 GLT sedan, w lutym 1993 roku Volvo wprowadziło 5-drzwiową wersję kombi. Konstrukcja 850 kombi charakteryzowała się tylną częścią o typowym dla Volvo profilu, charakteryzującym się niemal pionową tylną klapą, która maksymalizowała przestrzeń wewnętrzną.
To kombi otrzymało prestiżową nagrodę "1994 Good Design Grand Prize" w Japonii, a także stało się pierwszym na świecie samochodem oferującym boczne poduszki powietrzne.
Volvo S40 (1995-2012)
Następnym modelem było Volvo S40. Model ten powstał w wyniku współpracy Volvo Cars i Mitsubishi. Obie firmy skonstruowały własną serię samochodów, wykorzystując wspólną platformę techniczną w fabryce NedCar w Holandii.
Volvo S40 zaczęło się od dwóch wersji, jednej z silnikiem o pojemności 1,8 litra i drugiej z silnikiem o pojemności 2,0 litra. Później dodano więcej modeli, w tym oszczędny turbodiesel i wysokowydajny T4 o mocy 200 koni mechanicznych. Model T4 poszedł w ślady klasycznych wyczynowych Volvo, takich jak PV544 Sport i 240 Turbo.
Model S40 zdobył jednak uznanie nie tylko zwykłych kierowców. Odcisnął również znaczące piętno w sportach motorowych, a jego najbardziej znaczącym zwycięstwem było zwycięstwo Rickarda Rydella w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (BTCC) w 1998 roku. S40 odniósł również sukces w Szwedzkich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (STCC).
Volvo XC90 (2002-2014)
W 2002 roku Volvo wprowadziło na rynek model XC90. Wyznaczyło ono nowe standardy w segmencie SUV-ów, koncentrując się na efektywności paliwowej, luksusie i innowacyjności.
Volvo wprowadziło również innowacyjne systemy, takie jak Roll Stability Control, Roll Over Protection System, nadmuchiwane kurtyny boczne i składane tylne siedzenia, rozwiązując problemy, których inni producenci samochodów jeszcze wtedy nie rozwiązali.
Do 2004 roku można było wybierać spośród silników pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowych, które dodały XC90 zarówno mocy, jak i bezpieczeństwa. Model ten nadal jest liderem w segmencie SUV-ów. Co więcej, nawet w dzisiejszych czasach około 85% Polaków stwierdziło, że najbardziej lubi SUV-y w gamie Volvo.
Według prezesa Volvo Car Poland, Emila Dembińskiego, model Volvo XC90 pozostaje popularny do dziś, podobnie jak najlepiej sprzedające się modele XC60 i XC40.
Ostatnie dane pokazują, że XC90 odnotowało ponad 1 299 rejestracji w Polsce. Za nim uplasował się XC60, najpopularniejszy model segmentu premium, z 5 365 rejestracjami, oraz XC40, z 2 617 rejestracjami.
Patrząc na typy samochodów, samochody czysto elektryczne (BEV) stanowią 3% rejestracji, podczas gdy hybrydy plug-in stanowią 10%. Samochody z silnikiem Diesla stanowią 31%, a samochody benzynowe stanowią większość - 56%. Firma ogłosiła jednak, że kolejny rok oznacza koniec dostępności silników wysokoprężnych. Ostatnie Volvo z silnikiem wysokoprężnym zostanie wyprodukowane w kwietniu 2024 roku.
Volvo V40 (2012-2019)
Nowszym modelem jest Volvo V40. Jest to stylowy samochód zaprojektowany przez Amerykanina Chrisa Benjamina z wnętrzem Pontusa Fontaeusa. Było to ostatnie Volvo zaprojektowane pod kierownictwem Steve'a Mattina. Samochód został zbudowany na platformie Global C, która zapewnia solidne podstawy dla osiągów i bezpieczeństwa, z pewnymi modyfikacjami dla lepszego prowadzenia.
Kiedy V40 zostało wprowadzone na rynek, było dostępne z różnymi silnikami. Do wyboru były dwa silniki benzynowe: jeden to 1,6-litrowy EcoBoost I4, który w zależności od modelu zapewniał moc 150 lub 180 koni mechanicznych, a drugi to 2,5-litrowy Volvo B525 I5 o mocy 254 koni mechanicznych.
Dla tych, którzy woleli olej napędowy, były dwie opcje: 1,6-litrowy silnik PSA Peugeot Citroën / Ford Duratorq produkujący 115 koni mechanicznych przy niskiej emisji na poziomie 94 g/km CO2 lub 2,0-litrowy silnik wysokoprężny I5 Volvo o mocy 150 lub 177 koni mechanicznych.
W 2014 roku Volvo wprowadziło do modelu V40 zaawansowane silniki Drive E (VEA). Silniki te oferowały lepszą wydajność i były dostępne w modelach V40 D4 i V40 T5. Dodano również system bezpieczeństwa IntelliSafe.

    Szwedzki producent samochodów Volvo zdobył uznanie za bezpieczeństwo i komfort. Zobacz, jak ewoluowały najlepsze modele samochodów Volvo na przestrzeni lat. Jeśli jesteś prawdziwym fanem samochodów, musisz wiedzieć, że Volvo jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku.

    Ludzie zaufali Volvo, ponieważ są one znane z tego, że są super bezpieczne i wygodne, zwłaszcza gdy wybierasz się w długą podróż. Mechanicy również znają te samochody na wylot. Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować części zamiennej, po prostu zadzwoń do Ovoko, a oni zdobędą części Volvo, których potrzebujesz, nawet te starsze.

    Od momentu powstania w 1927 roku, Volvo do dziś wyprodukowało wiele wysokiej jakości samochodów. Zobaczmy, jak ewoluowały topowe modele Volvo na przestrzeni lat.

    Volvo 240 (1974-1993)

    W 1974 roku Volvo zaprezentowało model Volvo 240, który zapoczątkował trwającą prawie dwie dekady historię sukcesu. W połowie lat 70-tych Volvo intensywnie inwestowało w technologie bezpieczeństwa, emisji spalin i osiągów. To sprawiło, że Volvo 240 stało się poligonem doświadczalnym dla innowacji producenta samochodów.

    Nawet dziś Volvo 240 pozostaje ulubieńcem entuzjastów ze względu na swoje osiągi i wyjątkowy charakter.

    Volvo 240 było dostępne z 97-konnym silnikiem gaźnikowym lub 123-konnym silnikiem z wtryskiem paliwa. Bazując na poprzednich 140 modelach, 240 charakteryzowało się bardziej wyrazistą stylistyką, większą przestrzenią i dodatkowym luksusem. Jego popularność wzrosła dzięki szerokiej gamie opcji układu napędowego oraz dostępności wersji dwu-, cztero- i pięciodrzwiowych.

    Volvo 850 (1991-1996)

    W czerwcu 1991 r. Volvo zaprezentowało nową serię modeli, wprowadzając na rynek Volvo 850 GLT. Reklamowany jako "dynamiczny samochód z czterema innowacjami zmieniającymi świat", 850 GLT wprowadził przełomowe funkcje, takie jak poprzeczny 5-cylindrowy silnik napędzający przednie koła, zintegrowany system ochrony przed uderzeniami bocznymi SIPS oraz samoregulujący się mechanizm przednich pasów bezpieczeństwa, znany jako rolka ARH. Jest również wyposażony w tylną oś typu Delta-link, łączącą dynamikę i komfort jazdy niezależnego zawieszenia ze stabilnością tylnej osi.

    W ciągu następnych kilku lat seria 850 rozszerzyła się o różne wersje, w tym modele benzynowe z turbodoładowaniem i wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

    Niecałe dwa lata po zaprezentowaniu 850 GLT sedan, w lutym 1993 roku Volvo wprowadziło 5-drzwiową wersję kombi. Konstrukcja 850 kombi charakteryzowała się tylną częścią o typowym dla Volvo profilu, charakteryzującym się niemal pionową tylną klapą, która maksymalizowała przestrzeń wewnętrzną.

    To kombi otrzymało prestiżową nagrodę "1994 Good Design Grand Prize" w Japonii, a także stało się pierwszym na świecie samochodem oferującym boczne poduszki powietrzne.

    Volvo S40 (1995-2012)

    Następnym modelem było Volvo S40. Model ten powstał w wyniku współpracy Volvo Cars i Mitsubishi. Obie firmy skonstruowały własną serię samochodów, wykorzystując wspólną platformę techniczną w fabryce NedCar w Holandii.

    Volvo S40 zaczęło się od dwóch wersji, jednej z silnikiem o pojemności 1,8 litra i drugiej z silnikiem o pojemności 2,0 litra. Później dodano więcej modeli, w tym oszczędny turbodiesel i wysokowydajny T4 o mocy 200 koni mechanicznych. Model T4 poszedł w ślady klasycznych wyczynowych Volvo, takich jak PV544 Sport i 240 Turbo.

    Model S40 zdobył jednak uznanie nie tylko zwykłych kierowców. Odcisnął również znaczące piętno w sportach motorowych, a jego najbardziej znaczącym zwycięstwem było zwycięstwo Rickarda Rydella w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (BTCC) w 1998 roku. S40 odniósł również sukces w Szwedzkich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (STCC).

    Volvo XC90 (2002-2014)

    W 2002 roku Volvo wprowadziło na rynek model XC90. Wyznaczyło ono nowe standardy w segmencie SUV-ów, koncentrując się na efektywności paliwowej, luksusie i innowacyjności.

    Volvo wprowadziło również innowacyjne systemy, takie jak Roll Stability Control, Roll Over Protection System, nadmuchiwane kurtyny boczne i składane tylne siedzenia, rozwiązując problemy, których inni producenci samochodów jeszcze wtedy nie rozwiązali.

    Do 2004 roku można było wybierać spośród silników pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowych, które dodały XC90 zarówno mocy, jak i bezpieczeństwa. Model ten nadal jest liderem w segmencie SUV-ów. Co więcej, nawet w dzisiejszych czasach około 85% Polaków stwierdziło, że najbardziej lubi SUV-y w gamie Volvo.

    Według prezesa Volvo Car Poland, Emila Dembińskiego, model Volvo XC90 pozostaje popularny do dziś, podobnie jak najlepiej sprzedające się modele XC60 i XC40.

    Ostatnie dane pokazują, że XC90 odnotowało ponad 1 299 rejestracji w Polsce. Za nim uplasował się XC60, najpopularniejszy model segmentu premium, z 5 365 rejestracjami, oraz XC40, z 2 617 rejestracjami.

    Patrząc na typy samochodów, samochody czysto elektryczne (BEV) stanowią 3% rejestracji, podczas gdy hybrydy plug-in stanowią 10%. Samochody z silnikiem Diesla stanowią 31%, a samochody benzynowe stanowią większość - 56%. Firma ogłosiła jednak, że kolejny rok oznacza koniec dostępności silników wysokoprężnych. Ostatnie Volvo z silnikiem wysokoprężnym zostanie wyprodukowane w kwietniu 2024 roku.

    Volvo V40 (2012-2019)

    Nowszym modelem jest Volvo V40. Jest to stylowy samochód zaprojektowany przez Amerykanina Chrisa Benjamina z wnętrzem Pontusa Fontaeusa. Było to ostatnie Volvo zaprojektowane pod kierownictwem Steve'a Mattina. Samochód został zbudowany na platformie Global C, która zapewnia solidne podstawy dla osiągów i bezpieczeństwa, z pewnymi modyfikacjami dla lepszego prowadzenia.

    Kiedy V40 zostało wprowadzone na rynek, było dostępne z różnymi silnikami. Do wyboru były dwa silniki benzynowe: jeden to 1,6-litrowy EcoBoost I4, który w zależności od modelu zapewniał moc 150 lub 180 koni mechanicznych, a drugi to 2,5-litrowy Volvo B525 I5 o mocy 254 koni mechanicznych.

    Dla tych, którzy woleli olej napędowy, były dwie opcje: 1,6-litrowy silnik PSA Peugeot Citroën / Ford Duratorq produkujący 115 koni mechanicznych przy niskiej emisji na poziomie 94 g/km CO2 lub 2,0-litrowy silnik wysokoprężny I5 Volvo o mocy 150 lub 177 koni mechanicznych.

    W 2014 roku Volvo wprowadziło do modelu V40 zaawansowane silniki Drive E (VEA). Silniki te oferowały lepszą wydajność i były dostępne w modelach V40 D4 i V40 T5. Dodano również system bezpieczeństwa IntelliSafe.

    30 października 2023, 23:44 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Z jakim silnikiem kupić Volvo XC60? – Planujesz zakup nowego samochodu i interesuje Cię model nie tylko wygodny i komfortowy, ale przede wszystkim bezpieczny, ekonomiczny i niezawodny? Volvo XC60 na pewno okaże się świetnym wyborem! Dlatego sprawdź koniecznie, co to za auto i jakie są jego wersje. Jakie Volvo XC60 będzie dla Ciebie odpowiednie?
Czym wyróżnia się Volvo XC60?
Czy warto poznać Volvo XC60 i przyjrzeć mu się bliżej? To oczywiście pytanie retoryczne… Nie od dziś wiadomo, że Szwedzi są mistrzami w tym, co robią! Volvo to auto prestiżowe i bardzo komfortowe, a model Volvo XC60 zawsze będzie doskonałym wyborem!
Volvo XC60 to najlepiej sprzedający się samochód premium na świecie i najpopularniejszy SUV premium w Polsce. Ten dynamiczny i wyrafinowany model klasy średniej, może pochwalić się nie tylko bogatym i luksusowym wyposażeniem. Volvo XC60 jest dziś inteligentniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki czemu zapewnia nam łączność zawsze i wszędzie, na każdym wyjeździe. Obsługa systemu operacyjnego Android Automotive OS. nie sprawia żadnych trudności nawet najmniej doświadczonym kierowcom. Najważniejsze funkcje znajdują się bowiem w wygodnych i bardzo intuicyjnych miejscach, co sprawia, że są one oczywiste nawet dla tych, którzy z takimi rozwiązaniami nie mieli jeszcze do czynienia. Volvo XC60 charakteryzuje się również wysoką ochroną i poziomem bezpieczeństwa, co potwierdzają najwyższe oceny w niezależnych rankingach i testach.
Jakie są wersje Volvo XC60? Z jakim silnikiem Volvo wybrać?
Volvo XC60 to model o charakterze terenowym, który dostarczy zarówno sportowych doznań, jak i świetnie się sprawdzi w roli wygodnego auta rodzinnego, albowiem sprzyja on rodzinnym wyjazdom i wycieczkom. Jest to zasługa dużej przestrzeni pasażerskiej i pojemnego bagażnika, który pomieści niemal wszystko. Pasażerowie podróżują na bardzo wygodnych, podgrzewanych siedzeniach, w przestronnym, luksusowym wnętrzu, albowiem jak na markę premium przystało, Volvo XC60 zachwyca najwyższej jakości wykończeniem dostępnym w wersji skórzanej, drewnianej, w wersji aluminium lub wykończonej materiałem.
Volvo XC60 to mocny punkt w ofercie marki. To 5-osobowe auto występuje z napędem na wszystkie osie lub z napędem na przód. Mamy też do wyboru 6-biegową skrzynię manualną lub 8-biegowy automat. Volvo XC60 dostępne jest również w kilku wersjach silnikowych, takich jak diesel, napęd benzynowy lub hybrydowy.
- Silniki benzynowe dla Volvo XC60 – dla Volvo XC60 dostępne są głównie 4-cylindrowe i 6-cylindrowe silniki benzynowe o pojemności 2-litrów z turbodoładowaniem pojedynczym lub wspomaganym kompresorem oraz jeden model 5-cylindrowy o pojemności 2,4-litra i mocy 254 KM z turbodoładowaniem. Wersje 6-cylindrowe dysponują wtryskiem pośrednim, układem rzędowym oraz pojemnością 3,2 lub 3,0.
- Silniki diesla dla Volvo XC60 – silniki diesla dla Volvo XC60 różnią się przede wszystkim pojemnością, albowiem do turbodiesli należą wyłącznie modele o pojemności 2,0 i 2,4. Wersje 2-litrowe mogą być 4-cylindrowe i 5-cylindrowe, natomiast jednostki o pojemności 2,4 to warianty 5-cylindrowe w układzie rzędowym, z 1 lub 2 turbosprężarkami. Każdy z turbodiesli 2-litrowych dla Volvo XC60 posiada też wyłącznie napęd przedni, a wersje 2,4 tylko napęd na cztery koła. Największą zaletą modeli 2-litrowych jest ekonomiczne spalanie na poziomie ok. 8,3 - 9,5 litra na 100 km.
- Silniki hybrydowe dla Volvo XC60 – Dla tego modelu Volvo dostępny jest również silnik hybrydowy T8 Twin Engine, przy czym wariant 2-litrowy wspomagany jest jednostką elektryczną o mocy 87 KM. Moc całego układu wynosi 407 KM.

    Planujesz zakup nowego samochodu i interesuje Cię model nie tylko wygodny i komfortowy, ale przede wszystkim bezpieczny, ekonomiczny i niezawodny? Volvo XC60 na pewno okaże się świetnym wyborem! Dlatego sprawdź koniecznie, co to za auto i jakie są jego wersje. Jakie Volvo XC60 będzie dla Ciebie odpowiednie?

    Czym wyróżnia się Volvo XC60?

    Czy warto poznać Volvo XC60 i przyjrzeć mu się bliżej? To oczywiście pytanie retoryczne… Nie od dziś wiadomo, że Szwedzi są mistrzami w tym, co robią! Volvo to auto prestiżowe i bardzo komfortowe, a model Volvo XC60 zawsze będzie doskonałym wyborem!

    Volvo XC60 to najlepiej sprzedający się samochód premium na świecie i najpopularniejszy SUV premium w Polsce. Ten dynamiczny i wyrafinowany model klasy średniej, może pochwalić się nie tylko bogatym i luksusowym wyposażeniem. Volvo XC60 jest dziś inteligentniejszy niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki czemu zapewnia nam łączność zawsze i wszędzie, na każdym wyjeździe. Obsługa systemu operacyjnego Android Automotive OS. nie sprawia żadnych trudności nawet najmniej doświadczonym kierowcom. Najważniejsze funkcje znajdują się bowiem w wygodnych i bardzo intuicyjnych miejscach, co sprawia, że są one oczywiste nawet dla tych, którzy z takimi rozwiązaniami nie mieli jeszcze do czynienia. Volvo XC60 charakteryzuje się również wysoką ochroną i poziomem bezpieczeństwa, co potwierdzają najwyższe oceny w niezależnych rankingach i testach.

    Jakie są wersje Volvo XC60? Z jakim silnikiem Volvo wybrać?

    Volvo XC60 to model o charakterze terenowym, który dostarczy zarówno sportowych doznań, jak i świetnie się sprawdzi w roli wygodnego auta rodzinnego, albowiem sprzyja on rodzinnym wyjazdom i wycieczkom. Jest to zasługa dużej przestrzeni pasażerskiej i pojemnego bagażnika, który pomieści niemal wszystko. Pasażerowie podróżują na bardzo wygodnych, podgrzewanych siedzeniach, w przestronnym, luksusowym wnętrzu, albowiem jak na markę premium przystało, Volvo XC60 zachwyca najwyższej jakości wykończeniem dostępnym w wersji skórzanej, drewnianej, w wersji aluminium lub wykończonej materiałem.

    Volvo XC60 to mocny punkt w ofercie marki. To 5-osobowe auto występuje z napędem na wszystkie osie lub z napędem na przód. Mamy też do wyboru 6-biegową skrzynię manualną lub 8-biegowy automat. Volvo XC60 dostępne jest również w kilku wersjach silnikowych, takich jak diesel, napęd benzynowy lub hybrydowy.

    - Silniki benzynowe dla Volvo XC60 – dla Volvo XC60 dostępne są głównie 4-cylindrowe i 6-cylindrowe silniki benzynowe o pojemności 2-litrów z turbodoładowaniem pojedynczym lub wspomaganym kompresorem oraz jeden model 5-cylindrowy o pojemności 2,4-litra i mocy 254 KM z turbodoładowaniem. Wersje 6-cylindrowe dysponują wtryskiem pośrednim, układem rzędowym oraz pojemnością 3,2 lub 3,0.

    - Silniki diesla dla Volvo XC60 – silniki diesla dla Volvo XC60 różnią się przede wszystkim pojemnością, albowiem do turbodiesli należą wyłącznie modele o pojemności 2,0 i 2,4. Wersje 2-litrowe mogą być 4-cylindrowe i 5-cylindrowe, natomiast jednostki o pojemności 2,4 to warianty 5-cylindrowe w układzie rzędowym, z 1 lub 2 turbosprężarkami. Każdy z turbodiesli 2-litrowych dla Volvo XC60 posiada też wyłącznie napęd przedni, a wersje 2,4 tylko napęd na cztery koła. Największą zaletą modeli 2-litrowych jest ekonomiczne spalanie na poziomie ok. 8,3 - 9,5 litra na 100 km.

    - Silniki hybrydowe dla Volvo XC60 – Dla tego modelu Volvo dostępny jest również silnik hybrydowy T8 Twin Engine, przy czym wariant 2-litrowy wspomagany jest jednostką elektryczną o mocy 87 KM. Moc całego układu wynosi 407 KM.

    25 kwietnia 2023, 12:31 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    #povdrivertv #VolvoXC60 #pov #povdriver
    Volvo V60 Polestar – Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez szwedzką markę Volvo od 2011 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. V60 został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2010 roku. Pojazd jest wersją kombi zaprezentowanego podczas targów motoryzacyjnych w Genewie pół roku wcześniej roku modelu Volvo S60 drugiej generacji. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej, na której zbudowany został model XC60 oraz S80. W lutym 2013 roku na rynku europejskim zadebiutowała wersja Plug-in Hybrid. W tym samym roku auto przeszło face lifting. Zmienione zostały m.in. przednie reflektory oraz grill, zderzaki i alufelgi. W czerwcu 2014 roku uruchomiono produkcję limitowanej, najmocniejszej wersji V60 zwanej Polestar, która napędzana jest sześciocylindrowym silnikiem o mocy 350 KM i momencie obrotowym 500 Nm, wersja ta również posiada napęd na wszystkie koła. Produkcja pierwszej generacji V60 została zakończona w 2018 roku, a druga generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w marcu tego samego roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.
    Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez szwedzką markę Volvo od 2011 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. V60 został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2010 roku. Pojazd jest wersją kombi zaprezentowanego podczas targów motoryzacyjnych w Genewie pół roku wcześniej roku modelu Volvo S60 drugiej generacji. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej, na której zbudowany został model XC60 oraz S80. W lutym 2013 roku na rynku europejskim zadebiutowała wersja Plug-in Hybrid. W tym samym roku auto przeszło face lifting. Zmienione zostały m.in. przednie reflektory oraz grill, zderzaki i alufelgi. W czerwcu 2014 roku uruchomiono produkcję limitowanej, najmocniejszej wersji V60 zwanej Polestar, która napędzana jest sześciocylindrowym silnikiem o mocy 350 KM i momencie obrotowym 500 Nm, wersja ta również posiada napęd na wszystkie koła. Produkcja pierwszej generacji V60 została zakończona w 2018 roku, a druga generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w marcu tego samego roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.