Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 95 takich materiałów
    Common rail – Common rail to z angielskiego wspólna szyna. Jest to nowoczesny system zasilania paliwem silników wysokoprężnych(Diesel). Charakteryzuje się on wysokim ciśnieniem wtryskiwanego paliwa(nawet ponad 2000 barów, dla porównania, w oponach samochodów osobowych panuje ciśnienie około 2-3 barów), szybkimi reakcjami co daje możliwość wykonywania nawet do 7 wtrysków podczas jednego suwu pracy, dobrymi wynikami w spełnianiu norm czystości spalin oraz wysoką kulturą pracy silnika(a co za tym idzie cichą), co jak wiadomo, przy silnikach Diesel’a, nie zawsze było zadowalające.

Ogólna idea układu opiera się na tytułowej wspólnej szynie, która dostarcza paliwo do wszystkich wtryskiwaczy i to w nich odbywa się sterowanie momentem wtrysku(za pomocą elektromagnesu lub, w nowszych wersjach, piezoelektrycznym zaworem), a nie, tak jak w starszych systemach wtryskowych, w sekcyjnej pompie paliwa. Daje to większą elastyczność w sterowaniu silnikiem, a co za tym idzie lepsze osiągi przy mniejszym spalaniu. Akumulator ciśnienia(common rail) wyrównuje ciśnienie które wytwarza pompa tłokowa, a zawór w niej umieszczony reguluje je odpowiednio w zależności od obecnego stanu silnika.

Wtryskiwacz dostaje paliwo z szyny pod wysokim ciśnieniem(czerwony kolor na rysunku). Naciska ono na górną i dolną powierzchnie tłoczka, z tym że na górnej, z uwagi na większą powierzchnię generowana jest większa siła. W tym momencie tłoczek dociska iglice, która zamyka otwory na końcu wtryskiwacza. Kiedy ma nastąpić wtrysk elektromagnes podnosi talerzyk i jego końcówkę, paliwo przechodzi do strefy niższego ciśnienia(kolor żółty),a wtedy ciśnienie na dolnej powierzchni tłoczka unosi go pozwalając dostać się olejowi napędowemu do komory spalania. Paliwo, które przeniosło się do strefy niskiego ciśnienia wraca z powrotem do baku. 

Zaletami takiego układu na pewno jest cichsza praca silnika, niższe spalanie, lepsze osiągi, mniejsza emisja spalin. Wady, bo te też niestety występują, to na pewno wysoki koszt produkcji, a potem ewentualnej naprawy, jak również duża wrażliwość na paliwo złej jakości stąd konieczność stosowania dokładnych filtrów paliwa.

Po raz pierwszy wasystem ten został zaprezentowany przez koncern Fiata, w silniku JTD Alfy Romeo w 1997, a opracowany został we współpracy z firmą Bosch.

W najnowszych układach stosowane są wtryskiwacze piezoelektryczne, które mają mniejszy czas reakcji oraz mogą otwierać się częściowo, co umożliwia lepsze sterowanie dawką paliwa.

O zaletach tego systemu świadczy również fakt, że koncern VW porzucił chwalone i stosowane przez niego pompowtryskiwacze na rzecz common rail’a.
    Common rail to z angielskiego wspólna szyna. Jest to nowoczesny system zasilania paliwem silników wysokoprężnych(Diesel). Charakteryzuje się on wysokim ciśnieniem wtryskiwanego paliwa(nawet ponad 2000 barów, dla porównania, w oponach samochodów osobowych panuje ciśnienie około 2-3 barów), szybkimi reakcjami co daje możliwość wykonywania nawet do 7 wtrysków podczas jednego suwu pracy, dobrymi wynikami w spełnianiu norm czystości spalin oraz wysoką kulturą pracy silnika(a co za tym idzie cichą), co jak wiadomo, przy silnikach Diesel’a, nie zawsze było zadowalające.

    Ogólna idea układu opiera się na tytułowej wspólnej szynie, która dostarcza paliwo do wszystkich wtryskiwaczy i to w nich odbywa się sterowanie momentem wtrysku(za pomocą elektromagnesu lub, w nowszych wersjach, piezoelektrycznym zaworem), a nie, tak jak w starszych systemach wtryskowych, w sekcyjnej pompie paliwa. Daje to większą elastyczność w sterowaniu silnikiem, a co za tym idzie lepsze osiągi przy mniejszym spalaniu. Akumulator ciśnienia(common rail) wyrównuje ciśnienie które wytwarza pompa tłokowa, a zawór w niej umieszczony reguluje je odpowiednio w zależności od obecnego stanu silnika.

    Wtryskiwacz dostaje paliwo z szyny pod wysokim ciśnieniem(czerwony kolor na rysunku). Naciska ono na górną i dolną powierzchnie tłoczka, z tym że na górnej, z uwagi na większą powierzchnię generowana jest większa siła. W tym momencie tłoczek dociska iglice, która zamyka otwory na końcu wtryskiwacza. Kiedy ma nastąpić wtrysk elektromagnes podnosi talerzyk i jego końcówkę, paliwo przechodzi do strefy niższego ciśnienia(kolor żółty),a wtedy ciśnienie na dolnej powierzchni tłoczka unosi go pozwalając dostać się olejowi napędowemu do komory spalania. Paliwo, które przeniosło się do strefy niskiego ciśnienia wraca z powrotem do baku.

    Zaletami takiego układu na pewno jest cichsza praca silnika, niższe spalanie, lepsze osiągi, mniejsza emisja spalin. Wady, bo te też niestety występują, to na pewno wysoki koszt produkcji, a potem ewentualnej naprawy, jak również duża wrażliwość na paliwo złej jakości stąd konieczność stosowania dokładnych filtrów paliwa.

    Po raz pierwszy wasystem ten został zaprezentowany przez koncern Fiata, w silniku JTD Alfy Romeo w 1997, a opracowany został we współpracy z firmą Bosch.

    W najnowszych układach stosowane są wtryskiwacze piezoelektryczne, które mają mniejszy czas reakcji oraz mogą otwierać się częściowo, co umożliwia lepsze sterowanie dawką paliwa.

    O zaletach tego systemu świadczy również fakt, że koncern VW porzucił chwalone i stosowane przez niego pompowtryskiwacze na rzecz common rail’a.
    19 kwietnia 2013, 21:28 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Galant Concept 2 – Galant wraca do korzeni
    Galant wraca do korzeni
    12 kwietnia 2013, 12:20 przez BRAGUS (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    25 marca 2013, 22:34 przez lutek007 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Przez Wypadek Roberta straciliśmy polski diament w F1. Ale najważniejsze że przeżył i wraca do formy. Brakuje mi takich chwil i wypowiedzi osobiście będę wierzył w jego powrót do F1 do kiedy sam Robert oficjalnie nie potwierdzi ze powrót do F1 jest niemożliwy. Mam tylko 17 lat ale dzięki temu człowiekowi zacząłem oglądać i interesować się królową sportów motorowych. Oglądam wszystkie wyścigi od 2008 roku choć wszystkich nie pamiętam to w głowie zostają te pięknie chwile w których Robert stał na podium . jazda przy barierach w Monaco, Wygrana w Montrealu 2008 ale też i te smutne wypadek w Kanadzie 2007 i kraksa z Vettelem w 2009 , I awaria tylnego mostu na Silverstone w 2010 . Bez Roberta formuła jeden straciła bardzo wiele teraz w F1 rządzi pieniądz a nie talent. Ale najważniejsze jest to że jeśli Robert wyleczy rękę to nie mam wątpliwości co do tego że znajdzie posadę w F!
    14 grudnia 2012, 13:20 przez hulej95 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    "Tuning" a ortografia – To ja też przedstawię tuning kawału:
Mąż wraca z baru, słania się na nogach. Ledwo widzi na oczy. Żona:
- Jesteś pijany!
- Nie jestem.
- Kłamiesz - piłeś.
- Ani kropelki.
- Tak? To powiedz Volkswagen.
- Jestem pijany.
    To ja też przedstawię tuning kawału:
    Mąż wraca z baru, słania się na nogach. Ledwo widzi na oczy. Żona:
    - Jesteś pijany!
    - Nie jestem.
    - Kłamiesz - piłeś.
    - Ani kropelki.
    - Tak? To powiedz Volkswagen.
    - Jestem pijany.
    28 grudnia 2011, 20:01 przez elessar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj