Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 202 takich materiałów
    McLarena P1 można już z czystym sumieniem nazwać modelem legendarnym. Czym zaskarbił sobie sympatie petrolheadów z całego świata? Jak wypada na tle Wielkiej Trójcy Hiperaut? Zapraszam na seans!
    23 sierpnia 2022, 14:51 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 288 GTO – Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari, został zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. 288 GTO pierwotnie stworzono z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu. 288 GTO był stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. W Ferrari 308 silnik V8 był instalowany poprzecznie za kabiną kierowcy, ze skrzynią biegów poniżej bloku silnika. W GTO silnik leżał podłużnie, a skrzynia biegów leżała za silnikiem. Ten klasyczny wyścigowy układ miał szereg nowych zalet, ale główną było to, że łatwiejszy był dostęp zarówno do silnika, jak i do skrzyni biegów, a to wielka zaleta podczas wyścigu. Obniżyło to środek ciężkości całego pojazdu. Nazwa 288 informuje, że silnik V8 ma pojemności 2,8 l. Silnik ten generuje moc maksymalną 400 KM i moment obrotowy 496 Nm, dzięki czemu 288 GTO przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
    Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari, został zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. 288 GTO pierwotnie stworzono z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu. 288 GTO był stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. W Ferrari 308 silnik V8 był instalowany poprzecznie za kabiną kierowcy, ze skrzynią biegów poniżej bloku silnika. W GTO silnik leżał podłużnie, a skrzynia biegów leżała za silnikiem. Ten klasyczny wyścigowy układ miał szereg nowych zalet, ale główną było to, że łatwiejszy był dostęp zarówno do silnika, jak i do skrzyni biegów, a to wielka zaleta podczas wyścigu. Obniżyło to środek ciężkości całego pojazdu. Nazwa 288 informuje, że silnik V8 ma pojemności 2,8 l. Silnik ten generuje moc maksymalną 400 KM i moment obrotowy 496 Nm, dzięki czemu 288 GTO przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
    Maserati Merak SS – Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1974-1982. Nazwa samochodu pochodzi od odległej od Ziemi o 79 lata świetlne gwiazdy - Merak leżącej w gwiazdozbiorze Wielka Niedźwiedzica. Zaprezentowany w 1974 pojazd zyskał określenie la Borina lub malej Bory, gdyż w zasadzie była to skromniejsza odmiana modelu Maserati Bora. Samochód posiada centralnie umieszczony silnik V6 o pojemności 3 l, który wytwarza moc 190 KM. Silnik ten jest rozwinięciem konstrukcji z Citroena SM. Bora z SM dzieli również deskę rozdzielczą oraz hydrauliczne hamulce. W 1976 zaprezentowano mocniejszą odmianę - SS o mocy 220 KM i mniejszej o 152 kg masie, osiągającą prędkość maksymalną 245 km/h.
    Supersamochód klasy kompaktowej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1974-1982. Nazwa samochodu pochodzi od odległej od Ziemi o 79 lata świetlne gwiazdy - Merak leżącej w gwiazdozbiorze Wielka Niedźwiedzica. Zaprezentowany w 1974 pojazd zyskał określenie la Borina lub malej Bory, gdyż w zasadzie była to skromniejsza odmiana modelu Maserati Bora. Samochód posiada centralnie umieszczony silnik V6 o pojemności 3 l, który wytwarza moc 190 KM. Silnik ten jest rozwinięciem konstrukcji z Citroena SM. Bora z SM dzieli również deskę rozdzielczą oraz hydrauliczne hamulce. W 1976 zaprezentowano mocniejszą odmianę - SS o mocy 220 KM i mniejszej o 152 kg masie, osiągającą prędkość maksymalną 245 km/h.
    Renault Caravelle – Mały samochód osobowy produkowany przez francuską firmę Renault w latach 1958–1968, dostępny jako 2-drzwiowy kabriolet lub 2-drzwiowe coupe. Samochód zaprojektował Pietro Frua z Carrozzeria Ghia z wykorzystaniem podłogi i silnika Renault Dauphine. Silnikiem tym był R4 o pojemności 1,1 l, który wytwarzał moc 50 KM. Poza Ameryką Północną i Wielką Brytanią do 1962 roku samochód sprzedawany był pod nazwą Renault Floride. Wraz z sukcesem Volkswagena w Ameryce Północnej Renault szukało sposobów w jakie mogą im dorównać ich Renault Dauphine. Na zjeździe dystrybutorów w Ameryce Północnej, która odbyła się na Florydzie amerykańscy dealerzy Renault wezwali do stworzenia wersji coupe/kabrioletu Dauphine, który poprawiłby wizerunek Renault na rynku amerykańskim. Prezes Renault - Pierre Dreyfus a ponieważ koncepcja narodziła się na konwencji na Florydzie, samochód natychmiast stał się znany w firmie jako Renault Floride. Jednak nazwa Floride została uznana za nieodpowiednią na rynek amerykański, ponieważ mogła sugerować brak szacunku dla stanów innych niż Floryda. Dlatego wybrano alternatywną nazwę Caravelle. Samochód osiągał prędkość maksymalną 143 km/h a przyspieszenie 0-100 km/h trwało 17,8 sekundy.
    Mały samochód osobowy produkowany przez francuską firmę Renault w latach 1958–1968, dostępny jako 2-drzwiowy kabriolet lub 2-drzwiowe coupe. Samochód zaprojektował Pietro Frua z Carrozzeria Ghia z wykorzystaniem podłogi i silnika Renault Dauphine. Silnikiem tym był R4 o pojemności 1,1 l, który wytwarzał moc 50 KM. Poza Ameryką Północną i Wielką Brytanią do 1962 roku samochód sprzedawany był pod nazwą Renault Floride. Wraz z sukcesem Volkswagena w Ameryce Północnej Renault szukało sposobów w jakie mogą im dorównać ich Renault Dauphine. Na zjeździe dystrybutorów w Ameryce Północnej, która odbyła się na Florydzie amerykańscy dealerzy Renault wezwali do stworzenia wersji coupe/kabrioletu Dauphine, który poprawiłby wizerunek Renault na rynku amerykańskim. Prezes Renault - Pierre Dreyfus a ponieważ koncepcja narodziła się na konwencji na Florydzie, samochód natychmiast stał się znany w firmie jako Renault Floride. Jednak nazwa Floride została uznana za nieodpowiednią na rynek amerykański, ponieważ mogła sugerować brak szacunku dla stanów innych niż Floryda. Dlatego wybrano alternatywną nazwę Caravelle. Samochód osiągał prędkość maksymalną 143 km/h a przyspieszenie 0-100 km/h trwało 17,8 sekundy.
    16 kwietnia 2022, 19:15 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi Quattro S1 E2 – Quattro S1 E2, należące niegdyś do zespołu fińskiego kierowcy rajdowego Hannu Mikkola, przeżyło swoje drugie udane życie na brytyjskiej scenie wyścigów górskich.
Chociaż napęd na wszystkie koła Audi quattro pomógł umieścić Ingolstadt w centrum uwagi już w latach osiemdziesiątych, to właśnie ur-Quattro sprawiło, że firma stała się rozpoznawalna na całym świecie. Pojawiło się ono we właściwym czasie, na samym początku ery rajdów Grupy B. Gdy tylko Quattro wbiło wszystkie cztery koła głęboko w ziemię, ustanowiło standard, którego do dziś przestrzegają wszyscy konkurenci. A kiedy te małe silniki osiągały ogromną moc dzięki turbosprężarkom, doładowaniom, a czasem obu tym rozwiązaniom, wysyłanie tej mocy na wszystkie zakręty było przesądzone.

Co się jednak dzieje, gdy te bestie opuszczają wielką scenę? W przypadku jednego Quattro S1 E2, należało pokonać kilka wzniesień. Firma HillClimb Monsters odnalazła niedawno rzadki materiał filmowy przedstawiający to Audi, prowadzone na brytyjskiej scenie wyścigów górskich przez nieżyjącego już Toma Hammonda.

"Jeden z najbardziej uwielbianych Monsterów HillClimbowych, jakie kiedykolwiek startowały w Wielkiej Brytanii" - czytamy w HillClimb Monsters - "to Audi Quattro S1 E2 Toma Hammonda, była jednostka fabryczna Hannu Mikkola, którą zmarły pan Hammond prowadził przez kilka lat na brytyjskiej scenie HillClimb, bijąc w tym czasie wiele rekordów samochodów zamkniętych".

Zmarły Mikkola rozpoczął swoją karierę rajdową w samochodach różnych marek, zanim w 1981 roku przeszedł do fabrycznego zespołu Audi. W 1983 roku wraz z Arne Hertzem zdobył tytuł Mistrza Świata WRC, stając się tym samym najstarszym kierowcą, który do dziś zdobył koronę.

"Z pięciocylindrowym silnikiem turbo o pojemności 2,1 l, który w szczytowym momencie produkował 700 KM i ważył niewiele ponad 1000 kg, miał zamontowane nadwozie w wersji Pikes Peak i z pewnością przyciągał wzrok" - powiedział Hillclimb Monsters.

Jeśli chodzi o to, w jaki sposób Hammond nabył Quattro, DriveTribe twierdzi, że szukał on w Niemczech wersji drogowej, kiedy zauważył samochód Mikkoli. Jakkolwiek się to stało, Hammond powrócił do Wielkiej Brytanii "w wielkim stylu" wraz z samochodem grupy B i pojazdem do jego holowania.

Nieczęsto można zobaczyć taką bestię jak Quattro w miejscu publicznym, a co dopiero usłyszeć. Bądźmy wdzięczni, że ten materiał filmowy istnieje i przypomina nam, jak fajne były takie maszyny z Grupy B.
    Quattro S1 E2, należące niegdyś do zespołu fińskiego kierowcy rajdowego Hannu Mikkola, przeżyło swoje drugie udane życie na brytyjskiej scenie wyścigów górskich.
    Chociaż napęd na wszystkie koła Audi quattro pomógł umieścić Ingolstadt w centrum uwagi już w latach osiemdziesiątych, to właśnie ur-Quattro sprawiło, że firma stała się rozpoznawalna na całym świecie. Pojawiło się ono we właściwym czasie, na samym początku ery rajdów Grupy B. Gdy tylko Quattro wbiło wszystkie cztery koła głęboko w ziemię, ustanowiło standard, którego do dziś przestrzegają wszyscy konkurenci. A kiedy te małe silniki osiągały ogromną moc dzięki turbosprężarkom, doładowaniom, a czasem obu tym rozwiązaniom, wysyłanie tej mocy na wszystkie zakręty było przesądzone.

    Co się jednak dzieje, gdy te bestie opuszczają wielką scenę? W przypadku jednego Quattro S1 E2, należało pokonać kilka wzniesień. Firma HillClimb Monsters odnalazła niedawno rzadki materiał filmowy przedstawiający to Audi, prowadzone na brytyjskiej scenie wyścigów górskich przez nieżyjącego już Toma Hammonda.

    "Jeden z najbardziej uwielbianych Monsterów HillClimbowych, jakie kiedykolwiek startowały w Wielkiej Brytanii" - czytamy w HillClimb Monsters - "to Audi Quattro S1 E2 Toma Hammonda, była jednostka fabryczna Hannu Mikkola, którą zmarły pan Hammond prowadził przez kilka lat na brytyjskiej scenie HillClimb, bijąc w tym czasie wiele rekordów samochodów zamkniętych".

    Zmarły Mikkola rozpoczął swoją karierę rajdową w samochodach różnych marek, zanim w 1981 roku przeszedł do fabrycznego zespołu Audi. W 1983 roku wraz z Arne Hertzem zdobył tytuł Mistrza Świata WRC, stając się tym samym najstarszym kierowcą, który do dziś zdobył koronę.

    "Z pięciocylindrowym silnikiem turbo o pojemności 2,1 l, który w szczytowym momencie produkował 700 KM i ważył niewiele ponad 1000 kg, miał zamontowane nadwozie w wersji Pikes Peak i z pewnością przyciągał wzrok" - powiedział Hillclimb Monsters.

    Jeśli chodzi o to, w jaki sposób Hammond nabył Quattro, DriveTribe twierdzi, że szukał on w Niemczech wersji drogowej, kiedy zauważył samochód Mikkoli. Jakkolwiek się to stało, Hammond powrócił do Wielkiej Brytanii "w wielkim stylu" wraz z samochodem grupy B i pojazdem do jego holowania.

    Nieczęsto można zobaczyć taką bestię jak Quattro w miejscu publicznym, a co dopiero usłyszeć. Bądźmy wdzięczni, że ten materiał filmowy istnieje i przypomina nam, jak fajne były takie maszyny z Grupy B.
    23 marca 2022, 20:21 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    "Kropka" była dla Fiata autem przełomowym, ale jej najszybsza wersja szybko popadła w zapomnienie. Wielka szkoda, bo na papierze miała niemal wszystko żeby stać się prawdziwą legendą. Co poszło nie tak?
    25 lutego 2022, 20:03 przez DanAndCarsOfficial (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Czas na pierwszą jazdę braci-uchy ! Jak działa Chińskie turbo za grosze ? Ale najpierw musimy podkręcić zawieszenie gwintowe do góry, bo koniec z glebom.

    Ponad 1 Bar i jazda ! Czy będzie zabawa czy wielka katastrofa ? Ile potrafi taki Turbo za grosze projekt wytrzymać ?
    Szalony projekt ? Jasne ! BMW E34 to legenda ulic. My, zamiast ten samochód restaurować, wklejmy mu turbosprężarkę. Powitajcie Oskar ze śmietnika, aka BMW E34 Turbo Projekt za grosze! Tak więc, jak się wam podobało, to kciuk w górę i subskrypcja.
    Już niedługo dalsze Videoclipy z naszym BMW Turbo Low Budget po polsku !
    22 grudnia 2020, 13:53 przez RACECITY (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nowe Chińskie turbo do naszego BMW E34 Turbo gruz i dziesięcioletni olej. To jest Low Budget Tuning Style. Ale czy to będzie działać? Czy ten BMW Turbo w ogóle zapali? Zobacz sam!

    Ponad 1 Bar i jazda! Czy będzie zabawa czy wielka katastrofa? Ile potrafi taki Turbo za grosze projekt wytrzymać?
    Szalony projekt? Jasne ! BMW E34 to legenda ulic. My, zamiast ten samochód restaurować, wklejmy mu turbosprężarkę. Powitajcie Oskar ze śmietnika, aka BMW E34 Turbo Projekt za grosze! Tak więc, jak się wam podobało, to kciuk w górę i subskrypcja.
    Już niedługo dalsze Videoclipy z naszym BMW Turbo Low Budget po polsku!
    19 grudnia 2020, 12:32 przez RACECITY (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Potrzebujemy nowy Wydech do naszego BMW Turbo Gruz. Jak zbudować do tego BMW E34 Turbo wydech sportowy ? Prosto...

    Ponad 1 Bar i jazda ! Czy będzie zabawa czy wielka katastrofa ? Ile potrafi taki Turbo za grosze projekt wytrzymać ?
    Szalony projekt ? Jasne ! BMW E34 to legenda ulic. My, zamiast ten samochód restaurować, wklejmy mu turbosprężarkę. Powitajcie Oskar ze śmietnika, aka BMW E34 Turbo Projekt za grosze! Tak więc, jak się wam podobało, to kciuk w górę i subskrypcja.
    Już niedługo dalsze Videoclipy z naszym BMW Turbo Low Budget po polsku !
    2 grudnia 2020, 11:55 przez RACECITY (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Będzie Gleba ! A więc trzeba zmienić zawieszenie do naszej BMW E34 Turbo Gruz. Wstawiamy Gwint i przerabiamy cale zawieszenie na własny projekt.
    Jest dosyć niski ? Będzie Static Show ?

    Ponad 1 Bar i jazda ! Czy będzie zabawa czy wielka katastrofa ? Ile potrafi taki Turbo za grosze projekt wytrzymać ?
    Szalony projekt ? Jasne ! BMW E34 to legenda ulic. My, zamiast ten samochód restaurować, wklejmy mu turbosprężarkę. Powitajcie Oskar ze śmietnika, aka BMW E34 Turbo Projekt za grosze! Tak więc, jak się wam podobało, to kciuk w górę i subskrypcja.
    Już niedługo dalsze Videoclipy z naszym BMW Turbo Low Budget po polsku !
    24 listopada 2020, 9:43 przez RACECITY (PW) | Do ulubionych | Skomentuj