Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 408 takich materiałów
    Porsche Carrera GT – Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp osiągał prędkość maksymalną 354 km/h i 100 km/h w 3,8 sekund. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM, a moment obrotowy wyniósł 590 Nm. Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,9 sekund. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 egzemplarzy, z czego 604 trafiło do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp osiągał prędkość maksymalną 354 km/h i 100 km/h w 3,8 sekund. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM, a moment obrotowy wyniósł 590 Nm. Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,9 sekund. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 egzemplarzy, z czego 604 trafiło do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    Audi R8 V10 Plus – Supersamochód klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Audi od 2006 roku. Pierwszy w historii supersamochód Audi został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu 30 września 2006 roku. Nazwa samochodu pochodzi od sportowego prototypu Le Mans Audi R8, zaprezentowanego podczas targów IAA w roku 2003. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2006 roku. Drugą generację R8 po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2015 roku. Stylistycznie pojazd nawiązuje zarówno do pierwszej generacji modelu oraz do obecnie produkowanych przez Audi pojazdów. Konstrukcję pojazdu usztywniono i odchudzono. Auto zostało zbudowane na ramie przestrzennej zbudowanej z aluminium i tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi. Wersja Plus napędzana jest 5,2-litrowym V10 generującym moc 602 KM i 342 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu samochód przyspiesza 0-100 km/h w 2,8 sekund i osiągnięcie prędkości maksymalnej 333 km/h.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Audi od 2006 roku. Pierwszy w historii supersamochód Audi został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu 30 września 2006 roku. Nazwa samochodu pochodzi od sportowego prototypu Le Mans Audi R8, zaprezentowanego podczas targów IAA w roku 2003. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2006 roku. Drugą generację R8 po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2015 roku. Stylistycznie pojazd nawiązuje zarówno do pierwszej generacji modelu oraz do obecnie produkowanych przez Audi pojazdów. Konstrukcję pojazdu usztywniono i odchudzono. Auto zostało zbudowane na ramie przestrzennej zbudowanej z aluminium i tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi. Wersja Plus napędzana jest 5,2-litrowym V10 generującym moc 602 KM i 342 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu samochód przyspiesza 0-100 km/h w 2,8 sekund i osiągnięcie prędkości maksymalnej 333 km/h.
    W tym filmie Robert prezentuje samochód Lamborghini Huracán EVO Spyder. Auto zostało wyprodukowane w 2020 roku i ma przejechane jedynie nieco ponad 6000 kilometrów. Lamborghini jest wyposażone w silnik V10 o mocy 640 koni mechanicznych.
    24 maja 2022, 23:50 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    24 maja 2022, 20:46 przez ~s6c6 | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    youtube.com

    Lamborghini Huracan Evo – Supersamochód klasy średniej produkowany pod włoską marką Lamborghini od 2014 roku. Na początku krążyły niepotwierdzone informacje, jakoby następca modelu Gallardo będzie się nazywał Cabrera. W grudniu 2013 roku Lamborghini podało nazwę i oznaczenie modelu (LP610-4), a także kod fabryczny LB724. Samochód został stylistycznie utrzymany w kierunku, jaki przedstawia większy i przedstawiony 2 lata wcześniej Aventador. Oficjalna premiera miała miejsce na Geneva Motor Show 4 marca 2014 roku. Na początku 2019 została zaprezentowana zmodernizowana wersja Huracana - Evo. Inżynierowie poprawili efektywność aerodynamiczną, która jest pięciokrotnie wyższa w stosunku do modelu z początku produkcji. Zmiany wizualne to m.in.: nowe obręcze, zderzaki, klapa silnika, zintegrowany spojler, inny dyfuzor. Silnik to V10 o pojemności 5,2 l, które generuje moc 640 KM i moment obrotowy 600 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 325 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 2,9 sekund.
    Supersamochód klasy średniej produkowany pod włoską marką Lamborghini od 2014 roku. Na początku krążyły niepotwierdzone informacje, jakoby następca modelu Gallardo będzie się nazywał Cabrera. W grudniu 2013 roku Lamborghini podało nazwę i oznaczenie modelu (LP610-4), a także kod fabryczny LB724. Samochód został stylistycznie utrzymany w kierunku, jaki przedstawia większy i przedstawiony 2 lata wcześniej Aventador. Oficjalna premiera miała miejsce na Geneva Motor Show 4 marca 2014 roku. Na początku 2019 została zaprezentowana zmodernizowana wersja Huracana - Evo. Inżynierowie poprawili efektywność aerodynamiczną, która jest pięciokrotnie wyższa w stosunku do modelu z początku produkcji. Zmiany wizualne to m.in.: nowe obręcze, zderzaki, klapa silnika, zintegrowany spojler, inny dyfuzor. Silnik to V10 o pojemności 5,2 l, które generuje moc 640 KM i moment obrotowy 600 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 325 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 2,9 sekund.
    Lexus LFA – Supersamochód marki Lexus produkowany przez koncern Toyota od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012 roku zaprezentowany w wersji produkcyjnej podczas salonu motoryzacyjnego w Tokio w 2009 roku wyprodukowany w liczbie 500 egzemplarzy. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nurburgring. W styczniu 2005 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano pierwszą koncepcyjną wersję auta. Koncept miał długość 4400 mm, co oznaczało, że był 50 mm krótszy od Porsche 911 Turbo. Rozstaw osi konceptu mierzył 2580 mm, 1200 mm wysokości oraz 1859 mm szerokości. W koncepcie zamontowano szklany dach, kamery boczne zamontowane w lusterkach zewnętrznych. Tył pojazdu wyróżniał potrójnych wydech umieszczony w formie trójkąta. W styczniu 2008 roku w Detroit pokazano wersję roadster o tej samej nazwie. Następnie premierę swoją Lexus LFA Roadster miał podczas targów w Genewie. Auto mierzyło 4460 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 2600 mm rozstawu osi. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono także, że auto będzie serią limitowaną dostępną jedynie w liczbie 500 egzemplarzy. Produkcja ruszyła w grudniu 2010 roku w specjalnie przygotowanej fabryce w Motomachi, która wyróżniła 170 pracowników do starannej, powolnej produkcji LFA. Ostatni egzemplarz zjechał z taśm montażowych 18 grudnia 2012 roku. LFA napędzany jest 4,8-litrowym V10, które wytwarza moc 560 KM i moment obrotowy 480 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 325 km/h, a przyspieszenie do prędkości 100 km/h trwa 3,7 s.
    Supersamochód marki Lexus produkowany przez koncern Toyota od grudnia 2010 do 18 grudnia 2012 roku zaprezentowany w wersji produkcyjnej podczas salonu motoryzacyjnego w Tokio w 2009 roku wyprodukowany w liczbie 500 egzemplarzy. Prace nad modelem rozpoczęły się w 2000 roku projektem pod nazwą P280. Celem projektu było pokazanie przez Toyotę poprzez swoją luksusową markę Lexus możliwości konstrukcyjnych. Pierwszy prototyp pokazano w czerwcu 2003 roku. Od października 2004 roku regularnie testowano prototypy na niemieckim torze wyścigowym Nurburgring. W styczniu 2005 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zaprezentowano pierwszą koncepcyjną wersję auta. Koncept miał długość 4400 mm, co oznaczało, że był 50 mm krótszy od Porsche 911 Turbo. Rozstaw osi konceptu mierzył 2580 mm, 1200 mm wysokości oraz 1859 mm szerokości. W koncepcie zamontowano szklany dach, kamery boczne zamontowane w lusterkach zewnętrznych. Tył pojazdu wyróżniał potrójnych wydech umieszczony w formie trójkąta. W styczniu 2008 roku w Detroit pokazano wersję roadster o tej samej nazwie. Następnie premierę swoją Lexus LFA Roadster miał podczas targów w Genewie. Auto mierzyło 4460 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 2600 mm rozstawu osi. 5 sierpnia 2009 roku Prezes Toyoty Akido Toyoda potwierdził plany produkcyjne Lexusa LFA. 21 października 2009 roku podczas salonu prasowego targów motoryzacyjnych w Tokio po raz pierwszy odbyła się premiera produkcyjnej odmiany LFA. Tego samego dnia ujawniono także, że auto będzie serią limitowaną dostępną jedynie w liczbie 500 egzemplarzy. Produkcja ruszyła w grudniu 2010 roku w specjalnie przygotowanej fabryce w Motomachi, która wyróżniła 170 pracowników do starannej, powolnej produkcji LFA. Ostatni egzemplarz zjechał z taśm montażowych 18 grudnia 2012 roku. LFA napędzany jest 4,8-litrowym V10, które wytwarza moc 560 KM i moment obrotowy 480 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 325 km/h, a przyspieszenie do prędkości 100 km/h trwa 3,7 s.
    21 kwietnia 2022, 22:06 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dodge Viper ACR – Dodge Viper VX I to piąta i ostatnia generacja Vipera. Wprowadzony w roku modelowym 2013 samochód został całkowicie przeprojektowany i zawierał takie funkcje, jak system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania, elektroniczna kontrola stabilności i kontrola trakcji, dzięki którym samochód był zgodny z nowoczesnymi standardami bezpieczeństwa pojazdu. Na targach SEMA 2014 Dodge zaprezentował samochód koncepcyjny Viper ACR oparty na VX I. Samochód został ostatecznie wprowadzony w 2015 roku na rok modelowy 2016. Viper ACR 2016 został wyposażony w zupełnie nowy aerodynamiczny zestaw karoserii wykonany z włókna węglowego, który zawierał nowy przedni splitter i nieruchome tylne skrzydło z włókna węglowego, wytwarzając łącznie 680,5 kg docisku na zakrętach. Silnik V10 o pojemności 8,4 l wytwarzał moc 645 KM i 813Nm momentu obrotowego. Viper ACR osiąga prędkość maksymalną 284 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 3,9 s. Produkcja VX I zakończyła się w sierpniu 2017 roku i oznaczała zakończenie produkcji Vipera.
    Dodge Viper VX I to piąta i ostatnia generacja Vipera. Wprowadzony w roku modelowym 2013 samochód został całkowicie przeprojektowany i zawierał takie funkcje, jak system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania, elektroniczna kontrola stabilności i kontrola trakcji, dzięki którym samochód był zgodny z nowoczesnymi standardami bezpieczeństwa pojazdu. Na targach SEMA 2014 Dodge zaprezentował samochód koncepcyjny Viper ACR oparty na VX I. Samochód został ostatecznie wprowadzony w 2015 roku na rok modelowy 2016. Viper ACR 2016 został wyposażony w zupełnie nowy aerodynamiczny zestaw karoserii wykonany z włókna węglowego, który zawierał nowy przedni splitter i nieruchome tylne skrzydło z włókna węglowego, wytwarzając łącznie 680,5 kg docisku na zakrętach. Silnik V10 o pojemności 8,4 l wytwarzał moc 645 KM i 813Nm momentu obrotowego. Viper ACR osiąga prędkość maksymalną 284 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 3,9 s. Produkcja VX I zakończyła się w sierpniu 2017 roku i oznaczała zakończenie produkcji Vipera.
    Lamborghini Sesto Elemento – Supersamochód klasy średniej produkowany przez Lamborghini w latach 2010-2012. Jesienią 2010 roku podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show Lamborghini przedstawiło model Sesto Elemento, zwiastujący nowy kierunek stylistyczny produktów włoskiej firmy planowanych na drugą dekadę XXI wieku. Nazwa modelu jest odniesieniem do węgla, który ma liczbę atomową sześć - dzięki użyciu włókna węglowego zredukowano masę samochodu do niecałej tony. Zarówno nadwozie, jak i podwozie wykonane zostały w formie pojedynczego komponentu typu monocoque - pozwoliło to uzyskanie zoptymalizowanej sztywności. Jednocześnie, samochód zyskał awangardową stylizację, bogatą w liczne przetłoczenia, ostre linie, wloty powietrza i przebiegające pod niewielkim kątem przecięcia. No napędu Lamborghini Sesto Elemento wykorzystane zostało centralnie umieszczone benzynowe V10 o mocy 570 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm. Silnik ten pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 2,5 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 350 km/h.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez Lamborghini w latach 2010-2012. Jesienią 2010 roku podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show Lamborghini przedstawiło model Sesto Elemento, zwiastujący nowy kierunek stylistyczny produktów włoskiej firmy planowanych na drugą dekadę XXI wieku. Nazwa modelu jest odniesieniem do węgla, który ma liczbę atomową sześć - dzięki użyciu włókna węglowego zredukowano masę samochodu do niecałej tony. Zarówno nadwozie, jak i podwozie wykonane zostały w formie pojedynczego komponentu typu monocoque - pozwoliło to uzyskanie zoptymalizowanej sztywności. Jednocześnie, samochód zyskał awangardową stylizację, bogatą w liczne przetłoczenia, ostre linie, wloty powietrza i przebiegające pod niewielkim kątem przecięcia. No napędu Lamborghini Sesto Elemento wykorzystane zostało centralnie umieszczone benzynowe V10 o mocy 570 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm. Silnik ten pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 2,5 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 350 km/h.
    Dodge Ram SRT-10 – Trzecia generacja Rama produkowana była w latach 2001-2009. Choć pod kątem stylistycznym w dużym stopniu odtworzyła koncepcje i proporcje nadwozia znane z poprzednika, była zbudowanym od podstaw zupełnie nowym samochodem. Pojazd miał swoją premierę latem 2001 roku podczas wystawy samochodowej w Chicago. Podobnie jak w przypadku drugiej generacji, oferta składała się z kilkunastu odmian nadwoziowych różniących się długością i wysokością nadwozia, a także rozstawem osi i masą całkowitą. W 2004 roku przedstawiono sportową odmianę Dodge Ram SRT-10, którą wytwarzano do 2006 roku. Do napędu użyto pochodzącego z Vipera silnika V10 o pojemności 8,3 l, dzięki któremu osiągał prędkość maksymalną 246 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 sekundy. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 6-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów.
    Trzecia generacja Rama produkowana była w latach 2001-2009. Choć pod kątem stylistycznym w dużym stopniu odtworzyła koncepcje i proporcje nadwozia znane z poprzednika, była zbudowanym od podstaw zupełnie nowym samochodem. Pojazd miał swoją premierę latem 2001 roku podczas wystawy samochodowej w Chicago. Podobnie jak w przypadku drugiej generacji, oferta składała się z kilkunastu odmian nadwoziowych różniących się długością i wysokością nadwozia, a także rozstawem osi i masą całkowitą. W 2004 roku przedstawiono sportową odmianę Dodge Ram SRT-10, którą wytwarzano do 2006 roku. Do napędu użyto pochodzącego z Vipera silnika V10 o pojemności 8,3 l, dzięki któremu osiągał prędkość maksymalną 246 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 sekundy. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 6-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów.
    Porsche Carrera GT – Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007. Pojazd zaprezentowano po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5.5 l i mocy 567 KM. Bolid osiągał prędkość 354 km/h i rozpędzał się do 100 km/h w 3,8 s. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM osiąganych. Samochód osiąga prędkość maksymalną 330 km/h, a osiągnięcie 100 km/h trwa 3,9 sekundy. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 sztuk tego modelu, z czego 604 eksportowano do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007. Pojazd zaprezentowano po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5.5 l i mocy 567 KM. Bolid osiągał prędkość 354 km/h i rozpędzał się do 100 km/h w 3,8 s. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM osiąganych. Samochód osiąga prędkość maksymalną 330 km/h, a osiągnięcie 100 km/h trwa 3,9 sekundy. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 sztuk tego modelu, z czego 604 eksportowano do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    5 kwietnia 2022, 20:39 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj