Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 58 takich materiałów
    Z relacji autora:
    Dziś 3.08.23 w Szczecinie o godzinie 11 kierowca Mercedesa najpierw wjechał pod prąd trąbiąc żebym wycofał, później pojechał do przodu żeby zwrócić tyłem, dojechał do mojego pojazdu gdzie zaparkował na środku drogi. Stał tam 10 min. i gdzieś sobie poszedł, a później wyjął kij do golfa i zniszczył reflektor.
    Autor chciał zatrzymać kierowcę i ale ten uciekł.
    Została wezwana Policja na miejsce zdarzenia.
    Policja przyjechała i powiedzieli, że mam przyjść na godzinę 14 na komendę …
    Przyszedłem a tam jego adwokat wybłagał żebym nie zgłaszał i dał mi 8 tys. zł. (na tyle Skoda wyceniła szkodę w aucie).

    Autor przyjął ofertę. Fakt zakładania sprawy o uszkodzenie mienia i 2 lata czekania na wyrok zrobił swoje.

    Pomimo tego, że autor jest zadowolony z finału i szybkiego rozwiązania sprawy, nas zastanawia fakt jak to się stało, że na miejscu czekału już adwokat napastnika z „ofertą” ugody?

    03.08.2023 Szczecin
    3 sierpnia 2023, 23:30 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin DBS Superleggera – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2007–2012 oraz ponownie od 2018 roku. W 2007 roku Aston Martin zdecydował się przywrócić do użytku nazwę DBS, którą dotychczas stosował model produkowany w latach 1967-1972. Po raz pierwszy szerokiej widowni DBS został pokazany w 2006 roku w filmie Casino Royale. Druga generacja DBS została zaprezentowana po raz pierwszy w czerwcu 2018 roku. Aston Martin DBS Superleggera jest następcą Vanquisha drugiej generacji. Podobnie jak w przypadku poprzednika, DBS jest usportowionym wariantem podstawowego DB - w tym przypadku, produkowanego od 2016 roku DB11. W stosunku do niego, DBS Superleggera uzyskał inaczej stylizowany przód z wyraźnie większą atrapą chłodnicy i innym kształtem zderzaków, inaczej wyglądającym tyłem i większą liczbą wlotów powietrza. Samochód napędzany jest silnikiem V12 o pojemności 5,2 l, który generuje moc 725 KM i moment obrotowy 900 Nm. DBS Superleggera osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,2 sekundy.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 2007–2012 oraz ponownie od 2018 roku. W 2007 roku Aston Martin zdecydował się przywrócić do użytku nazwę DBS, którą dotychczas stosował model produkowany w latach 1967-1972. Po raz pierwszy szerokiej widowni DBS został pokazany w 2006 roku w filmie Casino Royale. Druga generacja DBS została zaprezentowana po raz pierwszy w czerwcu 2018 roku. Aston Martin DBS Superleggera jest następcą Vanquisha drugiej generacji. Podobnie jak w przypadku poprzednika, DBS jest usportowionym wariantem podstawowego DB - w tym przypadku, produkowanego od 2016 roku DB11. W stosunku do niego, DBS Superleggera uzyskał inaczej stylizowany przód z wyraźnie większą atrapą chłodnicy i innym kształtem zderzaków, inaczej wyglądającym tyłem i większą liczbą wlotów powietrza. Samochód napędzany jest silnikiem V12 o pojemności 5,2 l, który generuje moc 725 KM i moment obrotowy 900 Nm. DBS Superleggera osiąga prędkość maksymalną 340 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,2 sekundy.
    22-letni kierujący osobowym mercedesem stracił prawo jazdy po tym, jak w rejonie skrzyżowania ulicy Tuwima z ul. Synów Pułku w Olsztynie doprowadził do zdarzenia z udziałem trzech pojazdów. Przyczyną zdarzenia było niedostosowanie prędkości do panujących warunków drogowych. Na szczęście w wyniku zdarzenia nikt nie odniósł poważnych obrażeń. Interweniujący policjanci za rażące naruszenie przepisów ruchu drogowego podjęli decyzję, aby zatrzymać sprawcy jego uprawnienia, którymi mężczyzna cieszył się przez niespełna rok.

    W poniedziałek (11.07.2022 r.) przed godziną 19:00 w Olsztynie w rejonie skrzyżowania ul. Tuwima z ul. Sikorskiego policjanci pracowali na miejscu zdarzenia drogowego z udziałem trzech samochodów osobowych. Funkcjonariusze ustalili, że sprawcą kolizji drogowej był 22-letni kierujący osobowym mercedesem. Mężczyzna skręcając w prawo w kierunku ul. Sikorskiego na skutek niedostosowania prędkości do panujących warunków drogowych, stracił panowanie nad kierowanym autem, wjechał na pas zieleni oddzielający jezdnie, uderzył w barierki i przejechał na sąsiednią jezdnię i ostatecznie uderzając osobową skodą. W zdarzeniu udział brał również kierujący Jeepem, którego auto zostało uszkodzone przez element zniszczonej w zdarzeniu infrastruktury drogowej.
    Przy zabezpieczeniu miejsca zdarzenia drogowego pracowali policjanci i strażacy. Na miejsce wezwano również karetkę pogotowia, którą na obserwację do szpitala został przetransportowany kierujący osobową skodą. Na szczęście żaden z uczestników nie odniósł poważnych obrażeń. Badanie policyjnym alkomatem wykluczyło obecność alkoholu w organizmach kierujących pojazdami. Bezpośrednią przyczyną kolizji drogowej było niedostosowanie prędkości do warunków ruchu drogowego.

    Źródło: KMP Olsztyn
    14 lipca 2022, 0:56 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 812 GTS – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Ferrari od 2017 roku. Ferrari 812 Superfast zaprezentowane zostało po raz pierwszy w lutym 2017 roku, na miesiąc przed międzynarodowymi targami motoryzacyjnymi w Genewie. Samochód powstał od podstaw jako nowa konstrukcja zastępująca dotychczas produkowane grand touter F12 Berlinetta, przyjmując podobne do niego proporcje smukłego 2-drzwiowego coupe z krótkim, ściętym tyłem i podłużną maską. We wrześniu 2021 roku zaprezentowana została druga, po 2-drzwiowym coupe, odmiana nadwoziowa 812 Superfast pod nazwą 812 GTS, która przy takich samych parametrach technicznych określona została najszybszym samochodem ze zdejmowanym dachem na rynku. 812 GTS napędzane jest 6,5-litrowym V12 generującym moc 789 KM, dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 3 sekund oraz osiąga prędkość maksymalną 339 km/h.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Ferrari od 2017 roku. Ferrari 812 Superfast zaprezentowane zostało po raz pierwszy w lutym 2017 roku, na miesiąc przed międzynarodowymi targami motoryzacyjnymi w Genewie. Samochód powstał od podstaw jako nowa konstrukcja zastępująca dotychczas produkowane grand touter F12 Berlinetta, przyjmując podobne do niego proporcje smukłego 2-drzwiowego coupe z krótkim, ściętym tyłem i podłużną maską. We wrześniu 2021 roku zaprezentowana została druga, po 2-drzwiowym coupe, odmiana nadwoziowa 812 Superfast pod nazwą 812 GTS, która przy takich samych parametrach technicznych określona została najszybszym samochodem ze zdejmowanym dachem na rynku. 812 GTS napędzane jest 6,5-litrowym V12 generującym moc 789 KM, dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 3 sekund oraz osiąga prędkość maksymalną 339 km/h.
    Chevrolet Corvette C1 – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Od 2020 produkowana jest ósma i najnowsza generacja Corvette. Pierwszą generację samochodu po raz pierwszy zaprezentowano w 1953 roku. Za powstanie Corvetty odpowiada Harley Earl, miłośnik samochodów sportowych. Oglądając żołnierzy wracających do domu po II wojnie światowej w Jaguarach czy Alfach Romeo zrodził się pomysł stworzenia Corvetty. Nazwę modelu wymyślił Myron Scott, zainspirowała go nazwa z małych statków fregatowych, które potrafiły szczególnie szybko manewrować. Premiera pierwszej generacji modelu w formie 2-drzwiowego roadstera odbyła się latem 1953 roku podczas wystawy Motorama. Nadwozie wykonane z tworzywa sztucznego osadzono na stalowej ramie. Samochód wyróżniał się dwukolorowym malowaniem nadwozia, a także podłużną maską przednią i ściętym, zaokrąglonym tyłem. Początkowo do napędu pojazdu służył silnik o pojemności około 3,9 l i mocy 150 KM, później 195 KM. W 1956 roku po raz pierwszy zaprezentowano model z przestylizowanym nadwoziem. Cechą charakterystyczną było obłe przetłoczenie za przednim nadkolem. Po raz pierwszy można było zamówić wersję hardtop. Pojawiły się również silniki ośmiocylindrowe V8 o mocy 265, a rok później już 283 KM, uzyskane z silnika wyposażonego we wtrysk paliwa o pojemności około 4,6 l. W 1958 roku wprowadzono model z podwójnymi reflektorami z przodu. W latach 1958–1960 oferowano ww. silnik, oznaczony od pojemności skokowej 235, w wariantach mocy od 230 do 315 KM. W 1962 roku zaprezentowano silnik 327 o mocy maksymalnej 360 KM. W ciągu dziewięciu lat produkcji wyprodukowano 69,015 egzemplarzy Corvette C1.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Od 2020 produkowana jest ósma i najnowsza generacja Corvette. Pierwszą generację samochodu po raz pierwszy zaprezentowano w 1953 roku. Za powstanie Corvetty odpowiada Harley Earl, miłośnik samochodów sportowych. Oglądając żołnierzy wracających do domu po II wojnie światowej w Jaguarach czy Alfach Romeo zrodził się pomysł stworzenia Corvetty. Nazwę modelu wymyślił Myron Scott, zainspirowała go nazwa z małych statków fregatowych, które potrafiły szczególnie szybko manewrować. Premiera pierwszej generacji modelu w formie 2-drzwiowego roadstera odbyła się latem 1953 roku podczas wystawy Motorama. Nadwozie wykonane z tworzywa sztucznego osadzono na stalowej ramie. Samochód wyróżniał się dwukolorowym malowaniem nadwozia, a także podłużną maską przednią i ściętym, zaokrąglonym tyłem. Początkowo do napędu pojazdu służył silnik o pojemności około 3,9 l i mocy 150 KM, później 195 KM. W 1956 roku po raz pierwszy zaprezentowano model z przestylizowanym nadwoziem. Cechą charakterystyczną było obłe przetłoczenie za przednim nadkolem. Po raz pierwszy można było zamówić wersję hardtop. Pojawiły się również silniki ośmiocylindrowe V8 o mocy 265, a rok później już 283 KM, uzyskane z silnika wyposażonego we wtrysk paliwa o pojemności około 4,6 l. W 1958 roku wprowadzono model z podwójnymi reflektorami z przodu. W latach 1958–1960 oferowano ww. silnik, oznaczony od pojemności skokowej 235, w wariantach mocy od 230 do 315 KM. W 1962 roku zaprezentowano silnik 327 o mocy maksymalnej 360 KM. W ciągu dziewięciu lat produkcji wyprodukowano 69,015 egzemplarzy Corvette C1.
    Porsche 911 Turbo 3.3 – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Porsche od 1963 roku. Druga generacja 911 została zaprezentowana po raz pierwszy w 1974 roku. Samochód otrzymał kod fabryczny 930 i był tak naprawdę głęboko zmodernizowanym poprzednikiem, od którego odróżniał się m.in. usztywnioną karoserią, nowym, masywniejszym pasem przednim z zabudowanymi zderzakami, a także przemodelowanym tyłem z równie odmienionym kształtem zderzaków. Samochód wytwarzano w wielu wersjach wyposażeniowych, a także - podobnie jak pierwszą generację - również oferowano jako coupe i targę. Najsilniejszym dostępnym silnikiem w 930 jest 3,3-litrowe B6 turbo, które wytwarza moc maksymalną 300 KM i moment obrotowy 412 Nm. Samochód przyspiesza 0-100 km/h w 4,8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 261 km/h.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Porsche od 1963 roku. Druga generacja 911 została zaprezentowana po raz pierwszy w 1974 roku. Samochód otrzymał kod fabryczny 930 i był tak naprawdę głęboko zmodernizowanym poprzednikiem, od którego odróżniał się m.in. usztywnioną karoserią, nowym, masywniejszym pasem przednim z zabudowanymi zderzakami, a także przemodelowanym tyłem z równie odmienionym kształtem zderzaków. Samochód wytwarzano w wielu wersjach wyposażeniowych, a także - podobnie jak pierwszą generację - również oferowano jako coupe i targę. Najsilniejszym dostępnym silnikiem w 930 jest 3,3-litrowe B6 turbo, które wytwarza moc maksymalną 300 KM i moment obrotowy 412 Nm. Samochód przyspiesza 0-100 km/h w 4,8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 261 km/h.
    Parkowanie tyłem nie spodobało się parze z tyłu.
    "Państwo zezłościli się bo musieli cofać i zająłem im miejsce parkingowe"
    2 kwietnia 2022, 19:09 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nagranie oczywiście specjalnie jest ciut dłuższe, żeby nie było podejrzeń, ze coś odwaliłem wcześniej. Zacznijcie od zwiększenia głośności, żeby słyszeć w którym momencie zasygnalizowałem parkowanie.

    Taksówkarz wykazał się kompletnym brakiem znajomości przepisów uniemożliwiając mi wykonanie parkowania równoległego (wjazd tyłem). Czy mogłem wjechać przodem? Nie, ponieważ mam nisko zderzak i obawiałem się, ze zahaczę o krawężnik. Czy mogłem go najpierw przepuścić? Nie miałem możliwości. Ul. Bankowa na starym mieście w Toruniu jest ul. jednokierunkową i na tyle ciasną, ze 2 samochody nie przejada obok siebie.

    A teraz zapraszam na wyjaśnienia poszczególnych sytuacji widocznych na nagraniu:
    ze względu na agresywne zachowanie kierowcy (raczej nie słychać na nagraniu), zacząłem odpowiadać mu tak samo
    cham każe mi wypie*dalac do swojej wioski. Wysiadłem z auta i poszedłem do niego.
    "złotówa" upiera się, ze sygnalizowałem manewr skrętu w lewo (na najbliższym skrzyżowaniu jest nakaz jazdy w prawo;)) i uważa, ze wsteczny powinienem był wrzucić jadąc do przodu (facepalm).
    pod wpływem emocji go wyzwałem. Usłyszałem, ze zaraz do mnie wysiądzie wiec wróciłem się do auta po gaz pieprzowy. Jestem człowiekiem, który za wszelka cenę unika bijatyk. Nie zamierzałem go atakować, jedynie się bronić, ale sprowokowałem go do wyjścia
    taksiarz oskarża mnie o popychanie. Prawda jest taka, ze to on mnie usiłował przepchnąć klatka piersiową, ale moja pozycja powodowała, ze się ode mnie odbijał. Chwile później pchnął moją rękę, w której trzymałem gaz. Zobaczył, co mam w dłoni i cofnął się do auta po swój gaz. W momencie pchnięcia ręki, a nawet przepychania klatką miałem podstawy by użyć gazu, bo kierowca naruszył moją nietykalność cielesną, ale nie zrobiłem tego.
    szybko rozpoznałem jakim gazem dysponuje taksówkarz i wiedziałem, ze miał byle go*no. Miałem większy zasięg rażenia.
    z mojej strony pada ostrzeżenie "podejdź". Sugerowałem tym, ze zrobi jeszcze jeden krok i rozpylę gaz, bo kierowca był w jego zasięgu.
    mowie, ze zasygnalizowałem, ze będę wykonywałem parkowanie. "złotówa" dalej się upiera, ze kierunkowskaz służy tylko do sygnalizacji skrętu.

    Postanowiłem postać do momentu, aż pojawi się 3 auto. W 2:55 podjechało inne auto, spróbowałem jeszcze raz cofnąć, ale głupek na to nie pozwolił. Odpuściłem baranowi i odjechałem najbliższą uliczkę. Celowo go przepuściłem, żeby dokładnie nagrać cale jego auto. Potem musiałem objechać pól starówki, żeby zaparkować w tym samym miejscu. A wystarczyło, żeby taksiarz okazał się zdrowym rozsądkiem i umożliwił mi manewr parkowania. Zaraz po tej sytuacji zadzwoniłem na infolinię korporacji, żeby się dowiedzieć, jak złożyć zażalenie na kierowcę. 4 dni po zdarzeniu złożyłem telefonicznie zażalenie, a na prośbę zarządu, wysłałem nagranie całej sytuacji. Na końcu znajdziecie odpowiedź.
    22 marca 2022, 23:55 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Wycieczka szkolna autokarem - jak bezpiecznie podróżować – Podejmując przedsięwzięcie jakim jest organizacja wycieczki szkolnej zawsze powinniśmy zachować podstawowe zasady związane z bezpieczeństwem podczas podróży zarówno gdy są to krótkie wycieczki, wyjazdy jednodniowe oraz kilkudniowe dalsze wyjazdy na zielone szkoły, wakacje czy obozy. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu uczestnikom wyjazdu, organizator wycieczki autokarowej zmuszony jest dopełnić kilku obowiązków gdyż każda forma wyjazdu dzieci organizowana przez szkołę lub inną organizację oświatową ma określone zasady.
Obowiązki organizatora wycieczki. 
 Dyrekcja szkoły w której organizowany jest wyjazd uczniów, powinien wyznaczyć kierownika wycieczki i z nim być w stałym kontakcie podczas jej trwania. Ponadto określona musi zostać liczba uczestników wyjazdu przypadająca na jednego opiekuna oraz otrzymać zgody rodziców na wyjazd dzieci. Kolejną kwestią do której należy podjeść z uwagą jest wybór firmy przewozowej oferującej wynajem autokarów lub busów. Często szkoły mają podpisane umowy ze sprawdzonymi przewoźnikami ale niejednokrotnie jest też tak, że to wychowawca szuka busa lub autokaru dla swoich podopiecznych. Ta kwestia jest niebywale ważna gdyż jak podają służby z roku na rok standard oferowanych usług transportowych stale się podnosi ale dalej można natknąć się na firmę która kosztem jakości chce świadczyć najtańsze usługi. "Jestem wychowawcą w szóstej klasie szkoły podstawowej w Krakowie, na wycieczkę klasową jeździmy 2-3 razy do roku i w sprawie organizacji transportu zawszę dzwonię do sprawdzonej firmy M Bus Kraków - wynajem autokarów. Nigdy się nie zawiodłam, zawsze są punktualni, kierowcy bardzo mili i pomocni a pojazdy nowoczesne i co istotne w przystępnej cenie. W poprzednich latach eksperymentowaliśmy z transportem aż trafiliśmy na właściwego przewoźnika na którym można polegać co bardzo ważne podczas całej organizacji wyjazdu".
W podróży: 
 Kolejnym ważnym aspektem podczas podróży jest przekazanie uczestnikom wyjazdu co wolno a czego nie mogą robić podczas podróży autokarem.Pasy bezpieczeństwa. Priorytetem jest obowiązek zapinania pasów bezpieczeństwa jeśli autokar je posiada. Zgodnie z ustawą autobus wyprodukowany po 2006 roku musi być wyposażony w pasy bezpieczeństwa 2 lub 3 punktowe na każdym fotelu a więc już praktycznie każdy autokar który chcemy wynająć takie posiada i pasażerowie są zobligowani do korzystania z nich. W trakcie jazdy pasażerowie powinni zostać na swoich miejscach, zakazane jest spacerowanie oraz siadanie tyłem - tu ważna rola opiekunów i kierowcy aby przed wyjazdem takie informację dzieciom przekazać i egzekwować.Bagaże. Każdy autokar i bus turystyczny powinien posiadać odpowiednią przestrzeń aby móc tam umieścić torby, plecaki i walizki osób podróżujących. W autobusach przeważnie są to luki bagażowe pod pokładem natomiast busy turystyczne taką przestrzeń posiadają z tyłu pojazdu. To bardzo ważne w kwestii bezpieczeństwa i komfortu aby wszystkie bagaże zmieściły się w odpowiednim do tego przeznaczonym miejscu. Jest absolutny zakaz aby bagaże znajdowały się w przejściu co w razie ewentualnych nieprzewidzianych sytuacji może utrudnić ewakuacje z pojazdu - policja oraz ITD do tego przykładają szczególną uwagę. Na pokład można zabrać niewielki plecaczek w którym będziemy mieć prowiant na drogę i niezbędne osobiste rzeczy - informacja o tym również powinna być przekazana przez organizatora wyjazdu.Oznaczenie pojazdu. Autobus który przewozi zorganizowaną grupę dzieci lub młodzieży w wieku do 18 lat powinien być odpowiednio oznaczony a więc z tyłu i z przodu pojazdu umieszczone muszą być żółte tabliczki z symbolem dzieci.
Aby podróż była bezpieczna, miła i komfortowa należy przestrzegać zasad związanych z bezpieczeństwem i przed wyjazdem przekazać je uczestnikom. Prawie każdy z nas lubi podróże, tym bardziej jeśli uczestniczymy w nich wraz z grupą znajomych, przyjaciół czy kolegów  i koleżanek ze szkoły - dokładając starań w wyborze odpowiedniego przewoźnika i kierując się zasadami bezpiecznego podróżowania każdy z wyjazdów powinien być udany i niezapomniany.
Tekst opracowany z pomocą M Bus Kraków wynajem busów i autokarów

    Podejmując przedsięwzięcie jakim jest organizacja wycieczki szkolnej zawsze powinniśmy zachować podstawowe zasady związane z bezpieczeństwem podczas podróży zarówno gdy są to krótkie wycieczki, wyjazdy jednodniowe oraz kilkudniowe dalsze wyjazdy na zielone szkoły, wakacje czy obozy. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu uczestnikom wyjazdu, organizator wycieczki autokarowej zmuszony jest dopełnić kilku obowiązków gdyż każda forma wyjazdu dzieci organizowana przez szkołę lub inną organizację oświatową ma określone zasady.

    Obowiązki organizatora wycieczki. 

    Dyrekcja szkoły w której organizowany jest wyjazd uczniów, powinien wyznaczyć kierownika wycieczki i z nim być w stałym kontakcie podczas jej trwania. Ponadto określona musi zostać liczba uczestników wyjazdu przypadająca na jednego opiekuna oraz otrzymać zgody rodziców na wyjazd dzieci. Kolejną kwestią do której należy podjeść z uwagą jest wybór firmy przewozowej oferującej wynajem autokarów lub busów. Często szkoły mają podpisane umowy ze sprawdzonymi przewoźnikami ale niejednokrotnie jest też tak, że to wychowawca szuka busa lub autokaru dla swoich podopiecznych. Ta kwestia jest niebywale ważna gdyż jak podają służby z roku na rok standard oferowanych usług transportowych stale się podnosi ale dalej można natknąć się na firmę która kosztem jakości chce świadczyć najtańsze usługi. "Jestem wychowawcą w szóstej klasie szkoły podstawowej w Krakowie, na wycieczkę klasową jeździmy 2-3 razy do roku i w sprawie organizacji transportu zawszę dzwonię do sprawdzonej firmy M Bus Kraków - wynajem autokarów. Nigdy się nie zawiodłam, zawsze są punktualni, kierowcy bardzo mili i pomocni a pojazdy nowoczesne i co istotne w przystępnej cenie. W poprzednich latach eksperymentowaliśmy z transportem aż trafiliśmy na właściwego przewoźnika na którym można polegać co bardzo ważne podczas całej organizacji wyjazdu".

    W podróży: 

    Kolejnym ważnym aspektem podczas podróży jest przekazanie uczestnikom wyjazdu co wolno a czego nie mogą robić podczas podróży autokarem.Pasy bezpieczeństwa. Priorytetem jest obowiązek zapinania pasów bezpieczeństwa jeśli autokar je posiada. Zgodnie z ustawą autobus wyprodukowany po 2006 roku musi być wyposażony w pasy bezpieczeństwa 2 lub 3 punktowe na każdym fotelu a więc już praktycznie każdy autokar który chcemy wynająć takie posiada i pasażerowie są zobligowani do korzystania z nich. W trakcie jazdy pasażerowie powinni zostać na swoich miejscach, zakazane jest spacerowanie oraz siadanie tyłem - tu ważna rola opiekunów i kierowcy aby przed wyjazdem takie informację dzieciom przekazać i egzekwować.Bagaże. Każdy autokar i bus turystyczny powinien posiadać odpowiednią przestrzeń aby móc tam umieścić torby, plecaki i walizki osób podróżujących. W autobusach przeważnie są to luki bagażowe pod pokładem natomiast busy turystyczne taką przestrzeń posiadają z tyłu pojazdu. To bardzo ważne w kwestii bezpieczeństwa i komfortu aby wszystkie bagaże zmieściły się w odpowiednim do tego przeznaczonym miejscu. Jest absolutny zakaz aby bagaże znajdowały się w przejściu co w razie ewentualnych nieprzewidzianych sytuacji może utrudnić ewakuacje z pojazdu - policja oraz ITD do tego przykładają szczególną uwagę. Na pokład można zabrać niewielki plecaczek w którym będziemy mieć prowiant na drogę i niezbędne osobiste rzeczy - informacja o tym również powinna być przekazana przez organizatora wyjazdu.Oznaczenie pojazdu. Autobus który przewozi zorganizowaną grupę dzieci lub młodzieży w wieku do 18 lat powinien być odpowiednio oznaczony a więc z tyłu i z przodu pojazdu umieszczone muszą być żółte tabliczki z symbolem dzieci.

    Aby podróż była bezpieczna, miła i komfortowa należy przestrzegać zasad związanych z bezpieczeństwem i przed wyjazdem przekazać je uczestnikom. Prawie każdy z nas lubi podróże, tym bardziej jeśli uczestniczymy w nich wraz z grupą znajomych, przyjaciół czy kolegów i koleżanek ze szkoły - dokładając starań w wyborze odpowiedniego przewoźnika i kierując się zasadami bezpiecznego podróżowania każdy z wyjazdów powinien być udany i niezapomniany.

    Tekst opracowany z pomocą M Bus Kraków wynajem busów i autokarów

    23 grudnia 2021, 2:24 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    "Tragiczny wypadek na trasie S8 w miejscowości Kobyłka. W sobotę 7 sierpnia około godz. 15:14 osobowe BMW nagle zjechało z lewego pasa ruchu i najechało na tył pojazdu marki volvo. Przez uderzenie volvo nagle zmieniło kierunek jazdy i uderzyło w lewe koło ciężarówki. W wyniku tego tir zjechał z drogi, przebił się przez barierki energochłonne i runął z wiaduktu 8 metrów w dół.
    Kierowca tira, który spadł z mostu, poniósł śmierć na miejscu. Obrażeń doznał także kierujący volvo. Prowadzący BMW po uderzeniu w volvo najechał na separatory jazdy i kontynuował jazdę tyłem, przy czym doprowadził jeszcze do zderzenia z peugeotem jadącym środkowym pasem ruchu. Po chwili kierowca osobowego BMW uciekł na pieszo wraz z pasażerem z miejsca wypadku, nie udzielając przy tym pomocy poszkodowanym.
    Kierowcy, który uciekł z miejsca zdarzenia, może grozić nawet do 12 lat więzienia. Z uwagi na skalę incydentu na drodze, sprawca wypadku być może usłyszy nawet zarzut spowodowania katastrofy w ruchu lądowym, za co można pójść do więzienia nawet na 10 lat."
    Według mnie kara powinna być bezlitosna! Kierowca podobno wracał do domu na urodziny swojej córki które były właśnie tego samego dnia