Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 350 takich materiałów
    Ciężarówka służąca do przewożenia płynnego gazu utknęła na przejeździe kolejowym (z tyłu widniał napis EMPTY(pusty)). Pomimo czerwonego światła, kierowca wjeżdża na przejazd i wyłamuje jeden szlabanów który zaczął się zamykać. Przed kolejnym zahamował i najprawdopodobniej z powodu blokady hamulców, miał problem z ponowy ruszeniem. W tle słychać sygnały zbliżającego się pociągu, ale jak informuje autor nagrania pociąg zatrzymał się, dzięki szybkiej reakcji maszynisty. Po tym jak tir przejechał przez przejazd, pociąg stał jeszcze przez 5-10 minut.
    20.03.2024 około godz. 17:00 Koło
    22 marca 2024, 0:18 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Wymiana opon na zimowe - co warto wiedzieć? – Zwykle pierwszy śnieg jest impulsem do wymiany opon na zimowe. I chociaż aura w ostatnich latach pokazała, że pierwszy śnieg nie zalega zbyt długo, to znacząco utrudnia jazdę i staje się uciążliwością dla kierowców. Te kilka dni wystarczy, żeby skokowo wzrosła liczba kolizji drogowych, osunięć do przydrożnych rowów czy paraliżu komunikacyjnego na niewielkich wzniesieniach. Warto więc odpowiednio przygotować się do zimy.
Kiedy zmienić opony na zimowe?
Wymiana opon na zimowe może nastąpić już w momencie, kiedy temperatura spada poniżej 7 stopni Celsjusza. Dlaczego? Ponieważ w takiej temperaturze guma opon letnich twardnieje, co przekłada się na mniejszą przyczepność, obniżoną stabilność jazdy oraz dłuższą drogę hamowania.
Nie należy więc czekać do wystąpienia opadów śniegu lub gołoledzi. Warto wymianę opon na zimowe zaplanować odpowiednio wcześniej. Po pierwsze unikniesz kolejek w zakładach wulkanizacyjnych, a po drugie zima nie zaskoczy Cię w trasie i zwiększysz swoje bezpieczeństwo na drodze. Oszczędź więc sobie stresu i zainwestuj w wysoki komfort podróżowania.
Czy opony całoroczne nie są wystarczające?
Opony całoroczne wciąż jeszcze dopuszczone są do jazdy w sezonie zimowym, choć coraz więcej państw ogranicza ten przywilej. Nie bez powodu. Opony wielosezonowe latem nie są tak twarde, a zimą tak miękkie jak opony sezonowe. Mają być uniwersalne, a to oznacza, że głębokość i kształt bieżnika nie są aż tak skuteczne w odprowadzaniu spod kół śniegu czy błota pośniegowego. Również przyczepność jest nieco mniejsza, niż przy typowo zimowych oponach. Poza tym jazda w różnych warunkach, latem po gorącym asfalcie, a zimą po zamarzniętej nawierzchni sprawia, że ogumienie dość szybko traci swoje właściwości. Należałoby je poddawać regularnym przeglądom. Czy ktoś o tym pamięta? A czy ktoś rzeczywiście inwestuje w takie przeglądy?
Zastanawiasz się nad wyborem pomiędzy oponami zimowymi, a całorocznymi? Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj: https://autosearch.pl/opony-caloroczne-czy-sezonowe-co-wybrac/.
Co świadczy o wysokiej efektywności opon zimowych?
Opony zimowe posiadają właściwości, które zapewniają kierowcy bezpieczną i stabilną jazdę. Najważniejsze z nich to te, dzięki którym poczujesz różnicę w prowadzeniu samochodu:
 miękka i elastyczna mieszanka gumowa opony, która zapewnia większą przyczepność w niskich temperaturachgłębokie do 4 milimetrów rowki bieżnika, skuteczniej wbijające się w śniegkształt bieżnika z kierunkowymi rowkami, odprowadzającymi wodę lub błoto oraz zapewniającymi optymalną sterowność i efektywne hamowanielamele z boku bieżnika ułatwiające ruszanie i hamowanieWybór opon zimowych w dużej mierze uzależniony jest od trasy, którą kierowca pokonuje najczęściej. Opony zimowe różnią się od siebie chociażby bieżnikiem (symetryczny, asymetryczny, kierunkowe rowki w kształcie litery V). Które opony zimowe będą zatem najlepsze do Twojego samochodu, stylu jazdy i dystansów, jakie pokonujesz?
Jak rozpoznać opony zimowe?
Opony zimowe to tylko i wyłącznie te, które posiadają graficzne oznaczenie 3PMSF, obrazujące płatek śniegu na tle trzech górskich szczytów. To jedyne opony, które według Unijnej Dyrektywy z 2012 roku posiadają zimowe właściwości. Opony często sprzedawane jako zimowe z oznaczeniem M+S, dopuszczone są do jazdy w zmiennych warunkach (błoto plus śnieg), nie są jednak oponami typowo zimowymi. Na takim ogumieniu nie wjedziemy więc do żadnego państwa, które wymaga na zimę zmiany opon na zimowe.

    Zwykle pierwszy śnieg jest impulsem do wymiany opon na zimowe. I chociaż aura w ostatnich latach pokazała, że pierwszy śnieg nie zalega zbyt długo, to znacząco utrudnia jazdę i staje się uciążliwością dla kierowców. Te kilka dni wystarczy, żeby skokowo wzrosła liczba kolizji drogowych, osunięć do przydrożnych rowów czy paraliżu komunikacyjnego na niewielkich wzniesieniach. Warto więc odpowiednio przygotować się do zimy.

    Kiedy zmienić opony na zimowe?

    Wymiana opon na zimowe może nastąpić już w momencie, kiedy temperatura spada poniżej 7 stopni Celsjusza. Dlaczego? Ponieważ w takiej temperaturze guma opon letnich twardnieje, co przekłada się na mniejszą przyczepność, obniżoną stabilność jazdy oraz dłuższą drogę hamowania.

    Nie należy więc czekać do wystąpienia opadów śniegu lub gołoledzi. Warto wymianę opon na zimowe zaplanować odpowiednio wcześniej. Po pierwsze unikniesz kolejek w zakładach wulkanizacyjnych, a po drugie zima nie zaskoczy Cię w trasie i zwiększysz swoje bezpieczeństwo na drodze. Oszczędź więc sobie stresu i zainwestuj w wysoki komfort podróżowania.

    Czy opony całoroczne nie są wystarczające?

    Opony całoroczne wciąż jeszcze dopuszczone są do jazdy w sezonie zimowym, choć coraz więcej państw ogranicza ten przywilej. Nie bez powodu. Opony wielosezonowe latem nie są tak twarde, a zimą tak miękkie jak opony sezonowe. Mają być uniwersalne, a to oznacza, że głębokość i kształt bieżnika nie są aż tak skuteczne w odprowadzaniu spod kół śniegu czy błota pośniegowego. Również przyczepność jest nieco mniejsza, niż przy typowo zimowych oponach. Poza tym jazda w różnych warunkach, latem po gorącym asfalcie, a zimą po zamarzniętej nawierzchni sprawia, że ogumienie dość szybko traci swoje właściwości. Należałoby je poddawać regularnym przeglądom. Czy ktoś o tym pamięta? A czy ktoś rzeczywiście inwestuje w takie przeglądy?

    Zastanawiasz się nad wyborem pomiędzy oponami zimowymi, a całorocznymi? Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj: https://autosearch.pl/opony-caloroczne-czy-sezonowe-co-wybrac/.

    Co świadczy o wysokiej efektywności opon zimowych?

    Opony zimowe posiadają właściwości, które zapewniają kierowcy bezpieczną i stabilną jazdę. Najważniejsze z nich to te, dzięki którym poczujesz różnicę w prowadzeniu samochodu:

    miękka i elastyczna mieszanka gumowa opony, która zapewnia większą przyczepność w niskich temperaturachgłębokie do 4 milimetrów rowki bieżnika, skuteczniej wbijające się w śniegkształt bieżnika z kierunkowymi rowkami, odprowadzającymi wodę lub błoto oraz zapewniającymi optymalną sterowność i efektywne hamowanielamele z boku bieżnika ułatwiające ruszanie i hamowanie

    Wybór opon zimowych w dużej mierze uzależniony jest od trasy, którą kierowca pokonuje najczęściej. Opony zimowe różnią się od siebie chociażby bieżnikiem (symetryczny, asymetryczny, kierunkowe rowki w kształcie litery V). Które opony zimowe będą zatem najlepsze do Twojego samochodu, stylu jazdy i dystansów, jakie pokonujesz?

    Jak rozpoznać opony zimowe?

    Opony zimowe to tylko i wyłącznie te, które posiadają graficzne oznaczenie 3PMSF, obrazujące płatek śniegu na tle trzech górskich szczytów. To jedyne opony, które według Unijnej Dyrektywy z 2012 roku posiadają zimowe właściwości. Opony często sprzedawane jako zimowe z oznaczeniem M+S, dopuszczone są do jazdy w zmiennych warunkach (błoto plus śnieg), nie są jednak oponami typowo zimowymi. Na takim ogumieniu nie wjedziemy więc do żadnego państwa, które wymaga na zimę zmiany opon na zimowe.

    21 grudnia 2023, 3:50 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Kamera działająca w trybie parkingowym nagrała pobicie pieszego przez kierowcę. O co poszło? Do końca nie wiadomo. Z kontekstu krzyków słabo słyszalnych w tle nagrania wynika, że pieszy chwilę wcześniej prawdopodobnie wtargnął pod samochód i to rozjuszyło kierowcę.
    Peugeot 208 GTi – Samochód osobowy klasy miejskiej produkowany przez francuską markę Peugeot od 2012 roku. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku. 208 zastąpił w ofercie model 207 produkowany od 2006 roku. Na tle poprzednika, 208 zyskało inne, bardziej krągłe proporcje nadwozia. To właśnie w tym modelu po raz pierwszy zastosowano też awangardowy projekt deski rozdzielczej wyróżniający się wysuniętymi zegarami względem kierownicy – tzw. i-Cockpit. 
W 2013 roku do gamy 208 wprowadzono wersję GTi i Urban Soul. 208 GTi napędzane jest przez turbodoładowany silnik 1,6 THP o mocy 200 KM. W lutym 2015 roku samochód przeszedł face lifting. Zmiany objęły głównie pas przedni - zmieniono wkłady lamp, reflektorów i zderzaków. We wnętrzu pojawił się nowy wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 7-cali i nowe listwy dekoracyjne.
    Samochód osobowy klasy miejskiej produkowany przez francuską markę Peugeot od 2012 roku. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku. 208 zastąpił w ofercie model 207 produkowany od 2006 roku. Na tle poprzednika, 208 zyskało inne, bardziej krągłe proporcje nadwozia. To właśnie w tym modelu po raz pierwszy zastosowano też awangardowy projekt deski rozdzielczej wyróżniający się wysuniętymi zegarami względem kierownicy – tzw. i-Cockpit.
    W 2013 roku do gamy 208 wprowadzono wersję GTi i Urban Soul. 208 GTi napędzane jest przez turbodoładowany silnik 1,6 THP o mocy 200 KM. W lutym 2015 roku samochód przeszedł face lifting. Zmiany objęły głównie pas przedni - zmieniono wkłady lamp, reflektorów i zderzaków. We wnętrzu pojawił się nowy wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 7-cali i nowe listwy dekoracyjne.
    6 września 2022, 21:10 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLarena P1 można już z czystym sumieniem nazwać modelem legendarnym. Czym zaskarbił sobie sympatie petrolheadów z całego świata? Jak wypada na tle Wielkiej Trójcy Hiperaut? Zapraszam na seans!
    23 sierpnia 2022, 14:51 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Drugi przystanek naszego MUBITRIPA! Tym razem lądujemy w malowniczym Jurkowie gdzie ma miejsce coroczny zlot MOTOFEST który dzięki terenowi NIE MA SOBIE RÓWNYCH. Chillera i dobra impreza z Autami w tle. Tak to najkrócej podsumuję :) po więcej ZAPRASZAM NA SEANS!
    25 lipca 2022, 14:44 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz CLS 63 AMG – Samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez niemiecką markę Mercedes-Benz od 2004 roku. Po raz pierwszy CLS został zaprezentowany w kwietniu 2004 roku i otrzymał kod fabryczny C219. Pierwsza generacja CLS to zarazem pierwszy tego typu samochód w gamie Mercedesa reklamowany jako 4-drzwiowe coupe, będący de facto sportowo stylizowanym sedanem. Druga generacja CLS została zaprezentowana po raz pierwszy we wrześniu 2010 roku. Samochód otrzymał kod fabryczny C218. Na tle poprzednika, druga generacja CLS zyskała bardziej wyraziste proporcje nadwozia, z silnym zaakcentowaniem przetłoczeń nadwozia, bardziej strzelistymi lampami i strzelistym kształtem tylnej części nadwozia. W czerwcu 2014 roku zaprezentowano model po modernizacji, w ramach której CLS drugiej generacji otrzymał nowy kształt reflektorów, większą atrapę chłodnicy i inaczej ukształtowany zderzak. Ten pierwszy element marka uznała za ważną nowość. Każdy z reflektorów wykonanych w technologii Multibeam LED składa się z modułów, w których znajdują się 24 indywidualnie kontrolowane diody LED. Wersja CLS 63 AMG posiadała ośmiocylindrowy silnik bi-turbo o pojemności 5,5 l, który generuje moc 525 KM i moment obrotowy 700 Nm. 63 AMG przyspiesza 0-100 km/h w 4,4 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Nowa, trzecia generacja CLS została zaprezentowana w listopadzie 2017 roku, a produkcja drugiej generacji zakończyła się w 2018 roku.
    Samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez niemiecką markę Mercedes-Benz od 2004 roku. Po raz pierwszy CLS został zaprezentowany w kwietniu 2004 roku i otrzymał kod fabryczny C219. Pierwsza generacja CLS to zarazem pierwszy tego typu samochód w gamie Mercedesa reklamowany jako 4-drzwiowe coupe, będący de facto sportowo stylizowanym sedanem. Druga generacja CLS została zaprezentowana po raz pierwszy we wrześniu 2010 roku. Samochód otrzymał kod fabryczny C218. Na tle poprzednika, druga generacja CLS zyskała bardziej wyraziste proporcje nadwozia, z silnym zaakcentowaniem przetłoczeń nadwozia, bardziej strzelistymi lampami i strzelistym kształtem tylnej części nadwozia. W czerwcu 2014 roku zaprezentowano model po modernizacji, w ramach której CLS drugiej generacji otrzymał nowy kształt reflektorów, większą atrapę chłodnicy i inaczej ukształtowany zderzak. Ten pierwszy element marka uznała za ważną nowość. Każdy z reflektorów wykonanych w technologii Multibeam LED składa się z modułów, w których znajdują się 24 indywidualnie kontrolowane diody LED. Wersja CLS 63 AMG posiadała ośmiocylindrowy silnik bi-turbo o pojemności 5,5 l, który generuje moc 525 KM i moment obrotowy 700 Nm. 63 AMG przyspiesza 0-100 km/h w 4,4 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Nowa, trzecia generacja CLS została zaprezentowana w listopadzie 2017 roku, a produkcja drugiej generacji zakończyła się w 2018 roku.
    Mercedes-Benz SLK 55 AMG – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką markę Mercedes-Benz w latach 1996-2015 oraz pod nazwą SLC w latach 2015-2019. Trzecia i ostatnia generacja SLK została zaprezentowana po raz pierwszy w styczniu 2011 roku. Samochód otrzymał kod fabryczny R172. Na tle poprzednich wcieleń, samochód ponownie stał się większy i znów podążył innym kierunkiem stylistycznym. Styliści marki nadali SLK bardziej kanciaste proporcje, nawiązując zarazem do estetyki takich modeli, jak Klasa B czy CLS. Konstruktorom Mercedesa udało się też osiągnąć niższy współczynnik oporu powietrza, który wynosił 0,30, a także uczynić niewielkie nadwozie jeszcze sztywniejszym. Karoseria i budujące ją elementy zostały ukształtowane tak, by pojazd generował mniejszy hałas w kabinie podczas jazdy z otwartym dachem. SLK 55 AMG wyposażony jest w 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 421 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s. Moc przenoszona jest na tylną oś poprzez 7-biegową automatyczną skrzynię biegów. W marcu 2019 roku Mercedes ogłosił, że po 23 latach produkcji swojego kompaktowego roadstera, 8 latach jego trzeciej generacji i 3 latach funkcjonowania pod nazwą SLC, zakończy się produkcja tego modelu bez przewidzianego następcy. Aby zaakcentować to wydarzenie, na Geneva Motor Show 2019 przedstawiono limitowaną edycję SLC Final Edition.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecką markę Mercedes-Benz w latach 1996-2015 oraz pod nazwą SLC w latach 2015-2019. Trzecia i ostatnia generacja SLK została zaprezentowana po raz pierwszy w styczniu 2011 roku. Samochód otrzymał kod fabryczny R172. Na tle poprzednich wcieleń, samochód ponownie stał się większy i znów podążył innym kierunkiem stylistycznym. Styliści marki nadali SLK bardziej kanciaste proporcje, nawiązując zarazem do estetyki takich modeli, jak Klasa B czy CLS. Konstruktorom Mercedesa udało się też osiągnąć niższy współczynnik oporu powietrza, który wynosił 0,30, a także uczynić niewielkie nadwozie jeszcze sztywniejszym. Karoseria i budujące ją elementy zostały ukształtowane tak, by pojazd generował mniejszy hałas w kabinie podczas jazdy z otwartym dachem. SLK 55 AMG wyposażony jest w 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 421 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s. Moc przenoszona jest na tylną oś poprzez 7-biegową automatyczną skrzynię biegów. W marcu 2019 roku Mercedes ogłosił, że po 23 latach produkcji swojego kompaktowego roadstera, 8 latach jego trzeciej generacji i 3 latach funkcjonowania pod nazwą SLC, zakończy się produkcja tego modelu bez przewidzianego następcy. Aby zaakcentować to wydarzenie, na Geneva Motor Show 2019 przedstawiono limitowaną edycję SLC Final Edition.
    BMW X5 M Competition – Samochód osobowy typu SUV klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1999 roku. Czwarta i najnowsza generacja X5 zadebiutowała w połowie 2018 roku, , zastępując dotychczasowy model już po 5 latach produkcji. Model otrzymał kod fabryczny G05. Czwarta generacja to część ofensywy modelowej BMW z 2018 roku, w ramach której przedstawiono aż 6 nowych modeli w ciągu 12 miesięcy. Pierwsze informacje ujawniono 6 czerwca 2018 roku. Samochód na tle poprzednika wyraźnie urósł, będąc jednocześnie niższym i lżejszym. Stylistycznie zaszła ewolucja - sylwetka pozostała ta sama, jednocześnie dodając typowe dla nowych modeli marki elementy stylistyczne typu podłużne tylne lampy, mniejsze reflektory i wielki, podwójny grill. W październiku 2020 BMW zaprezentowało najmocniejszą odmianę BMW X5 - M Competition dostępną w limitowanej do 250 sztuk First Edition. W standardzie korzysta z lekkich felg aluminiowych w rozmiarze 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu. Wyróżnikiem tej edycji są elementy z włókna węglowego: pokrywa silnika, osłony lusterek bocznych i tylny spojler. W każdym egzemplarzu widnieje napis z unikatowym numerem serii. Silnik pozostał nietknięty – podwójnie doładowane, 4,4-litrowe V8 generuje moc 625 KM i moment obrotowy 750 Nm. X5 M osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s.
    Samochód osobowy typu SUV klasy wyższej produkowany pod niemiecką marką BMW od 1999 roku. Czwarta i najnowsza generacja X5 zadebiutowała w połowie 2018 roku, , zastępując dotychczasowy model już po 5 latach produkcji. Model otrzymał kod fabryczny G05. Czwarta generacja to część ofensywy modelowej BMW z 2018 roku, w ramach której przedstawiono aż 6 nowych modeli w ciągu 12 miesięcy. Pierwsze informacje ujawniono 6 czerwca 2018 roku. Samochód na tle poprzednika wyraźnie urósł, będąc jednocześnie niższym i lżejszym. Stylistycznie zaszła ewolucja - sylwetka pozostała ta sama, jednocześnie dodając typowe dla nowych modeli marki elementy stylistyczne typu podłużne tylne lampy, mniejsze reflektory i wielki, podwójny grill. W październiku 2020 BMW zaprezentowało najmocniejszą odmianę BMW X5 - M Competition dostępną w limitowanej do 250 sztuk First Edition. W standardzie korzysta z lekkich felg aluminiowych w rozmiarze 21 cali z przodu i 22 cali z tyłu. Wyróżnikiem tej edycji są elementy z włókna węglowego: pokrywa silnika, osłony lusterek bocznych i tylny spojler. W każdym egzemplarzu widnieje napis z unikatowym numerem serii. Silnik pozostał nietknięty – podwójnie doładowane, 4,4-litrowe V8 generuje moc 625 KM i moment obrotowy 750 Nm. X5 M osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s.
    17 kwietnia 2022, 20:28 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj