Szukaj
Znalazłem 38 takich materiałów
Po zamontowaniu układu dolotowego:
- zwiększone spalanie
- szybsza reakcja na wciśnięcie pedału gazu
- auto rozpędziło się o 15km/h więcej
Po doprowadzeniu powietrza z zewnątrz do filtra:
- auto zrobiło się bardziej żwawsze
- cały układ jest zimny po ostrej jeździe (wcześniej się trochę grzał)
niedługo będzie hamowanie Paska (zobaczymy ile wypluje - nie oczekuję rewelacji)
ps: wstawię też info po montażu IC
Turbosprężarka z twin scroll'em różni się od zwykłej tym, że przez część ciepłą przechodzą dwa kanały napędzające wirnik turbiny, a nie jeden, jak w klasycznym turbo. Jeden z nich jest mniejszy i krótszy dla szybszej odpowiedzi turbiny na otworzenie przepustnicy (czytaj: wciśnięcie gazu), a drugi większy i dłuższy dla wygenerowania większego ciśnienia doładowania na wyższych obrotach.
Działanie takiej turbiny jest dość skomplikowane, przynajmniej ja dużo główkowałem i czytałem, zanim zrozumiałem, jak to działa. W każdym bądź razie dwa kanały wykorzystują różną prędkość spalin wydalanych z cylindrów. Do każdego kanału prowadzi kolektor wydechowy od innych cylindrów. Dla wyjaśnienia załóżmy, że mamy rzędową szóstkę turbodoładowaną z twin scroll'em. W takim razie np. większy kanał napędzają cylindry od pierwszego do trzeciego, a mały kanał od czwartego do szóstego.
Jak już pisałem wcześniej taka turbosprężarka daje podobny efekt do układu BiTurbo - szybsza reakcja turbiny na dodanie gazu na niskich obrotach (spaliny poruszają się małym kanałem, a co za tym idzie mają większą prędkość), a jednocześnie generowanie dość wysokiego ciśnienia doładowania na wysokich obrotach (duża ilość spalin poruszających się większym kanałem daje taki sam efekt, jak mała ilość spalin mniejszym kanałem). Reakcja jest na tyle szybka, że rzekomo w turbo z twin scroll'em wręcz nie istnieje zjawisko turbodziury. Dzieje się tak też dlatego, że twin scroll znakomicie radzi sobie ze spontanicznymi zmianami ciśnienia w kolektorze wydechowym na niskich obrotach.
Turbosprężarka z twin scroll'em jest montowana m.in. w Mitsubishi Lancer EVO X, oraz BMW M3 E92 (akurat tu są dwie turbiny z twin scroll'em).
Chyba trochę namieszałem przy objaśnianiu działania, więc jakby ktoś czegoś nie zrozumiał to niech po prostu zapyta w komentarzu - jeżeli nie ja, to na pewno inny Motokiller rozeznany w temacie odpowie.
Najistotniejszą różnicę w stosunku do poprzedniej generacji stanowi skrzynia biegów. W przeciwieństwie do generacji 997, klienci będą mogli wybrać wyłącznie siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią PDK.
Kierowcy nastawieni na poczucie pełnej kontroli będą zawiedzeni. Skrzynia PDK ma jednak swoje zalety - dzięki niej, auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 3,5 s. Ponadto, nawet najbardziej nieporadny kierowca będzie w stanie zredukować bieg z efektownym międzygazem.
Kolejną pomocą dla kierowcy będzie system skrętnych tylnych kół. Przy małych prędkościach będą się one skręcać w kierunku przeciwnym do przednich kół, przy wyższych - razem z nimi.
Auto będzie kosztować w Niemczech 137 303 euro (ok. 600 tys. zł).
‹ pierwsza < 1 2 3 4
« poprzednia 1 2 3 4 następna »