Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 23 takie materiały
    Niezła szybkość... –
    22 stycznia 2014, 14:12 przez damien26 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    JACCS Civic – Ten sam silnik co w mojej poprzedniej wrzucie B16A, gdzie zdziwienie powodowały parametry ~220KM/~190Nm.

Tym razem jeszcze lepiej, również B16A, ale potwierdzone 230KM i 191Nm. Nie pytajcie jak to było uzyskane - nie znalazłem info na temat specyfikacji i podejrzewam, że jest to tajemnica handlowo-sportowa. 

Zwrócę tylko uwagę na różnicę między mocą a momentem - bardzo lekki dół, rozwiercenie bloku i skrócenie skoku tłoka zapewne mocno zwiększa szybkość wkręcania na obroty, moc to po prostu stała * moment * obroty (w uproszczeniu) i dlatego przy obrotach które wytrzymuje B16A ta moc jest tak wysoka.
    Ten sam silnik co w mojej poprzedniej wrzucie B16A, gdzie zdziwienie powodowały parametry ~220KM/~190Nm.

    Tym razem jeszcze lepiej, również B16A, ale potwierdzone 230KM i 191Nm. Nie pytajcie jak to było uzyskane - nie znalazłem info na temat specyfikacji i podejrzewam, że jest to tajemnica handlowo-sportowa.

    Zwrócę tylko uwagę na różnicę między mocą a momentem - bardzo lekki dół, rozwiercenie bloku i skrócenie skoku tłoka zapewne mocno zwiększa szybkość wkręcania na obroty, moc to po prostu stała * moment * obroty (w uproszczeniu) i dlatego przy obrotach które wytrzymuje B16A ta moc jest tak wysoka.
    16 stycznia 2014, 13:23 przez narowerzesamochodem (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dlaczego ludzie giną na drogach? Przeczytajcie to – Wypowiedź lekarza(chirurga) z zeszłego roku, na temat tego, z jakich powodów tak naprawdę ludzie giną na drogach:
"Jestem lekarzem, chirurgiem, pracuję w oddziale ratunkowym jednego z największych warszawskich szpitali klinicznych. Stołeczne szpitale rotacyjnie dyżurują w zakresie ostrych dyżurów urazowych. W jeden dzień tygodnia przez 24 godziny trafiają do nas ofiary wypadków komunikacyjnych z całego obszaru Warszawy i najbliższych okolic podwarszawskich, a nawet z większych odległości, jeśli pacjent jest w bardzo ciężkim stanie i wymaga specjalistycznego i kompleksowego zaopatrzenia. Na tej podstawie czuję się upoważniony do wyrażenia własnych wniosków co do sytuacji na drogach.

Z moich statystyk wynika: małolat w czarnej beemce z ciemnymi szybami pod wpływem amfetaminy lub alkoholu trafia do szpitala (lub trafiają jego ofiary) raz na dwa miesiące. Motocyklista, który kogoś zabił, trafia się raz na pół roku. Natomiast motocyklista, którego ktoś zabił lub próbował zabić, trafia do nas dwa razy w tygodniu.

 A wiecie Państwo, kto jest - też w moich statystykach - absolutnym numerem jeden, jeśli chodzi o liczbę ofiar? Jest to pani lat 30-40, trzeźwa, w dobrym służbowym samochodzie, przejeżdżająca pieszego na pasach. To się zdarza CODZIENNIE, i to kilka, kilkanaście razy dziennie.
Głównymi przyczynami wypadków w Polsce nie są szybkość, brawura, alkohol, dziurawe drogi, kiepskie samochody. Głównymi przyczynami są: bezmyślność, skrajna głupota, kretynizm, debilstwo, idiotyzm i durnota kierujących samochodami osobowymi."
Cały artykuł w źródle.
    Wypowiedź lekarza(chirurga) z zeszłego roku, na temat tego, z jakich powodów tak naprawdę ludzie giną na drogach:
    "Jestem lekarzem, chirurgiem, pracuję w oddziale ratunkowym jednego z największych warszawskich szpitali klinicznych. Stołeczne szpitale rotacyjnie dyżurują w zakresie ostrych dyżurów urazowych. W jeden dzień tygodnia przez 24 godziny trafiają do nas ofiary wypadków komunikacyjnych z całego obszaru Warszawy i najbliższych okolic podwarszawskich, a nawet z większych odległości, jeśli pacjent jest w bardzo ciężkim stanie i wymaga specjalistycznego i kompleksowego zaopatrzenia. Na tej podstawie czuję się upoważniony do wyrażenia własnych wniosków co do sytuacji na drogach.

    Z moich statystyk wynika: małolat w czarnej beemce z ciemnymi szybami pod wpływem amfetaminy lub alkoholu trafia do szpitala (lub trafiają jego ofiary) raz na dwa miesiące. Motocyklista, który kogoś zabił, trafia się raz na pół roku. Natomiast motocyklista, którego ktoś zabił lub próbował zabić, trafia do nas dwa razy w tygodniu.

    A wiecie Państwo, kto jest - też w moich statystykach - absolutnym numerem jeden, jeśli chodzi o liczbę ofiar? Jest to pani lat 30-40, trzeźwa, w dobrym służbowym samochodzie, przejeżdżająca pieszego na pasach. To się zdarza CODZIENNIE, i to kilka, kilkanaście razy dziennie.
    Głównymi przyczynami wypadków w Polsce nie są szybkość, brawura, alkohol, dziurawe drogi, kiepskie samochody. Głównymi przyczynami są: bezmyślność, skrajna głupota, kretynizm, debilstwo, idiotyzm i durnota kierujących samochodami osobowymi."
    Cały artykuł w źródle.
    Kilka informacji o – Tucker Torpedo.

Z niezależnym zawieszeniem na cztery koła, mało podatną na wgniecenia karoserią, trzema reflektorami z których środkowy obracał się wraz z kierunkiem jazdy oraz nietłukącą się przednią szybą Tucker, bo o nim mowa, wyprzedził konkurencje o blisko 20 lat. Samochód zaprojektowany przez byłego stylistę koncernu Cord-Auburn-Duesenberg Alexa Tremulisa był bardzo przestronny i z powodzeniem mieścił sześć osób. Wnętrze zostało zaprojektowane przez Audreya Moore'a, bliskiego współpracownika Raymonda Loewy'ego, głównego stylisty Studebakera od lat 30 XX wieku. Kierownica była wzięta z modelu Lincolna Zephyr, był to podarunek uczyniony przez koncern Forda jako gest pomocy Tuckerowi. Chociaż wnętrze było przeładowane rozmaitymi gadżetami bezpieczeństwa, sprzedawcy Tuckera czuli, że jest nieco niedzisiejsze. Tylne światła wsteczne były wzięte (jak wiele innych elementów wyposażenia i konstrukcji) od przedwojennego Dodga. Jeden z najszybszych samochodów na amerykańskich drogach, a współczynnik oporu powietrza wynosił zdumiewające 0,30!!! Przód auta został tak zaprojektowany, by obniżyć opór powietrza i krył wielce pojemny bagażnik. Tucker mógł osiągnąć szybkość rzędu 120 mil na godzinę (około 193km/h), przy zużyciu jednego galona benzyny na 30 mil (10,6 l na 100km). Dzięki silnikowi o pojemności 5475 ccm, pierwsze 60 mil na liczniku (~100km/h) pojawiało się w 10 sekund, co wówczas było rzeczą niespotykaną. Tucker stał się hitem ze względu nie tylko za swoją moc (168KM), osiągi, wygodę i bezpieczeństwo, ale przede wszystkim za swój design, który był zupełnie różny od przedwojennych wyobrażeń i stereotypów. Preston Tucker został oskarżony o defraudacje pieniędzy i oszukanie klientów gdyż produkowany samochód miał jakoby nie odpowiadać zapewnieniom z prospektów. Z 51 sztuk, które wyprodukowano do czasów dzisiejszych zachowało się około 47.
    Tucker Torpedo.

    Z niezależnym zawieszeniem na cztery koła, mało podatną na wgniecenia karoserią, trzema reflektorami z których środkowy obracał się wraz z kierunkiem jazdy oraz nietłukącą się przednią szybą Tucker, bo o nim mowa, wyprzedził konkurencje o blisko 20 lat. Samochód zaprojektowany przez byłego stylistę koncernu Cord-Auburn-Duesenberg Alexa Tremulisa był bardzo przestronny i z powodzeniem mieścił sześć osób. Wnętrze zostało zaprojektowane przez Audreya Moore'a, bliskiego współpracownika Raymonda Loewy'ego, głównego stylisty Studebakera od lat 30 XX wieku. Kierownica była wzięta z modelu Lincolna Zephyr, był to podarunek uczyniony przez koncern Forda jako gest pomocy Tuckerowi. Chociaż wnętrze było przeładowane rozmaitymi gadżetami bezpieczeństwa, sprzedawcy Tuckera czuli, że jest nieco niedzisiejsze. Tylne światła wsteczne były wzięte (jak wiele innych elementów wyposażenia i konstrukcji) od przedwojennego Dodga. Jeden z najszybszych samochodów na amerykańskich drogach, a współczynnik oporu powietrza wynosił zdumiewające 0,30!!! Przód auta został tak zaprojektowany, by obniżyć opór powietrza i krył wielce pojemny bagażnik. Tucker mógł osiągnąć szybkość rzędu 120 mil na godzinę (około 193km/h), przy zużyciu jednego galona benzyny na 30 mil (10,6 l na 100km). Dzięki silnikowi o pojemności 5475 ccm, pierwsze 60 mil na liczniku (~100km/h) pojawiało się w 10 sekund, co wówczas było rzeczą niespotykaną. Tucker stał się hitem ze względu nie tylko za swoją moc (168KM), osiągi, wygodę i bezpieczeństwo, ale przede wszystkim za swój design, który był zupełnie różny od przedwojennych wyobrażeń i stereotypów. Preston Tucker został oskarżony o defraudacje pieniędzy i oszukanie klientów gdyż produkowany samochód miał jakoby nie odpowiadać zapewnieniom z prospektów. Z 51 sztuk, które wyprodukowano do czasów dzisiejszych zachowało się około 47.
    29 sierpnia 2013, 13:27 przez Zbyszko (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Poduszka powietrzna – Poduszka powietrzna napełnia się gazem w zaledwie 40 milisekund. Szybkość ruchu samego materiału poduszki podczas jej rozprężania dochodzi 7200km/h.
    Poduszka powietrzna napełnia się gazem w zaledwie 40 milisekund. Szybkość ruchu samego materiału poduszki podczas jej rozprężania dochodzi 7200km/h.
    4 lipca 2013, 15:05 przez kondzio15 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Made in Poland 1972 – Marka: WSK

Model: MR16T

Producent: Wytwórnia sprzętu Komunikacyjnego

Lata produkcji: 1972-1977

Ilosc egzemplarzy: ~500

Historia powstania:

Dane wg prospektu fabtycznego:
Motocykl MR16T klasy 250ccm jest pojazdem sportowym, przystosowanym do startów w rajdach obserwowanych.
Posiada szereg oryginalnych rozwiązań technicznych oraz specjalny silnik o obniżonych obrotach i zwiększonym momencie obrotowym.
Sprawdzona w wielu rajdach geometria podwozia, czyni z tego motocykla pojazd, dla którego nie ma trudnych odcinków, czy złej drogi.
Mała masa pojazdu, przy elastycznym silniku, ułatwia posługiwanie się nim w najcięższych warunkach terenowych.

Dane techniczne:

Silnik:

Dwusuwowy o pojemności 250 ccm typu W3T - wersja silnika W2 o zwiększonym momencie obrotowym Masa silnika 28,5kg, moc 13,5 kM przy 4000 obr/min. Silnik opracowany na bazie silnika Wiatr 175ccm. Wzrost pojemności skokowej uzyskano przez wiekszenie skoku tłoka i jego średnicy (zastosowano tłok z węgierskiej Panonii). W późniejszych wersjach stosowano silniki 175 ccm typu W2BxS przystosowane do celów sportowych (zmiana osprzętu elektrycznego i przełożeń)

Gaznik:



Sprzeglo:

wielotarczowe mokre

Skrzynia biegów:

czterobiegowa ze zmienionymi przełożeniami w stosunku do silnika W2

Naped:

Nieosłoniętym łańcuchem

Podwozie:

rama rurowa zamknięta wykonanana z ulepszanych rur ze stali stopowej. Rurowy wahacz łożyskowany tocznie służący również jako zbiornik oleju do smarowania łańcucha. Zawieszenie przednie teleskopowe o skoku 165 mm (importowany widelec Ceriani), tylne o skoku 90 mm. W modelu późniejszym rama podwójna z rur stopowych, wahacz łożyskowany ślizgowo cienkościennych

Kola:

przednie 3,00-21' Trial, tylne 4,00-18' Trial

Hamulce:

Bebnowe sterowane mechanicznie. Bebny ze stopu lekkiego-elektronu, zebrowane, z wtopiona żeliwna wkladka. W późniejszych modelach seryjne bębny WSK

Instalacja elektryczna:

Zapłon iskrownikowy

Pojemnosci:

Zbiornik paliwa 7 l

Cieżar:

Cieżar własny 90 kg, ciężar max 210 kg

Zużycie paliwa:

5l/100 km w terenie

Szybkość maksymalna 90 km/h w terenie,
Stosowane barwy nadwozia: czerwono- czarna
    Marka: WSK

    Model: MR16T

    Producent: Wytwórnia sprzętu Komunikacyjnego

    Lata produkcji: 1972-1977

    Ilosc egzemplarzy: ~500

    Historia powstania:

    Dane wg prospektu fabtycznego:
    Motocykl MR16T klasy 250ccm jest pojazdem sportowym, przystosowanym do startów w rajdach obserwowanych.
    Posiada szereg oryginalnych rozwiązań technicznych oraz specjalny silnik o obniżonych obrotach i zwiększonym momencie obrotowym.
    Sprawdzona w wielu rajdach geometria podwozia, czyni z tego motocykla pojazd, dla którego nie ma trudnych odcinków, czy złej drogi.
    Mała masa pojazdu, przy elastycznym silniku, ułatwia posługiwanie się nim w najcięższych warunkach terenowych.

    Dane techniczne:

    Silnik:

    Dwusuwowy o pojemności 250 ccm typu W3T - wersja silnika W2 o zwiększonym momencie obrotowym Masa silnika 28,5kg, moc 13,5 kM przy 4000 obr/min. Silnik opracowany na bazie silnika Wiatr 175ccm. Wzrost pojemności skokowej uzyskano przez wiekszenie skoku tłoka i jego średnicy (zastosowano tłok z węgierskiej Panonii). W późniejszych wersjach stosowano silniki 175 ccm typu W2BxS przystosowane do celów sportowych (zmiana osprzętu elektrycznego i przełożeń)

    Gaznik:



    Sprzeglo:

    wielotarczowe mokre

    Skrzynia biegów:

    czterobiegowa ze zmienionymi przełożeniami w stosunku do silnika W2

    Naped:

    Nieosłoniętym łańcuchem

    Podwozie:

    rama rurowa zamknięta wykonanana z ulepszanych rur ze stali stopowej. Rurowy wahacz łożyskowany tocznie służący również jako zbiornik oleju do smarowania łańcucha. Zawieszenie przednie teleskopowe o skoku 165 mm (importowany widelec Ceriani), tylne o skoku 90 mm. W modelu późniejszym rama podwójna z rur stopowych, wahacz łożyskowany ślizgowo cienkościennych

    Kola:

    przednie 3,00-21' Trial, tylne 4,00-18' Trial

    Hamulce:

    Bebnowe sterowane mechanicznie. Bebny ze stopu lekkiego-elektronu, zebrowane, z wtopiona żeliwna wkladka. W późniejszych modelach seryjne bębny WSK

    Instalacja elektryczna:

    Zapłon iskrownikowy

    Pojemnosci:

    Zbiornik paliwa 7 l

    Cieżar:

    Cieżar własny 90 kg, ciężar max 210 kg

    Zużycie paliwa:

    5l/100 km w terenie

    Szybkość maksymalna 90 km/h w terenie,
    Stosowane barwy nadwozia: czerwono- czarna
    14 czerwca 2013, 1:09 przez ~MR16T | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz CLK GTR AMG – Daje moc. i tą szybkość!
    Daje moc. i tą szybkość!
    4 października 2012, 12:14 przez Dasteri (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Dodge Viper – Szybkość to jego cecha
    Szybkość to jego cecha
    28 września 2012, 21:33 przez Dasteri (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    WSK – Wygoda, Szybkość, Komfort
    Wygoda, Szybkość, Komfort
    2 lipca 2012, 19:39 przez orwo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Piękno i szybkośc w jednym – Samochód ideany
    Samochód ideany
    4 czerwca 2012, 22:51 przez marcinp (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)