Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 8 takich materiałów
    Nagranie ku przestrodze z niebezpiecznego zdarzenia z 15 maja 2022 r., do którego doszło na przejeździe kolejowo-drogowym w miejscowości Wojnowice w województwie wielkopolskim.

    Kierowca zignorował czerwone światła i zamknięte rogatki na przejeździe na szlaku Buk - Opalenica (linia kolejowa nr 3 Warszawa Zachodnia - Kunowice). Wjechał pod pociąg i został ranny.
    19 czerwca 2022, 21:48 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    22 stycznia 2019, 13:40 przez Kasuki (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.fb.com/tokasquad

    Będą nowe drogi w Polsce. Rząd przeznaczy na to dodatkowo 28 miliardów złotych – Rada Ministrów znowelizowała dziś uchwałę w sprawie ustanowienia „Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023, z perspektywą do 2025 r”. Na wniosek ministra infrastruktury i budownictwa, ze 107 do 135 mld zł zwiększono limit środków Krajowego Funduszu Drogowego, przeznaczonych na inwestycje realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dodatkowe środki rząd chce pozyskać z opłaty paliwowej i elektronicznej, obligacji oraz kredytów i pożyczek - głównie od międzynarodowych instytucji finansowych. Wzrost tych nakładów uzasadniany jest koniecznością zwiększenia inwestycji we wschodniej Polsce. Chodzi o budowę brakujących odcinków szlaku Via Carpatia na trasie przyszłej S 19.

Jak przekonuje rząd, Via Carpatia to kluczowy transeuropejski korytarz transportowy, który może stać się nowym połączeniem Europy Północnej i Południowej, integrującym systemy transportowe Litwy, Polski, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii i Grecji. Zaletami tej inwestycji ma być m.in. „włączenie regionów słabiej rozwiniętych w główny nurt międzynarodowej wymiany handlowej oraz wykorzystanie ich potencjałów rozwojowych”. Nowy ciąg komunikacyjny ma stworzyć możliwość otwarcia się Polski na inne kraje w ramach Unii Europejskiej oraz spoza UE, takie jak Turcja, Ukraina, czy kraje bałkańskie.

Rząd zobowiązał też szefa resortu infrastruktury do opracowania odrębnego programu zapewniającego dostosowanie dróg krajowych, zarządzanych przez GDDKiA, do przenoszenia nacisku 11,5 t/oś. Decyzja w tej sprawie jest efektem toczącego się w Komisji Europejskiej postępowania. Dotyczy ono wdrożenia w Polsce dyrektywy 96/53/WE ustanawiającej dla niektórych pojazdów drogowych, poruszających się na terytorium Wspólnoty maksymalnych dopuszczalnych wymiarów w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz maksymalnego dopuszczalnego obciążenia w ruchu międzynarodowym. Chodzi o poruszanie się pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t na wszystkich drogach w Polsce.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
    Rada Ministrów znowelizowała dziś uchwałę w sprawie ustanowienia „Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023, z perspektywą do 2025 r”. Na wniosek ministra infrastruktury i budownictwa, ze 107 do 135 mld zł zwiększono limit środków Krajowego Funduszu Drogowego, przeznaczonych na inwestycje realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dodatkowe środki rząd chce pozyskać z opłaty paliwowej i elektronicznej, obligacji oraz kredytów i pożyczek - głównie od międzynarodowych instytucji finansowych. Wzrost tych nakładów uzasadniany jest koniecznością zwiększenia inwestycji we wschodniej Polsce. Chodzi o budowę brakujących odcinków szlaku Via Carpatia na trasie przyszłej S 19.

    Jak przekonuje rząd, Via Carpatia to kluczowy transeuropejski korytarz transportowy, który może stać się nowym połączeniem Europy Północnej i Południowej, integrującym systemy transportowe Litwy, Polski, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii i Grecji. Zaletami tej inwestycji ma być m.in. „włączenie regionów słabiej rozwiniętych w główny nurt międzynarodowej wymiany handlowej oraz wykorzystanie ich potencjałów rozwojowych”. Nowy ciąg komunikacyjny ma stworzyć możliwość otwarcia się Polski na inne kraje w ramach Unii Europejskiej oraz spoza UE, takie jak Turcja, Ukraina, czy kraje bałkańskie.

    Rząd zobowiązał też szefa resortu infrastruktury do opracowania odrębnego programu zapewniającego dostosowanie dróg krajowych, zarządzanych przez GDDKiA, do przenoszenia nacisku 11,5 t/oś. Decyzja w tej sprawie jest efektem toczącego się w Komisji Europejskiej postępowania. Dotyczy ono wdrożenia w Polsce dyrektywy 96/53/WE ustanawiającej dla niektórych pojazdów drogowych, poruszających się na terytorium Wspólnoty maksymalnych dopuszczalnych wymiarów w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz maksymalnego dopuszczalnego obciążenia w ruchu międzynarodowym. Chodzi o poruszanie się pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t na wszystkich drogach w Polsce.

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
    20 czerwca 2017, 16:08 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zapraszam serdecznie wszystkich, na huśtawce są emocje, nie powiem, później jest przejazd po górskim szlaku.
    8 lutego 2017, 21:06 przez motodoradca (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    MMM - czyli - Moja 'druga' Miłość Motoryzacja – Moje BMW 428i M-performance na zimowym szlaku.
    Moje BMW 428i M-performance na zimowym szlaku.
    26 lutego 2016, 4:40 przez Donpetre (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (18)
    Źródło:

    Własne

    Peugeot 2008 DKR – Peugeot powraca do rywalizacji sportowej. Dwa egzemplarze modelu 2008 DKR zostały zgłoszone do Rajdu Jedwabnego Szlaku w Chinach, który startuje 29 sierpnia i trwa do 11 września 2015 r. Trasa rajdu przebiega drogami zaliczanymi do najbardziej spektakularnych w tym kraju. Wracając do samochodu: francuscy inżynierowie stworzyli bestię: jednostką napędową samochodu będzie centralnie umieszczony, 340-konny silnik diesla V6 twin-turbo.
    Peugeot powraca do rywalizacji sportowej. Dwa egzemplarze modelu 2008 DKR zostały zgłoszone do Rajdu Jedwabnego Szlaku w Chinach, który startuje 29 sierpnia i trwa do 11 września 2015 r. Trasa rajdu przebiega drogami zaliczanymi do najbardziej spektakularnych w tym kraju. Wracając do samochodu: francuscy inżynierowie stworzyli bestię: jednostką napędową samochodu będzie centralnie umieszczony, 340-konny silnik diesla V6 twin-turbo.
    Brawurowa scena pościgu z najnowszego filmu GIT PRODUKCJI pod tytułem "Sarnie Żniwo, czyli pokusa statuetkowego szlaku"
    7 kwietnia 2013, 10:24 przez MrCzarny93 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (13)

    1