Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 226 takich materiałów
    O czym pamiętać przy wyborze warsztatu samochodowego? – Każdy doskonale wie, że wybór warsztatu samochodowego, jeżeli nie jest to wypadek losowy na wyjeździe, nie powinien odbywać się na chybił trafił. Warto tutaj wziąć pod uwagę kilka czynników, które zagwarantują dobrze wykonaną naprawę w optymalnym czasie. Dokonanie wyboru odpowiedniego warsztatu samochodowego w Warszawie to kwestia, która nie tylko będzie miała wpływ na grubość naszego portfela, ale przede wszystkim wpłynie na dalsze prawidłowe funkcjonowanie pojazdu. Czym się kierować przy wyborze swojego warsztatu? Jakie czynniki są gwarancją jakości, a które powinny być czerwoną flagą?
Co na starcie w warsztacie samochodowym?
Nie tylko ci, którzy posiadają już wprawę w wybieraniu mechanika samochodowego, są w stanie po pierwszej rozmowie telefonicznej stwierdzić o sukcesie bądź porażce takiej współpracy. W czasie rozmowy z fachowcem z serwisu można wyczuć czy nasz rozmówca jest zaangażowany i odznacza się profesjonalizmem. Dzięki rozmowie w szybki sposób można się zorientować czy fachowiec posiada wiedzę nawet modelu samochodu, który mamy uszkodzony i chcemy mu powierzyć. Pamiętaj, że dobry mechanik, który chce Ci pomóc, będzie zadawał dużo pytań, które pomogą mu się zorientować w rozległości usterki, orientacyjnej cenie i czasie wykonania naprawy. Powinien również poprosić cię o takie dane jak: przeszłość samochodu, rocznik i twój styl jazdy.
Pytaj, szukaj i sprawdzaj opinie
Najprościej można powiedzieć, że osoba, która poszukuje warsztatu samochodowego, powinna zaprzyjaźnić się z wszelkimi forami motoryzacyjnymi. To na nich znajdzie wiele wartych uwagi informacji. Należy pamiętać, że błyszczący serwis, miła obsługa i świetne wrażenie nie muszą iść w parze z jakością wykonywanych usług. Kluczowe będą tutaj opinie innych, którzy sprawdzili na swojej skórze umiejętności fachowców z danego warsztatu.
Poszukując odpowiedniego warsztatu dla siebie możesz również podpytać swoich znajomych, który serwis polecają. Warto zwracać uwagę nie tylko na ogólne opinie, lecz także na szczegóły. W jakich naprawach dany warsztat się sprawdza, a co nie jest jego mocną stroną.
Klarowne rozliczenia za wykonane usługi
Wizyta w profesjonalnym warsztacie samochodowym powinna rozpocząć się od spisania protokołu oddania auta do naprawy. W jego treści powinny znaleźć się wszystkie informacje na temat samochodu, w tym: aktualny przebieg, stan paliwa, uszkodzenia auta itd. Zabezpieczy on klienta przed wykonaniem nadprogramowych napraw bez jego zgody. Każdy ceniący się warsztat samochodowy w Warszawie dodatkowe naprawy, które wyniknęły podczas wykonywania usług, najpierw skonsultuj z właścicielem, aby umówić zakres prac i podać ich orientacyjną cenę.
Dobrego fachowca można rozpoznać również po tym, że potrafi oszacować koszty naprawy. Dlatego w przypadku, kiedy otrzymując rozliczenie widzimy cenę niebotycznie wyższą niż szacowana, można mieć podejrzenia. Może się zdarzyć, że mechanik będzie kręcił czy narzekał, że coś było droższe bądź jakiejś części zapomniał doliczyć. Jeżeli taka sytuacja pojawi się raz i zostanie odpowiednio wcześniej zakomunikowana przez choćby rozmowę telefoniczną - błąd ludzki. Jednak nie można również wykluczyć próby oszustwa, szczególnie jeśli sytuacja dzieje się przy ostatecznym rozliczeniu.
Dobry warsztat samochodowy?
Poszukujesz wysokiej jakości warsztatu samochodowego w Warszawie https://jarofiltr.pl/serwis-samochodowy. Konieczne sprawdź ofertę naszego serwisu Jaro-Filtr. Świadczymy wysokiej jakości usługi. Nasza kadra składa się z wysoko wykwalifikowanych pracowników, którzy stale podnoszą swoje kompetencje. Skorzystasz u nas zarówno z diagnostyki komputerowej jak i fachowego przeglądu samochodowego. Nie wahaj się i sprawdź nasza ofertę już dzisiaj. Odpowiemy na wszystkie pytania, więc zachęcamy do kontaktu przez nasza stronę.

    ażdy doskonale wie, że wybór warsztatu samochodowego, jeżeli nie jest to wypadek losowy na wyjeździe, nie powinien odbywać się na chybił trafił. Warto tutaj wziąć pod uwagę kilka czynników, które zagwarantują dobrze wykonaną naprawę w optymalnym czasie. Dokonanie wyboru odpowiedniego warsztatu samochodowego w Warszawie to kwestia, która nie tylko będzie miała wpływ na grubość naszego portfela, ale przede wszystkim wpłynie na dalsze prawidłowe funkcjonowanie pojazdu. Czym się kierować przy wyborze swojego warsztatu? Jakie czynniki są gwarancją jakości, a które powinny być czerwoną flagą?

    Co na starcie w warsztacie samochodowym?

    Nie tylko ci, którzy posiadają już wprawę w wybieraniu mechanika samochodowego, są w stanie po pierwszej rozmowie telefonicznej stwierdzić o sukcesie bądź porażce takiej współpracy. W czasie rozmowy z fachowcem z serwisu można wyczuć czy nasz rozmówca jest zaangażowany i odznacza się profesjonalizmem. Dzięki rozmowie w szybki sposób można się zorientować czy fachowiec posiada wiedzę nawet modelu samochodu, który mamy uszkodzony i chcemy mu powierzyć. Pamiętaj, że dobry mechanik, który chce Ci pomóc, będzie zadawał dużo pytań, które pomogą mu się zorientować w rozległości usterki, orientacyjnej cenie i czasie wykonania naprawy. Powinien również poprosić cię o takie dane jak: przeszłość samochodu, rocznik i twój styl jazdy.

    Pytaj, szukaj i sprawdzaj opinie

    Najprościej można powiedzieć, że osoba, która poszukuje warsztatu samochodowego, powinna zaprzyjaźnić się z wszelkimi forami motoryzacyjnymi. To na nich znajdzie wiele wartych uwagi informacji. Należy pamiętać, że błyszczący serwis, miła obsługa i świetne wrażenie nie muszą iść w parze z jakością wykonywanych usług. Kluczowe będą tutaj opinie innych, którzy sprawdzili na swojej skórze umiejętności fachowców z danego warsztatu.

    Poszukując odpowiedniego warsztatu dla siebie możesz również podpytać swoich znajomych, który serwis polecają. Warto zwracać uwagę nie tylko na ogólne opinie, lecz także na szczegóły. W jakich naprawach dany warsztat się sprawdza, a co nie jest jego mocną stroną.

    Klarowne rozliczenia za wykonane usługi

    Wizyta w profesjonalnym warsztacie samochodowym powinna rozpocząć się od spisania protokołu oddania auta do naprawy. W jego treści powinny znaleźć się wszystkie informacje na temat samochodu, w tym: aktualny przebieg, stan paliwa, uszkodzenia auta itd. Zabezpieczy on klienta przed wykonaniem nadprogramowych napraw bez jego zgody. Każdy ceniący się warsztat samochodowy w Warszawie dodatkowe naprawy, które wyniknęły podczas wykonywania usług, najpierw skonsultuj z właścicielem, aby umówić zakres prac i podać ich orientacyjną cenę.

    Dobrego fachowca można rozpoznać również po tym, że potrafi oszacować koszty naprawy. Dlatego w przypadku, kiedy otrzymując rozliczenie widzimy cenę niebotycznie wyższą niż szacowana, można mieć podejrzenia. Może się zdarzyć, że mechanik będzie kręcił czy narzekał, że coś było droższe bądź jakiejś części zapomniał doliczyć. Jeżeli taka sytuacja pojawi się raz i zostanie odpowiednio wcześniej zakomunikowana przez choćby rozmowę telefoniczną - błąd ludzki. Jednak nie można również wykluczyć próby oszustwa, szczególnie jeśli sytuacja dzieje się przy ostatecznym rozliczeniu.

    Dobry warsztat samochodowy?

    Poszukujesz wysokiej jakości warsztatu samochodowego w Warszawie https://jarofiltr.pl/serwis-samochodowy. Konieczne sprawdź ofertę naszego serwisu Jaro-Filtr. Świadczymy wysokiej jakości usługi. Nasza kadra składa się z wysoko wykwalifikowanych pracowników, którzy stale podnoszą swoje kompetencje. Skorzystasz u nas zarówno z diagnostyki komputerowej jak i fachowego przeglądu samochodowego. Nie wahaj się i sprawdź nasza ofertę już dzisiaj. Odpowiemy na wszystkie pytania, więc zachęcamy do kontaktu przez nasza stronę.

    22 czerwca 2022, 3:48 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Alpine A310 V6 – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1971–1985. Alpine A310 był następcą modelu A110. Zaprezentowano go na salonie samochodowym w Genewie w 1971 roku. Konstrukcja auta była analogiczna do poprzednika – stalowa centralna rama rurowa i nadwozie wykonane z włókna szklanego. A310 wprowadził jednak zupełnie nowy, nowoczesny styl nadwozia z ostrymi krawędziami, który został zachowany w późniejszych modelach Alpine. Na początku do napędu użyto gaźnikowego, czterocylindrowego rzędowego silnika Gordini o mocy 125 KM i pojemności 1,6 l, umieszczonego z tyłu. Prędkość maksymalna wynosiła 215 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwało 8,7 sekund. Napęd ten okazał się jednak niewystarczający i w 1976 roku model produkcyjny zastąpił A310 V6, w którym zamontowano widlasty sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,7 l, który generował moc 150 KM i moment obrotowy 203 Nm. Był on, tradycyjnie dla marki, montowany z tyłu pojazdu i współpracował z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach. Z nowym silnikiem prędkość maksymalna wzrosła do 225 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwało 7,6 sekund. W 1977 roku zmodernizowano nadwozie w tylnej części - zamiast małej pionowej szyby osłoniętej ustawionymi schodkowo żaluzjami, zastosowano klapę z dużą pochyloną szybą, dodano też spojler na klapie. Produkcję zakończono w 1984 roku, wyprodukowano 2340 egzemplarzy A310 oraz 9276 egzemplarzy A310 V6.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1971–1985. Alpine A310 był następcą modelu A110. Zaprezentowano go na salonie samochodowym w Genewie w 1971 roku. Konstrukcja auta była analogiczna do poprzednika – stalowa centralna rama rurowa i nadwozie wykonane z włókna szklanego. A310 wprowadził jednak zupełnie nowy, nowoczesny styl nadwozia z ostrymi krawędziami, który został zachowany w późniejszych modelach Alpine. Na początku do napędu użyto gaźnikowego, czterocylindrowego rzędowego silnika Gordini o mocy 125 KM i pojemności 1,6 l, umieszczonego z tyłu. Prędkość maksymalna wynosiła 215 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwało 8,7 sekund. Napęd ten okazał się jednak niewystarczający i w 1976 roku model produkcyjny zastąpił A310 V6, w którym zamontowano widlasty sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,7 l, który generował moc 150 KM i moment obrotowy 203 Nm. Był on, tradycyjnie dla marki, montowany z tyłu pojazdu i współpracował z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach. Z nowym silnikiem prędkość maksymalna wzrosła do 225 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwało 7,6 sekund. W 1977 roku zmodernizowano nadwozie w tylnej części - zamiast małej pionowej szyby osłoniętej ustawionymi schodkowo żaluzjami, zastosowano klapę z dużą pochyloną szybą, dodano też spojler na klapie. Produkcję zakończono w 1984 roku, wyprodukowano 2340 egzemplarzy A310 oraz 9276 egzemplarzy A310 V6.
    Nissan Silvia S15 – Sportowe coupe produkowane w latach 1964-1968, a później w latach 1974-2002 przez japońską firmę Nissan, oparte na platformie Nissan S. W 1999 roku w Japonii na sprzedaż trafiła nowa wersja Silvii - S15, samochód zawiera agresywną stylistykę wewnątrz i na zewnątrz, aktualizując poprzedni styl Silvii  zgodnie z nowoczesnymi trendami w projektowaniu samochodów. Wymiary nadwozia zostały zmniejszone w stosunku do poprzedniej generacji tak, aby odpowiadało klasie kompaktów rządu japońskiego, co miało wpływ na sprzedaż poprzedniego modelu. Silvia S15 wyposażona jest w dwulitrowy silnik SR20DET I4, który dzięki modernizacji turbosprężarki z łożyskami kulkowymi, a także ulepszonemu systemu zarządzania silnikiem wytwarza moc 247 KM i moment obrotowy 275 Nm. Bez turbo moc wynosi 165 KM. W sierpniu 2002 roku Nissan zaprzestał produkcji platformy S, a ostatnim samochodem zbudowanym na tej płycie była Silvia S15. Produkcja Silvii zakończyła się w 2002 roku w wyniku starań Nissana o zmniejszenie liczby dostępnych platform.
    Sportowe coupe produkowane w latach 1964-1968, a później w latach 1974-2002 przez japońską firmę Nissan, oparte na platformie Nissan S. W 1999 roku w Japonii na sprzedaż trafiła nowa wersja Silvii - S15, samochód zawiera agresywną stylistykę wewnątrz i na zewnątrz, aktualizując poprzedni styl Silvii zgodnie z nowoczesnymi trendami w projektowaniu samochodów. Wymiary nadwozia zostały zmniejszone w stosunku do poprzedniej generacji tak, aby odpowiadało klasie kompaktów rządu japońskiego, co miało wpływ na sprzedaż poprzedniego modelu. Silvia S15 wyposażona jest w dwulitrowy silnik SR20DET I4, który dzięki modernizacji turbosprężarki z łożyskami kulkowymi, a także ulepszonemu systemu zarządzania silnikiem wytwarza moc 247 KM i moment obrotowy 275 Nm. Bez turbo moc wynosi 165 KM. W sierpniu 2002 roku Nissan zaprzestał produkcji platformy S, a ostatnim samochodem zbudowanym na tej płycie była Silvia S15. Produkcja Silvii zakończyła się w 2002 roku w wyniku starań Nissana o zmniejszenie liczby dostępnych platform.
    Dnia 15.11.2021 w Radomiu kierowca opla insygnia źle zareagował na klakson, wtedy nie wiedziałem, że mam do czynienia z nieoznakowanym radiowozem, auto nie używało żadnych sygnałów świetlnych. Na początku myślałem, że mam do czynienia ze zwykłym obywatelem znudzonym życiem, gdy pan z którym prowadziłem rozmowę mówi że jest z policji, na dowód tego podnosi kurtkę i pokazuje kaburę z bronią. Trochę dziwny sposób potwierdzania bycia z policji, ale nie wnikałem dalej o potwierdzenie czymś innym niż bronią bo skojarzyłem wtedy auto z naszą drogówką. Fakt, że ich dziwny styl jazdy mógł być spowodowany tym, że przejechałem po wyłączonym z ruchu odcinku drogi ale przez całą rozmowę nie dali odczuć, że o to im chodziło, do tej pory nie wiem jaki mogli mieć problem i nawet nie jestem pewien z kim rozmawiałem bo ani oni nie wylegitymowali się ani ja o to nie poprosiłem, bo nie czułem takiej potrzeby. Wiem tylko, że blachy auta zgadzały się z policyjną insignią z Radomia, szkoda mi tylko mamy, że zestresowali ją całą tą sytuacją ale przynajmniej ma co opowiadać znajomym.
    19 listopada 2021, 23:35 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Samochód elektryczny – koszty naprawy i eksploatacji – Samochód elektryczny to jeden z najsilniejszych trendów technologicznych ostatnich lat. Idealnie wpisuje się w zachodzącą transformację ekologiczną, przy okazji pozwalając zaoszczędzić pieniądze na samej eksploatacji. Ale czy na pewno? Jak wygląda kwestia naprawy samochodów elektrycznych i ile kosztuje ich użytkowanie? Jednoznaczna, a tym bardziej precyzyjna odpowiedź na tak postawione pytania nie jest możliwa, ponieważ samochody elektryczne – tak samo jak samochody spalinowe – są bardzo różne, trwałość i utrzymanie poszczególnych modeli trudno ujednolicić czy uśrednić. Niemniej w przypadku samochodów elektrycznych istnieją pewne czynniki, na które po prostu warto zwrócić uwagę, analizując koszt ich utrzymania.
Jak skomplikowany jest samochód elektryczny?
Samochód elektryczny wydaje się osiągnięciem nowoczesnej technologii, a co za tym idzie – mechanizmem bardzo skomplikowanym. W praktyce jednak okazuje się inaczej. Silnik elektryczny jest mechanizmem stosunkowo prostym, układ napędowy w takim pojeździe jest ograniczony względem tradycyjnych samochodów spalinowych. E-samochody mają dużo mniej części niż konwencjonalne pojazdy. Do tego poszczególne moduły w autach elektrycznych są tak zaprojektowane, by łatwiej było je wymieniać – dzięki dużej segmentyzacji można szybko i bez wysiłku dokonać precyzyjnej wymiany podzespołów, które uległy awarii.
Wyobraź sobie: samochód elektryczny nie potrzebuje wtryskiwaczy, kompresora, turbosprężarki, koła dwumasowego, alternatora, rozrusznika i jeszcze paru innych elementów, które w tradycyjnych samochodach często się psuły, a których wymiana mogła kosztować tysiące złotych i sumować się do wartości dalece przekraczających faktyczną wartość kilkuletniego pojazdu.
Samochód elektryczny – naprawa i konserwacja
Skoro samochód elektryczny ma dużo prostszą konstrukcję, jest ona też mniej zawodna, a wszelkie usterki łatwiejsze do zdiagnozowania – także ze względu na precyzyjne systemy pomiaru. W samochodach elektrycznych częściej zawodzić może natomiast elektronika, jednak te usterki można też łatwiej naprawić.
W rezultacie samochód elektryczny wymaga przede wszystkim należytej konserwacji, czyli regularnej wymiany płynu chłodzącego baterie, oleju w przekładni napędowej czy filtru kabinowego. Oczywiście dbać trzeba także o amortyzatory czy elementy ścierne układu hamulcowego, ale to w niczym nie różni się od tradycyjnych aut – może z wyjątkiem tego, że układ hamulcowy w pojazdach elektrycznych zużywa się wolniej.
Samochód elektryczny – ile zapłacimy za kilometr?
Ile kosztuje przejechanie 100 kilometrów samochodem elektrycznym? To zależy, bo równie dobrze możemy zapytać, ile kosztuje przejechanie 100 kilometrów samochodem z silnikiem spalinowym. W przypadku e-samochodu zależności kształtują się jednak w nieco inny sposób.
Podobnie jak w samochodach z konwencjonalnym napędem, także w przypadku elektryków istotna będzie wielkość (i ciężar) pojazdu, a także technologie użyte przy jego produkcji (zwłaszcza silnika). Mniej natomiast liczyć się będzie styl jazdy. Silniki elektryczne są dużo szybciej gotowe do działania, więc „spalanie” w mieście nie jest znacząco wyższe niż na trasie – przeciwnie, systemy odzyskiwania energii z hamowania mogą nas przyjemnie zaskoczyć.
Największą różnicą są jednak ceny ładowania na stacjach. Stacje ładowania samochodów elektrycznych oferują bowiem ładowanie z wykorzystaniem rozmaitych technologii. Niektóre z nich są tańsze, ale wolniejsze, inne szybsze, ale droższe. Wolne ładowarki do samochodów elektrycznych wykorzystują prąd przemienny (AC). W ich przypadku jedna kilowatogodzina może kosztować np. 1,14 zł. Jednocześnie ładowarki do samochodów elektrycznych wykorzystujące prąd stały (DC) będą droższe, a cena pojedynczej kilowatogodziny zależeć będzie od mocy ładowania (np. 1,97 zł dla mocy poniżej 40 kW i 2,59 zł dla mocy powyżej 150 kW).
Wnioski nasuwają się dwa: jeśli chodzi o samochód elektryczny, będziemy płacić tym mniej, im dłużej zechcemy zaczekać na ładowanie baterii (ładowanie jej z domowego gniazdka przy nocnej taryfie potrwa najdłużej, ale będzie najtańsze, rzędu 0,25-0,30 zł za kWh!). Po drugie nawet przy najwyższej cenie (i najkrótszym czasie) ładowania, stawka za przejechany kilometr nadal będzie zauważalnie niższa w porównaniu do samochodów z silnikami benzynowymi.

    Samochód elektryczny to jeden z najsilniejszych trendów technologicznych ostatnich lat. Idealnie wpisuje się w zachodzącą transformację ekologiczną, przy okazji pozwalając zaoszczędzić pieniądze na samej eksploatacji. Ale czy na pewno? Jak wygląda kwestia naprawy samochodów elektrycznych i ile kosztuje ich użytkowanie? Jednoznaczna, a tym bardziej precyzyjna odpowiedź na tak postawione pytania nie jest możliwa, ponieważ samochody elektryczne – tak samo jak samochody spalinowe – są bardzo różne, trwałość i utrzymanie poszczególnych modeli trudno ujednolicić czy uśrednić. Niemniej w przypadku samochodów elektrycznych istnieją pewne czynniki, na które po prostu warto zwrócić uwagę, analizując koszt ich utrzymania.

    Jak skomplikowany jest samochód elektryczny?

    Samochód elektryczny wydaje się osiągnięciem nowoczesnej technologii, a co za tym idzie – mechanizmem bardzo skomplikowanym. W praktyce jednak okazuje się inaczej. Silnik elektryczny jest mechanizmem stosunkowo prostym, układ napędowy w takim pojeździe jest ograniczony względem tradycyjnych samochodów spalinowych. E-samochody mają dużo mniej części niż konwencjonalne pojazdy. Do tego poszczególne moduły w autach elektrycznych są tak zaprojektowane, by łatwiej było je wymieniać – dzięki dużej segmentyzacji można szybko i bez wysiłku dokonać precyzyjnej wymiany podzespołów, które uległy awarii.

    Wyobraź sobie: samochód elektryczny nie potrzebuje wtryskiwaczy, kompresora, turbosprężarki, koła dwumasowego, alternatora, rozrusznika i jeszcze paru innych elementów, które w tradycyjnych samochodach często się psuły, a których wymiana mogła kosztować tysiące złotych i sumować się do wartości dalece przekraczających faktyczną wartość kilkuletniego pojazdu.

    Samochód elektryczny – naprawa i konserwacja

    Skoro samochód elektryczny ma dużo prostszą konstrukcję, jest ona też mniej zawodna, a wszelkie usterki łatwiejsze do zdiagnozowania – także ze względu na precyzyjne systemy pomiaru. W samochodach elektrycznych częściej zawodzić może natomiast elektronika, jednak te usterki można też łatwiej naprawić.

    W rezultacie samochód elektryczny wymaga przede wszystkim należytej konserwacji, czyli regularnej wymiany płynu chłodzącego baterie, oleju w przekładni napędowej czy filtru kabinowego. Oczywiście dbać trzeba także o amortyzatory czy elementy ścierne układu hamulcowego, ale to w niczym nie różni się od tradycyjnych aut – może z wyjątkiem tego, że układ hamulcowy w pojazdach elektrycznych zużywa się wolniej.

    Samochód elektryczny – ile zapłacimy za kilometr?

    Ile kosztuje przejechanie 100 kilometrów samochodem elektrycznym? To zależy, bo równie dobrze możemy zapytać, ile kosztuje przejechanie 100 kilometrów samochodem z silnikiem spalinowym. W przypadku e-samochodu zależności kształtują się jednak w nieco inny sposób.

    Podobnie jak w samochodach z konwencjonalnym napędem, także w przypadku elektryków istotna będzie wielkość (i ciężar) pojazdu, a także technologie użyte przy jego produkcji (zwłaszcza silnika). Mniej natomiast liczyć się będzie styl jazdy. Silniki elektryczne są dużo szybciej gotowe do działania, więc „spalanie” w mieście nie jest znacząco wyższe niż na trasie – przeciwnie, systemy odzyskiwania energii z hamowania mogą nas przyjemnie zaskoczyć.

    Największą różnicą są jednak ceny ładowania na stacjach. Stacje ładowania samochodów elektrycznych oferują bowiem ładowanie z wykorzystaniem rozmaitych technologii. Niektóre z nich są tańsze, ale wolniejsze, inne szybsze, ale droższe. Wolne ładowarki do samochodów elektrycznych wykorzystują prąd przemienny (AC). W ich przypadku jedna kilowatogodzina może kosztować np. 1,14 zł. Jednocześnie ładowarki do samochodów elektrycznych wykorzystujące prąd stały (DC) będą droższe, a cena pojedynczej kilowatogodziny zależeć będzie od mocy ładowania (np. 1,97 zł dla mocy poniżej 40 kW i 2,59 zł dla mocy powyżej 150 kW).

    Wnioski nasuwają się dwa: jeśli chodzi o samochód elektryczny, będziemy płacić tym mniej, im dłużej zechcemy zaczekać na ładowanie baterii (ładowanie jej z domowego gniazdka przy nocnej taryfie potrwa najdłużej, ale będzie najtańsze, rzędu 0,25-0,30 zł za kWh!). Po drugie nawet przy najwyższej cenie (i najkrótszym czasie) ładowania, stawka za przejechany kilometr nadal będzie zauważalnie niższa w porównaniu do samochodów z silnikami benzynowymi.

    14 czerwca 2021, 12:20 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    29 kwietnia 2021, 22:28 przez cody25 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Funny World TV

    Zimowy outfit dla kobiet – W okresie jesienno-zimowym trzeba szczególnie pomyśleć o swojej garderobie! Ze względu na kilka warstw rzeczy, sety muszą być przemyślane i kompletne. Każdy nowy sezon oznacza nową garderobę! Jesienno-zimowe modele cieszą się energicznym i odważnym stylem, który jest w tym roku w centrum uwagi. Cały czas dostrzegamy, że nadal rozchwytywany jest ponadczasowy styl, jednak dodajemy do niego szczyptę oryginalności. Śmiało stawiajmy na ”barankowe” płaszcze, klasyczne okrycia, modele oversize, w tym marynarki, oraz skórzane elementy garderoby. Klasyka jest zawsze na fali, jednakże warto pokusić się o odważne desenie czy printy. Oto garść propozycji towarzyszących nam tej zimy!
Jednym zdaniem, podczas tej zimy, moda damska jest odważniejsza i potrzeba będzie więcej wyobraźni i kreatywności, aby zostać szykowną. W tym sezonie zaczynamy odważnie stawiać na nadruki i printy zwierzęce, trampki na platformie, a nawet stylizacje prosto z lat 90. Ku uciesze fashionistek, moda w tym sezonie jest niepospolita. Mieszamy style, niekrzykliwe i stonowane z energicznymi i odważnymi. Spodnie szwedy są ulubionym, ale też powracającym modelem, który można mieć w swojej szafie. Takie spodnie świetnie czują się w towarzystwie trampek jak i szpilek. Ten model spodni sprawia, że nasz look jest wtedy nonszalancki, jak i z odrobiną wyrafinowania. Zwróćmy uwagę także na powrót lat 90-tych, szerokie spodnie, rękawy z bufkami, poduszki w marynarkach. Moda z tamtych lat przeżywa swój renesans. Wszystko po to, aby podkreślić nasze kształty i dodać oryginalności naszym stylizacjom! Doskonale podkreśla kobiecą sylwetkę oraz jej kształty. Szczególną propozycją na na ten czas jest marynarka oversize. Łączy komfort i styl w jedną perfekcyjną całość. Ta zachwycająca marynarka błyskawicznie skradła serca Polek. Model może towarzyszyć ci w pracy jak i podczas wypadu do kina. Sprawdza się w każdej sytuacji i daje szczyptę nowoczesności. Znaczącą propozycją w naszej szafie jest także płaszcz damski. Dziś klasyczne modele stawiane są na równi z ponadprzeciętnymi modelami teddy bear. Moda w tym sezonie przyzwala na odrobinę szaleństwa. Ekstrawagancja jest na porządku dziennym, a jeśli kobieta jest pomysłowa, to teraz jest najlepszy czas aby to wyrazić. Dzisiejsze trendy pozwalają wyjąć swoje cenne perełki z szafy. Sneakersy, kurtki z cekinami, bluzki z bufkami czy kombinezony! Dawne trendy powracają. Aby uzyskać perfekcyjny wygląd, nie unikaj akcesoriów! Szerokie, skórzane pasy, okazałe kolczyki czy okazałe zawieszki są mile widziane. Jeśli chodzi o torebki, wybór jest wielki: mała torebka z paskiem daje szczyptę komfortu, torba na ramię pozostaje nadal na topie, natomiast mały kuferek do ręki jest naszym przyjacielem.Wreszcie, wzory i printy są faworyzowane, ponieważ dają możliwość one wyrazić nasz charakter. Szczególnie lubimy rzeczy w zwierzęce printy, które są małymi cudeńkami w twojej szafie. Tej jesieni i zimy do ponadczasowej klasyki dodajemy trochę odwagi i zdecydowania. Staramy się dorzucić do naszej stylizacji odrobinę szaleństwa. Cekiny, szerokie rękawy i plisy są ciepło witane! Ten sezon jest symbolem odwagi, a jednocześnie jest cały czas stylowy! Nie chodzi o to, by bez pomyślunku łączyć tkaniny i odcienie, tym samym łamać pewne ramy, lecz o umiejętne łączenie klasyki i nowoczesnych trendów. Obecne kolory, które znajdują się aktualnie na podium to camel, khaki, brązy i łagodne pastele. Camel gra pierwsze skrzypce, ponieważ łatwo potrafi stworzyć całość z wieloma innymi kolorami. Odważne kobiety powinny wiedzieć, że pastele i zdecydowane kolory doskonale wypadają w postaci akcesoriów. Następnie, popularne tkaniny to wełna, welur i skóra.Gdzie szukać ciekawych propozycji, które fantastycznie wpisują się w aktualne trendy? Tutaj z całym przekonaniem możemy polecić polską markę Lavard. Marka z wielkim powodzeniem łączy w sobie klasykę i bieżące trendy. Obok klasycznych wełnianych płaszczy widzimy futerka i okrycia o strukturze „baranka”. Szerokie spodnie, sukienki w stylu boho i plisowane spódnice to tylko przykłady z ogromnej propozycji tej marki! Marka stawia przede wszystkim na wysoką jakość i staranne wykonanie. To propozycje dla każdej kobiety bez względu na osobowość. Zapraszamy do zapoznania się całą kolekcją marki Lavard! TUTAJ

    W okresie jesienno-zimowym trzeba szczególnie pomyśleć o swojej garderobie! Ze względu na kilka warstw rzeczy, sety muszą być przemyślane i kompletne. Każdy nowy sezon oznacza nową garderobę! Jesienno-zimowe modele cieszą się energicznym i odważnym stylem, który jest w tym roku w centrum uwagi. Cały czas dostrzegamy, że nadal rozchwytywany jest ponadczasowy styl, jednak dodajemy do niego szczyptę oryginalności. Śmiało stawiajmy na ”barankowe” płaszcze, klasyczne okrycia, modele oversize, w tym marynarki, oraz skórzane elementy garderoby. Klasyka jest zawsze na fali, jednakże warto pokusić się o odważne desenie czy printy. Oto garść propozycji towarzyszących nam tej zimy!

    Jednym zdaniem, podczas tej zimy, moda damska jest odważniejsza i potrzeba będzie więcej wyobraźni i kreatywności, aby zostać szykowną. W tym sezonie zaczynamy odważnie stawiać na nadruki i printy zwierzęce, trampki na platformie, a nawet stylizacje prosto z lat 90. Ku uciesze fashionistek, moda w tym sezonie jest niepospolita. Mieszamy style, niekrzykliwe i stonowane z energicznymi i odważnymi. Spodnie szwedy są ulubionym, ale też powracającym modelem, który można mieć w swojej szafie. Takie spodnie świetnie czują się w towarzystwie trampek jak i szpilek. Ten model spodni sprawia, że nasz look jest wtedy nonszalancki, jak i z odrobiną wyrafinowania. Zwróćmy uwagę także na powrót lat 90-tych, szerokie spodnie, rękawy z bufkami, poduszki w marynarkach. Moda z tamtych lat przeżywa swój renesans. Wszystko po to, aby podkreślić nasze kształty i dodać oryginalności naszym stylizacjom! Doskonale podkreśla kobiecą sylwetkę oraz jej kształty. Szczególną propozycją na na ten czas jest marynarka oversize. Łączy komfort i styl w jedną perfekcyjną całość. Ta zachwycająca marynarka błyskawicznie skradła serca Polek. Model może towarzyszyć ci w pracy jak i podczas wypadu do kina. Sprawdza się w każdej sytuacji i daje szczyptę nowoczesności. Znaczącą propozycją w naszej szafie jest także płaszcz damski. Dziś klasyczne modele stawiane są na równi z ponadprzeciętnymi modelami teddy bear. Moda w tym sezonie przyzwala na odrobinę szaleństwa. Ekstrawagancja jest na porządku dziennym, a jeśli kobieta jest pomysłowa, to teraz jest najlepszy czas aby to wyrazić. Dzisiejsze trendy pozwalają wyjąć swoje cenne perełki z szafy. Sneakersy, kurtki z cekinami, bluzki z bufkami czy kombinezony! Dawne trendy powracają. Aby uzyskać perfekcyjny wygląd, nie unikaj akcesoriów! Szerokie, skórzane pasy, okazałe kolczyki czy okazałe zawieszki są mile widziane. Jeśli chodzi o torebki, wybór jest wielki: mała torebka z paskiem daje szczyptę komfortu, torba na ramię pozostaje nadal na topie, natomiast mały kuferek do ręki jest naszym przyjacielem.Wreszcie, wzory i printy są faworyzowane, ponieważ dają możliwość one wyrazić nasz charakter. Szczególnie lubimy rzeczy w zwierzęce printy, które są małymi cudeńkami w twojej szafie. Tej jesieni i zimy do ponadczasowej klasyki dodajemy trochę odwagi i zdecydowania. Staramy się dorzucić do naszej stylizacji odrobinę szaleństwa. Cekiny, szerokie rękawy i plisy są ciepło witane! Ten sezon jest symbolem odwagi, a jednocześnie jest cały czas stylowy! Nie chodzi o to, by bez pomyślunku łączyć tkaniny i odcienie, tym samym łamać pewne ramy, lecz o umiejętne łączenie klasyki i nowoczesnych trendów. Obecne kolory, które znajdują się aktualnie na podium to camel, khaki, brązy i łagodne pastele. Camel gra pierwsze skrzypce, ponieważ łatwo potrafi stworzyć całość z wieloma innymi kolorami. Odważne kobiety powinny wiedzieć, że pastele i zdecydowane kolory doskonale wypadają w postaci akcesoriów. Następnie, popularne tkaniny to wełna, welur i skóra.Gdzie szukać ciekawych propozycji, które fantastycznie wpisują się w aktualne trendy? Tutaj z całym przekonaniem możemy polecić polską markę Lavard. Marka z wielkim powodzeniem łączy w sobie klasykę i bieżące trendy. Obok klasycznych wełnianych płaszczy widzimy futerka i okrycia o strukturze „baranka”. Szerokie spodnie, sukienki w stylu boho i plisowane spódnice to tylko przykłady z ogromnej propozycji tej marki! Marka stawia przede wszystkim na wysoką jakość i staranne wykonanie. To propozycje dla każdej kobiety bez względu na osobowość. Zapraszamy do zapoznania się całą kolekcją marki Lavard! TUTAJ

    18 stycznia 2021, 13:04 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Bardzo przyjemne E38 na powietrzu.
    7 września 2020, 20:57 przez ~marcind84 | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Wlasne

    Opis sytuacji:
    Spokojnie sobie wracam z pracy i nagle zauważyłem ze za mną jedzie czarne bmw i cały czas próbuje wyprzedzić mnie czy może to taki styl jazdy. Potem ja normalnie zahamowałem, bo przed mną skręcał samochód, co wszystko widać na wideo. W tej chwili bmw zaledwo nie wjechało w tył mojego samochodu, co tez widać z tylnej kamerki. Pomyślałem ze po prostu jakiś wariat nie trzymał dystansu. No i pojechał dalej. Potem on nagle na pasach mnie wyprzedza, zaczął mnie wyzywać, ja tylko zdążyłem powiedzieć o co mu chodzi, bo nic nie zrozumiałem. On podszedł do mojego samochodu i uderzył mnie w twarz, ja nie pomyślałem i otworzyłem szybę. Niestety tego nie widać na kamerce. Krzyczał, że ja nie tak zahamował, że on z dzieckiem. Chociaż ja nie widzę tutaj swojej winy. Po prostu trzeba patrzyć na drogę i trzymać dystans. Potem on pojechał, a ja byłem trochę w szoku, wiec nie od razu zareagowałem. Na policji powiedzieli ze oni takim się nie zajmują, ze trzeba do sadu, do szpitalu, bo miałem trochę ślady na twarzy. Ale w tych czasach do szpitalu czy do sadu postanowiłem ze niema sensu iść przez taka drobna sprawę.
    14 kwietnia 2020, 21:47 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj