Szukaj
Znalazłem 54 takie materiały
Jednak z pewnością muszą być bardzo szybkie, wściekle zadziorne, prowadzić się niczym gokart i dziko stymulować wydzielanie adrenaliny przez nadnercza. I to na tyle. Reszta się nie liczy.
Honda od wielu już lat buduje samochody, które umiejętnie podnoszą ciśnienie krwi. Jednak bez wątpienia jednym z najbardziej spektakularnych modeli w dorobku marki jest model Prelude.
Powstał on na bazie modelu Civic drugiej generacji i po raz pierwszy ujrzał światło dzienne pod koniec listopada 1978 roku. Druga generacja auta, debiutująca w 1982 roku, najbardziej popularna pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy, była preludium do tego, co miało nastąpić 5 lat później. W 1987 roku na rynku pojawiła się trzecia, najbardziej nowatorska i spektakularna generacja modelu.
Honda Prelude trzeciej generacji była kwintesencją auta sportowego. Sportowe, przesycone dynamizmem dwudrzwiowe nadwozie tego stylowego coupe prezentowało się nadspodziewanie atrakcyjnie i agresywnie zarazem. Absurdalnie nisko poprowadzona linia maski, niemal nachodząca na krawędź subtelnie wyeksponowanych nadkoli, charakterem nawiązywała do najbardziej sportowych włoskich aut. Kanciaste reflektory przednie na wzór aut Ferrari chowały się w czeluściach płaskiej maski, gdy zachodziła takowa potrzeba. Potężna powierzchnia przeszklona, atrakcyjne wzory aluminiowych felg oraz drapieżnie wykończony „zadek” auta umiejętnie dopełniały całości – auto mogło się podobać i się podobało (w latach 1988 – 1991 sprzedano łącznie niemal 161 tys. egzemplarzy modelu).
Jednak to czym samochód sportowy urzeka najbardziej zwykle schowane jest pod maską (albo pod karoserią). W przypadku Prelude trzeciej generacji niektóre nowinki techniczne przeszły do historii motoryzacji. Do najbardziej spektakularnych z nich należał sterowany mechanicznie system 4WS, czyli Układ Czterech Kół Skrętnych (4WS - 4 Wheel Steering). Dzięki niemu auto niewiarygodnie precyzyjnie prowadziło się w łuku i błyskawicznie reagowało na polecenia wydawane za pośrednictwem koła kierownicy. Skręcając koła kierownicy w prawo koła osi tylnej nieznacznie odchylały się w lewo – tym samym auto zachowywało się bardziej neutralnie w łuku i pozwalało na bardziej sportową jazdę.
Pod maską pracować mogły jednostki benzynowe o zróżnicowanej mocy. Każdy z oferowanych w modelu silników miał 2 l pojemności skokowej, jednak odmiennie rozwiązane systemy zasilania. Najstarsze jednostki napędowe, legitymujące się mocą 109 i 114 KM, wykorzystywały podwójny gaźnik (tzw. dual carb) i jeden wałek rozrządu (SOHC). Nowsze jednostki napędowe, wykorzystujące technologię pełnego wtrysku elektronicznego, to nowoczesne silniki z dwoma wałkami rozrządu (DOHC), osiągające moce rzędu 140 – 150 KM.
Prelude trzeciej generacji to także krok milowy w dziedzinie wyposażenia aut. Znaczna część egzemplarzy opuszczających mury fabryki została bardzo bogato wyposażona: elektryczne szyby i lusterka, szyberdach (często elektryczny), centralny zamek, wspomaganie kierownicy, klimatyzacja i welurowa (bądź skórzana) tapicerka siedzeń to tylko niektóre z wielu opcji wyposażenia. Montowane standardowo półkubełkowe siedzenia doskonałe podtrzymywały ciało w zakrętach zachęcając do dynamicznej jazdy.
Zresztą sztywno zestrojone zawieszenie doskonałe pasowało do dynamicznego charakteru auta. W połączeniu z niewielką masą własną (1060 – 1340 kg) i wysoką mocą jednostek napędowych Prelude trzeciej generacji idealnie nadawała się na pierwszy samochód dla spragnionych sportowych emocji młodych kierowców. W najmocniejszej, 150-konnej wersji, Prelude przyspieszało do 100 km/h w czasie 8 s i bez problemu osiągała 200 km/h!
Honda Prelude trzeciej generacji to niestety auto, które już dość rzadko gości na ulicach polskich i europejskich miast. Po pierwsze, wynika to z faktu zaawansowanego wieku konstrukcji, po drugie z charakteru auta. Doskonałe osiągi w połączeniu z przystępną ceną auta używanego sprawiły, że zainteresowanie Hondą wśród młodych kierowców było ogromne. A niestety, młodość rządzi się swoimi prawami, i bardzo często, niestety, trzyma się z dala od prawa. Także prawa drogowego. Stąd znaczny procent samochodów swój żywot zakończył… na przydrożnych drzewach i w przydrożnych rowach. Niestety, wraz z nimi także wielu młodych kierowców.
Dane techniczne (′92 R4 2.7 TD)
Silnik
R4 2,7 l (2664 cm³), turbo
Układ zasilania: wtrysk
Średnica cylindra × skok tłoka: 96,00 mm × 92,00 mm
Stopień sprężania: 21,9:1
Moc maksymalna: 100 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 220 N•m przy 2200 obr/min
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 18,0 s
Prędkość maksymalna: 150 km/h
Dane techniczne (′92 V6 3.0i)
Silnik
V6 3,0 l (2960 cm³), 2 zawory na cylinder, SOHC
Układ zasilania: wtrysk
Średnica cylindra × skok tłoka: 87,00 mm × 83,00 mm
Stopień sprężania: 9,0:1
Moc maksymalna: 150 KM (110 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 239 N•m przy 4000 obr/min
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 12,6 s
Prędkość maksymalna: 166 km/h
Uwazam ze jest to samochod nie do zajezdzenia ;)
Honda sprowadzona z Francji gdzie wymienione były kierunki i klamki sprzęgła oraz hamulca na czarne. Poza tym wszystko oryginalne, CBRka ma małe ryski oraz lekko pęknięty dolny, lewy plastik [posiadacze CBR zauważą na pewno]. Przejdźmy do informacji [według producenta]:
Informacje ogólne:
Model: CBR 125R
Rok: 2007
Kategoria: Sport
Silnik i przeniesienie napędu:
Pojemność skokowa: 124,7 ccm
Typ silnika: Singel [Jednocylindrowy]
Ilość suwów: 4
Moc maksymalna: 13.41 KM [9.8 kW] przy 10000 RPM
Maksymalny moment obrotowy: 10.60 Nm przy 8250 RPM
Stopień sprężania: 11,0:1
Średnica cylindra x skok tłoka: 58.0 x 47.2 mm
Zasilanie: Wtrysk paliwa
Układ rozrządu: SOHC
Zapłon: Elektroniczny
Rozruch: Elektryczny
System chłodzenia: Ciecz
Skrzynia biegów: 6 biegowa
Wtórne przełożenie napędu: Łańcuch
Wymiary i wagi:
Waga na sucho: 127,3 kg
Wysokość siodła: 776 mm
Długość całkowita: 1,920 mm
Prześwit: 172 mm
Rozstaw osi: 1,294 mm
Podwozie:
Zawieszenie przód: Widelec teleskopowy
Zawieszenie tył: Wahacz wleczony z centralnym elementem resorująco tłumią cym
Hamulec przedni: Jednotarczowy z dwutłoczkowym zaciskiem
Średnica przedniej tarczy: 276 mm
Hamulec tylni: Jednotarczowy z jednotłoczkowym zaciskiem
Średnica tylnej tarczy: 220 mm
Prędkości i przyspieszenie:
[Moje] 0-100: ok. 13 sek
[Moje] Prędkość maksymalna: 135 km/h
Stosunek mocy do masy: 0.1053 km/kg
Inne dane:
Zbiornik paliwa: 10 litrów
Zachęcam do wrzucania swoich aut i motocykli na MotoKiller.pl
Moim zdaniem o wiele przyjemniej ogląda się pojazdy innych użytkowników, niż tylko zdjęcia naszych marzeń.
Pozdrawiam,
milek0695
Neon pierwszej generacji był produkowany w dwóch wersjach nadwozia (czterodrzwiowy sedan i dwudrzwiowe coupé), trzech wersjach wyposażenia (Base, Highline i Sport; w 1998 zrezygnowano z wersji Base) i dwóch wersjach silnika (SOHC - 132 KM i DOHC - 150 KM; w Europie sprzedawano także model z silnikiem 1,8 l), z manualną (pięcioprzełożeniową) i automatyczną (trójprzełożeniową) skrzynią biegów. W 1998 wprowadzono usportowioną wersję Neon RT.
Neon drugiej generacji był produkowany tylko jako czterodrzwiowy sedan z silnikiem SOHC i pięcioprzełożeniową manualna skrzynią biegów (od 2002 także z czterobiegową skrzynią automatyczną). W drugiej generacji podniesiono komfort jazdy kosztem osiągów. Od 2003 był dostępny sportowy model Neon SRT-4 z silnikiem 2,4 l.
Neona sprzedawano także pod markami Chrysler (w Europie i Australii) i Plymouth (w USA). W 2003 w Kanadzie sprzedawano go pod nazwą SX 2.0.
Neon zdobył sobie dobrą opinię wśród użytkowników jako samochód solidny, mało awaryjny, wygodny i względnie oszczędny. Wśród konkurentów w tej samej klasie samochodów (m.in. Honda Civic) wyróżniał się silnikiem o największej mocy, klimatyzacją w standardzie i niską ceną. Do minusów zaliczano głośną pracę silnika (i ogólnie hałas przy szybkiej jeździe, powodowany przez odchylające się szyby w drzwiach, pozbawione ramek), słabe przednie światła i utrudnioną widoczność do tyłu. W warunkach europejskich Neon jest bezkonkurencyjny cenowo wśród aut wyposażonych w duży (jak na europejskie standardy) silnik, klimatyzację (standard) i automatyczną skrzynię biegów.
MOC - 132 KM (98 kW) w wersji SOHC, 150 KM (112 kW) w wersji DOHC
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 6 > ostatnia ›