Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 54 takie materiały
    Kultowe samochody – Honda CRX (na niektórych rynkach Honda Civic CR-X) – mały samochód sportowy z napędem na przednie koła produkowany przez Honda Motor Company w latach 1983 - 1992.

Produkcja Hondy CRX II (Cyber CR-X) rozpoczęła się we wrześniu 1987 roku. Podobnie jak w przypadku poprzedniej wersji, inżynierowie Hondy bazowali na podzespołach (gł. mechanicznych) z Hondy Civic, tym razem czwartej generacji. Produkcja CRX-ów drugiej generacji została zakończona w 1992 roku.
Nowa wersja CRX-a oferowała nieco przestronniejsze wnętrze z wieloma udogodnieniami m.in. regulacją położenia koła kierownicy, nawiewem świeżego powietrza na twarz kierowcy przy jednoczesnej możliwości ustawienia ogrzewania na pozostałe części ciała oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka (opcja).

Po 1991 roku samochód przeszedł facelifting. Dwukomorowe lampy przednie zostały zastąpione jednokomorowymi, zmieniono przedni oraz tylny zderzak, dodano obwódkę tylnych lamp, zwężono listwy boczne i poszerzono kierunkowskazy, pod którymi pojawiły się wloty powietrza. Wnętrze otrzymało nową, bardziej owalną deskę rozdzielczą, zmieniono zapalniczkę oraz tapicerkę foteli przednich.

Co ciekawe wersja VTEC (EE8) występowała tylko w wersji po liftingu, do tego wizualnie różniła się lotką tylną, zderzakiem przednim z kierunkowskazami zachodzącymi na boki, szerszymi reflektorami i maską, która zamiast charakterystycznego garba otrzymała wybrzuszenie w środkowej części wymuszone rozmiarem silnika B16A1.
Silniki
SOHC (D14A1: 91 KM),
DOHC 16V:
D16Z5: 126 KM,
D16A8: 127 KM,
D16A9: 132 KM,
DOHC VTEC 16V (B16A1: 150 KM)
    Honda CRX (na niektórych rynkach Honda Civic CR-X) – mały samochód sportowy z napędem na przednie koła produkowany przez Honda Motor Company w latach 1983 - 1992.

    Produkcja Hondy CRX II (Cyber CR-X) rozpoczęła się we wrześniu 1987 roku. Podobnie jak w przypadku poprzedniej wersji, inżynierowie Hondy bazowali na podzespołach (gł. mechanicznych) z Hondy Civic, tym razem czwartej generacji. Produkcja CRX-ów drugiej generacji została zakończona w 1992 roku.
    Nowa wersja CRX-a oferowała nieco przestronniejsze wnętrze z wieloma udogodnieniami m.in. regulacją położenia koła kierownicy, nawiewem świeżego powietrza na twarz kierowcy przy jednoczesnej możliwości ustawienia ogrzewania na pozostałe części ciała oraz elektrycznie sterowane szyby i lusterka (opcja).

    Po 1991 roku samochód przeszedł facelifting. Dwukomorowe lampy przednie zostały zastąpione jednokomorowymi, zmieniono przedni oraz tylny zderzak, dodano obwódkę tylnych lamp, zwężono listwy boczne i poszerzono kierunkowskazy, pod którymi pojawiły się wloty powietrza. Wnętrze otrzymało nową, bardziej owalną deskę rozdzielczą, zmieniono zapalniczkę oraz tapicerkę foteli przednich.

    Co ciekawe wersja VTEC (EE8) występowała tylko w wersji po liftingu, do tego wizualnie różniła się lotką tylną, zderzakiem przednim z kierunkowskazami zachodzącymi na boki, szerszymi reflektorami i maską, która zamiast charakterystycznego garba otrzymała wybrzuszenie w środkowej części wymuszone rozmiarem silnika B16A1.
    Silniki
    SOHC (D14A1: 91 KM),
    DOHC 16V:
    D16Z5: 126 KM,
    D16A8: 127 KM,
    D16A9: 132 KM,
    DOHC VTEC 16V (B16A1: 150 KM)
    4 czerwca 2014, 13:24 przez Walder (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kultowe samochody – De Lorean DMC-12 (czyt. dilorjan) – samochód sportowy produkowany seryjnie przez DeLorean Motor Company w latach 1981–1983[2]. Powszechnie znany jako DeLorean, jako że był to jedyny samochód produkowany przez firmę.

Rozgłos z filmu „Powrót do przyszłości” jako wehikuł czasu był pośmiertnym sukcesem auta, produkowanego zaledwie przez dwa lata. Chętnie też był wykorzystywany w innych utworach jak np. w teledysku zespołu 2 Brothers on the 4th Floor

Pierwszy prototyp ukończono w 1979 roku. Auto było spełnieniem marzeń Johna DeLoreana. W połowie lat 70. porzucił on posadę wiceprezesa General Motors, by stworzyć własne auto sportowe. DMC miał modernistyczny kształt klina, karoserię z nierdzewnej, nielakierowanej stali oraz podnoszone do góry drzwi jak w Mercedesie 300SL. Konstrukcją układu zawieszenia zajęli się ludzie odpowiedzialni za projekt Lotusa Esprita[4]. Produkcję oficjalnie rozpoczęto w 1981 roku w fabrykach DMC w Dunmurry w Irlandii Północnej. W trakcie produkcji zmieniano kilka szczegółów samochodu, takich jak maska, koła oraz kolor wnętrza. Do 1983 roku wyprodukowano około 8600 sztuk DMC-12. Do 2005 roku przetrwało około 6500. Obecnie w Polsce jest około 11 sztuk tego auta[potrzebne źródło].

Cena samochodu początkowo miała wynosić 12 tysięcy dolarów (stąd nazwa DMC-12), jednak wzrost wartości funta szterlinga w stosunku do dolara i nałożenie przez brytyjski rząd wysokiego cła na produkty firmy, sprawiły iż w efekcie cena wynosiła 28 tys. dolarów.


W 2007 roku firma, która przyjęła nazwę DMC nie mając jednak żadnego związku z oryginalnym producentem potwierdziła informację o wznowieniu produkcji ograniczonej liczby modeli DMC-12 przeznaczonych do sprzedaży detalicznej. Nowy DMC-12 miał być produkowany z oryginalnym silnikiem w którym miano wprowadzić kilka ulepszeń zwiększających moc. Wszystkie auta miały być składane ręcznie w zakładzie w Teksasie. Informacje te okazały się wybiegiem marketingowym, a sama firma nie otrzymała prawa do nadawania nowych numerów VIN. Samochody reklamowane jako nowo wyprodukowane były w rzeczywistości odrestaurowanymi oryginalnymi samochodami z fabryki w Dunmurry. W roku 2012 wszelkie informacje na temat nowo produkowanych samochodów zostały usunięte z oficjalnej witryny firmy.

Dane techniczne
Silnik
V6 2,8 l (2849 cm³), 2 zawory na cylinder, SOHC[5]
Średnica × skok tłoka: 91,00 mm x 73,00 mm
Stopień sprężania: 8,80:1
Moc maksymalna: 130 KM (96,9 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 208 N•m przy 2750 obr/min
Producent: PRV
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8.00 s
Prędkość maksymalna: 225 km/h
    De Lorean DMC-12 (czyt. dilorjan) – samochód sportowy produkowany seryjnie przez DeLorean Motor Company w latach 1981–1983[2]. Powszechnie znany jako DeLorean, jako że był to jedyny samochód produkowany przez firmę.

    Rozgłos z filmu „Powrót do przyszłości” jako wehikuł czasu był pośmiertnym sukcesem auta, produkowanego zaledwie przez dwa lata. Chętnie też był wykorzystywany w innych utworach jak np. w teledysku zespołu 2 Brothers on the 4th Floor

    Pierwszy prototyp ukończono w 1979 roku. Auto było spełnieniem marzeń Johna DeLoreana. W połowie lat 70. porzucił on posadę wiceprezesa General Motors, by stworzyć własne auto sportowe. DMC miał modernistyczny kształt klina, karoserię z nierdzewnej, nielakierowanej stali oraz podnoszone do góry drzwi jak w Mercedesie 300SL. Konstrukcją układu zawieszenia zajęli się ludzie odpowiedzialni za projekt Lotusa Esprita[4]. Produkcję oficjalnie rozpoczęto w 1981 roku w fabrykach DMC w Dunmurry w Irlandii Północnej. W trakcie produkcji zmieniano kilka szczegółów samochodu, takich jak maska, koła oraz kolor wnętrza. Do 1983 roku wyprodukowano około 8600 sztuk DMC-12. Do 2005 roku przetrwało około 6500. Obecnie w Polsce jest około 11 sztuk tego auta[potrzebne źródło].

    Cena samochodu początkowo miała wynosić 12 tysięcy dolarów (stąd nazwa DMC-12), jednak wzrost wartości funta szterlinga w stosunku do dolara i nałożenie przez brytyjski rząd wysokiego cła na produkty firmy, sprawiły iż w efekcie cena wynosiła 28 tys. dolarów.


    W 2007 roku firma, która przyjęła nazwę DMC nie mając jednak żadnego związku z oryginalnym producentem potwierdziła informację o wznowieniu produkcji ograniczonej liczby modeli DMC-12 przeznaczonych do sprzedaży detalicznej. Nowy DMC-12 miał być produkowany z oryginalnym silnikiem w którym miano wprowadzić kilka ulepszeń zwiększających moc. Wszystkie auta miały być składane ręcznie w zakładzie w Teksasie. Informacje te okazały się wybiegiem marketingowym, a sama firma nie otrzymała prawa do nadawania nowych numerów VIN. Samochody reklamowane jako nowo wyprodukowane były w rzeczywistości odrestaurowanymi oryginalnymi samochodami z fabryki w Dunmurry. W roku 2012 wszelkie informacje na temat nowo produkowanych samochodów zostały usunięte z oficjalnej witryny firmy.

    Dane techniczne
    Silnik
    V6 2,8 l (2849 cm³), 2 zawory na cylinder, SOHC[5]
    Średnica × skok tłoka: 91,00 mm x 73,00 mm
    Stopień sprężania: 8,80:1
    Moc maksymalna: 130 KM (96,9 kW) przy 5500 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy: 208 N•m przy 2750 obr/min
    Producent: PRV
    Osiągi
    Przyspieszenie 0-100 km/h: 8.00 s
    Prędkość maksymalna: 225 km/h
    4 czerwca 2014, 13:13 przez Walder (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Tort vtec – Tort b16a2
Z symbolicznym napisem SOHC zamiast DOHC, gdyż robiony był dla chłopaka z silnikiem D16
    Tort b16a2
    Z symbolicznym napisem SOHC zamiast DOHC, gdyż robiony był dla chłopaka z silnikiem D16
    7 maja 2014, 12:09 przez ~malinowatruskafka | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Samochody kiedyś - Mercedes-Benz SSK (1930) – Silnik - rzędowy, 6-cylindrowy, 12-zaworowy, SOHC, SC 
Pojemność - 7,1 L 
Moc - 150 KM
Prędkość maks. - 190 km/h
Średnie spalanie - 27/100
Wyprodukowano ok. 40 egzemplarzy.
    Silnik - rzędowy, 6-cylindrowy, 12-zaworowy, SOHC, SC
    Pojemność - 7,1 L
    Moc - 150 KM
    Prędkość maks. - 190 km/h
    Średnie spalanie - 27/100
    Wyprodukowano ok. 40 egzemplarzy.
    14 lutego 2014, 17:57 przez SKON1992 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    RUF CTR – * Lata produkcji: 1987-1989
* Liczba egzemplarzy: 29 sztuk
* Typ silnika: (Porsche 930-SOHC 12-zaworowy) 2 reaktory katalityczne,2 turbosprężarki
* Silnik: ( B6, turbodoładowany, 2 zawory na cylinder )
* Objętość skokowa cm ³: 3367 cm ³ (3.4 litra)
* Moc: 469 KM przy 5950 obr./min
* Prędkość maksymalna: 339 km/h
    * Lata produkcji: 1987-1989
    * Liczba egzemplarzy: 29 sztuk
    * Typ silnika: (Porsche 930-SOHC 12-zaworowy) 2 reaktory katalityczne,2 turbosprężarki
    * Silnik: ( B6, turbodoładowany, 2 zawory na cylinder )
    * Objętość skokowa cm ³: 3367 cm ³ (3.4 litra)
    * Moc: 469 KM przy 5950 obr./min
    * Prędkość maksymalna: 339 km/h
    27 stycznia 2014, 3:17 przez loke9 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Audi 80 GTE – Lata produkcji 1975 – 1978
Silnik R4-8v SOHC
(wtrysk Bosch K-Jetronic)
Pojemność 1588 cm³
Moc 110 przy 6100 obr./min
Prędkość max 181 km/h
    Lata produkcji 1975 – 1978
    Silnik R4-8v SOHC
    (wtrysk Bosch K-Jetronic)
    Pojemność 1588 cm³
    Moc 110 przy 6100 obr./min
    Prędkość max 181 km/h
    22 stycznia 2014, 12:18 przez Dux92 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Źródło:

    Własne

    Renault 25 V6 Turbo Baccara – Silnik: 2.5 V6 Turbo SOHC 12V
Moc: 208 KM przy 5500 obr./min.
    Silnik: 2.5 V6 Turbo SOHC 12V
    Moc: 208 KM przy 5500 obr./min.
    23 października 2013, 11:05 przez Ronin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan S12 – Poprzednik Silvii S13. Produkowany 1984-88. Wstępował w wersji coupe i hatchback. Ten 2 wyglądał bardzo podobnie do AE86. W 1987 przeszedł lifting, zmieniono nieco przód aby pomieścić silnik V6, zderzak był malowany jednolicie bez matowych dodatków, boczne światła skrócono, grill także uległ zmianie. Było jeszcze parę szczegółów np. chlapacze malowane w kolor samochodu. Posiadał dosyć ciekawe wersje silnikowe.1.8 SOHC 8v turbo CA18ET bez intercoolera 120km/180nm, 2 wersja tego silnika DOHC 16v z intercoolerem CA18DET 160km/211nm. Kolejny 2.0 SOHC 8v CA20E 102hp/157nm. Był także wariant DOHC 16v FJ20E 148km/184nm oraz z turbo DOHC 16v FJ20ET 188km/234nm. Jednakże najbardziej zaciekawił mnie silnik V6 VG30E 3.0 SOHC 12v 165km/236nm.
    Poprzednik Silvii S13. Produkowany 1984-88. Wstępował w wersji coupe i hatchback. Ten 2 wyglądał bardzo podobnie do AE86. W 1987 przeszedł lifting, zmieniono nieco przód aby pomieścić silnik V6, zderzak był malowany jednolicie bez matowych dodatków, boczne światła skrócono, grill także uległ zmianie. Było jeszcze parę szczegółów np. chlapacze malowane w kolor samochodu. Posiadał dosyć ciekawe wersje silnikowe.1.8 SOHC 8v turbo CA18ET bez intercoolera 120km/180nm, 2 wersja tego silnika DOHC 16v z intercoolerem CA18DET 160km/211nm. Kolejny 2.0 SOHC 8v CA20E 102hp/157nm. Był także wariant DOHC 16v FJ20E 148km/184nm oraz z turbo DOHC 16v FJ20ET 188km/234nm. Jednakże najbardziej zaciekawił mnie silnik V6 VG30E 3.0 SOHC 12v 165km/236nm.
    11 października 2013, 12:19 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj
    Kolejne z serii. – 323F BG 1.8 SOHC
    323F BG 1.8 SOHC
    11 października 2013, 16:47 przez kuba74m (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Własne

    Renault Alpine A310 – V6 PRV 2,7 l (2664 cm³), 2 zawory na cylinder, SOHC
Układ zasilania: gaźnik
Średnica × skok tłoka: 88,00 mm × 73,00 mm
Stopień sprężania: 10,1:1
Moc maksymalna: 152 KM (111,9 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 203 N•m przy 3500 obr/min

nadwozie wykonane z włókna szklanego
    V6 PRV 2,7 l (2664 cm³), 2 zawory na cylinder, SOHC
    Układ zasilania: gaźnik
    Średnica × skok tłoka: 88,00 mm × 73,00 mm
    Stopień sprężania: 10,1:1
    Moc maksymalna: 152 KM (111,9 kW) przy 6000 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy: 203 N•m przy 3500 obr/min

    nadwozie wykonane z włókna szklanego
    9 września 2013, 15:42 przez kaj1990 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)