Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1989-1996, samochód zaprojektował Marcello Gandini, który zasłynął poprzez zaprojektowanie Lamborghini Countacha. Nazwa Shamal pochodzi od nazwy gorącego, letniego wiatru wiejącego na pustynnych przestrzeniach Mezopotamii. Shamal napędzany jest 3,2-litrowym V8 z dwoma turbosprężarkami, który generuje moc 326 KM i moment obrotowy 436 Nm. Sprzężono go z sześciostopniową manualną skrzynią biegów i aktywną kontrolą zawieszenia. System ten reguluje zawieszenie każdego koła z osobna w zależności od prędkości, stanu nawierzchni czy wybranego poziomu resorowania. Samochód osiąga prędkość maksymalną 270 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,3 sekundy. Ostatni Shamal zszedł z taśmy produkcyjnej w 1996 roku jako egzemplarz oznaczony numerem 369.
Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 1989-1996. Samochód nazwano Shamal na cześć gorącego, letniego wiatru wiejącego na pustynnych przestrzeniach Mezopotamii. Zaprojektował go sam Marcello Gandini, który zasłynął poprzez zaprojektowanie Lamborghini Countacha. Do napędu samochodu użyto umieszczone z przodu V8 o pojemności 3,2 l osiągający dzięki dwóm turbosprężarkom moc 326 KM i moment obrotowy 432 Nm. Sprzężono go z sześciostopniową manualną skrzynią biegów i aktywną kontrolą zawieszenia. System ten reguluje zawieszenie każdego koła z osobna w zależności od prędkości, stanu nawierzchni czy wybranego poziomu resorowania. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 270 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5,3 s. Ostatni Shamal zszedł z taśmy produkcyjnej w 1996 roku jako egzemplarz oznaczony numerem 369.