Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 10 takich materiałów
    Bartosz Ostałowski – jedyny na świecie profesjonalny kierowca sportowy, który prowadzi stopą – już niejednokrotnie udowodnił, że nie boi się żadnych wyzwań. To dzięki niemu 30 września 2022 r. zapisze się w historii światowego motorsportu złotymi literami. To wtedy na Lotnisku w Pile Bartosz Ostałowski ustanowił Rekord Guinnessa w najszybszym drifcie w samochodzie prowadzonym stopą z niewiarygodnym wynikiem 231,66 km/h!

    Dla wielu osób Bartosz Ostałowski jest żywą legendą motorsportu. Swoją postawą udowadnia, że niemożliwe nie istnieje, a ograniczenia są tylko w naszych głowach. Z sukcesami rywalizuje na równych zasadach z pełnosprawnymi kierowcami w Driftingowych Mistrzostwach Polski i ligach europejskich. W 2019 roku uplasował się na 3. miejscu w klasyfikacji generalnej DMP w klasie PRO2 i tym samym wywalczył tytuł Driftingowego Wicemistrza Polski. Jednak na tym nie poprzestaje i ciągle stawia sobie poprzeczkę coraz wyżej. W tym roku postawił przed sobą kolejne wyzwanie: ustanowienie Rekordu Guinnessa w najszybszym drifcie w samochodzie prowadzonym stopą.

    - Poszukiwanie kolejnych wyzwań niezwykle mnie napędza. W swoim życiu staram się przełamywać różne bariery. Tym razem postanowiłem przełamać barierę prędkości. Ustanowienie Rekordu Guinnessa wydawało mi się czymś zupełnie wyjątkowym i cieszę się, że marki takie jak Inter Cars, Sachs, Hella, Castrol i Ecumaster zdecydowały się poprzeć mój pomysł i zaangażować się w ten unikalny projekt – tłumaczy Bartosz Ostałowski.

    Próba ustanowienia rekordu przez Bartosza Ostałowskiego odbyła się 30 września 2022 r. na Lotnisku w Pile, ponieważ jest tam ponad 2-kilometrowy pas startowy o szerokości 60 metrów pozwalający na osiągnięcie odpowiedniej prędkości i zapewniający bezpieczne warunki do takiego przedsięwzięcia. Trasa była wytyczona przez wykwalifikowanego geodetę. Pomiar prędkości był wykonywany na odcinku 50 metrów przy pomocy bramek czasowych pracujących z dokładnością do 0,001 sek. Nawet fotoradary policyjne nie są aż tak precyzyjne. Z kolei wymagany kąt wychylenia samochodu podczas poślizgu (30 stopni) był mierzony przez specjalne urządzenie tzw. driftbox.
    Samochodem, w którym Bartosz podjął się tej ekstremalnej próby, było jego driftingowe BMW E92 alias Furia, którego sercem jest potężny 7-litrowy silnik LS3 V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 1000 KM i 1280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do przeniesienia napędu służy z kolei automatyczna skrzynia ZF 8HP90 z indywidualnym sterowaniem.
    Próba ustanowienia rekordu odbyła się w obecności licencjonowanych sędziów, a także zaproszonych gości. Gdy Bartosz wraz ze swoim samochodem ustawił się na starcie, wszystkie spojrzenia były skierowane w jego kierunku. Widok sportowego BMW zbliżającego się z ogromną prędkością robił niesamowite wrażenie. Na prostej startowej mierzącej blisko kilometr długości Bartosz rozpędził się do prędkości 277 km/h, by chwilę później zaciągnąć hamulec ręczny i zainicjować poślizg. Przez 50-metrową strefę pomiarową Bartosz przemknął ze średnią prędkością 231,66 km/h i maksymalnym kątem wychylenia wynoszącym 60 stopni. Taki wynik został zweryfikowany przez komisję i wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa.

    - Jestem niesamowicie szczęśliwy, że osiągnąłem cel, który sobie wyznaczyłem! Przy takiej prędkości czuje się każdą nierówność, pole widzenia się zwęża, wszystko dzieje się niezwykle szybko. To doświadczenie, które trudno porównać do czegokolwiek innego. Rozpiera mnie duma, bo kolejny raz udowodniłem, że w każdym z nas drzemie ogromny potencjał, dzięki któremu możemy zdobywać szczyty! – mówi Bartosz Ostałowski.
    Do tej pory Rekord Polski w najszybszym drifcie należał do Jakuba Przygońskiego. Podczas próby ustanowienia rekordu w 2013 roku osiągnął on wynik 217,97 km/h. Dzięki swojemu rezultatowi Bartosz Ostałowski przebił Przygońskiego o 13,96 km/h i tym samym uzyskał tytuł Rekordzisty Polski.
    Oficjalne ogłoszenie wyniku próby ustanowienia Rekordu Guinnessa Bartosza Ostałowskiego odbyło się podczas konferencji prasowej 9 listopada 2022 r. w Warszawie. Partnerami tego wyjątkowego projektu były marki Inter Cars, Sachs, Hella, Castrol i Ecumaster, które od lat wspierają starty Bartosza na zawodach driftingowych w Polsce i na arenie międzynarodowej.
    - Pasja, zaangażowanie i determinacja to cechy, które wyróżniają Bartosza, a jednocześnie wpisują się w DNA firmy Inter Cars. To dla nas wielka przyjemność i zaszczyt wspierać tak utalentowaną osobowość, która nas inspiruje i pokazuje, że codziennie można sięgać po więcej. Wspieramy Bartosza już od 10 lat i z dumą będziemy to robić przez kolejne lata – tłumaczy Joanna Król – Zastępca Dyrektora ds. PR i Komunikacji Międzynarodowej w Inter Cars.
    - Cieszymy się, że jako Castrol mogliśmy być częścią takiego wydarzenia. Od lat współpracujemy z Bartoszem, wspieramy go w drodze po kolejne sportowe osiągnięcia i za nami już wiele interesujących projektów. Ustanowienie rekordu Guinnessa w najszybszym drifcie w samochodzie prowadzonym stopą to jeden z kolejnych, ale jakże spektakularny i na stałe wpisujący się w historię – zaznacza Leszek Radzikowski – Dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Castrol.
    - Obserwowanie próby ustanowienia rekordu na żywo robiło niesamowite wrażenie, bo nie spodziewałem się, że będziemy świadkami rozwijania takich prędkości. To jest czyste szaleństwo! W tym miejscu Bartosz przekonuje nas, że „normalność” jest przereklamowana i warto iść pod prąd – opowiada Marcin Rozner – Dyrektor Marketingu i Zarządzania Produktem w Hella Polska.
    - Bartosz nieustająco zadziwia nas swoją determinacją, pasją i odwagą do działania. To dla nas zaszczyt i wyróżnienie, że po raz kolejny mogliśmy być partnerem Bartosza i z dumą obserwować jego sportowe zmagania, a nasze produkty od lat pomagają mu odnosić kolejne sukcesy – mówi Monika Chomicka - Head of Marketing ZF Aftermarket.

    *******
    BARTOSZ OSTAŁOWSKI
    Jedyny na świecie profesjonalny kierowca sportowy, który samochód prowadzi stopą. Posiada międzynarodową licencję wyścigową FIA i z sukcesami rywalizuje na równych zasadach ze sprawnymi kierowcami w Driftingowych Mistrzostwach Polski oraz ligach europejskich. Jest mówcą motywacyjnym występującym na konferencjach i spotkaniach biznesowych. Stara się wspierać ludzi w osiąganiu sukcesów, a także w rozwoju osobistym. Bartosz prowadzi autorski program dostępny w discovery+ na player.pl – „Pasja na Krawędzi”, w którym testuje wyjątkowe, ekskluzywne samochody i rozmawia z inspirującymi osobami ze świata sportu i biznesu o ich pasjach. Ponadto jest artystą i członkiem Wydawnictwa VDMFK, które zrzesza osoby malujące stopami i ustami.
    10 listopada 2022, 0:05 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Silniki Wankla o pojemności 160 ccm.
    Przyjemnie brzmiące dla ucha.
    14 czerwca 2017, 13:03 przez Derve (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Daf XF 105 Sachs Trans Africa – Piękny Zestaw Z Naszego Polskiego Podwórka.
    Piękny Zestaw Z Naszego Polskiego Podwórka.
    E46 Cossmoschwarz – Zapraszam na stronę mojego projektu.
    Zapraszam na stronę mojego projektu.
    Nowe M54B30 właśnie ląduje w budzie – Oraz nowe kompletne sprzęgło SACHS, pompa wody, rozrusznik, wszystkie paski, czujniki wału i wałka, nowe filtry, oleje, płyny, wszystkie uszczelniacze, olej w skrzyni i w tylnym moście, termostat, poduszki pod silnikiem oraz ścięgna drążka biegów.
    Oraz nowe kompletne sprzęgło SACHS, pompa wody, rozrusznik, wszystkie paski, czujniki wału i wałka, nowe filtry, oleje, płyny, wszystkie uszczelniacze, olej w skrzyni i w tylnym moście, termostat, poduszki pod silnikiem oraz ścięgna drążka biegów.
    7 czerwca 2014, 17:58 przez ~bmwpadloaleozywa | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    wlasne

    Mój sprzęcik – Niespotykany SACHS MADASS 50
    Niespotykany SACHS MADASS 50
    2 marca 2014, 13:24 przez ~madass50bydgoszcz | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    BAC Mono – Supersamochód jest wyposażony w pełni regulowane zawieszenie, z amortyzatorami firmy Sachs Racing, hamulcami AP Racing, aluminiowymi kołami OZ Racing i oponami Kumho. Można by pomyśleć, że ten samochód nie ma homologacji na publiczne drogi, ale to nieprawda. BAC Mono może być pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego, ma nawet bagażnik (zmieści się w nim niestety jedynie kask).

Silnik: R4
Pojemność: 2,3 l
Moc: 280 KM
Moment obrotowy: 280 Nm
Liczba zaworów: 16
Liczba zaworów na cylinder: 2 DOHC
Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,8 s
Prędkość maksymalna: 274 km/h
    Supersamochód jest wyposażony w pełni regulowane zawieszenie, z amortyzatorami firmy Sachs Racing, hamulcami AP Racing, aluminiowymi kołami OZ Racing i oponami Kumho. Można by pomyśleć, że ten samochód nie ma homologacji na publiczne drogi, ale to nieprawda. BAC Mono może być pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego, ma nawet bagażnik (zmieści się w nim niestety jedynie kask).

    Silnik: R4
    Pojemność: 2,3 l
    Moc: 280 KM
    Moment obrotowy: 280 Nm
    Liczba zaworów: 16
    Liczba zaworów na cylinder: 2 DOHC
    Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,8 s
    Prędkość maksymalna: 274 km/h
    26 stycznia 2014, 18:44 przez LaRive (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Moje wozidełko – VW Polo 6N
Urodzony 15.03.1996r w Wolfsburgu
W moich rękach od 19.07.2008r.
Silnik 1.4 8V AEX
60KM
116NM
Na zdjęciu setup z sezonu 2011
Zawieszenie -40/-40 Na sprężynach SACHS 
Felgi 6Jx14 ET35 MIM w kolorze 294c z palety MOTIPa (pomarańczowy morelowy)
Na sezon 2013 kompletuje się:
pozbyłem się świnki Subaru :P
bra
zawias -60/-40
felgi teardrops z golfa 10 milionen edition w polerce z pomarańczowymi dodatkami
pomarańczowe kierunkowskazy
znaczek w grillu z pomarańczowym środkiem
walka z rudzielcem
    VW Polo 6N
    Urodzony 15.03.1996r w Wolfsburgu
    W moich rękach od 19.07.2008r.
    Silnik 1.4 8V AEX
    60KM
    116NM
    Na zdjęciu setup z sezonu 2011
    Zawieszenie -40/-40 Na sprężynach SACHS
    Felgi 6Jx14 ET35 MIM w kolorze 294c z palety MOTIPa (pomarańczowy morelowy)
    Na sezon 2013 kompletuje się:
    pozbyłem się świnki Subaru :P
    bra
    zawias -60/-40
    felgi teardrops z golfa 10 milionen edition w polerce z pomarańczowymi dodatkami
    pomarańczowe kierunkowskazy
    znaczek w grillu z pomarańczowym środkiem
    walka z rudzielcem
    28 stycznia 2013, 16:53 przez kubrick (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    Własne

    Motorower Sachs ′78 rok – Pięknie zachowany niemiecki motorower z ′78 roku marki Sachs pojemność 47ccm
    Pięknie zachowany niemiecki motorower z ′78 roku marki Sachs pojemność 47ccm
    6 maja 2012, 21:23 przez ~lukasz319 | Do ulubionych | Skomentuj

    1