Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 156 takich materiałów
    Saleen S1 – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Saleen od 2017 roku. W listopadzie 2017 roku na Los Angeles Auto Show Saleen przedstawił pierwszą samodzielną konstrukcję nie będącą zmodyfikowanym modelem innego producenta od 2009 roku, kiedy to zakończona została produkcja ostatniego takiego modelu - S7. Saleen S1 powstał według nowej koncepcji, jako kompaktowych rozmiarów samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem, jako bliźniacza konstrukcja wobec niemieckiej Artegi GT. S1 dzielił z nią proporcje nadwozia, kształt dachu, drzwi i tylnych wlotów powietrza, a także płytę podłogową i podzespoły techniczne. Unikalny wygląd dla Saleena, autorstwa założyciela firmy Steve'a Saleena, uzyskała przednia oraz tylna część nadwozia. Samochód napędzany jest przez rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 l, który wytwarza moc maksymalną 450 KM. Za przenoszenie napędu na tylną oś odpowiada 6-biegowa manualna przekładnia.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Saleen od 2017 roku. W listopadzie 2017 roku na Los Angeles Auto Show Saleen przedstawił pierwszą samodzielną konstrukcję nie będącą zmodyfikowanym modelem innego producenta od 2009 roku, kiedy to zakończona została produkcja ostatniego takiego modelu - S7. Saleen S1 powstał według nowej koncepcji, jako kompaktowych rozmiarów samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem, jako bliźniacza konstrukcja wobec niemieckiej Artegi GT. S1 dzielił z nią proporcje nadwozia, kształt dachu, drzwi i tylnych wlotów powietrza, a także płytę podłogową i podzespoły techniczne. Unikalny wygląd dla Saleena, autorstwa założyciela firmy Steve'a Saleena, uzyskała przednia oraz tylna część nadwozia. Samochód napędzany jest przez rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 l, który wytwarza moc maksymalną 450 KM. Za przenoszenie napędu na tylną oś odpowiada 6-biegowa manualna przekładnia.
    Audi Quattro S1 E2 – Quattro S1 E2, należące niegdyś do zespołu fińskiego kierowcy rajdowego Hannu Mikkola, przeżyło swoje drugie udane życie na brytyjskiej scenie wyścigów górskich.
Chociaż napęd na wszystkie koła Audi quattro pomógł umieścić Ingolstadt w centrum uwagi już w latach osiemdziesiątych, to właśnie ur-Quattro sprawiło, że firma stała się rozpoznawalna na całym świecie. Pojawiło się ono we właściwym czasie, na samym początku ery rajdów Grupy B. Gdy tylko Quattro wbiło wszystkie cztery koła głęboko w ziemię, ustanowiło standard, którego do dziś przestrzegają wszyscy konkurenci. A kiedy te małe silniki osiągały ogromną moc dzięki turbosprężarkom, doładowaniom, a czasem obu tym rozwiązaniom, wysyłanie tej mocy na wszystkie zakręty było przesądzone.

Co się jednak dzieje, gdy te bestie opuszczają wielką scenę? W przypadku jednego Quattro S1 E2, należało pokonać kilka wzniesień. Firma HillClimb Monsters odnalazła niedawno rzadki materiał filmowy przedstawiający to Audi, prowadzone na brytyjskiej scenie wyścigów górskich przez nieżyjącego już Toma Hammonda.

"Jeden z najbardziej uwielbianych Monsterów HillClimbowych, jakie kiedykolwiek startowały w Wielkiej Brytanii" - czytamy w HillClimb Monsters - "to Audi Quattro S1 E2 Toma Hammonda, była jednostka fabryczna Hannu Mikkola, którą zmarły pan Hammond prowadził przez kilka lat na brytyjskiej scenie HillClimb, bijąc w tym czasie wiele rekordów samochodów zamkniętych".

Zmarły Mikkola rozpoczął swoją karierę rajdową w samochodach różnych marek, zanim w 1981 roku przeszedł do fabrycznego zespołu Audi. W 1983 roku wraz z Arne Hertzem zdobył tytuł Mistrza Świata WRC, stając się tym samym najstarszym kierowcą, który do dziś zdobył koronę.

"Z pięciocylindrowym silnikiem turbo o pojemności 2,1 l, który w szczytowym momencie produkował 700 KM i ważył niewiele ponad 1000 kg, miał zamontowane nadwozie w wersji Pikes Peak i z pewnością przyciągał wzrok" - powiedział Hillclimb Monsters.

Jeśli chodzi o to, w jaki sposób Hammond nabył Quattro, DriveTribe twierdzi, że szukał on w Niemczech wersji drogowej, kiedy zauważył samochód Mikkoli. Jakkolwiek się to stało, Hammond powrócił do Wielkiej Brytanii "w wielkim stylu" wraz z samochodem grupy B i pojazdem do jego holowania.

Nieczęsto można zobaczyć taką bestię jak Quattro w miejscu publicznym, a co dopiero usłyszeć. Bądźmy wdzięczni, że ten materiał filmowy istnieje i przypomina nam, jak fajne były takie maszyny z Grupy B.
    Quattro S1 E2, należące niegdyś do zespołu fińskiego kierowcy rajdowego Hannu Mikkola, przeżyło swoje drugie udane życie na brytyjskiej scenie wyścigów górskich.
    Chociaż napęd na wszystkie koła Audi quattro pomógł umieścić Ingolstadt w centrum uwagi już w latach osiemdziesiątych, to właśnie ur-Quattro sprawiło, że firma stała się rozpoznawalna na całym świecie. Pojawiło się ono we właściwym czasie, na samym początku ery rajdów Grupy B. Gdy tylko Quattro wbiło wszystkie cztery koła głęboko w ziemię, ustanowiło standard, którego do dziś przestrzegają wszyscy konkurenci. A kiedy te małe silniki osiągały ogromną moc dzięki turbosprężarkom, doładowaniom, a czasem obu tym rozwiązaniom, wysyłanie tej mocy na wszystkie zakręty było przesądzone.

    Co się jednak dzieje, gdy te bestie opuszczają wielką scenę? W przypadku jednego Quattro S1 E2, należało pokonać kilka wzniesień. Firma HillClimb Monsters odnalazła niedawno rzadki materiał filmowy przedstawiający to Audi, prowadzone na brytyjskiej scenie wyścigów górskich przez nieżyjącego już Toma Hammonda.

    "Jeden z najbardziej uwielbianych Monsterów HillClimbowych, jakie kiedykolwiek startowały w Wielkiej Brytanii" - czytamy w HillClimb Monsters - "to Audi Quattro S1 E2 Toma Hammonda, była jednostka fabryczna Hannu Mikkola, którą zmarły pan Hammond prowadził przez kilka lat na brytyjskiej scenie HillClimb, bijąc w tym czasie wiele rekordów samochodów zamkniętych".

    Zmarły Mikkola rozpoczął swoją karierę rajdową w samochodach różnych marek, zanim w 1981 roku przeszedł do fabrycznego zespołu Audi. W 1983 roku wraz z Arne Hertzem zdobył tytuł Mistrza Świata WRC, stając się tym samym najstarszym kierowcą, który do dziś zdobył koronę.

    "Z pięciocylindrowym silnikiem turbo o pojemności 2,1 l, który w szczytowym momencie produkował 700 KM i ważył niewiele ponad 1000 kg, miał zamontowane nadwozie w wersji Pikes Peak i z pewnością przyciągał wzrok" - powiedział Hillclimb Monsters.

    Jeśli chodzi o to, w jaki sposób Hammond nabył Quattro, DriveTribe twierdzi, że szukał on w Niemczech wersji drogowej, kiedy zauważył samochód Mikkoli. Jakkolwiek się to stało, Hammond powrócił do Wielkiej Brytanii "w wielkim stylu" wraz z samochodem grupy B i pojazdem do jego holowania.

    Nieczęsto można zobaczyć taką bestię jak Quattro w miejscu publicznym, a co dopiero usłyszeć. Bądźmy wdzięczni, że ten materiał filmowy istnieje i przypomina nam, jak fajne były takie maszyny z Grupy B.
    23 marca 2022, 20:21 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    37-letnie rajdowe audi pokazało 1070-konnemu elektrykowi, gdzie jego miejsce.
    10 lutego 2022, 18:23 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi Quattro S1 E2 –
    10 stycznia 2022, 20:12 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lotus Esprit S1 –
    30 października 2021, 20:39 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lotus Esprit S1 –
    13 października 2021, 21:17 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi Quattro S1 E2 –
    6 października 2021, 22:20 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj