Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 280 takich materiałów
    Wypadek miał miejsce w hrabstwie Raoping, Chaozhou, Guangdong. Tesla model Y przejechała z dużą prędkością 2 kilometry. Kierowca spowodował potrącenia kilku osób na rowerach, motocyklu i uderzył w trójkołowioec. Śmierć poniosły 2 osoby, 3 doznały obrażeń. Z relacji krewnych właściciela pojazdu samochodu nie dało się zatrzymać. Naciskanie na hamulec nic nie dawało, po jego naciśnięciu samochód jeszcze bardziej przyspieszał. Kierujący próbował ratować się wciskając przycisk hamulca ręcznego, ale i on działał krótkotrwale. Właściciel samochodu przebywa w szpitalu. Kierujący Teslą 54 latek od 20 lat był kierowcą zawodowym, nie był pod wpływem alkoholu, ani środków odurzających.

    Tesla China opublikowała analizę zapisu danych z samochodu. Kierowca nigdy nie wcisnął hamulca, ale cały czas wciskał gaz, kilka razy wciskał gaz na 100%, próbował wcisnąć przycisk parkowania. Trwają oczekiwania na raport policji.

    Kto ma rację? Sprawa na pewno wymaga dalszych wyjaśnień.
    14 listopada 2022, 15:25 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 307 WRC – Samochód WRC konstrukcji Peugeota oparty na modelu 307 CC stworzony jako następca utytułowanego Peugeota 206 WRC. 307 WRC zadebiutował podczas Rajdu Monte Carlo w 2004 roku. Peugeot zdecydował się na wykorzystanie do budowy nowego rajdowego samochodu właśnie tego modelu ponieważ model 207, nie był jeszcze gotowy. Z kolei model 307 w wersji hatchback miał zbyt wysoko poprowadzoną linie dachu, co podnosiłoby znacznie środek ciężkości. Dlatego też zdecydowano się wykorzystać wersję CC. Składany metalowy dach zastąpiono stałym, przymocowanym do klatki bezpieczeństwa. Peugeot chciał zastosować w tym modelu innowacyjną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W tym celu zakupił od Porsche licencję na ich PDK. Skrzynia docelowo miała znajdować zastosowanie w samochodach drogowych, jednak najpierw Peugeot chciał ją przetestować w sporcie. Prace nad dopracowaniem konstrukcji się przeciągały, dlatego postanowiono zastosować w rajdówce 4-biegową sekwencyjną przekładnię. Cały układ napędowy modelu 307 WRC był przystosowany do skrzyni PDK, dlatego też dyferencjały zostały zaadaptowane z drogowego modelu 405 T16. W takiej specyfikacji, z elementami napędu pochodzącymi z początku lat 90, auto wystartowało w czterech pierwszych eliminacjach sezonu 2004 i było jedynym samochodem WRC pozbawionym aktywnych dyferencjałów. Do napędu 307 WRC został użyty dwulitrowy silnik R4 turbo, który generuje moc 300 KM i moment obrotowy 580 Nm. W sumie model 307 WRC przez trzy lata startów 27 razy zajmował miejsce na podium, a Marcus Gronholm wywalczył nim tytuł II wicemistzra świata w sezonie 2005.
    Samochód WRC konstrukcji Peugeota oparty na modelu 307 CC stworzony jako następca utytułowanego Peugeota 206 WRC. 307 WRC zadebiutował podczas Rajdu Monte Carlo w 2004 roku. Peugeot zdecydował się na wykorzystanie do budowy nowego rajdowego samochodu właśnie tego modelu ponieważ model 207, nie był jeszcze gotowy. Z kolei model 307 w wersji hatchback miał zbyt wysoko poprowadzoną linie dachu, co podnosiłoby znacznie środek ciężkości. Dlatego też zdecydowano się wykorzystać wersję CC. Składany metalowy dach zastąpiono stałym, przymocowanym do klatki bezpieczeństwa. Peugeot chciał zastosować w tym modelu innowacyjną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W tym celu zakupił od Porsche licencję na ich PDK. Skrzynia docelowo miała znajdować zastosowanie w samochodach drogowych, jednak najpierw Peugeot chciał ją przetestować w sporcie. Prace nad dopracowaniem konstrukcji się przeciągały, dlatego postanowiono zastosować w rajdówce 4-biegową sekwencyjną przekładnię. Cały układ napędowy modelu 307 WRC był przystosowany do skrzyni PDK, dlatego też dyferencjały zostały zaadaptowane z drogowego modelu 405 T16. W takiej specyfikacji, z elementami napędu pochodzącymi z początku lat 90, auto wystartowało w czterech pierwszych eliminacjach sezonu 2004 i było jedynym samochodem WRC pozbawionym aktywnych dyferencjałów. Do napędu 307 WRC został użyty dwulitrowy silnik R4 turbo, który generuje moc 300 KM i moment obrotowy 580 Nm. W sumie model 307 WRC przez trzy lata startów 27 razy zajmował miejsce na podium, a Marcus Gronholm wywalczył nim tytuł II wicemistzra świata w sezonie 2005.
    31 sierpnia 2022, 20:48 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Na nagraniu z monitoringu widzimy motocyklistę, który próbując wykorzystać wolny przeciwległy pas ruchu prowadzi manewr wyprzedzania wielu pojazdów jadących w ciągu. Na jego nieszczęście jeden z pojazdów wyjeżdża, przecinając drogę kierującemu jednośladem.
    Apel do motocyklistów:
    Nawet jeżeli wyprzedzanie w podobnych miejscach byłoby dozwolone, zastanówmy się dwa razy czy jadąc z podobną jak na nagraniu prędkością dajemy jakąkolwiek szansę innym kierującym, na zauważenie naszego manewru. Nie zapominajmy, że w każdym momencie jakiś pojazd może zechcieć wyjechać, skręcić, zawrócić, spośród ciągnącego się korka - jedźmy z wyobraźnią!

    PS. Motocyklista na szczęście przeżył

    Bądźcie czujni i ostrożni.
    29 lipca 2022, 11:28 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    17 czerwca 2022, 23:54 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Droga ekspresowa S1 okolice Żywca
    Nieodpowiednia zabezpieczony rower spada na jezdnie tuż przed rozpędzone auto.
    Pamiętajcie! Sprawdźcie kilka razy zamontowanie rowerów zanim ruszycie w drogę!
    3 czerwca 2022, 22:04 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Od Autora: W trakcie jazdy wezwałem policję i trzymałem się na dystans czekając na okazję do bezpiecznego zatrzymania lub przyjazdu policji. W między czasie kilka razy ktoś wykorzystał ten dystans i wyprzedził mnie wjeżdżając między nasze samochody, dlatego materiał jest cięty. Gdy udało się go zatrzymać to wyszedłem do niego. Tłumaczył, że przysypiał bo jechał cała noc. Alkoholu od niego nie wyczułem więc zadzwoniłem do dyżurnego policjanta i powiedziałem jak sprawa wygląda. Okazało się, że radiowóz jest już w drodze sprawdzą go dla pewności. Przyjechali po około 20 minutach i sprawdzili poziom w wydychanym powietrzu potwierdzając wersję o zmęczeniu. W między czasie pojawili się jego koledzy i niestety mieli do mnie jakieś żale połączone z groźbami. Dobrze, że policjanci pouczyli ich konsekwencjach, co ich trochę ostudziło.
    17 maja 2022, 15:02 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rubens Barrichello – Rubens Gonçalves Barrichello (ur. 23 maja 1972 w São Paulo) – brazylijski kierowca wyścigowy.

W trakcie swojej kariery w Formule 1 reprezentował zespoły Jordan, Stewart, Ferrari, Honda, Brawn oraz Williams.

Jest to kierowca (poza Kimi Räikkönenem) z największą liczbą przejechanych wyścigów w Formule 1, 68 razy stawał na podium z czego 11 razy wygrywał Grand Prix.
    Rubens Gonçalves Barrichello (ur. 23 maja 1972 w São Paulo) – brazylijski kierowca wyścigowy.

    W trakcie swojej kariery w Formule 1 reprezentował zespoły Jordan, Stewart, Ferrari, Honda, Brawn oraz Williams.

    Jest to kierowca (poza Kimi Räikkönenem) z największą liczbą przejechanych wyścigów w Formule 1, 68 razy stawał na podium z czego 11 razy wygrywał Grand Prix.
    Ayrton Senna – Ayrton Senna da Silva (ur. 21 marca 1960 w São Paulo, zm. 1 maja 1994 w Bolonii) – brazylijski kierowca wyścigowy, trzykrotny mistrz świata Formuły 1. Wystartował w stu sześćdziesięciu grand prix, zdobył 610 punktów, osiemdziesiąt jeden razy stawał na podium, z czego czterdzieści jeden razy na najwyższym jego stopniu. Sześćdziesiąt pięć razy zdobył pole position. Jeździł w zespołach Toleman, Lotus, McLaren i Williams.
Po poważnym wypadku podczas Grand Prix San Marino na torze Imola, zmarł w szpitalu w Bolonii we Włoszech w wyniku obrażeń mózgu. Oficjalny moment śmierci wzbudza kontrowersje, niektórzy lekarze uznają, że Senna zginął nie w wypadku na torze, lecz w drodze do szpitala, a w szpitalu jego czynności życiowe były podtrzymywane przez maszynę, aż do momentu jej odłączenia.
Przez wielu ekspertów i zawodników uważany za najlepszego kierowcę F1 wszech czasów. Jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób związanych z Formułą 1

    Ayrton Senna da Silva (ur. 21 marca 1960 w São Paulo, zm. 1 maja 1994 w Bolonii) – brazylijski kierowca wyścigowy, trzykrotny mistrz świata Formuły 1. Wystartował w stu sześćdziesięciu grand prix, zdobył 610 punktów, osiemdziesiąt jeden razy stawał na podium, z czego czterdzieści jeden razy na najwyższym jego stopniu. Sześćdziesiąt pięć razy zdobył pole position. Jeździł w zespołach Toleman, Lotus, McLaren i Williams.

    Po poważnym wypadku podczas Grand Prix San Marino na torze Imola, zmarł w szpitalu w Bolonii we Włoszech w wyniku obrażeń mózgu. Oficjalny moment śmierci wzbudza kontrowersje, niektórzy lekarze uznają, że Senna zginął nie w wypadku na torze, lecz w drodze do szpitala, a w szpitalu jego czynności życiowe były podtrzymywane przez maszynę, aż do momentu jej odłączenia.

    Przez wielu ekspertów i zawodników uważany za najlepszego kierowcę F1 wszech czasów. Jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób związanych z Formułą 1

    Nie musisz odbierać wszystkich połączeń. Sprawdź, kto dzwonił, bez odbierania telefonu – Mamy telefony. Codziennie na świecie telefony rozdzwaniają się kilka miliardów razy. Mamy również taką umiejętność, że działamy machinalnie, kiedy ktoś do nas dzwoni. Nie wszyscy sprawdzają na wyświetlaczu, co to za numer. Niektórzy po prostu łapią za telefon, wciskają zieloną słuchawkę i przykładają telefon do ucha. Takie działanie może być zgubne. Dlaczego? Bo nigdy nie wiemy, kto znajduje się po drugiej stronie. Możemy nie chcieć rozmawiać z telemarketerem, ale może nas również spotkać ktoś dużo gorszy. Ktoś. kogo lepiej unikać. Ktoś, kto chciałby ukraść nasze pieniądze. Dlatego zawsze jesteśmy za tym, by, przed odebraniem połączenia od nieznanego numeru, sprawdzić, kto dzwonił. Jak to zrobić? Nie ma nic prostszego.
Nie odbieraj wszystkich połączeń - to niebezpieczne 
To, że wkurza nas, jak trzeci raz w ciągu dnia dzwoni do nas telemarketer, to jedna sprawa. Druga sprawa jest taka, że możemy trafić dużo gorzej. A jak już podnieśliśmy wcześniej - mamy taki odruch, że odbieramy wszystko jak leci, bezrefleksyjnie. I w ten sposób właśnie udaje się oszustom codziennie oszukiwać nowe osoby. Komentarzy o tym, jak ktoś bezczelnie został oszukany przez telefon jest całe mnóstwo. Nie trzeba szukać daleko - na stronie infonumer, w wielu komentarzach, pod wieloma różnymi numerami telefonów, widać to bardzo wyraźnie. I faktycznie - oszustwa telekomunikacyjne nadal mają się wspaniale. Na oficjalnych stronach policji, w mediach społecznościowych, w środkach masowego przekazu (na przykład tutaj), nieustannie się mówi o tym, by uważać. Z jakiegoś powodu jednak nadal sporo osób tego nie robi. Dlatego powstało kilka prostych rozwiązań, aby się przed tym bronić. 
Jak sprawdzić, kto dzwoni, bez odbierania telefonu? 
Rozwiązania są dwa i jedno jest prostsze od drugiego: 
 Można sprawdzić numer na stronie z bazą numerów - jest takich całkiem sporo, nie trzeba szukać daleko, chociażby rzeczona strona infonumer.pl. Można wyszukać dowolny numer, który do nas dzwoni/dzwonił i sprawdzić, jakie są pod nim komentarze od innych internautów, którzy mieli z nim styczność. Tyle wystarczy - od razu widać, czy numer jest bezpieczny czy to spam, czy ktoś został oszukany, gdy dzwoniono z tego numeru. To bezpieczna opcja, ale nadal nie jest to rozwiązanie najszybsze. Aplikacja - to za to działa błyskawicznie. Można znaleźć aplikację tutaj, na Google Play, więc dedykowana jest dla telefonów z Androidem. Instalujemy aplikację, która działa w tle i za każdym razem, kiedy dzwoni do nas nieznany numer - pokazuje nam, jakiego rodzaju jest to numer. Pokazuje czy jest negatywny, obojętny, pozytywny, czy to numer osoby prywatnej, firmy, czy to spam i tak dalej. Sami w filtrach możemy ustawić by np. numery, które oznaczone są jako "spam", automatycznie były odrzucone. Tyle wystarczy, aby zabezpieczyć się przed oszustwami. Można wybierać to, co jest dla nas najlepsze. Ale warto sprawdzać, kto dzwonił z nieznanego numeru, zanim odbierzemy. 

    Mamy telefony. Codziennie na świecie telefony rozdzwaniają się kilka miliardów razy. Mamy również taką umiejętność, że działamy machinalnie, kiedy ktoś do nas dzwoni. Nie wszyscy sprawdzają na wyświetlaczu, co to za numer. Niektórzy po prostu łapią za telefon, wciskają zieloną słuchawkę i przykładają telefon do ucha. Takie działanie może być zgubne. Dlaczego? Bo nigdy nie wiemy, kto znajduje się po drugiej stronie. Możemy nie chcieć rozmawiać z telemarketerem, ale może nas również spotkać ktoś dużo gorszy. Ktoś. kogo lepiej unikać. Ktoś, kto chciałby ukraść nasze pieniądze. Dlatego zawsze jesteśmy za tym, by, przed odebraniem połączenia od nieznanego numeru, sprawdzić, kto dzwonił. Jak to zrobić? Nie ma nic prostszego.

    Nie odbieraj wszystkich połączeń - to niebezpieczne

    To, że wkurza nas, jak trzeci raz w ciągu dnia dzwoni do nas telemarketer, to jedna sprawa. Druga sprawa jest taka, że możemy trafić dużo gorzej. A jak już podnieśliśmy wcześniej - mamy taki odruch, że odbieramy wszystko jak leci, bezrefleksyjnie. I w ten sposób właśnie udaje się oszustom codziennie oszukiwać nowe osoby. Komentarzy o tym, jak ktoś bezczelnie został oszukany przez telefon jest całe mnóstwo. Nie trzeba szukać daleko - na stronie infonumer, w wielu komentarzach, pod wieloma różnymi numerami telefonów, widać to bardzo wyraźnie. I faktycznie - oszustwa telekomunikacyjne nadal mają się wspaniale. Na oficjalnych stronach policji, w mediach społecznościowych, w środkach masowego przekazu (na przykład tutaj), nieustannie się mówi o tym, by uważać. Z jakiegoś powodu jednak nadal sporo osób tego nie robi. Dlatego powstało kilka prostych rozwiązań, aby się przed tym bronić.

    Jak sprawdzić, kto dzwoni, bez odbierania telefonu?

    Rozwiązania są dwa i jedno jest prostsze od drugiego:

    Można sprawdzić numer na stronie z bazą numerów - jest takich całkiem sporo, nie trzeba szukać daleko, chociażby rzeczona strona infonumer.pl. Można wyszukać dowolny numer, który do nas dzwoni/dzwonił i sprawdzić, jakie są pod nim komentarze od innych internautów, którzy mieli z nim styczność. Tyle wystarczy - od razu widać, czy numer jest bezpieczny czy to spam, czy ktoś został oszukany, gdy dzwoniono z tego numeru. To bezpieczna opcja, ale nadal nie jest to rozwiązanie najszybsze. Aplikacja - to za to działa błyskawicznie. Można znaleźć aplikację tutaj, na Google Play, więc dedykowana jest dla telefonów z Androidem. Instalujemy aplikację, która działa w tle i za każdym razem, kiedy dzwoni do nas nieznany numer - pokazuje nam, jakiego rodzaju jest to numer. Pokazuje czy jest negatywny, obojętny, pozytywny, czy to numer osoby prywatnej, firmy, czy to spam i tak dalej. Sami w filtrach możemy ustawić by np. numery, które oznaczone są jako "spam", automatycznie były odrzucone.

    Tyle wystarczy, aby zabezpieczyć się przed oszustwami. Można wybierać to, co jest dla nas najlepsze. Ale warto sprawdzać, kto dzwonił z nieznanego numeru, zanim odbierzemy. 

    30 marca 2022, 3:16 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Maserati MC12 – Hipersamochód produkowany przez Maserati w latach 2004-2005 z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004, wówczas powstało 30 egzemplarzy, z czego 25 trafiło na sprzedaż. W 2005 powstało kolejne 25 egzemplarzy, cena jednego wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów. Do napędu samochodu użyto sześciolitrowego V12 stosowanego w Ferrari Enzo, dającego moc maksymalną 632 KM. Według danych Maserati samochód jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,8 sekundy oraz prędkość maksymalną 330 km/h. W 2005 roku dzięki MC12 Maserati wygrało puchar konstruktorów FIA GT zdobywając 239 punktów, wynik ten był prawie dwa razy większy od znajdującego się na drugim miejscu Ferrari z 125 punktami.
    Hipersamochód produkowany przez Maserati w latach 2004-2005 z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004, wówczas powstało 30 egzemplarzy, z czego 25 trafiło na sprzedaż. W 2005 powstało kolejne 25 egzemplarzy, cena jednego wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów. Do napędu samochodu użyto sześciolitrowego V12 stosowanego w Ferrari Enzo, dającego moc maksymalną 632 KM. Według danych Maserati samochód jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,8 sekundy oraz prędkość maksymalną 330 km/h. W 2005 roku dzięki MC12 Maserati wygrało puchar konstruktorów FIA GT zdobywając 239 punktów, wynik ten był prawie dwa razy większy od znajdującego się na drugim miejscu Ferrari z 125 punktami.