Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 834 takie materiały
    Maserati GranCabrio – GranTurismo to sportowy samochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2007–2019. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku. Nadwozie GranTurismo zaprojektowała firma Pininfarina pod przewodnictwem Jasona Castrioty. W 2010 roku została zaprezentowana wersja kabriolet GranTurismo - GranCabrio. Samochód napędzany jest 4,7-litrowym V8, które generuje moc 444 KM oraz moment obrotowy 510 Nm. GranCabrio osiąga prędkość maksymalną 284 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,4 sekundy. W listopadzie 2019 roku Maserati przedstawiło pożegnalny egzemplarz GranTurismo Zeda, który powstał jako przypieczętowanie końca produkcji samochodu zarówno w wersji coupe, jak i kabriolet.
    GranTurismo to sportowy samochód klasy wyższej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2007–2019. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku. Nadwozie GranTurismo zaprojektowała firma Pininfarina pod przewodnictwem Jasona Castrioty. W 2010 roku została zaprezentowana wersja kabriolet GranTurismo - GranCabrio. Samochód napędzany jest 4,7-litrowym V8, które generuje moc 444 KM oraz moment obrotowy 510 Nm. GranCabrio osiąga prędkość maksymalną 284 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,4 sekundy. W listopadzie 2019 roku Maserati przedstawiło pożegnalny egzemplarz GranTurismo Zeda, który powstał jako przypieczętowanie końca produkcji samochodu zarówno w wersji coupe, jak i kabriolet.
    4 września 2022, 21:01 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe – Phantom to osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany przez brytyjską markę Rolls-Royce w latach 1925-1991 oraz ponownie od 2003 roku. Produkcja najnowszej ósmej generacji modelu rozpoczęła się w 2017 roku. Siódma generacja Phantoma została zaprezentowana w marcu 2003 roku po najdłuższej w historii modelu, 13-letniej przerwie w produkcji. Phantom siódmej generacji to pierwszy model wprowadzony na rynek po przejęciu firmy Rolls-Royce przez koncern BMW. W latach 2007-2017 produkowano wersję kabriolet siódmej generacji Phantoma. Samochód napędzany jest tym samym 6,75-litrowym V12 co coupe i sedan. Silnik ten generuje moc maksymalną 460 KM i moment obrotowy 720 Nm. Phantom Drophead Coupe osiąga prędkość maksymalną 240 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekund.
    Phantom to osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany przez brytyjską markę Rolls-Royce w latach 1925-1991 oraz ponownie od 2003 roku. Produkcja najnowszej ósmej generacji modelu rozpoczęła się w 2017 roku. Siódma generacja Phantoma została zaprezentowana w marcu 2003 roku po najdłuższej w historii modelu, 13-letniej przerwie w produkcji. Phantom siódmej generacji to pierwszy model wprowadzony na rynek po przejęciu firmy Rolls-Royce przez koncern BMW. W latach 2007-2017 produkowano wersję kabriolet siódmej generacji Phantoma. Samochód napędzany jest tym samym 6,75-litrowym V12 co coupe i sedan. Silnik ten generuje moc maksymalną 460 KM i moment obrotowy 720 Nm. Phantom Drophead Coupe osiąga prędkość maksymalną 240 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekund.
    Polestar 1 – Hybrydowy samochód sportowy klasy średniej produkowany przez chińsko-szwedką markę Polestar w latach 2019-2021. Jest to pierwszy samochód opracowany przez utworzoną w 2017 roku firmę Polestar. Samochód został oficjalnie zaprezentowany 17 października 2017 roku. Pod względem stylistycznym auto czerpie inspirację z koncepcyjnego modelu Volvo Concept Coupe. Pierwszy w historii marki Polestar pojazd powstał na zmodernizowanej platformie SPA wspóldzielonej zarówno z pojazdami Volvo, jak i Geely. Jego nadwozie w dużej mierze wykonano z włókna węglowego, dzięki czemu jest o 45% sztywniejsze. Polestar 1 napędzany jest przez układ hybrydowy o łącznej mocy 600 KM i momencie obrotowym 1000 Nm, który trafia na obie osie. Z tyłu zastosowano aktywny dyferencjał z systemem wektorowania momentu obrotowego pomiędzy kołami. W trybie w pełni elektrycznym Polestar 1 jest w stanie pokonać dystans do 150 km. Samochód przeznaczono do sprzedaży na wyselekcjonowanych rynkach Europy Zachodniej oraz w Stanach Zjednoczonych. Po dwóch latach małoseryjnej produkcji, w lutym 2021 roku Polestar ogłosił, że do grudnia tego samego roku samochód zniknie z rynku.
    Hybrydowy samochód sportowy klasy średniej produkowany przez chińsko-szwedką markę Polestar w latach 2019-2021. Jest to pierwszy samochód opracowany przez utworzoną w 2017 roku firmę Polestar. Samochód został oficjalnie zaprezentowany 17 października 2017 roku. Pod względem stylistycznym auto czerpie inspirację z koncepcyjnego modelu Volvo Concept Coupe. Pierwszy w historii marki Polestar pojazd powstał na zmodernizowanej platformie SPA wspóldzielonej zarówno z pojazdami Volvo, jak i Geely. Jego nadwozie w dużej mierze wykonano z włókna węglowego, dzięki czemu jest o 45% sztywniejsze. Polestar 1 napędzany jest przez układ hybrydowy o łącznej mocy 600 KM i momencie obrotowym 1000 Nm, który trafia na obie osie. Z tyłu zastosowano aktywny dyferencjał z systemem wektorowania momentu obrotowego pomiędzy kołami. W trybie w pełni elektrycznym Polestar 1 jest w stanie pokonać dystans do 150 km. Samochód przeznaczono do sprzedaży na wyselekcjonowanych rynkach Europy Zachodniej oraz w Stanach Zjednoczonych. Po dwóch latach małoseryjnej produkcji, w lutym 2021 roku Polestar ogłosił, że do grudnia tego samego roku samochód zniknie z rynku.
    26 sierpnia 2022, 21:26 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alpine A110S – Dwumiejscowy samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod francuską marką Alpine od 2017 roku. A110 to pierwszy seryjnie produkowany samochód sportowy marki Alpine od czasu zawieszenia jej działalności w 1995 roku. Premierę A110 w marcu 2017 roku poprzedziła prezentacja studyjnego modelu Alpine Vision, który bezpośrednio oddawał kształty seryjnego modelu. Alpine A110 o bezpośredni hołd dla modelu o tej samej nazwie z 1963 roku, co obrazuje przede wszystkim stylistyką. W 2019 roku rozpoczęła się produkcja wersji A110S. Wersja ta jest najszybszą z trzech dostępnych w seryjnej produkcji. W porównaniu do poprzednich wersji A110S posiada mocniejszy turbodoładowany silnik 4-cylindrowy o pojemności 1,8 l, który generuje moc 292 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 275 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,2 sekundy.
    Dwumiejscowy samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod francuską marką Alpine od 2017 roku. A110 to pierwszy seryjnie produkowany samochód sportowy marki Alpine od czasu zawieszenia jej działalności w 1995 roku. Premierę A110 w marcu 2017 roku poprzedziła prezentacja studyjnego modelu Alpine Vision, który bezpośrednio oddawał kształty seryjnego modelu. Alpine A110 o bezpośredni hołd dla modelu o tej samej nazwie z 1963 roku, co obrazuje przede wszystkim stylistyką. W 2019 roku rozpoczęła się produkcja wersji A110S. Wersja ta jest najszybszą z trzech dostępnych w seryjnej produkcji. W porównaniu do poprzednich wersji A110S posiada mocniejszy turbodoładowany silnik 4-cylindrowy o pojemności 1,8 l, który generuje moc 292 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 275 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,2 sekundy.
    25 sierpnia 2022, 20:28 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota GT86 – Sportowe coupe produkowane przez japońską markę Toyota od 16 marca 2012 roku wraz z bliźniaczą odmianą - Subaru BRZ, od której różni się jedynie kilkoma detalami. Nazwa GT86 nawiązuje do Toyoty AE86 produkowanej w latach 80. Prototyp Toyoty GT86 – model FT-86 zadebiutował na Tokyo Motor Show 2009. FT-86 Concept został zaprojektowany w europejskim studiu Toyoty ED2 mieszczącym się w Nicei. Styliści inspirowali się stylizacją prototypu Toyoty FT-HS, który zadebiutował na targach Detroit Auto Show 2007. Kilka miesięcy po rozpoczęciu produkcji Toyota dodała możliwość kupienia GT86 ze specjalnym pakietem aerodynamicznym, składającym się z dużego tylnego spoilera, przeprojektowanego zderzaka oraz nowych nakładek na progi. Jak zapewnia producent, akcesoria te znacząco poprawiają docisk auta do nawierzchni. Do napędu GT86 został użyty dwulitrowy silnik Boxer 6M. Silnik ten wytwarza moc 200 KM i moment obrotowy 205 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 226 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekund ze  skrzynią manualną, a z automatyczną w 8,2 sekundy.
    Sportowe coupe produkowane przez japońską markę Toyota od 16 marca 2012 roku wraz z bliźniaczą odmianą - Subaru BRZ, od której różni się jedynie kilkoma detalami. Nazwa GT86 nawiązuje do Toyoty AE86 produkowanej w latach 80. Prototyp Toyoty GT86 – model FT-86 zadebiutował na Tokyo Motor Show 2009. FT-86 Concept został zaprojektowany w europejskim studiu Toyoty ED2 mieszczącym się w Nicei. Styliści inspirowali się stylizacją prototypu Toyoty FT-HS, który zadebiutował na targach Detroit Auto Show 2007. Kilka miesięcy po rozpoczęciu produkcji Toyota dodała możliwość kupienia GT86 ze specjalnym pakietem aerodynamicznym, składającym się z dużego tylnego spoilera, przeprojektowanego zderzaka oraz nowych nakładek na progi. Jak zapewnia producent, akcesoria te znacząco poprawiają docisk auta do nawierzchni. Do napędu GT86 został użyty dwulitrowy silnik Boxer 6M. Silnik ten wytwarza moc 200 KM i moment obrotowy 205 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 226 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekund ze skrzynią manualną, a z automatyczną w 8,2 sekundy.
    24 sierpnia 2022, 18:23 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Chevrolet Corvette C3 Stingray – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Za powstanie Chevroleta Corvette odpowiada Harley Earl. Oglądając żołnierzy wracających do domu po II wojnie światowej w Jaguarach czy Alfach Romeo zrodził się pomysł stworzenia Corvetty. Nazwę modelu wymyślił Myron Scott, zainspirowała go nazwa z małych statków fregatowych, które potrafiły szczególnie szybko manewrować. Trzecia generacja Corvette została zaprezentowana po raz pierwszy w 1967 roku i produkowana była w latach 1967-1982. W pierwszym roku produkcji wariant coupe nie był w jakikolwiek sposób oznaczony, lecz już w 1969 powrócono do nazwy człon Stingray. Podstawę stylistyczną stanowił prototyp Mako Shark II. Podstawę napędu stanowił silnik 327 V8 o mocy 350 KM. W 1970 roku w życie weszła ustawa o czystym powietrzu, narzucająca producentom ograniczenia emisji substancji szkodliwych, co zmusiło Chevroleta do przeprojektowania gamy jednostek napędowych także w Corvette. Następnie kryzys paliwowy spowodował obniżanie mocy w stosowanych silnikach, która spadła do 180 KM w silnikach L48 V8 w latach 1976–1979. Ponownie ze względów bezpieczeństwa w 1975 roku zakończono produkcję roadstera. Corvette trzeciej generacji w ciągu swojej obecności rynkowej przeszedł liczne zmiany wyglądu zewnętrznego. Pierwsze pojawiły się już w 1968 roku, przynosząc inny wygląd tylnej części nadwozia, która stała się wypukła. Duże zmiany w wyglądzie pojawiły się w 1974 roku, przynosząc zmodyfikowany kształt chowanych reflektorów i zderzaka, a także zmodyfikowaną tylną część nadwozia. W 1978 roku nastąpił pierwszy poważny facelifting. Zamiast pionowej tylnej szyby osłoniętej po bokach słupkami, pojawiła się duża panoramiczna. Ponownie pojazd zyskał też zmiany w stylistyce nadwozia. Ostatnie zmiany w wyglądzie samochodu Chevrolet przeprowadził w 1980 roku.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Za powstanie Chevroleta Corvette odpowiada Harley Earl. Oglądając żołnierzy wracających do domu po II wojnie światowej w Jaguarach czy Alfach Romeo zrodził się pomysł stworzenia Corvetty. Nazwę modelu wymyślił Myron Scott, zainspirowała go nazwa z małych statków fregatowych, które potrafiły szczególnie szybko manewrować. Trzecia generacja Corvette została zaprezentowana po raz pierwszy w 1967 roku i produkowana była w latach 1967-1982. W pierwszym roku produkcji wariant coupe nie był w jakikolwiek sposób oznaczony, lecz już w 1969 powrócono do nazwy człon Stingray. Podstawę stylistyczną stanowił prototyp Mako Shark II. Podstawę napędu stanowił silnik 327 V8 o mocy 350 KM. W 1970 roku w życie weszła ustawa o czystym powietrzu, narzucająca producentom ograniczenia emisji substancji szkodliwych, co zmusiło Chevroleta do przeprojektowania gamy jednostek napędowych także w Corvette. Następnie kryzys paliwowy spowodował obniżanie mocy w stosowanych silnikach, która spadła do 180 KM w silnikach L48 V8 w latach 1976–1979. Ponownie ze względów bezpieczeństwa w 1975 roku zakończono produkcję roadstera. Corvette trzeciej generacji w ciągu swojej obecności rynkowej przeszedł liczne zmiany wyglądu zewnętrznego. Pierwsze pojawiły się już w 1968 roku, przynosząc inny wygląd tylnej części nadwozia, która stała się wypukła. Duże zmiany w wyglądzie pojawiły się w 1974 roku, przynosząc zmodyfikowany kształt chowanych reflektorów i zderzaka, a także zmodyfikowaną tylną część nadwozia. W 1978 roku nastąpił pierwszy poważny facelifting. Zamiast pionowej tylnej szyby osłoniętej po bokach słupkami, pojawiła się duża panoramiczna. Ponownie pojazd zyskał też zmiany w stylistyce nadwozia. Ostatnie zmiany w wyglądzie samochodu Chevrolet przeprowadził w 1980 roku.
    Bentley Continental GT – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Bentley od 2003. Continental GT został po raz pierwszy zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2003 roku, tuż po zakończeniu produkcji większego i bardziej luksusowego modelu Continental R. Najnowsza trzecia generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w sierpniu 2017 roku na Frankfurt Motor Show. W porównaniu z poprzednikiem samochód zyskał bardziej awangardową sylwetkę, zdobioną jeszcze większą ilością chromu i wyraźnie zaakcentowanych przetłoczeń. Pojawiły się większe przednie reflektory, szersze nadkola i zupełnie inaczej wyglądający tył. Do napędu został użyty silnik W12 o pojemności 6 l, który generuje moc 560 KM i moment obrotowy 650 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 318 km/h. Samochód trafił do regularnej sprzedaży na początku 2018 roku.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Bentley od 2003. Continental GT został po raz pierwszy zaprezentowany na Geneva Motor Show w 2003 roku, tuż po zakończeniu produkcji większego i bardziej luksusowego modelu Continental R. Najnowsza trzecia generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w sierpniu 2017 roku na Frankfurt Motor Show. W porównaniu z poprzednikiem samochód zyskał bardziej awangardową sylwetkę, zdobioną jeszcze większą ilością chromu i wyraźnie zaakcentowanych przetłoczeń. Pojawiły się większe przednie reflektory, szersze nadkola i zupełnie inaczej wyglądający tył. Do napędu został użyty silnik W12 o pojemności 6 l, który generuje moc 560 KM i moment obrotowy 650 Nm. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 318 km/h. Samochód trafił do regularnej sprzedaży na początku 2018 roku.
    21 sierpnia 2022, 21:21 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini – Diablo w 1990 był mianowany tytułem najszybszego samochodu świata – osiągnął 329 km/h.
Odebrał go swojemu największemu rywalowi Ferrari F40 i dzierżył go od 1990 do 1991. Zdołał poprawić rekord tylko o 1 km/h. W 1991 supersportowy Bugatti EB110 odebrał mu ten tytuł, znacznie podnosząc poprzeczkę w kategorii prędkość maksymalna dla tego typu aut. Przez cały okres produkcji sprzedano 2903 egzemplarze.

    Diablo w 1990 był mianowany tytułem najszybszego samochodu świata – osiągnął 329 km/h.

    Odebrał go swojemu największemu rywalowi Ferrari F40 i dzierżył go od 1990 do 1991. Zdołał poprawić rekord tylko o 1 km/h. W 1991 supersportowy Bugatti EB110 odebrał mu ten tytuł, znacznie podnosząc poprzeczkę w kategorii prędkość maksymalna dla tego typu aut. Przez cały okres produkcji sprzedano 2903 egzemplarze.

    BMW M1 – Supersportowe coupe produkowane przez niemiecką markę BMW w latach 1978-1981. Pierwszy model stworzony przez BMW Motorsport – specjalną komórkę zajmującą się sportowymi BMW. M1 to jedyny samochód produkcji BMW z centralnym silnikiem zamocowanym wzdłużnie, przeznaczony do ruchu po drogach publicznych. Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,4 l  z dwoma wałkami rozrządu i wtryskiem wielopunktowym Kugelfischer generuje moc maksymalną 277 KM oraz moment obrotowy 330 Nm.  Turbodoładowane silniki wersji wyścigowych uzyskiwały nawet do 862 KM.  Nadwozie z kratownicową ramą przestrzenną ze stali oraz elementami z włókien szklanych zaprojektował Giugiaro. Montaż samochodu miał odbywać się w fabryce Lamborghini w Sant' Agata, lecz firma zbankrutowała po zbudowaniu kilku prototypów M1. Samochód osiąga prędkość maksymalną 260 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekund. Wyprodukowano 457 egzemplarzy M1, w tym 57 wyścigowych.
    Supersportowe coupe produkowane przez niemiecką markę BMW w latach 1978-1981. Pierwszy model stworzony przez BMW Motorsport – specjalną komórkę zajmującą się sportowymi BMW. M1 to jedyny samochód produkcji BMW z centralnym silnikiem zamocowanym wzdłużnie, przeznaczony do ruchu po drogach publicznych. Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,4 l z dwoma wałkami rozrządu i wtryskiem wielopunktowym Kugelfischer generuje moc maksymalną 277 KM oraz moment obrotowy 330 Nm. Turbodoładowane silniki wersji wyścigowych uzyskiwały nawet do 862 KM. Nadwozie z kratownicową ramą przestrzenną ze stali oraz elementami z włókien szklanych zaprojektował Giugiaro. Montaż samochodu miał odbywać się w fabryce Lamborghini w Sant' Agata, lecz firma zbankrutowała po zbudowaniu kilku prototypów M1. Samochód osiąga prędkość maksymalną 260 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekund. Wyprodukowano 457 egzemplarzy M1, w tym 57 wyścigowych.
    30 lipca 2022, 20:10 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Honda NSX – Samochód sportowy produkowany przez japoński koncern Honda w latach 1990−2005 oraz ponownie od 2016 roku. Honda NSX została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Chicago w 1989 roku jako pierwsze sportowe auto marki z centralnie umieszczonym silnikiem. Prace nad NSX rozpoczęto w 1984 roku, kiedy to po wielu latach dostarczania silników do bolidów Formuły 1 McLaren'a Japończycy postanowili samodzielnie stworzyć sportowy pojazd z homologacją drogową. W samochodzie zastosowanych zostało wiele nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych, które do dziś wykorzystywane są przy produkcji drogich samochodów sportowych i limuzyn. Auto było pierwszym na Świecie seryjnie produkowanym pojazdem z nadwoziem w pełni wykonanym z aluminium. Z lekkich stopów wykonane zostało także podwozie pojazdu oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu – VTEC, wykonany w układzie V6 o pojemności 3 l o mocy 275 KM i momencie obrotowym 285 Nm. Od 1997 roku oferowany był mocniejszy i większy, 280-konny silnik o pojemności 3,2 l, będący modyfikacją dotychczasowej jednostki. Z tym silnikiem NSX przyspiesza 0-100 km/h w 5,7 sekund i osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. W 2005 roku zaprzestano produkcji samochodu z powodu restrykcyjnych norm emisji spalin i zmian w przepisach dotyczących wyposażenia.
    Samochód sportowy produkowany przez japoński koncern Honda w latach 1990−2005 oraz ponownie od 2016 roku. Honda NSX została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Chicago w 1989 roku jako pierwsze sportowe auto marki z centralnie umieszczonym silnikiem. Prace nad NSX rozpoczęto w 1984 roku, kiedy to po wielu latach dostarczania silników do bolidów Formuły 1 McLaren'a Japończycy postanowili samodzielnie stworzyć sportowy pojazd z homologacją drogową. W samochodzie zastosowanych zostało wiele nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych, które do dziś wykorzystywane są przy produkcji drogich samochodów sportowych i limuzyn. Auto było pierwszym na Świecie seryjnie produkowanym pojazdem z nadwoziem w pełni wykonanym z aluminium. Z lekkich stopów wykonane zostało także podwozie pojazdu oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu – VTEC, wykonany w układzie V6 o pojemności 3 l o mocy 275 KM i momencie obrotowym 285 Nm. Od 1997 roku oferowany był mocniejszy i większy, 280-konny silnik o pojemności 3,2 l, będący modyfikacją dotychczasowej jednostki. Z tym silnikiem NSX przyspiesza 0-100 km/h w 5,7 sekund i osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. W 2005 roku zaprzestano produkcji samochodu z powodu restrykcyjnych norm emisji spalin i zmian w przepisach dotyczących wyposażenia.