Szukaj
Znalazłem 76 takich materiałów
Dane:
- V6 3,2 l (3179 cm³), 4 zawory na cylinder
- Układ zasilania: wtrysk Honda PGM-Fi
- Moc maksymalna: 280 KM (206 kW) przy 7300 obr./min
- Maksymalny moment obrotowy: 298 N•m przy 5300 obr./min
- Prędkość maksymalna: 270 km/h
- Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5,7 sek
Ciekawostki:
- Proces nakładania lakieru na Hondę NSX składał się z 23 etapów zapewniając piękny połysk oraz świetną konserwację
- Po testach na torze Nurburgring niemiecki kierowca Hans-Joachim Stuck powiedział – “Ta Honda to najlepsze Ferrari”
- Pojazd w swojej kolekcji posiada/posiadał m.in. Tom Cruise, Harrison Ford, Bill Gates, Michael Jordon, Gordon Murray, Robert Redford, Ayrton Senna (2 sztuki), John DeLorean, Steve Wozniak i Alex Zanardi
- Auto było wzorem dla konstruktorów McLarena F1
Uwielbiam patrzeć też na sam proces wykonywania przez osobę która ma lata doświadczenia i to jak sprawnie potrafi nadać zwykłemu wnętrzu niezwykły charakter.
Został wypuszczony w 1969 roku na cześć Olimpiady w Meksyku w 68 r. Patronat Olimpiady wytoczył proces firmie za bezprawne dysponowanie nazwą "MEXICO OLYMPIA". Po przegranym procesie firma Becker musiała zmienić nazwę produktu.
Spójrzcie na obrazek. Na pierwszy, drugi, trzeci i każdy następny rzut oka przedstawia on Garbusa, zapewne w fazie któregoś z prototypów, nieprawdaż?
Otóż tak i nie. Owszem, obrazek przedstawia prototyp samochodu, z którego następnie powstał Garbus. Ale nie przedstawia Garbusa. Na zdjęciu jest czeska Tatra V570 z 1931 roku (powstała 7 lat wcześniej niż Garbus) i jest jego pierwowzorem.
A mówiąc wprost, Porsche ordynarnie wręcz zerżnął projekt Garbusa z Tatry, a po aneksji Czechosłowacji w 1938 roku wziął całą dokumentację, w tym także nowego modelu Tatry, T97 i w postaci praktycznie niezmienionej rozpoczęto produkcję tego modelu jako VW Garbus.
Kopia jest na tyle dokładna, że do renowacji Tatry T97 można wykorzystać części pierwszej serii Garbusa - mechanika jest IDENTYCZNA, różnią się jedynie elementy poszycia.
Po wojnie w 1961 roku Tatra wytoczyła proces VW, który VW przegrał - musiał zapłacić kwotę która w przełożeniu na dzisiejsze wartości jest równowartością 30 miliardów euro. To dlatego przez następne prawie 15 lat VW klepał archaicznego garbusa, nie było go stać na zaprojektowanie niczego nowocześniejszego.
Czyli podsumowując - najpopularniejszy samochód świata i prawdopodobnie najbardziej znany obok Forda T VW Garbus NIE JEST NIEMIECKI, ALE CZESKI.
Ile raz marzyliście o wypolerowanych i pomalowanych częściach skręcanych razem z niesamowitą precyzją?
Teraz mechanik zakładu BT Classics przeprowadzi Was przez cały ten niezwykły proces na przykładzie naszego Poloneza 1500 '81.
pojemność skokowa: 2977cm3
moc: 274KM
moment obr.: 285Nm
układ silnika, liczba cylindrów: widlasty, 6
położenie silnika: centralnie
ustawienie silnika: poprzecznie
średnica x skok tłoka: 90.00mm x 78.00mm
typ: DOHC - dwa wałki rozrządu w głowicy
stopień sprężania: 10.20:1
OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h: 5.7s
prędkość maksymalna: 274km/h
stosunek mocy do masy: 0.196KM/kg
ZAWIESZENIE
napęd: na koła tylne
średnica zawracania: 11.60m
hamulce przód / tył: wentylowane tarczowe / wentylowane tarczowe , ABS
skrzynia biegów: liczba biegów: 6, skrzynia biegów: manualna
WYMIARY i WAGI
długość: 4404mm
szerokość: 1811mm
wysokość: 1171mm
rozstaw osi: 2530mm
prześwit: 135mm
masa: 1365kg
pojemność zbiornika paliwa: 70litrów
CIEKAWOSTKI
-Podwozie samochodu zostało zaprojektowane przy pomocy jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny.
-Po testach na torze Nurburgring niemiecki kierowca Hans-Joachim Stuck powiedział – “Ta Honda to najlepsze Ferrari”
-Honda NSX była pierwszym autem na świecie z nadwoziem wykonanym w pełni z aluminium. Z lekkich stopów wykonano także podwozie oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia.
-Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu - VTEC.
-Produkcję auta zakończono z powodu nie spełnienia restrykcyjnych norm emisji spalin oraz zmianami w przepisach dotyczących wyposażenia
-Proces nakładania lakieru na Hondę NSX składał się z 23 etapów zapewniając piękny połysk oraz świetną konserwację