Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 68 takich materiałów
    31 grudnia 2014, 14:13 przez GOLass (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    To mi sie podoba, nie oddanie 11 strzałów w powietrze a ostatnim fartem w "plecy".
    25 lipca 2014, 9:28 przez ~Nick | Do ulubionych | Skomentuj
    Lato nadchodzi – Alfa łapie zimne powietrze.
    Alfa łapie zimne powietrze.
    22 czerwca 2014, 20:35 przez bartus80808 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    moje

    Porsche Moby Dick – Auto z 78r. 935/78 750KM przy wadze 1030kg. Powietrze nie dawało rady schłodzić tego potwora więc zastosowano chłodzenie wodą.
    Auto z 78r. 935/78 750KM przy wadze 1030kg. Powietrze nie dawało rady schłodzić tego potwora więc zastosowano chłodzenie wodą.
    18 lutego 2014, 13:49 przez andyace (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Chevrolet Corvette – Takie cudo podjechało do mnie na warsztat uzupełnić powietrze w oponach
    Takie cudo podjechało do mnie na warsztat uzupełnić powietrze w oponach
    27 stycznia 2014, 9:30 przez luki442 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    własne

    Audi A8L fl SECURITY – Opancerzona wersja Audi A8, odporna na wybuchy, pożar itd

Wyposażenie m.in.
- Drzwi z funkcją detonacji dla szybkiego opuszczenia pojazdu
- System gaśniczy z dyszami natryskowymi w komorze silnika, podwoziu i zbiorniku paliwa
- System utrzymujący świeże powietrze wewnątrz pojazdu podczas gdy na zewnątrz występują toksyczne gazy
- Zdalne uruchamianie silnika sygnałem radiowym

Prędkość maksymalna przy przebitych wszystkich oponach - 80km/h

Cena z seri "Jeżeli pytasz, na pewno Cię nie stać"
    Opancerzona wersja Audi A8, odporna na wybuchy, pożar itd

    Wyposażenie m.in.
    - Drzwi z funkcją detonacji dla szybkiego opuszczenia pojazdu
    - System gaśniczy z dyszami natryskowymi w komorze silnika, podwoziu i zbiorniku paliwa
    - System utrzymujący świeże powietrze wewnątrz pojazdu podczas gdy na zewnątrz występują toksyczne gazy
    - Zdalne uruchamianie silnika sygnałem radiowym

    Prędkość maksymalna przy przebitych wszystkich oponach - 80km/h

    Cena z seri "Jeżeli pytasz, na pewno Cię nie stać"
    15 stycznia 2014, 16:04 przez Lala (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Nie ma to jak wpuszczać powietrze przez oczy –
    8 stycznia 2014, 16:55 przez Argaris (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zrobili samochód z Lego – Działa, i to na powietrze!

Dwóch entuzjastów duńskich klocków - przedsiębiorca z Australii i nastolatek z Rumunii - wpadło niedawno na pomysł, by zbudować z nich w pełni sprawny samochód osobowy. Stworzenie auta wymagało zakupu aż 500 tysięcy klocków! Efekt prac przerósł jednak wszelkie wyobrażenia...

Za wyjątkiem kół, wszystkie elementy pojazdu - wliczając w to płytę podłogową, drzwi, fotele, zawieszenie czy konstrukcje silnika i układu kierowniczego - wykonano z klocków.
    Działa, i to na powietrze!

    Dwóch entuzjastów duńskich klocków - przedsiębiorca z Australii i nastolatek z Rumunii - wpadło niedawno na pomysł, by zbudować z nich w pełni sprawny samochód osobowy. Stworzenie auta wymagało zakupu aż 500 tysięcy klocków! Efekt prac przerósł jednak wszelkie wyobrażenia...

    Za wyjątkiem kół, wszystkie elementy pojazdu - wliczając w to płytę podłogową, drzwi, fotele, zawieszenie czy konstrukcje silnika i układu kierowniczego - wykonano z klocków.
    22 grudnia 2013, 11:28 przez patryko (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Twin Turbo a BiTurbo – Twin Turbo/Biturbo 

Twin Turbo/Biturbo odnosi się do turbodoładowanego silnika spalinowego, dla którego dwie turbosprężarki sprężają dopływające powietrze. Istnieją dwie powszechnie stosowane konfiguracje: równoległe Twin Turbo i szeregowe Biturbo.

Równoległe Twin Turbo 

W tym rozwiązaniu w miejscu jednego dużego źródła doładowania stosuje się identyczne dwa mniejsze. Twin Turbo stosuje się zazwyczaj w silnikach widlastych, gdzie turbosprężarki są zasilane spalinami z osobnych rzędów silnika. Użycie dwóch mniejszych źródeł doładowania pociąga za sobą ich mniejsze momenty bezwładności, co pozwala na wcześniejsze osiągnięcie optymalnych obrotów wirników turbosprężarek i polepszenie reakcji samochodu na dodawanie gazu. W niewielkim zakresie opracowano również silniki z większą liczbą turbosprężarek, aby osiągnąć dalszą poprawę reakcji na dodawanie gazu. Doprowadziło to do zastosowania czterech turbosprężarek w samochodzie Bugatti EB110.

Szeregowe Biturbo

W tego typu rozwiązaniach tylko jedna turbina jest nieprzerwanie napędzana przez spaliny, a druga załącza się w chwili odpowiedniego zapotrzebowania na moc i napędza drugą sprężarkę. W tym czasie dwa źródła doładowania pracują według zasady równoległego Twin Turbo. Zaletą tej techniki jest to, że przy niskich obciążeniach całkowity strumień objętości spalin działa tylko na jedną turbinę, co poprawia współczynnik sprawności źródeł doładowania i zmniejsza turbodziurę. Dodatkową zaletą jest to, że większa turbosprężarka osiąga optymalną prędkość obrotową jeszcze zanim jest potrzebna. Natomiast wadą jest skomplikowany układ kanałów dolotowych i wylotowych. Przykładem wykorzystania tego rozwiązania jest Ford/PSA (DW12BTED4).

Wielostopniowe turbodoładowanie

Przy wielostopniowym doładowaniu powietrze jest sprężane przez szereg ustawionych obok siebie sprężarek. Są to zazwyczaj kombinacje sprężarek mechanicznych i turbosprężarek. Osiągnięte spręże mogą być sensownie wykorzystane tylko pod warunkiem znacznie obniżonego ciśnienia zewnętrznego, tak więc technika ta odgrywa rolę tylko przy rozwoju silników lotniczych.
    Twin Turbo/Biturbo

    Twin Turbo/Biturbo odnosi się do turbodoładowanego silnika spalinowego, dla którego dwie turbosprężarki sprężają dopływające powietrze. Istnieją dwie powszechnie stosowane konfiguracje: równoległe Twin Turbo i szeregowe Biturbo.

    Równoległe Twin Turbo

    W tym rozwiązaniu w miejscu jednego dużego źródła doładowania stosuje się identyczne dwa mniejsze. Twin Turbo stosuje się zazwyczaj w silnikach widlastych, gdzie turbosprężarki są zasilane spalinami z osobnych rzędów silnika. Użycie dwóch mniejszych źródeł doładowania pociąga za sobą ich mniejsze momenty bezwładności, co pozwala na wcześniejsze osiągnięcie optymalnych obrotów wirników turbosprężarek i polepszenie reakcji samochodu na dodawanie gazu. W niewielkim zakresie opracowano również silniki z większą liczbą turbosprężarek, aby osiągnąć dalszą poprawę reakcji na dodawanie gazu. Doprowadziło to do zastosowania czterech turbosprężarek w samochodzie Bugatti EB110.

    Szeregowe Biturbo

    W tego typu rozwiązaniach tylko jedna turbina jest nieprzerwanie napędzana przez spaliny, a druga załącza się w chwili odpowiedniego zapotrzebowania na moc i napędza drugą sprężarkę. W tym czasie dwa źródła doładowania pracują według zasady równoległego Twin Turbo. Zaletą tej techniki jest to, że przy niskich obciążeniach całkowity strumień objętości spalin działa tylko na jedną turbinę, co poprawia współczynnik sprawności źródeł doładowania i zmniejsza turbodziurę. Dodatkową zaletą jest to, że większa turbosprężarka osiąga optymalną prędkość obrotową jeszcze zanim jest potrzebna. Natomiast wadą jest skomplikowany układ kanałów dolotowych i wylotowych. Przykładem wykorzystania tego rozwiązania jest Ford/PSA (DW12BTED4).

    Wielostopniowe turbodoładowanie

    Przy wielostopniowym doładowaniu powietrze jest sprężane przez szereg ustawionych obok siebie sprężarek. Są to zazwyczaj kombinacje sprężarek mechanicznych i turbosprężarek. Osiągnięte spręże mogą być sensownie wykorzystane tylko pod warunkiem znacznie obniżonego ciśnienia zewnętrznego, tak więc technika ta odgrywa rolę tylko przy rozwoju silników lotniczych.
    13 grudnia 2013, 14:52 przez RoniNek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Seat 850 – W piwnicy mojej szkoły znajduje się właśnie taki Seat 850. Wszystko jest w nim kompletne lampy, lusterka wycieraczki. Nawet powietrze w kołach się utrzymało. Stoi tak co najmniej od 2000r. Papiery i klucze są położone na siedzeniu. Ktoś kiedyś porzucił go w garażu zrobionym z dość dużych piwnic przedwojennej szkoły. Dyrektor mówi że to szmelc i wrak. Ale ja myślę że jest coś jednak wart. Jak myślicie ile mogłaby wynieść jego cena? I czy po tak długim postoju dało by się go odratować? W końcu Seatów 850 i Fiatów 850 (to ten sam samochód produkowany na licencji) nie jest w naszym kraju dużo.
    W piwnicy mojej szkoły znajduje się właśnie taki Seat 850. Wszystko jest w nim kompletne lampy, lusterka wycieraczki. Nawet powietrze w kołach się utrzymało. Stoi tak co najmniej od 2000r. Papiery i klucze są położone na siedzeniu. Ktoś kiedyś porzucił go w garażu zrobionym z dość dużych piwnic przedwojennej szkoły. Dyrektor mówi że to szmelc i wrak. Ale ja myślę że jest coś jednak wart. Jak myślicie ile mogłaby wynieść jego cena? I czy po tak długim postoju dało by się go odratować? W końcu Seatów 850 i Fiatów 850 (to ten sam samochód produkowany na licencji) nie jest w naszym kraju dużo.
    6 listopada 2013, 16:41 przez Karp96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (17)
    Źródło:

    Własne