Szukaj
Znalazłem 68 takich materiałów
Wyposażenie m.in.
- Drzwi z funkcją detonacji dla szybkiego opuszczenia pojazdu
- System gaśniczy z dyszami natryskowymi w komorze silnika, podwoziu i zbiorniku paliwa
- System utrzymujący świeże powietrze wewnątrz pojazdu podczas gdy na zewnątrz występują toksyczne gazy
- Zdalne uruchamianie silnika sygnałem radiowym
Prędkość maksymalna przy przebitych wszystkich oponach - 80km/h
Cena z seri "Jeżeli pytasz, na pewno Cię nie stać"
Dwóch entuzjastów duńskich klocków - przedsiębiorca z Australii i nastolatek z Rumunii - wpadło niedawno na pomysł, by zbudować z nich w pełni sprawny samochód osobowy. Stworzenie auta wymagało zakupu aż 500 tysięcy klocków! Efekt prac przerósł jednak wszelkie wyobrażenia...
Za wyjątkiem kół, wszystkie elementy pojazdu - wliczając w to płytę podłogową, drzwi, fotele, zawieszenie czy konstrukcje silnika i układu kierowniczego - wykonano z klocków.
Twin Turbo/Biturbo odnosi się do turbodoładowanego silnika spalinowego, dla którego dwie turbosprężarki sprężają dopływające powietrze. Istnieją dwie powszechnie stosowane konfiguracje: równoległe Twin Turbo i szeregowe Biturbo.
Równoległe Twin Turbo
W tym rozwiązaniu w miejscu jednego dużego źródła doładowania stosuje się identyczne dwa mniejsze. Twin Turbo stosuje się zazwyczaj w silnikach widlastych, gdzie turbosprężarki są zasilane spalinami z osobnych rzędów silnika. Użycie dwóch mniejszych źródeł doładowania pociąga za sobą ich mniejsze momenty bezwładności, co pozwala na wcześniejsze osiągnięcie optymalnych obrotów wirników turbosprężarek i polepszenie reakcji samochodu na dodawanie gazu. W niewielkim zakresie opracowano również silniki z większą liczbą turbosprężarek, aby osiągnąć dalszą poprawę reakcji na dodawanie gazu. Doprowadziło to do zastosowania czterech turbosprężarek w samochodzie Bugatti EB110.
Szeregowe Biturbo
W tego typu rozwiązaniach tylko jedna turbina jest nieprzerwanie napędzana przez spaliny, a druga załącza się w chwili odpowiedniego zapotrzebowania na moc i napędza drugą sprężarkę. W tym czasie dwa źródła doładowania pracują według zasady równoległego Twin Turbo. Zaletą tej techniki jest to, że przy niskich obciążeniach całkowity strumień objętości spalin działa tylko na jedną turbinę, co poprawia współczynnik sprawności źródeł doładowania i zmniejsza turbodziurę. Dodatkową zaletą jest to, że większa turbosprężarka osiąga optymalną prędkość obrotową jeszcze zanim jest potrzebna. Natomiast wadą jest skomplikowany układ kanałów dolotowych i wylotowych. Przykładem wykorzystania tego rozwiązania jest Ford/PSA (DW12BTED4).
Wielostopniowe turbodoładowanie
Przy wielostopniowym doładowaniu powietrze jest sprężane przez szereg ustawionych obok siebie sprężarek. Są to zazwyczaj kombinacje sprężarek mechanicznych i turbosprężarek. Osiągnięte spręże mogą być sensownie wykorzystane tylko pod warunkiem znacznie obniżonego ciśnienia zewnętrznego, tak więc technika ta odgrywa rolę tylko przy rozwoju silników lotniczych.
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 6 7 > ostatnia ›