Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 107 takich materiałów
    28 stycznia 2024, 18:15 przez KernerCustom (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kompleksowa renowacja VW Garbusa w wersji meksykańskiej aktualnie gotowe podwozie oczekuje na dalsze pracę.
    12 września 2023, 9:00 przez ~Wurjamint | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Wlasne

    Eibach pro kit (stabilizatory oraz sprężyny) wraz z Bilstein B6
    26 grudnia 2022, 10:29 przez benjipower (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    9 października 2022, 5:46 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Porsche Carrera GT – Supersamochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 2004–2007. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy pod nazwą 980 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji Porsche 911 GT 1 Evo. W prototypie użyto wolnossącego silniku widlastego V10 o pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp przyspieszał 0-100 km/h w 3,8 sekund i osiągał prędkość maksymalną 354 km/h. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik zwiększając jego pojemności do 5,7 l oraz moc do 612 KM. Moment obrotowy wyniósł 590 Nm. W wersji produkcyjne Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekund. Niektóre testy pokazują, że samochód potrafi rozpędzić się do 346 km/h, a 100 km/h osiąga w 3,5 sekundy. Jednak nie są to oficjalne dane producenta, przyspieszenia mogą różnić się od siebie doborem opon, warunkiem nawierzchni i pogody.
    Supersamochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 2004–2007. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy pod nazwą 980 podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji Porsche 911 GT 1 Evo. W prototypie użyto wolnossącego silniku widlastego V10 o pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp przyspieszał 0-100 km/h w 3,8 sekund i osiągał prędkość maksymalną 354 km/h. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik zwiększając jego pojemności do 5,7 l oraz moc do 612 KM. Moment obrotowy wyniósł 590 Nm. W wersji produkcyjne Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekund. Niektóre testy pokazują, że samochód potrafi rozpędzić się do 346 km/h, a 100 km/h osiąga w 3,5 sekundy. Jednak nie są to oficjalne dane producenta, przyspieszenia mogą różnić się od siebie doborem opon, warunkiem nawierzchni i pogody.
    20 sierpnia 2022, 18:51 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Honda NSX – Samochód sportowy produkowany przez japoński koncern Honda w latach 1990−2005 oraz ponownie od 2016 roku. Honda NSX została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Chicago w 1989 roku jako pierwsze sportowe auto marki z centralnie umieszczonym silnikiem. Prace nad NSX rozpoczęto w 1984 roku, kiedy to po wielu latach dostarczania silników do bolidów Formuły 1 McLaren'a Japończycy postanowili samodzielnie stworzyć sportowy pojazd z homologacją drogową. W samochodzie zastosowanych zostało wiele nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych, które do dziś wykorzystywane są przy produkcji drogich samochodów sportowych i limuzyn. Auto było pierwszym na Świecie seryjnie produkowanym pojazdem z nadwoziem w pełni wykonanym z aluminium. Z lekkich stopów wykonane zostało także podwozie pojazdu oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu – VTEC, wykonany w układzie V6 o pojemności 3 l o mocy 275 KM i momencie obrotowym 285 Nm. Od 1997 roku oferowany był mocniejszy i większy, 280-konny silnik o pojemności 3,2 l, będący modyfikacją dotychczasowej jednostki. Z tym silnikiem NSX przyspiesza 0-100 km/h w 5,7 sekund i osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. W 2005 roku zaprzestano produkcji samochodu z powodu restrykcyjnych norm emisji spalin i zmian w przepisach dotyczących wyposażenia.
    Samochód sportowy produkowany przez japoński koncern Honda w latach 1990−2005 oraz ponownie od 2016 roku. Honda NSX została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Chicago w 1989 roku jako pierwsze sportowe auto marki z centralnie umieszczonym silnikiem. Prace nad NSX rozpoczęto w 1984 roku, kiedy to po wielu latach dostarczania silników do bolidów Formuły 1 McLaren'a Japończycy postanowili samodzielnie stworzyć sportowy pojazd z homologacją drogową. W samochodzie zastosowanych zostało wiele nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych, które do dziś wykorzystywane są przy produkcji drogich samochodów sportowych i limuzyn. Auto było pierwszym na Świecie seryjnie produkowanym pojazdem z nadwoziem w pełni wykonanym z aluminium. Z lekkich stopów wykonane zostało także podwozie pojazdu oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu – VTEC, wykonany w układzie V6 o pojemności 3 l o mocy 275 KM i momencie obrotowym 285 Nm. Od 1997 roku oferowany był mocniejszy i większy, 280-konny silnik o pojemności 3,2 l, będący modyfikacją dotychczasowej jednostki. Z tym silnikiem NSX przyspiesza 0-100 km/h w 5,7 sekund i osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. W 2005 roku zaprzestano produkcji samochodu z powodu restrykcyjnych norm emisji spalin i zmian w przepisach dotyczących wyposażenia.
    Hennessey Venom GT – Hipersamochód produkowany przez amerykańską markę Hennessey w latach 2011–2017, pierwszy raz zaprezentowany w marcu 2010 roku. Podwozie pochodzące z Lotusa Exige powstawało w Wielkiej Brytanii, zaś nadwozie w Stanach Zjednoczonych. Typ nadwozia to 2-drzwiowe coupe. Venom GT napędzany V8 o pojemności 7 l, które generuje moc maksymalną 1244 KM i moment obrotowy 1318 Nm w 2014 stał się najszybszym samochodem świata, a to za sprawą Briana Smitha, który w Kennedy Space Center na pasie do lądowania wahadłowców pojechał z prędkością 435,31 km/h. Mimo takiej prędkości, Hennessey Venom GT nie został uznany za najszybszy samochód produkcyjny przez Księgę Rekordów Guinnessa. Amerykańskie auto nie spełniło szeregu warunków. Przede wszystkim, NASA udostępniła swój pas jedynie na krótki czas pozwalający na jedną próbę, a rekordowy wynik uznawany jest na podstawie średniej dwóch przejazdów w przeciwnych kierunkach. Zasady Księgi Rekordów Guinnessa wymagają, aby samochód powstał w przynajmniej 30 egzemplarzach, a Venom GT zaplanowany jest na 29 sztuk (z czego sprzedano 11). Dodatkowo Hennessey zarejestrowany jest jako zmodyfikowany Lotus Exige, a to oznacza, że nie jest oddzielnym modelem. Nie zmienia to jednak imponującego wyniku uzyskanego przez Venoma GT. Samochód za to pobił rekord przyspieszenia do 300 km/h, który osiągnął w czasie 13,18 sekundy.
    Hipersamochód produkowany przez amerykańską markę Hennessey w latach 2011–2017, pierwszy raz zaprezentowany w marcu 2010 roku. Podwozie pochodzące z Lotusa Exige powstawało w Wielkiej Brytanii, zaś nadwozie w Stanach Zjednoczonych. Typ nadwozia to 2-drzwiowe coupe. Venom GT napędzany V8 o pojemności 7 l, które generuje moc maksymalną 1244 KM i moment obrotowy 1318 Nm w 2014 stał się najszybszym samochodem świata, a to za sprawą Briana Smitha, który w Kennedy Space Center na pasie do lądowania wahadłowców pojechał z prędkością 435,31 km/h. Mimo takiej prędkości, Hennessey Venom GT nie został uznany za najszybszy samochód produkcyjny przez Księgę Rekordów Guinnessa. Amerykańskie auto nie spełniło szeregu warunków. Przede wszystkim, NASA udostępniła swój pas jedynie na krótki czas pozwalający na jedną próbę, a rekordowy wynik uznawany jest na podstawie średniej dwóch przejazdów w przeciwnych kierunkach. Zasady Księgi Rekordów Guinnessa wymagają, aby samochód powstał w przynajmniej 30 egzemplarzach, a Venom GT zaplanowany jest na 29 sztuk (z czego sprzedano 11). Dodatkowo Hennessey zarejestrowany jest jako zmodyfikowany Lotus Exige, a to oznacza, że nie jest oddzielnym modelem. Nie zmienia to jednak imponującego wyniku uzyskanego przez Venoma GT. Samochód za to pobił rekord przyspieszenia do 300 km/h, który osiągnął w czasie 13,18 sekundy.
    Porsche Carrera GT – Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp osiągał prędkość maksymalną 354 km/h i 100 km/h w 3,8 sekund. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM, a moment obrotowy wyniósł 590 Nm. Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,9 sekund. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 egzemplarzy, z czego 604 trafiło do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    Supersamochód niemieckiej marki Porsche produkowany w latach 2004–2007, zaprezentowany po raz pierwszy podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2000 roku pod nazwą 980. Podwozie było nową konstrukcją, natomiast nadwozie pochodziło z drogowej wersji 911 GT 1 Evo. Prototyp posiadał wolnossący silnik widlasty w układzie V10 o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 68 stopni, pojemności 5,5 l i mocy 567 KM. Prototyp osiągał prędkość maksymalną 354 km/h i 100 km/h w 3,8 sekund. Dwa lata później nastąpiła druga prezentacja Carrery GT, tym razem w wersji produkcyjnej. Przekonstruowano m.in. silnik. Był to nadal motor V10, ale o zwiększonej pojemności do 5,7 l. Zwiększyła się także moc auta do 612 KM, a moment obrotowy wyniósł 590 Nm. Carrera GT osiąga prędkość maksymalną 330 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3,9 sekund. Planowano wyprodukować 1500 egzemplarzy. Ostatecznie wyprodukowano 1270 egzemplarzy, z czego 604 trafiło do odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
    Nissan 300ZX Z31 – Samochód sportowy, produkowany przez japoński koncern Nissan w latach 1989–2000. Pierwsza generacja 300ZX - Z31 produkowana była w latach 1983–1989. Samochód wszedł na rynek pod koniec 1983 roku i był nazwany Datsun 300ZX. Od końca 1985 roku, z fabryki Datsuna produkowane auta na cały świat wychodziły pod marką Nissan. Więcej usprawnień w obecne nadwozie Z31 zostało opracowane dzięki projektom Kazumasiego Takagi i jego zespołowi. Podwozie wykonane i skonstruowane było podobne do tego ze starszej generacji 280ZX i posiadał wahacze przy przedniej i tylnej kolumnie. Wszystkie modele turbo otrzymały trójdrożne, sterowane elektronicznie regulowane amortyzatory. Rzędowy silnik o sześciocylindrowej konfiguracji został wymieniony przy okazji zaprezentowania w pierwszych modelach 300ZX, obecnie silnik używany do napędzania sportowej rodziny miał układ V6. Nowy trzylitrowy wolnossący lub z turbo posiadał 161 KM i 203 KM. W 1987 roku, poprawione silniki miały moc 167 KM i 208 KM. Jesienią 1985 300ZX przeszedł facelifting. Spojler tylny gumowy został zastąpiony spoilerem z tworzywa sztucznego, wzmocnionego włóknem szklanym ze zintegrowanym trzecim światłem stop. W lecie 1987 roku model został ponownie poddany liftingowi, w którym zostały dodane spojlery progów bocznych. Zderzaki zostały zaprojektowane bardziej aerodynamiczne, lampy przeciwmgielne zintegrowane w przednim zderzaku a z tyłu reflektora została dodana taśmy z nadrukiem 300ZX. Trzecie światło stopu zostało przeniesione na górną krawędź tylnej klapy.
    Samochód sportowy, produkowany przez japoński koncern Nissan w latach 1989–2000. Pierwsza generacja 300ZX - Z31 produkowana była w latach 1983–1989. Samochód wszedł na rynek pod koniec 1983 roku i był nazwany Datsun 300ZX. Od końca 1985 roku, z fabryki Datsuna produkowane auta na cały świat wychodziły pod marką Nissan. Więcej usprawnień w obecne nadwozie Z31 zostało opracowane dzięki projektom Kazumasiego Takagi i jego zespołowi. Podwozie wykonane i skonstruowane było podobne do tego ze starszej generacji 280ZX i posiadał wahacze przy przedniej i tylnej kolumnie. Wszystkie modele turbo otrzymały trójdrożne, sterowane elektronicznie regulowane amortyzatory. Rzędowy silnik o sześciocylindrowej konfiguracji został wymieniony przy okazji zaprezentowania w pierwszych modelach 300ZX, obecnie silnik używany do napędzania sportowej rodziny miał układ V6. Nowy trzylitrowy wolnossący lub z turbo posiadał 161 KM i 203 KM. W 1987 roku, poprawione silniki miały moc 167 KM i 208 KM. Jesienią 1985 300ZX przeszedł facelifting. Spojler tylny gumowy został zastąpiony spoilerem z tworzywa sztucznego, wzmocnionego włóknem szklanym ze zintegrowanym trzecim światłem stop. W lecie 1987 roku model został ponownie poddany liftingowi, w którym zostały dodane spojlery progów bocznych. Zderzaki zostały zaprojektowane bardziej aerodynamiczne, lampy przeciwmgielne zintegrowane w przednim zderzaku a z tyłu reflektora została dodana taśmy z nadrukiem 300ZX. Trzecie światło stopu zostało przeniesione na górną krawędź tylnej klapy.
    Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod niemiecką marką Mercedes-Benz w latach 1954−2020, został zaprezentowany po raz pierwszy w lutym 1954 roku. Piątą generację SL zaprezentowano po raz pierwszy w październiku 2001 roku. Technicznie SL (R230) spokrewniony jest z Klasą S (W220) oraz coupe serii CL (C215). W każdym z tych trzech luksusowych samochodów zastosowano podwozie o niemal jednakowej konstrukcji, w bogatszych wersjach wyposażeniowych montowane jest hydrauliczne zawieszenie Active Body Control. Każde z aut wykorzystuje podobny układ napędowy. Wersje przygotowane przez AMG różnią się od modeli seryjnych, nie tylko silnikami, ale też wyglądem zewnętrznym. Zaopatrzone są w inne: zderzaki i progi, zapewniające lepszą dynamikę, wzory felg aluminiowych, lampy tylne oraz inny układ wydechowy. Wersja SL65 AMG Black Series napędzana jest sześciolitrowym V12 Twin-turbo o mocy 670 KM i momencie obrotowym 1000 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,8 sekund, a prędkość maksymalna samochodu jest ograniczona elektronicznie do 320 km/h.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod niemiecką marką Mercedes-Benz w latach 1954−2020, został zaprezentowany po raz pierwszy w lutym 1954 roku. Piątą generację SL zaprezentowano po raz pierwszy w październiku 2001 roku. Technicznie SL (R230) spokrewniony jest z Klasą S (W220) oraz coupe serii CL (C215). W każdym z tych trzech luksusowych samochodów zastosowano podwozie o niemal jednakowej konstrukcji, w bogatszych wersjach wyposażeniowych montowane jest hydrauliczne zawieszenie Active Body Control. Każde z aut wykorzystuje podobny układ napędowy. Wersje przygotowane przez AMG różnią się od modeli seryjnych, nie tylko silnikami, ale też wyglądem zewnętrznym. Zaopatrzone są w inne: zderzaki i progi, zapewniające lepszą dynamikę, wzory felg aluminiowych, lampy tylne oraz inny układ wydechowy. Wersja SL65 AMG Black Series napędzana jest sześciolitrowym V12 Twin-turbo o mocy 670 KM i momencie obrotowym 1000 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,8 sekund, a prędkość maksymalna samochodu jest ograniczona elektronicznie do 320 km/h.