Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 5 takich materiałów
    Ford Taunus 17M P5 –
    21 maja 2014, 7:04 przez andyace (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Z cyklu Zapomniane Koncepty – Na salonie samochodowym w Genewie w 1968 roku zaprezentowano koncepcyjny model Ferrari zaprojektowany przez włoskie studio Pininfarina. Dziś przyjrzymy się nieco bliżej Ferrari 250 P5 Berlinetta Speciale. Pojazd powstał jako studium aerodynamiki i przyszłej stylistyki marki Ferrari, jednak dość radykalne podejście do tematu spowodowało, że pojazd nie wszystkim musiał się podobać. Jedno jest natomiast pewne – w 1968 roku prezentowany koncept robił wrażenie.

Ferrari 250 P5 Berlinetta Speciale charakteryzowało się niskim nadwoziem oraz obłą i przeszkloną kopułą pełniącą rolę kabiny pasażerskiej. Przez tylną szybę można było zobaczyć pokaźny silnik konceptu, który umieszczono centralnie. Tuż za nim znalazło się koło zapasowe. Pod względem stylistycznym warto także zwrócić uwagę na aerodynamiczną sylwetkę oraz masywne błotniki przednie. Z przodu na darmo możemy szukać konwencjonalnych reflektorów, gdyż projektanci Pininfariny zdecydowali się na centralnie zamontowany rząd reflektorów. Koncept wyróżniał się z jeszcze jednego powodu – samochód wyposażono w efektowne, otwierane do góry drzwi typu “Gullwing”.

Koncept Ferrari 250 P5 Berlinetta Speciale powstał na bazie Ferrari 330 P4, jednak został wyposażony w 3,0-litrową jednostkę benzynową w układzie V12. Generowała ona około 300 KM, co przy aerodynamicznej sylwetce i niskiej masie samochodu (około 800 kg) pozwalało osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 275 km/h.
    Na salonie samochodowym w Genewie w 1968 roku zaprezentowano koncepcyjny model Ferrari zaprojektowany przez włoskie studio Pininfarina. Dziś przyjrzymy się nieco bliżej Ferrari 250 P5 Berlinetta Speciale. Pojazd powstał jako studium aerodynamiki i przyszłej stylistyki marki Ferrari, jednak dość radykalne podejście do tematu spowodowało, że pojazd nie wszystkim musiał się podobać. Jedno jest natomiast pewne – w 1968 roku prezentowany koncept robił wrażenie.

    Ferrari 250 P5 Berlinetta Speciale charakteryzowało się niskim nadwoziem oraz obłą i przeszkloną kopułą pełniącą rolę kabiny pasażerskiej. Przez tylną szybę można było zobaczyć pokaźny silnik konceptu, który umieszczono centralnie. Tuż za nim znalazło się koło zapasowe. Pod względem stylistycznym warto także zwrócić uwagę na aerodynamiczną sylwetkę oraz masywne błotniki przednie. Z przodu na darmo możemy szukać konwencjonalnych reflektorów, gdyż projektanci Pininfariny zdecydowali się na centralnie zamontowany rząd reflektorów. Koncept wyróżniał się z jeszcze jednego powodu – samochód wyposażono w efektowne, otwierane do góry drzwi typu “Gullwing”.

    Koncept Ferrari 250 P5 Berlinetta Speciale powstał na bazie Ferrari 330 P4, jednak został wyposażony w 3,0-litrową jednostkę benzynową w układzie V12. Generowała ona około 300 KM, co przy aerodynamicznej sylwetce i niskiej masie samochodu (około 800 kg) pozwalało osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 275 km/h.
    21 lipca 2013, 12:11 przez pietras413 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford Taunus 17M (P5) – Autor: Paweł Skrzypczyński
    Autor: Paweł Skrzypczyński
    3 czerwca 2013, 9:00 przez pes (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Plymouth P5 1938 –
    8 maja 2013, 21:18 przez mateoos (PW) | Do ulubionych | Skomentuj

    1