Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 131 takich materiałów
    Top Fuel Dragster – Demony prędkości, najszybsze maszyny na świecie. Jestem wielkim fanem aut japońskich i driftu, ale do tych potworów też mam należny im szacunek.
Top Fuel Dragster jest napędzany paliwem wyścigowym dającym najwyższą moc - mieszanka 90% nitrometanu i 10%  metanolu - stąd nazwa tej klasy dragsterów.
Silnik takiego monstrum, to najczęściej V8 o pojemności 8,2 litra (najczęściej, ponieważ ta klasa ma ograniczenie pojemności skokowej do 500 cali sześciennych, czyli dokładnie 8194 cm sześciennych, aczkolwiek, nie spotkałem się z innymi silnikami, niż V8 8,2L). Oczywiście w celu uzyskania jak największej mocy silnik jest doładowany kompresorem (nie używają turbosprężarek, ponieważ z kompresora są w stanie uzyskać dużo więcej mocy). Blok silnika, wał korbowy, rozrząd, i inne elementy są wykonane z materiałów najwyższej jakości, wytrzymałości, odporności na temperaturę, oraz najmniejszej wagi, dzięki czemu cały silnik waży zaledwie 225 kg. Na przykład wałki rozrządu są wykonane ze stali węglowej 8620, czyli lekkiej i odpornej na ekstremalne warunki. Silnik taki kręci się na dość wysokie obroty: od 8500 do nawet 10000 na minutę.
Czas na parę słów o głównym źródle mocy takiego dragstera, czyli kompresorze. Może na wszelki wypadek przypomnę, ze koło kompresora jest napędzane za pomocą obrotów wału korbowego, przez co - w przeciwieństwie do turbosprężarek - kompresor zawsze zabiera trochę mocy silnika (im wyższe obroty, tym więcej). W celu uzyskania jak najwyższego ciśnienia doładowania kompresor jest tak zaprojektowany, że kręci się z prędkością większą, niż wał korbowy. Najwyższe osiągane ciśnienie doładowania w silnikach tych dragsterów, to aż od 3,8 do 4,5 bara, ale wiadomo, że można nawet uzyskać ponad 5 barów. Kompresor jest tak duży i kręci się z taką prędkością, że silnik traci aż 900 km mocy, żeby go napędzać, przy najwyższym ciśnieniu doładowania.
Moc tych silników, to nie setki, lecz tysiące koni mechanicznych. Najczęściej w zakresie od 8000 do 9500 koni. Są też bestie, które przekraczają 10000 koni mechanicznych.
Wszystko to napędza maszynę, która w 0,53 sekundy rozpędza się od 0 do 100 km/h. Pewnie wielu z was myśli, że opowiadam teraz pierdoły, ale to prawda. Robi 1/4 mili w czasie poniżej 5 sekund i przy niewyobrażalnej prędkości równej połowie prędkości dźwięku - ponad 500 km/h! Na kierowcę Top Fuel Dragstera działają przeciążenia rzędu 4G (dla porównania na pilotów myśliwców maksymalnie przy starcie około 3G)
    Demony prędkości, najszybsze maszyny na świecie. Jestem wielkim fanem aut japońskich i driftu, ale do tych potworów też mam należny im szacunek.
    Top Fuel Dragster jest napędzany paliwem wyścigowym dającym najwyższą moc - mieszanka 90% nitrometanu i 10% metanolu - stąd nazwa tej klasy dragsterów.
    Silnik takiego monstrum, to najczęściej V8 o pojemności 8,2 litra (najczęściej, ponieważ ta klasa ma ograniczenie pojemności skokowej do 500 cali sześciennych, czyli dokładnie 8194 cm sześciennych, aczkolwiek, nie spotkałem się z innymi silnikami, niż V8 8,2L). Oczywiście w celu uzyskania jak największej mocy silnik jest doładowany kompresorem (nie używają turbosprężarek, ponieważ z kompresora są w stanie uzyskać dużo więcej mocy). Blok silnika, wał korbowy, rozrząd, i inne elementy są wykonane z materiałów najwyższej jakości, wytrzymałości, odporności na temperaturę, oraz najmniejszej wagi, dzięki czemu cały silnik waży zaledwie 225 kg. Na przykład wałki rozrządu są wykonane ze stali węglowej 8620, czyli lekkiej i odpornej na ekstremalne warunki. Silnik taki kręci się na dość wysokie obroty: od 8500 do nawet 10000 na minutę.
    Czas na parę słów o głównym źródle mocy takiego dragstera, czyli kompresorze. Może na wszelki wypadek przypomnę, ze koło kompresora jest napędzane za pomocą obrotów wału korbowego, przez co - w przeciwieństwie do turbosprężarek - kompresor zawsze zabiera trochę mocy silnika (im wyższe obroty, tym więcej). W celu uzyskania jak najwyższego ciśnienia doładowania kompresor jest tak zaprojektowany, że kręci się z prędkością większą, niż wał korbowy. Najwyższe osiągane ciśnienie doładowania w silnikach tych dragsterów, to aż od 3,8 do 4,5 bara, ale wiadomo, że można nawet uzyskać ponad 5 barów. Kompresor jest tak duży i kręci się z taką prędkością, że silnik traci aż 900 km mocy, żeby go napędzać, przy najwyższym ciśnieniu doładowania.
    Moc tych silników, to nie setki, lecz tysiące koni mechanicznych. Najczęściej w zakresie od 8000 do 9500 koni. Są też bestie, które przekraczają 10000 koni mechanicznych.
    Wszystko to napędza maszynę, która w 0,53 sekundy rozpędza się od 0 do 100 km/h. Pewnie wielu z was myśli, że opowiadam teraz pierdoły, ale to prawda. Robi 1/4 mili w czasie poniżej 5 sekund i przy niewyobrażalnej prędkości równej połowie prędkości dźwięku - ponad 500 km/h! Na kierowcę Top Fuel Dragstera działają przeciążenia rzędu 4G (dla porównania na pilotów myśliwców maksymalnie przy starcie około 3G)
    Co to za autko? – Wiem, że słaba jakość zdjęcia. Ale niestety lepiej się nie dało, a bardzo nurtują mnie myśli co to za autko.
    Wiem, że słaba jakość zdjęcia. Ale niestety lepiej się nie dało, a bardzo nurtują mnie myśli co to za autko.
    25 kwietnia 2013, 20:39 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    moje

    Nasze maszyny – od naj mniejszego:
Hyundai Galloper 2,5TDI
Deutz Fahr 6.05
Bizon Rekord z058
Od Korei przez solidne Niemcy do naszej Polskiej myśli technicznej
    Od naj mniejszego:
    Hyundai Galloper 2,5TDI
    Deutz Fahr 6.05
    Bizon Rekord z058
    Od Korei przez solidne Niemcy do naszej Polskiej myśli technicznej
    25 kwietnia 2013, 21:30 przez crs50sm (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    własne

    Już za nieco ponad tydzień startuje kolejny sezon najlepszej, japońskiej ligi wyścigowej. Nissan GT-R, Aston Martin V12 Vantage, Porsche 911 GT3, Subaru BRZ, Honda CR-Z, Honda HSV-010 GT, Audi R8 LMS Ultra itp. itd.

    Trochę ciekawostek i zapowiedzi, odnośnie nowych przepisów i japońskich samochodów.

    Nastąpiły reorganizacje w regulaminie Super GT oraz zapowiedzi. Sezon 2013 jest ostatnim w którym obowiązywać będą stare zasady GT500, od 2014 wchodzą ujednolicone zasady z niemiecką serią DTM. W klasie GT300 weszły nowe przepisy, które wyeliminowały pojazdy klasy LM-GTE i prototypy, takie jak Shiden oraz ASL Garaiya.

    Wielkimi krokami zbliża się pożegnanie Hondy HSV-010 GT, jeszcze nie w tym sezonie, ale w kolejnym, HSV-010 GT odejdzie na emeryturę, ponieważ na jego miejsce Honda szykuje... nowego NSX! Wyścigowy model jest opracowywany z myślą o ujednoliconych regułach z niemiecką serią DTM. W klasie GT300 dojdzie kolejna Honda CR-Z, obok zespołu TEAM MUGEN pojawi się AUTOBACS RACING TEAM AGURI. Honda celuje w pierwsze zwycięstwo hybrydowego samochodu w Super GT.

    Subaru, pomimo średniego poprzedniego sezonu, ani myśli o rezygnacji. Po doświadczeniach i wyciągnięciu wniosków, z myślą o nowym sezonie wyścigowy model BRZ został opracowany na nowo, to zupełnie nowa maszyna. Poza tym, zespół R&D SPORT postanowił zmienić dostawcę opon na Michelin.
    28 marca 2013, 14:57 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Widzicie jego minę?! – Bez dwóch zdań myśli: Uturb To!!!! 
A więc uturbiajcie, lajkujcie i udostępniajcie stronę! 

Niech moc będzie z Wami
    Bez dwóch zdań myśli: Uturb To!!!!
    A więc uturbiajcie, lajkujcie i udostępniajcie stronę!

    Niech moc będzie z Wami
    21 marca 2013, 21:59 przez Adam (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Pech – chyba nie poszło do końca  po jego myśli
    Chyba nie poszło do końca po jego myśli
    30 grudnia 2012, 15:54 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Nie wiadomo, ile mocy ma na przedniej osi... – ...bo by rozje*ał system na hamownii. A mówiąc na przedniej osi mam na myśli to, że silnik jest położony na przednich kołach, żeby przypadkiem lubiący wytykać błędy użytkownicy nie zaczęli mnie wyzywać od debila, bo to oczywiste, że Viper ma napęd na tył :P
    ...bo by rozje*ał system na hamownii. A mówiąc na przedniej osi mam na myśli to, że silnik jest położony na przednich kołach, żeby przypadkiem lubiący wytykać błędy użytkownicy nie zaczęli mnie wyzywać od debila, bo to oczywiste, że Viper ma napęd na tył :P
    11 grudnia 2012, 17:26 przez robert18mar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Kupiłbym, mojej niuni – oczywiście mam na myśli swoją Alfę Romeo
    Oczywiście mam na myśli swoją Alfę Romeo
    1 listopada 2012, 16:11 przez kondziu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Polonez 2000 Turbo – z tego co można się  doczytać moc sięgała nawet 260 koni. Szkoda, że takie projekty polskiej myśli technicznej upadły.
    Z tego co można się doczytać moc sięgała nawet 260 koni. Szkoda, że takie projekty polskiej myśli technicznej upadły.
    30 września 2012, 13:06 przez AlsonV8 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    IMPREZA!! – Wy tylko evo, evo, evo i evo... 
A ja wole Subaru i już. Ładne szybkie no i każda dziewczyna twoja. Kto jeszcze tak myśli?
    Wy tylko evo, evo, evo i evo...
    A ja wole Subaru i już. Ładne szybkie no i każda dziewczyna twoja. Kto jeszcze tak myśli?
    14 sierpnia 2012, 19:26 przez djmicho (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)