Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 246 takich materiałów
    Shelby Series 1 – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Shelby w latach 1998-2005. W lipcu 1994 roku Carroll Shelby rozpoczął pracę nad pierwszym w historii samochodem sportowym skonstruowanym od podstaw jako jego samodzielna konstrukcja, nie będąca pochodną wersją pojazdu innego producenta. W efekcie powstał 2-miejscowy roadster Shelby Series 1, który został zaprezentowany w 1998 roku. Samochód utrzymano w koncepcji podobnej do historycznego modelu Shelby Cobra - pojazd zachował sylwetkę z podłużną maską, krótkim zwisem tylnym, nisko osadzoną kabiną pasażerską, a także muskularnie zarysowanymi nadkolami. Ponadto, pojazd zyskał owalne reflektory oraz podwójne tylne lampy złożone z małych okrągłych kloszy. Shelby Series 1 posiadał czterolitrowy silnik L47 Aurora V8 o mocy 320 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 273 km/h i 60 mili na godzinę w 4,4 sekundy. Shelby Series 1 wytwarzany był do 2005 roku w zakładach Shelby American w nowej siedzibie firmy w Las Vegas w stanie Nevada. Pojazd był konstrukcją małoseryjną i limitowaną - łącznie powstało 249 egzemplarzy.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Shelby w latach 1998-2005. W lipcu 1994 roku Carroll Shelby rozpoczął pracę nad pierwszym w historii samochodem sportowym skonstruowanym od podstaw jako jego samodzielna konstrukcja, nie będąca pochodną wersją pojazdu innego producenta. W efekcie powstał 2-miejscowy roadster Shelby Series 1, który został zaprezentowany w 1998 roku. Samochód utrzymano w koncepcji podobnej do historycznego modelu Shelby Cobra - pojazd zachował sylwetkę z podłużną maską, krótkim zwisem tylnym, nisko osadzoną kabiną pasażerską, a także muskularnie zarysowanymi nadkolami. Ponadto, pojazd zyskał owalne reflektory oraz podwójne tylne lampy złożone z małych okrągłych kloszy. Shelby Series 1 posiadał czterolitrowy silnik L47 Aurora V8 o mocy 320 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 273 km/h i 60 mili na godzinę w 4,4 sekundy. Shelby Series 1 wytwarzany był do 2005 roku w zakładach Shelby American w nowej siedzibie firmy w Las Vegas w stanie Nevada. Pojazd był konstrukcją małoseryjną i limitowaną - łącznie powstało 249 egzemplarzy.
    7 kwietnia 2022, 21:38 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Plymouth Hemi Superbird – Samochód sportowy typu muscle car klasy wyższej produkowany pod amerykańska marką Plymouth w latach 1970-1972. Superbird powstał na bazie modelu Road Runner jako wyczynowy samochód sportowy, skierowany także do brania udziału w sportach motorowych jako samochód wyścigowy. Premiera modelu odbyła się w październiku 1970 roku podczas inauguracji sezonu NASCAR. Samochód posiadał aerodynamiczny stożek przedni, masywny tylny spojler oraz "skrzydła" w wersji street. Z silnikiem Hemi i 4-biegową skrzynią manualną wyprodukowano zaledwie 58 sztuk. Samochód posiada siedmiolitrowy silnik 426 Hemi V8 o mocy 425 KM. W wersji z tym silnikiem pojazdy osiągały 60 mili na godzinę w 5,5 sekundy oraz prędkość maksymalną 241 km/h.
    Samochód sportowy typu muscle car klasy wyższej produkowany pod amerykańska marką Plymouth w latach 1970-1972. Superbird powstał na bazie modelu Road Runner jako wyczynowy samochód sportowy, skierowany także do brania udziału w sportach motorowych jako samochód wyścigowy. Premiera modelu odbyła się w październiku 1970 roku podczas inauguracji sezonu NASCAR. Samochód posiadał aerodynamiczny stożek przedni, masywny tylny spojler oraz "skrzydła" w wersji street. Z silnikiem Hemi i 4-biegową skrzynią manualną wyprodukowano zaledwie 58 sztuk. Samochód posiada siedmiolitrowy silnik 426 Hemi V8 o mocy 425 KM. W wersji z tym silnikiem pojazdy osiągały 60 mili na godzinę w 5,5 sekundy oraz prędkość maksymalną 241 km/h.
    1996 Chevrolet Impala SS – Siódma generacja Impali został zaprezentowana po raz pierwszy w 1994 roku i produkowana była do 1996. Impala powróciła na rynek po 9-letniej przerwie w znacznie zmarginalizowanej roli niż dotychczas. Samochód był oferowany jedynie w niskonakładowym sportowym wariancie oznaczonym nazwą SS, stanowiąc uzupełnienie oferty równolegle oferowanego, bardziej luksusowego Caprice. Oferowana jedynie w trzech barwach nadwozia, Impala siódmej generacji wyróżniała się typowym dla Chevroletów z połowy lat 90. wieku krągłymi proporcjami nadwozia, zyskując nisko osadzone, podłużne reflektory, a także owalne lampy tylne i dużą powierzchnię przeszkolną. Impala posiada silnik V8 o pojemności 5,7 l, który wytwarzał moc 260 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 229 km/h, a przyspieszenie 0-60 mili trwa 7 sekund.
    Siódma generacja Impali został zaprezentowana po raz pierwszy w 1994 roku i produkowana była do 1996. Impala powróciła na rynek po 9-letniej przerwie w znacznie zmarginalizowanej roli niż dotychczas. Samochód był oferowany jedynie w niskonakładowym sportowym wariancie oznaczonym nazwą SS, stanowiąc uzupełnienie oferty równolegle oferowanego, bardziej luksusowego Caprice. Oferowana jedynie w trzech barwach nadwozia, Impala siódmej generacji wyróżniała się typowym dla Chevroletów z połowy lat 90. wieku krągłymi proporcjami nadwozia, zyskując nisko osadzone, podłużne reflektory, a także owalne lampy tylne i dużą powierzchnię przeszkolną. Impala posiada silnik V8 o pojemności 5,7 l, który wytwarzał moc 260 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 229 km/h, a przyspieszenie 0-60 mili trwa 7 sekund.
    Toyota MR2 SW20 – Produkowana przez japońską firmę Toyota w latach 1990-1999 druga generacja MR2 ważyła od 159 do 181 kg więcej od poprzednika ze względu na bardziej luksusową i przestronną kabinę, większe rozmiary silnika, mocniejszą skrzynię biegów i trwalsze zawieszenie. Dostępny na rynku japońskim model Rev 3 GT-S Turbo był w stanie przejechać ćwierć mili w 13,1 sekundy, pokonując droższe i mocniejsze samochody, takie jak Honda NSX, Toyota Supra RZ, a nawet Ferrari 348 TB.
    Produkowana przez japońską firmę Toyota w latach 1990-1999 druga generacja MR2 ważyła od 159 do 181 kg więcej od poprzednika ze względu na bardziej luksusową i przestronną kabinę, większe rozmiary silnika, mocniejszą skrzynię biegów i trwalsze zawieszenie. Dostępny na rynku japońskim model Rev 3 GT-S Turbo był w stanie przejechać ćwierć mili w 13,1 sekundy, pokonując droższe i mocniejsze samochody, takie jak Honda NSX, Toyota Supra RZ, a nawet Ferrari 348 TB.
    31 stycznia 2022, 21:04 przez ~RedTurboChannel | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    RedTurbo Channel

    Wycieczka szkolna autokarem - jak bezpiecznie podróżować – Podejmując przedsięwzięcie jakim jest organizacja wycieczki szkolnej zawsze powinniśmy zachować podstawowe zasady związane z bezpieczeństwem podczas podróży zarówno gdy są to krótkie wycieczki, wyjazdy jednodniowe oraz kilkudniowe dalsze wyjazdy na zielone szkoły, wakacje czy obozy. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu uczestnikom wyjazdu, organizator wycieczki autokarowej zmuszony jest dopełnić kilku obowiązków gdyż każda forma wyjazdu dzieci organizowana przez szkołę lub inną organizację oświatową ma określone zasady.
Obowiązki organizatora wycieczki. 
 Dyrekcja szkoły w której organizowany jest wyjazd uczniów, powinien wyznaczyć kierownika wycieczki i z nim być w stałym kontakcie podczas jej trwania. Ponadto określona musi zostać liczba uczestników wyjazdu przypadająca na jednego opiekuna oraz otrzymać zgody rodziców na wyjazd dzieci. Kolejną kwestią do której należy podjeść z uwagą jest wybór firmy przewozowej oferującej wynajem autokarów lub busów. Często szkoły mają podpisane umowy ze sprawdzonymi przewoźnikami ale niejednokrotnie jest też tak, że to wychowawca szuka busa lub autokaru dla swoich podopiecznych. Ta kwestia jest niebywale ważna gdyż jak podają służby z roku na rok standard oferowanych usług transportowych stale się podnosi ale dalej można natknąć się na firmę która kosztem jakości chce świadczyć najtańsze usługi. "Jestem wychowawcą w szóstej klasie szkoły podstawowej w Krakowie, na wycieczkę klasową jeździmy 2-3 razy do roku i w sprawie organizacji transportu zawszę dzwonię do sprawdzonej firmy M Bus Kraków - wynajem autokarów. Nigdy się nie zawiodłam, zawsze są punktualni, kierowcy bardzo mili i pomocni a pojazdy nowoczesne i co istotne w przystępnej cenie. W poprzednich latach eksperymentowaliśmy z transportem aż trafiliśmy na właściwego przewoźnika na którym można polegać co bardzo ważne podczas całej organizacji wyjazdu".
W podróży: 
 Kolejnym ważnym aspektem podczas podróży jest przekazanie uczestnikom wyjazdu co wolno a czego nie mogą robić podczas podróży autokarem.Pasy bezpieczeństwa. Priorytetem jest obowiązek zapinania pasów bezpieczeństwa jeśli autokar je posiada. Zgodnie z ustawą autobus wyprodukowany po 2006 roku musi być wyposażony w pasy bezpieczeństwa 2 lub 3 punktowe na każdym fotelu a więc już praktycznie każdy autokar który chcemy wynająć takie posiada i pasażerowie są zobligowani do korzystania z nich. W trakcie jazdy pasażerowie powinni zostać na swoich miejscach, zakazane jest spacerowanie oraz siadanie tyłem - tu ważna rola opiekunów i kierowcy aby przed wyjazdem takie informację dzieciom przekazać i egzekwować.Bagaże. Każdy autokar i bus turystyczny powinien posiadać odpowiednią przestrzeń aby móc tam umieścić torby, plecaki i walizki osób podróżujących. W autobusach przeważnie są to luki bagażowe pod pokładem natomiast busy turystyczne taką przestrzeń posiadają z tyłu pojazdu. To bardzo ważne w kwestii bezpieczeństwa i komfortu aby wszystkie bagaże zmieściły się w odpowiednim do tego przeznaczonym miejscu. Jest absolutny zakaz aby bagaże znajdowały się w przejściu co w razie ewentualnych nieprzewidzianych sytuacji może utrudnić ewakuacje z pojazdu - policja oraz ITD do tego przykładają szczególną uwagę. Na pokład można zabrać niewielki plecaczek w którym będziemy mieć prowiant na drogę i niezbędne osobiste rzeczy - informacja o tym również powinna być przekazana przez organizatora wyjazdu.Oznaczenie pojazdu. Autobus który przewozi zorganizowaną grupę dzieci lub młodzieży w wieku do 18 lat powinien być odpowiednio oznaczony a więc z tyłu i z przodu pojazdu umieszczone muszą być żółte tabliczki z symbolem dzieci.
Aby podróż była bezpieczna, miła i komfortowa należy przestrzegać zasad związanych z bezpieczeństwem i przed wyjazdem przekazać je uczestnikom. Prawie każdy z nas lubi podróże, tym bardziej jeśli uczestniczymy w nich wraz z grupą znajomych, przyjaciół czy kolegów  i koleżanek ze szkoły - dokładając starań w wyborze odpowiedniego przewoźnika i kierując się zasadami bezpiecznego podróżowania każdy z wyjazdów powinien być udany i niezapomniany.
Tekst opracowany z pomocą M Bus Kraków wynajem busów i autokarów

    Podejmując przedsięwzięcie jakim jest organizacja wycieczki szkolnej zawsze powinniśmy zachować podstawowe zasady związane z bezpieczeństwem podczas podróży zarówno gdy są to krótkie wycieczki, wyjazdy jednodniowe oraz kilkudniowe dalsze wyjazdy na zielone szkoły, wakacje czy obozy. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu uczestnikom wyjazdu, organizator wycieczki autokarowej zmuszony jest dopełnić kilku obowiązków gdyż każda forma wyjazdu dzieci organizowana przez szkołę lub inną organizację oświatową ma określone zasady.

    Obowiązki organizatora wycieczki. 

    Dyrekcja szkoły w której organizowany jest wyjazd uczniów, powinien wyznaczyć kierownika wycieczki i z nim być w stałym kontakcie podczas jej trwania. Ponadto określona musi zostać liczba uczestników wyjazdu przypadająca na jednego opiekuna oraz otrzymać zgody rodziców na wyjazd dzieci. Kolejną kwestią do której należy podjeść z uwagą jest wybór firmy przewozowej oferującej wynajem autokarów lub busów. Często szkoły mają podpisane umowy ze sprawdzonymi przewoźnikami ale niejednokrotnie jest też tak, że to wychowawca szuka busa lub autokaru dla swoich podopiecznych. Ta kwestia jest niebywale ważna gdyż jak podają służby z roku na rok standard oferowanych usług transportowych stale się podnosi ale dalej można natknąć się na firmę która kosztem jakości chce świadczyć najtańsze usługi. "Jestem wychowawcą w szóstej klasie szkoły podstawowej w Krakowie, na wycieczkę klasową jeździmy 2-3 razy do roku i w sprawie organizacji transportu zawszę dzwonię do sprawdzonej firmy M Bus Kraków - wynajem autokarów. Nigdy się nie zawiodłam, zawsze są punktualni, kierowcy bardzo mili i pomocni a pojazdy nowoczesne i co istotne w przystępnej cenie. W poprzednich latach eksperymentowaliśmy z transportem aż trafiliśmy na właściwego przewoźnika na którym można polegać co bardzo ważne podczas całej organizacji wyjazdu".

    W podróży: 

    Kolejnym ważnym aspektem podczas podróży jest przekazanie uczestnikom wyjazdu co wolno a czego nie mogą robić podczas podróży autokarem.Pasy bezpieczeństwa. Priorytetem jest obowiązek zapinania pasów bezpieczeństwa jeśli autokar je posiada. Zgodnie z ustawą autobus wyprodukowany po 2006 roku musi być wyposażony w pasy bezpieczeństwa 2 lub 3 punktowe na każdym fotelu a więc już praktycznie każdy autokar który chcemy wynająć takie posiada i pasażerowie są zobligowani do korzystania z nich. W trakcie jazdy pasażerowie powinni zostać na swoich miejscach, zakazane jest spacerowanie oraz siadanie tyłem - tu ważna rola opiekunów i kierowcy aby przed wyjazdem takie informację dzieciom przekazać i egzekwować.Bagaże. Każdy autokar i bus turystyczny powinien posiadać odpowiednią przestrzeń aby móc tam umieścić torby, plecaki i walizki osób podróżujących. W autobusach przeważnie są to luki bagażowe pod pokładem natomiast busy turystyczne taką przestrzeń posiadają z tyłu pojazdu. To bardzo ważne w kwestii bezpieczeństwa i komfortu aby wszystkie bagaże zmieściły się w odpowiednim do tego przeznaczonym miejscu. Jest absolutny zakaz aby bagaże znajdowały się w przejściu co w razie ewentualnych nieprzewidzianych sytuacji może utrudnić ewakuacje z pojazdu - policja oraz ITD do tego przykładają szczególną uwagę. Na pokład można zabrać niewielki plecaczek w którym będziemy mieć prowiant na drogę i niezbędne osobiste rzeczy - informacja o tym również powinna być przekazana przez organizatora wyjazdu.Oznaczenie pojazdu. Autobus który przewozi zorganizowaną grupę dzieci lub młodzieży w wieku do 18 lat powinien być odpowiednio oznaczony a więc z tyłu i z przodu pojazdu umieszczone muszą być żółte tabliczki z symbolem dzieci.

    Aby podróż była bezpieczna, miła i komfortowa należy przestrzegać zasad związanych z bezpieczeństwem i przed wyjazdem przekazać je uczestnikom. Prawie każdy z nas lubi podróże, tym bardziej jeśli uczestniczymy w nich wraz z grupą znajomych, przyjaciół czy kolegów i koleżanek ze szkoły - dokładając starań w wyborze odpowiedniego przewoźnika i kierując się zasadami bezpiecznego podróżowania każdy z wyjazdów powinien być udany i niezapomniany.

    Tekst opracowany z pomocą M Bus Kraków wynajem busów i autokarów

    23 grudnia 2021, 2:24 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Próba autostradowa, 0-100 km/h, 1/4 mili.
    16 października 2021, 10:34 przez Marekzeszczecina (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    WWIT wchodzi z nową serią - trochę takim polskim odpowiednikiem CarWow. Brakowało tego w Polsce. Ciekawe zestawienie na sam początek + gościnnie Budda.
    7 marca 2021, 17:42 przez ~olaf1997 | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Wheel with it.

    Pierwszy Zlot 2020! Jedziemy na wyścigi 1/4 mili na Anklam. US V8 vs reszta Świata!
    7 czerwca 2020, 11:38 przez RACECITY (PW) | Do ulubionych | Skomentuj