Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 806 takich materiałów
    DWA LATA! Tyle zajęło mi włożenie turbo do mojej miaty... Po drodze śluby, perypetie zawodowe, awarie...

    No ale w końcu jestem, wracam, auto podaje jak wściekłe...i cóż chyba zardzewiałem.

    Co mnie jednak cieszy, to udany debiut wyścigowy moich dwóch przyjaciół!

    Zapraszam do oglądania!
    10 sierpnia 2023, 21:36 przez TaMiataWymiata (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Z relacji autora:
    Dziś 3.08.23 w Szczecinie o godzinie 11 kierowca Mercedesa najpierw wjechał pod prąd trąbiąc żebym wycofał, później pojechał do przodu żeby zwrócić tyłem, dojechał do mojego pojazdu gdzie zaparkował na środku drogi. Stał tam 10 min. i gdzieś sobie poszedł, a później wyjął kij do golfa i zniszczył reflektor.
    Autor chciał zatrzymać kierowcę i ale ten uciekł.
    Została wezwana Policja na miejsce zdarzenia.
    Policja przyjechała i powiedzieli, że mam przyjść na godzinę 14 na komendę …
    Przyszedłem a tam jego adwokat wybłagał żebym nie zgłaszał i dał mi 8 tys. zł. (na tyle Skoda wyceniła szkodę w aucie).

    Autor przyjął ofertę. Fakt zakładania sprawy o uszkodzenie mienia i 2 lata czekania na wyrok zrobił swoje.

    Pomimo tego, że autor jest zadowolony z finału i szybkiego rozwiązania sprawy, nas zastanawia fakt jak to się stało, że na miejscu czekału już adwokat napastnika z „ofertą” ugody?

    03.08.2023 Szczecin
    3 sierpnia 2023, 23:30 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lata 20 i 30-te przyniosły spory olbrzymi przeskok technologiczny, który zauważalnie wpłynął na to jak rozwijała się motoryzacja. Przy okazji najbogatsi producenci z sukcesami eksperymentowali z nowymi środkami masowego przekazu, próbując wzbudzić zainteresowanie samochodami nawet wśród najmłodszych.
    Dlaczego powłoki ceramiczne cieszą się tak dużym zaufaniem? – W dzisiejszym dynamicznym świecie, w którym nowoczesne technologie rozwijają się w zawrotnym tempie, powłoki ceramiczne stały się jednym z najbardziej rozpoznawalnych osiągnięć w dziedzinie ochrony powierzchni. Ich wyjątkowe właściwości sprawiają, że są nie tylko popularne, ale także coraz bardziej pożądane przez entuzjastów samochodów, właścicieli nieruchomości i innych branż. W tym artykule przyjrzymy się temu, jak działają powłoki ceramiczne i dlaczego wzbudzają tak duże zainteresowanie.
Powłoki ceramiczne są innowacyjnymi substancjami, które tworzą trwałe, ochronne warstwy na powierzchniach różnych materiałów. Są one oparte na nanotechnologii, co oznacza, że składają się z cząsteczek o bardzo małych rozmiarach. Te cząsteczki łączą się ze sobą i tworzą trwałą siatkę, która przykrywa powierzchnię i zapewnia ochronę przed wieloma szkodliwymi czynnikami.
Jednym z najważniejszych powodów, dla których powłoki ceramiczne cieszą się tak dużym zainteresowaniem, jest ich wyjątkowa odporność na zarysowania. Dzięki swojej twardości i trwałości, powłoki ceramiczne mogą skutecznie chronić powierzchnie przed rysami, odpryskami i innymi uszkodzeniami mechanicznymi. To sprawia, że są idealnym rozwiązaniem dla samochodów, które narażone są na kontakt z kamieniami, piaskiem i innymi potencjalnie szkodliwymi substancjami.
Kolejną zaletą powłok ceramicznych jest ich odporność na działanie chemikaliów i substancji chemicznych. Powłoki te są odporne na działanie kwasów, ługów, rozpuszczalników i innych agresywnych substancji chemicznych, które mogą uszkodzić powierzchnię. Dzięki temu, powłoki ceramiczne są nie tylko łatwe do utrzymania w czystości, ale także chronią przed korozją i utratą estetyki.
Powłoki ceramiczne są również hydrofobowe, co oznacza, że odpychają wodę. To sprawia, że powierzchnia pokryta taką powłoką jest odporna na plamy i zabrudzenia spowodowane wodą. Krople wody na powłoce ceramicznej tworzą efekt perły, który zapewnia łatwe spływanie wody i ogranicza zatrzymywanie się brudu na powierzchni.
Ważną zaletą powłok ceramicznych jest także ich trwałość. W przeciwieństwie do tradycyjnych powłok ochronnych, które mogą się ścierać i tracić swoje właściwości w ciągu krótkiego czasu, powłoki ceramiczne są znacznie bardziej trwałe i odporne na działanie czynników zewnętrznych. Dzięki swojej strukturze i właściwościom chemicznym, mogą utrzymywać swoją ochronną funkcję przez długie lata, chroniąc powierzchnię przed działaniem promieniowania UV, wysoką temperaturą, zanieczyszczeniami atmosferycznymi i innymi czynnikami środowiskowymi.
Kolejnym powodem rosnącego zainteresowania powłokami ceramicznymi jest ich zdolność do nadania powierzchni wyjątkowego wyglądu i głębi koloru. Powłoki ceramiczne mają zdolność do wypełniania mikroskopijnych porów powierzchni, co powoduje, że staje się ona gładka i lśniąca. To daje efekt tzw. "efektu mokrego lakieru", który sprawia, że samochody i inne powierzchnie prezentują się niezwykle atrakcyjnie i profesjonalnie.
Wreszcie, powłoki ceramiczne oferują także łatwość w aplikacji i stosunkowo niskie wymagania dotyczące konserwacji. Choć profesjonalna aplikacja powłoki ceramicznej wymaga precyzji i doświadczenia, istnieją również dostępne na rynku produkty przeznaczone do samodzielnego stosowania. Dodatkowo, w porównaniu do tradycyjnych metod ochrony powierzchni, powłoki ceramiczne nie wymagają regularnego nakładania wosku ani polerowania, co oszczędza czas i wysiłek.
Wnioski
Powłoki ceramiczne są rewolucyjnym rozwiązaniem w dziedzinie ochrony powierzchni, które oferuje wyjątkową trwałość, odporność na zarysowania i działanie czynników zewnętrznych, hydrofobowość oraz estetyczny wygląd. Ich innowacyjne właściwości i zalety sprawiają, że cieszą się one ogromnym zainteresowaniem wśród entuzjastów samochodów, właścicieli nieruchomości i innych branż.
Choć powłoki ceramiczne mogą być nieco droższe niż tradycyjne metody ochrony powierzchni, ich trwałość i wydajność przewyższają oczekiwania, co sprawia, że są inwestycją wartą rozważenia. Warto również pamiętać, że aplikacja powłok ceramicznych powinna być przeprowadzana przez doświadczonych profesjonalistów, aby zagwarantować optymalne rezultaty.
Sprawdź powłoka ceramiczna 3 letnia oraz powłoka ceramiczna 5 letnia

    W dzisiejszym dynamicznym świecie, w którym nowoczesne technologie rozwijają się w zawrotnym tempie, powłoki ceramiczne stały się jednym z najbardziej rozpoznawalnych osiągnięć w dziedzinie ochrony powierzchni. Ich wyjątkowe właściwości sprawiają, że są nie tylko popularne, ale także coraz bardziej pożądane przez entuzjastów samochodów, właścicieli nieruchomości i innych branż. W tym artykule przyjrzymy się temu, jak działają powłoki ceramiczne i dlaczego wzbudzają tak duże zainteresowanie.

    Powłoki ceramiczne są innowacyjnymi substancjami, które tworzą trwałe, ochronne warstwy na powierzchniach różnych materiałów. Są one oparte na nanotechnologii, co oznacza, że składają się z cząsteczek o bardzo małych rozmiarach. Te cząsteczki łączą się ze sobą i tworzą trwałą siatkę, która przykrywa powierzchnię i zapewnia ochronę przed wieloma szkodliwymi czynnikami.

    Jednym z najważniejszych powodów, dla których powłoki ceramiczne cieszą się tak dużym zainteresowaniem, jest ich wyjątkowa odporność na zarysowania. Dzięki swojej twardości i trwałości, powłoki ceramiczne mogą skutecznie chronić powierzchnie przed rysami, odpryskami i innymi uszkodzeniami mechanicznymi. To sprawia, że są idealnym rozwiązaniem dla samochodów, które narażone są na kontakt z kamieniami, piaskiem i innymi potencjalnie szkodliwymi substancjami.

    Kolejną zaletą powłok ceramicznych jest ich odporność na działanie chemikaliów i substancji chemicznych. Powłoki te są odporne na działanie kwasów, ługów, rozpuszczalników i innych agresywnych substancji chemicznych, które mogą uszkodzić powierzchnię. Dzięki temu, powłoki ceramiczne są nie tylko łatwe do utrzymania w czystości, ale także chronią przed korozją i utratą estetyki.

    Powłoki ceramiczne są również hydrofobowe, co oznacza, że odpychają wodę. To sprawia, że powierzchnia pokryta taką powłoką jest odporna na plamy i zabrudzenia spowodowane wodą. Krople wody na powłoce ceramicznej tworzą efekt perły, który zapewnia łatwe spływanie wody i ogranicza zatrzymywanie się brudu na powierzchni.

    Ważną zaletą powłok ceramicznych jest także ich trwałość. W przeciwieństwie do tradycyjnych powłok ochronnych, które mogą się ścierać i tracić swoje właściwości w ciągu krótkiego czasu, powłoki ceramiczne są znacznie bardziej trwałe i odporne na działanie czynników zewnętrznych. Dzięki swojej strukturze i właściwościom chemicznym, mogą utrzymywać swoją ochronną funkcję przez długie lata, chroniąc powierzchnię przed działaniem promieniowania UV, wysoką temperaturą, zanieczyszczeniami atmosferycznymi i innymi czynnikami środowiskowymi.

    Kolejnym powodem rosnącego zainteresowania powłokami ceramicznymi jest ich zdolność do nadania powierzchni wyjątkowego wyglądu i głębi koloru. Powłoki ceramiczne mają zdolność do wypełniania mikroskopijnych porów powierzchni, co powoduje, że staje się ona gładka i lśniąca. To daje efekt tzw. "efektu mokrego lakieru", który sprawia, że samochody i inne powierzchnie prezentują się niezwykle atrakcyjnie i profesjonalnie.

    Wreszcie, powłoki ceramiczne oferują także łatwość w aplikacji i stosunkowo niskie wymagania dotyczące konserwacji. Choć profesjonalna aplikacja powłoki ceramicznej wymaga precyzji i doświadczenia, istnieją również dostępne na rynku produkty przeznaczone do samodzielnego stosowania. Dodatkowo, w porównaniu do tradycyjnych metod ochrony powierzchni, powłoki ceramiczne nie wymagają regularnego nakładania wosku ani polerowania, co oszczędza czas i wysiłek.

    Wnioski

    Powłoki ceramiczne są rewolucyjnym rozwiązaniem w dziedzinie ochrony powierzchni, które oferuje wyjątkową trwałość, odporność na zarysowania i działanie czynników zewnętrznych, hydrofobowość oraz estetyczny wygląd. Ich innowacyjne właściwości i zalety sprawiają, że cieszą się one ogromnym zainteresowaniem wśród entuzjastów samochodów, właścicieli nieruchomości i innych branż.

    Choć powłoki ceramiczne mogą być nieco droższe niż tradycyjne metody ochrony powierzchni, ich trwałość i wydajność przewyższają oczekiwania, co sprawia, że są inwestycją wartą rozważenia. Warto również pamiętać, że aplikacja powłok ceramicznych powinna być przeprowadzana przez doświadczonych profesjonalistów, aby zagwarantować optymalne rezultaty.

    Sprawdź powłoka ceramiczna 3 letnia oraz powłoka ceramiczna 5 letnia

    7 czerwca 2023, 1:17 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Jak działa układ chłodzenia silnika i dlaczego jest on tak ważny? – Silnik spalinowy jest sercem każdego samochodu. Jego zadaniem jest przekształcenie energii chemicznej paliwa w energię mechaniczną, potrzebną do poruszania pojazdem. Jednak w trakcie pracy silnika wytwarza się bardzo dużo ciepła, które należy w jakiś sposób odprowadzić, aby silnik nie przegrzał się i nie uległ zniszczeniu. Dlatego tak ważnym elementem jest układ chłodzenia silnika, który odpowiada za odprowadzenie ciepła i utrzymanie odpowiedniej temperatury pracy. W tym artykule opiszemy, jak działa układ chłodzenia silnika i dlaczego jest on tak ważny.
Dlaczego silnik wymaga chłodzenia?
Silnik spalinowy, podobnie jak każdy inny, w trakcie pracy wytwarza bardzo dużo ciepła. Ta energia termiczna powstaje w wyniku spalania paliwa w cylindrach oraz w wyniku tarcia ruchomych elementów, takich jak tłoki, wał korbowy czy zawory. Jeśli silnik nie byłby odpowiednio schładzany, to temperatura pracy bardzo szybko wzrosłaby i silnik uległby zniszczeniu.
Jak działa układ chłodzenia silnika?
Układ chłodzenia silnika składa się z kilku elementów, które razem odpowiadają za utrzymanie odpowiedniej temperatury pracy. Głównymi elementami układu chłodzenia są:
- pompa wodna,
- termostat,
- chłodnica,
- wentylator.
Pompa wodna to element układu, który odpowiada za krążenie cieczy chłodzącej przez silnik. Ciecz chłodząca, czyli płyn chłodniczy, jest pompowana przez rurki do wnętrza silnika, gdzie odprowadza ciepło z cylindrów i innych części. Następnie płyn wraca do chłodnicy, gdzie zostaje schłodzony i ponownie pompowany do silnika.
Termostat - kontroluje temperaturę płynu chłodzącego przepływającego przez silnik. Jeśli temperatura płynu jest za niska, termostat zamyka przepływ płynu przez chłodnicę, co powoduje nagrzanie silnika i zwiększenie jego temperatury. Natomiast gdy temperatura płynu osiągnie odpowiedni poziom, termostat otwiera przepływ płynu przez chłodnicę, co pozwala na schłodzenie silnika.
Chłodnica to element układu, który odpowiada za schładzanie cieczy chłodzącej. Chłodnica składa się z rurek i aluminiowych płyt, przez które przepływa płyn chłodzący. Rury i płyty chłodnicy są zwykle umieszczone z przodu samochodu, aby w czasie jazdy powietrze przepływające przez chłodnicę odprowadzało ciepło z płynu chłodzącego.
Wentylator - odpowiada za chłodzenie cieczy chłodzącej w czasie postoju samochodu. Wentylator włącza się automatycznie, gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie pewien poziom, co pozwala na schłodzenie silnika nawet w czasie postoju.
Dlaczego układ chłodzenia silnika jest tak ważny?
Układ chłodzenia jest niezwykle ważnym elementem każdego silnika spalinowego. Jego zadaniem jest odprowadzanie ciepła wytworzonego w czasie pracy silnika oraz utrzymywanie odpowiedniej temperatury pracy. Jeśli układ chłodzenia nie działa poprawnie, silnik może ulec przegrzaniu, co może doprowadzić do jego uszkodzenia lub całkowitej awarii. Przegrzanie silnika może spowodować uszkodzenie tłoków, wału korbowego, głowicy cylindra czy zaworów. Naprawa takich uszkodzeń może być bardzo kosztowna i czasochłonna.
Jak dbać o układ chłodzenia silnika?
Dbanie o układ chłodzenia silnika jest niezwykle ważne, ponieważ uszkodzenie tego elementu może prowadzić do kosztownych napraw lub nawet do konieczności wymiany całego silnika. Oto kilka zasad, które warto przestrzegać:
 Regularnie sprawdzaj stan płynu chłodzącego oraz jego poziom. Płyn chłodzący powinien być w dobrym stanie, bez zanieczyszczeń.Wymieniaj płyn chłodzący zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Zwykle zaleca się wymianę co 2-3 lata lub co około 50-100 tysięcy kilometrów.Sprawdzaj regularnie stan elementów układu chłodzenia, takich jak:

- węże,
- pompa wodna,
- termostat,
- chłodnica.
Jeśli zauważysz jakieś uszkodzenia, koniecznie je napraw.
4. Unikaj eksploatacji samochodu w trudnych warunkach, takich jak:
- długa jazda po górzystym terenie,
- jazda z ciężkim ładunkiem,
- jazda w upalne dni bez włączonego klimatyzatora.
W takich warunkach układ chłodzenia pracuje znacznie intensywniej, co zwiększa ryzyko jego uszkodzenia.
5. Sprawdzaj regularnie stan wentylatora oraz jego pracę. Wentylator powinien działać poprawnie, aby zapewnić odpowiednie chłodzenie silnika.
Problemy z układem chłodzenia silnika
Mimo dbałości o układ chłodzenia silnika, czasami mogą wystąpić problemy z jego działaniem. Poniżej przedstawiamy najczęstsze problemy i sposoby ich rozwiązania:
 Przegrzewanie silnika - przyczyną przegrzewania silnika może być wiele czynników, m.in. wycieki płynu chłodzącego, uszkodzone węże lub chłodnica, niesprawny termostat lub wentylator. W przypadku przegrzewania silnika należy bezzwłocznie zatrzymać samochód, a następnie sprawdzić stan układu chłodzenia i w razie potrzeby skorzystać z pomocy mechanika.Niski poziom płynu chłodzącego - niski poziom cieczy chłodzącej może prowadzić do przegrzania silnika lub jego uszkodzenia. Jeśli poziom płynu jest niski, koniecznie należy go uzupełnić.Wycieki płynu chłodzącego - mogą być spowodowane uszkodzeniem węży, chłodnicy lub uszczelek. W przypadku wycieków koniecznie należy natychmiast zatrzymać samochód i sprawdzić stan układu chłodzenia.Uszkodzenie termostatu - niesprawny termostat może prowadzić do nadmiernego zużycia paliwa, spadku mocy silnika lub przegrzania silnika. W przypadku podejrzenia uszkodzenia termostatu należy go niezwłocznie wymienić.Niesprawny wentylator - może prowadzić do przegrzania silnika lub jego uszkodzenia. W przypadku podejrzenia uszkodzenia wentylatora należy go niezwłocznie naprawić lub wymienić.

O czym należy pamiętać?
Podsumowując, układ chłodzenia silnika jest niezwykle istotnym elementem każdego pojazdu, który pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury silnika i zapobiega jego przegrzaniu. Regularna kontrola stanu układu chłodzenia oraz szybka reakcja na wszelkie nieprawidłowości to klucz do zapewnienia bezpieczeństwa na drodze i uniknięcia kosztownych napraw. W razie wątpliwości, warto skorzystać z usług doświadczonego mechanika.
Dodatkowo należy pamiętać o konieczności regularnej wymiany płynu chłodniczego oraz innych elementów układu chłodzenia, takich jak termostat czy pompa wody, zgodnie z zaleceniami producenta. Dzięki temu możemy być pewni, że układ chłodzenia będzie działał sprawnie i skutecznie, co przyczyni się do dłuższej żywotności silnika oraz oszczędności na naprawach.
Partnerem artykułu jest awparts.pl

    Silnik spalinowy jest sercem każdego samochodu. Jego zadaniem jest przekształcenie energii chemicznej paliwa w energię mechaniczną, potrzebną do poruszania pojazdem. Jednak w trakcie pracy silnika wytwarza się bardzo dużo ciepła, które należy w jakiś sposób odprowadzić, aby silnik nie przegrzał się i nie uległ zniszczeniu. Dlatego tak ważnym elementem jest układ chłodzenia silnika, który odpowiada za odprowadzenie ciepła i utrzymanie odpowiedniej temperatury pracy. W tym artykule opiszemy, jak działa układ chłodzenia silnika i dlaczego jest on tak ważny.

    Dlaczego silnik wymaga chłodzenia?

    Silnik spalinowy, podobnie jak każdy inny, w trakcie pracy wytwarza bardzo dużo ciepła. Ta energia termiczna powstaje w wyniku spalania paliwa w cylindrach oraz w wyniku tarcia ruchomych elementów, takich jak tłoki, wał korbowy czy zawory. Jeśli silnik nie byłby odpowiednio schładzany, to temperatura pracy bardzo szybko wzrosłaby i silnik uległby zniszczeniu.

    Jak działa układ chłodzenia silnika?

    Układ chłodzenia silnika składa się z kilku elementów, które razem odpowiadają za utrzymanie odpowiedniej temperatury pracy. Głównymi elementami układu chłodzenia są:

    - pompa wodna,

    - termostat,

    - chłodnica,

    - wentylator.

    Pompa wodna to element układu, który odpowiada za krążenie cieczy chłodzącej przez silnik. Ciecz chłodząca, czyli płyn chłodniczy, jest pompowana przez rurki do wnętrza silnika, gdzie odprowadza ciepło z cylindrów i innych części. Następnie płyn wraca do chłodnicy, gdzie zostaje schłodzony i ponownie pompowany do silnika.

    Termostat - kontroluje temperaturę płynu chłodzącego przepływającego przez silnik. Jeśli temperatura płynu jest za niska, termostat zamyka przepływ płynu przez chłodnicę, co powoduje nagrzanie silnika i zwiększenie jego temperatury. Natomiast gdy temperatura płynu osiągnie odpowiedni poziom, termostat otwiera przepływ płynu przez chłodnicę, co pozwala na schłodzenie silnika.

    Chłodnica to element układu, który odpowiada za schładzanie cieczy chłodzącej. Chłodnica składa się z rurek i aluminiowych płyt, przez które przepływa płyn chłodzący. Rury i płyty chłodnicy są zwykle umieszczone z przodu samochodu, aby w czasie jazdy powietrze przepływające przez chłodnicę odprowadzało ciepło z płynu chłodzącego.

    Wentylator - odpowiada za chłodzenie cieczy chłodzącej w czasie postoju samochodu. Wentylator włącza się automatycznie, gdy temperatura płynu chłodzącego osiągnie pewien poziom, co pozwala na schłodzenie silnika nawet w czasie postoju.

    Dlaczego układ chłodzenia silnika jest tak ważny?

    Układ chłodzenia jest niezwykle ważnym elementem każdego silnika spalinowego. Jego zadaniem jest odprowadzanie ciepła wytworzonego w czasie pracy silnika oraz utrzymywanie odpowiedniej temperatury pracy. Jeśli układ chłodzenia nie działa poprawnie, silnik może ulec przegrzaniu, co może doprowadzić do jego uszkodzenia lub całkowitej awarii. Przegrzanie silnika może spowodować uszkodzenie tłoków, wału korbowego, głowicy cylindra czy zaworów. Naprawa takich uszkodzeń może być bardzo kosztowna i czasochłonna.

    Jak dbać o układ chłodzenia silnika?

    Dbanie o układ chłodzenia silnika jest niezwykle ważne, ponieważ uszkodzenie tego elementu może prowadzić do kosztownych napraw lub nawet do konieczności wymiany całego silnika. Oto kilka zasad, które warto przestrzegać:

    Regularnie sprawdzaj stan płynu chłodzącego oraz jego poziom. Płyn chłodzący powinien być w dobrym stanie, bez zanieczyszczeń.Wymieniaj płyn chłodzący zgodnie z zaleceniami producenta samochodu. Zwykle zaleca się wymianę co 2-3 lata lub co około 50-100 tysięcy kilometrów.Sprawdzaj regularnie stan elementów układu chłodzenia, takich jak:

    - węże,

    - pompa wodna,

    - termostat,

    - chłodnica.

    Jeśli zauważysz jakieś uszkodzenia, koniecznie je napraw.

    4. Unikaj eksploatacji samochodu w trudnych warunkach, takich jak:

    - długa jazda po górzystym terenie,

    - jazda z ciężkim ładunkiem,

    - jazda w upalne dni bez włączonego klimatyzatora.

    W takich warunkach układ chłodzenia pracuje znacznie intensywniej, co zwiększa ryzyko jego uszkodzenia.

    5. Sprawdzaj regularnie stan wentylatora oraz jego pracę. Wentylator powinien działać poprawnie, aby zapewnić odpowiednie chłodzenie silnika.

    Problemy z układem chłodzenia silnika

    Mimo dbałości o układ chłodzenia silnika, czasami mogą wystąpić problemy z jego działaniem. Poniżej przedstawiamy najczęstsze problemy i sposoby ich rozwiązania:

    Przegrzewanie silnika - przyczyną przegrzewania silnika może być wiele czynników, m.in. wycieki płynu chłodzącego, uszkodzone węże lub chłodnica, niesprawny termostat lub wentylator. W przypadku przegrzewania silnika należy bezzwłocznie zatrzymać samochód, a następnie sprawdzić stan układu chłodzenia i w razie potrzeby skorzystać z pomocy mechanika.Niski poziom płynu chłodzącego - niski poziom cieczy chłodzącej może prowadzić do przegrzania silnika lub jego uszkodzenia. Jeśli poziom płynu jest niski, koniecznie należy go uzupełnić.Wycieki płynu chłodzącego - mogą być spowodowane uszkodzeniem węży, chłodnicy lub uszczelek. W przypadku wycieków koniecznie należy natychmiast zatrzymać samochód i sprawdzić stan układu chłodzenia.Uszkodzenie termostatu - niesprawny termostat może prowadzić do nadmiernego zużycia paliwa, spadku mocy silnika lub przegrzania silnika. W przypadku podejrzenia uszkodzenia termostatu należy go niezwłocznie wymienić.Niesprawny wentylator - może prowadzić do przegrzania silnika lub jego uszkodzenia. W przypadku podejrzenia uszkodzenia wentylatora należy go niezwłocznie naprawić lub wymienić.

    O czym należy pamiętać?

    Podsumowując, układ chłodzenia silnika jest niezwykle istotnym elementem każdego pojazdu, który pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury silnika i zapobiega jego przegrzaniu. Regularna kontrola stanu układu chłodzenia oraz szybka reakcja na wszelkie nieprawidłowości to klucz do zapewnienia bezpieczeństwa na drodze i uniknięcia kosztownych napraw. W razie wątpliwości, warto skorzystać z usług doświadczonego mechanika.

    Dodatkowo należy pamiętać o konieczności regularnej wymiany płynu chłodniczego oraz innych elementów układu chłodzenia, takich jak termostat czy pompa wody, zgodnie z zaleceniami producenta. Dzięki temu możemy być pewni, że układ chłodzenia będzie działał sprawnie i skutecznie, co przyczyni się do dłuższej żywotności silnika oraz oszczędności na naprawach.

    Partnerem artykułu jest awparts.pl

    29 marca 2023, 12:39 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    W minioną niedzielę po godzinie 13.00 policjanci zostali powiadomieni o dachowaniu auta w miejscowości Puchaczów. Na miejsce natychmiast zostały skierowane służby ratunkowe.

    Jak ustalili funkcjonariusze, kierujący Audi jadąc od Puchaczowa stracił panowanie nad pojazdem, uszkodził znak i bariery energochłonne, zjechał na przeciwległy pas ruchu, przeleciał przez torowisko po czym pojazd dachował. Policjanci sprawdzili trzeźwości 42-letniego mieszkańca powiatu łęczyńskiego. Mężczyzna miał ponad 2,7 promila alkoholu w organizmie. Został przewieziony do łęczyńskiego szpitala.

    Miał dużo szczęścia, ponieważ nic poważnego mu się nie stało. Po przeprowadzonych badaniach trafił do policyjnej celi. Policjanci zatrzymali mu prawo jazdy oraz dowód rejestracyjny pojazdu.

    Wczoraj kiedy wytrzeźwiał, usłyszał zarzut kierowania pojazdem w stanie nietrzeźwości.

    Za kierowanie „na podwójnym gazie” grozi kara pozbawienia wolności do 2 lat. Ponadto są orzeka zakaz prowadzenia pojazdów na co najmniej 3 lata. Dodatkowo osoba kierujący musi się liczyć również z dolegliwymi konsekwencjami finansowymi. Sąd obligatoryjnie nakłada na takiego kierowcę świadczenie pieniężne w wysokości od 5 000 do 60 000 złotych.

    Źródło: KPP Łęczna
    28 marca 2023, 21:04 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Patrzeć i uczyć się. Albo może lepiej nie...
    Czego nie wiesz o oponach wielosezonowych? – Opony wielosezonowe nie są bynajmniej nowością na rynku. Wypada przypomnieć, iż jeszcze kilkanaście lat temu innych po prostu nie było. Dopiero wnikliwe badania nad składem mieszanki i profilem bieżnika pozwoliły wprowadzić na rynek opony sezonowe. Rodzi to oczywiście pewne kłopoty z rozróżnieniem produktów, tym bardziej że nie ma obowiązku specjalistycznego oznaczania ogumienia pod kątem pór roku, jest natomiast dyrektywa europejska mówiąca o umieszczaniu na oponach informacji dotyczącej warunków, w jakich ogumienie da sobie radę.
Z artykułu dowiesz się między innymi: Jakie oznaczenie posiadają opony całoroczne?Kiedy opłaca się wybranie opon całorocznych?Co ile wymieniać opony wielosezonowe?SPIS TREŚCI Jak oznaczane są opony całoroczne?Kiedy warto stosować opony wielosezonowe?Po jakim przebiegu należy wymienić opony wielosezonowe?Jak oznaczane są opony całoroczne? 
Jak zatem odróżnić opony wielosezonowe od ich letnich i zimowych odpowiedniczek? Sytuacja może wydawać się nieco skomplikowana, zwłaszcza dla kierowców niedysponujących odpowiednim doświadczeniem. Dlaczego?
Ponieważ nie ma specyficznego oznaczenia opon całorocznych, trzeba polegać na oględzinach bieżnika i twardości samej opony. Opony wielosezonowe są bardziej miękkie, aniżeli opony letnie i twardsze od zimowych.
Wynika to z parametrów, jakie ogumienie musi zachować w określonych warunkach pogodowych. W tym celu do mieszanki kauczukowej dodaje się między innymi krzemionki i olejów roślinnych.
Kolejną cechą charakterystyczną jest bieżnik, który stanowi swoisty kompromis pomiędzy tym, co może kierowcę spotkać latem, a zimą. Jest on głęboko i wyraźnie wcięty, poza tym uzupełniają go liczne rowki. W ten sposób opona całoroczna ma „wgryzać” się w śnieg i jednocześnie skutecznie odprowadzać wodę deszczową.
Pewną wskazówką pomocną przy odróżnieniu opon całorocznych mogą być litery M+S, które oznaczają skróty od anglojęzycznych nazw Mud and Snow. Oznaczają one, że produkt spełni określone wymogi bezpieczeństwa na nawierzchniach pokrytych błotem lub śniegiem.
Pozostałe symbole oznaczają parametry techniczne i warunki użytkowania opon: Szerokość opony podawana w milimetrach;Wyrażony w procentach stosunek wysokości przekroju do szerokości przekroju opony;Średnica osadzenia oznaczona w calach;Maksymalna nośność opony (indeks nośności);Maksymalna dopuszczalna prędkość pojazdu;Data produkcji;Symbole homologacyjne (dotyczą opon dopuszczonych do eksploatacji na obszarze Unii Europejskiej np. E 2, E 4).Kiedy warto stosować opony wielosezonowe? Opony całoroczne zalecane są głównie dla kierowców, którzy preferują statyczny tryb jazdy, unikając tym samym ekstremalnych wyczynów.
Ponieważ opony wielosezonowe są kompromisem pomiędzy letnimi i zimowymi, łatwo się domyślić, że ich parametry jezdne będą nieco niższe od tego, co mają do zaoferowania dostosowane do ciepła i mrozu ogumienie sezonowe. Na opony całoroczne mogą się zdecydować także ci, którzy z różnych powodów nie chcą dokonywać okresowej wymiany.
Co ile wymieniać opony wielosezonowe?
Statystycznie żywotność opon wielosezonowych jest dwukrotnie niższa, aniżeli pozostałych. Oznacza to, że opony całoroczne powinny być wymieniane co 2-3 lata. W przeliczeniu daje to około 50 000 km.
Okres eksploatacji opon wielosezonowych można nieco wydłużyć, stosując systematyczne wyważanie kół. W tym przypadku chodzi o równomierne rozłożenie opon na nawierzchni, co zapobiega ich nadmiernemu ścierani i pękaniu. Szybsze zużycie bieżnika związane jest także z niesprawnym zawieszeniem i układem kierowniczym.

    Opony wielosezonowe nie są bynajmniej nowością na rynku. Wypada przypomnieć, iż jeszcze kilkanaście lat temu innych po prostu nie było. Dopiero wnikliwe badania nad składem mieszanki i profilem bieżnika pozwoliły wprowadzić na rynek opony sezonowe. Rodzi to oczywiście pewne kłopoty z rozróżnieniem produktów, tym bardziej że nie ma obowiązku specjalistycznego oznaczania ogumienia pod kątem pór roku, jest natomiast dyrektywa europejska mówiąca o umieszczaniu na oponach informacji dotyczącej warunków, w jakich ogumienie da sobie radę.

    Z artykułu dowiesz się między innymi: Jakie oznaczenie posiadają opony całoroczne?Kiedy opłaca się wybranie opon całorocznych?Co ile wymieniać opony wielosezonowe?SPIS TREŚCI Jak oznaczane są opony całoroczne?Kiedy warto stosować opony wielosezonowe?Po jakim przebiegu należy wymienić opony wielosezonowe?

    Jak oznaczane są opony całoroczne?

    Jak zatem odróżnić opony wielosezonowe od ich letnich i zimowych odpowiedniczek? Sytuacja może wydawać się nieco skomplikowana, zwłaszcza dla kierowców niedysponujących odpowiednim doświadczeniem. Dlaczego?

    Ponieważ nie ma specyficznego oznaczenia opon całorocznych, trzeba polegać na oględzinach bieżnika i twardości samej opony. Opony wielosezonowe są bardziej miękkie, aniżeli opony letnie i twardsze od zimowych.

    Wynika to z parametrów, jakie ogumienie musi zachować w określonych warunkach pogodowych. W tym celu do mieszanki kauczukowej dodaje się między innymi krzemionki i olejów roślinnych.

    Kolejną cechą charakterystyczną jest bieżnik, który stanowi swoisty kompromis pomiędzy tym, co może kierowcę spotkać latem, a zimą. Jest on głęboko i wyraźnie wcięty, poza tym uzupełniają go liczne rowki. W ten sposób opona całoroczna ma „wgryzać” się w śnieg i jednocześnie skutecznie odprowadzać wodę deszczową.

    Pewną wskazówką pomocną przy odróżnieniu opon całorocznych mogą być litery M+S, które oznaczają skróty od anglojęzycznych nazw Mud and Snow. Oznaczają one, że produkt spełni określone wymogi bezpieczeństwa na nawierzchniach pokrytych błotem lub śniegiem.

    Pozostałe symbole oznaczają parametry techniczne i warunki użytkowania opon: Szerokość opony podawana w milimetrach;Wyrażony w procentach stosunek wysokości przekroju do szerokości przekroju opony;Średnica osadzenia oznaczona w calach;Maksymalna nośność opony (indeks nośności);Maksymalna dopuszczalna prędkość pojazdu;Data produkcji;Symbole homologacyjne (dotyczą opon dopuszczonych do eksploatacji na obszarze Unii Europejskiej np. E 2, E 4).Kiedy warto stosować opony wielosezonowe?

    Opony całoroczne zalecane są głównie dla kierowców, którzy preferują statyczny tryb jazdy, unikając tym samym ekstremalnych wyczynów.

    Ponieważ opony wielosezonowe są kompromisem pomiędzy letnimi i zimowymi, łatwo się domyślić, że ich parametry jezdne będą nieco niższe od tego, co mają do zaoferowania dostosowane do ciepła i mrozu ogumienie sezonowe. Na opony całoroczne mogą się zdecydować także ci, którzy z różnych powodów nie chcą dokonywać okresowej wymiany.

    Co ile wymieniać opony wielosezonowe?

    Statystycznie żywotność opon wielosezonowych jest dwukrotnie niższa, aniżeli pozostałych. Oznacza to, że opony całoroczne powinny być wymieniane co 2-3 lata. W przeliczeniu daje to około 50 000 km.

    Okres eksploatacji opon wielosezonowych można nieco wydłużyć, stosując systematyczne wyważanie kół. W tym przypadku chodzi o równomierne rozłożenie opon na nawierzchni, co zapobiega ich nadmiernemu ścierani i pękaniu. Szybsze zużycie bieżnika związane jest także z niesprawnym zawieszeniem i układem kierowniczym.

    3 marca 2023, 2:02 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Witam. Jestem kierowca zawodowym od 18 lat ciągle na początku śmigałem solówką w koło komina około 3 lata później już na zestawach plandeka chłodnia cysterna obecnie plandeka z muldą, a co mnie do Was sprowadza już piszę... W piątek 20 stycznia jadąc autostrada A4 z Wrocławia w kierunku Katowic na 198 km miałem nieprzyjemne dla mnie zdarzenie drogowe, a było to w następującej kolejności. Po zakończonym manewrze wyprzedzenia ciężarówki zjechałem na prawy pas autostrady ze mną zrównał się Pan jadący "BMW X7" i zaczął trąbić i pokazywać środkowy palec popukałem palcem w głowę pokazując mu, a on zajechał mi drogę i zahamował. Uderzyłem w niego zjechaliśmy wszyscy na pobocze, ze mną zjechał kierowca którego wyprzedzałem i jeszcze jeden Pan z osobówki. Zostawili kontakt do siebie aby zostać za świadków po mojej stronie, gdyż wszystko widzieli i pojechali po przybyciu policji. Pierwszy pan policjant) stwierdził, że wniosek do sądu aż tu nagle przyjechało 2 innych kolejnym radiowozem i obrazu do mnie z pretensjami, że to moja wina, że nie zachowałem odległości ze ITD będą wzywać i będę miał gorzej przesrane niż już mam i że 3 tysiące mandatu, a jak jeszcze będę bez sensu gadał to mi prawko zabierze tu i teraz. Ja się trochę wystraszyłem, bo Scania którą śmigam ma już swoje lata 2014r. i zgodziłem się na mandat podpisując go i przyjmując w kwocie 2000 zł i 10 punktów karnych, gdyż nie miałem jak udowodnić, że Pan z bmw x7 mnie chamsko wyhamował, a nie, że ja nie zdążyłem i uderzyłem w niego. Nie miałem jak tego udowodnić. Dzisiaj t.j poniedziałek Pan świadek z osobówki, który też się zatrzymał wysłał mi film na którym widać, jak Pan z bmw hamuje przede mną i uderzam w niego. Czy mogę coś z tym zrobić i czy możecie mi pomóc? Pozdrawiam Łukasz
    25 stycznia 2023, 22:29 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj