Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 29 takich materiałów
    Lamborghini Jalpa 1981 r. –
    13 września 2015, 12:52 przez Emilia_eS (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.facebook.com/cuore.clasico.ar

    Lamborghini Jalpa Targa –
    28 marca 2014, 18:23 przez jacek1994666 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Lamborghini P140 – Po Jalpa, Lamborghini w 1988roku zaczeło prace nad nowym, "małym" modelem. Prototyp był bardzo innowacyjny i wręcz gotowy.  Posiadał zdejmowany dach (coś w stylu Corvetty), nadwozie wykonano z włókna węglowego, a ramę z aluminium. Za projekt odpowiadał Marcelo Gandini (autor wielu pięknych aut, takie jak Lamborghini Miura, Alfa Romeo Montreal, Lancia Stratos, Fiat X1/9, Lamborghini Countach, ...), który też stworzył pierwszy V10 Lamborgini. Rozwijał 372 KM a napęd był przenoszony za pomocą 6-biegowej skrzyni, też po raz pierszy zastosowano ten patent.W 1992r, gdy samochód był prawie gotowy do produkcji, firma Lamborghini wstrzymała projekt i skoncentrowała się na budowie kolejnych wersji Diablo. W 1995r powstał prototyp Calà, autorstwa Giugiaro,  kótry wykorzystywał wiele podzespołów od P140. Calà też pozostał tylko projektem.
    Po Jalpa, Lamborghini w 1988roku zaczeło prace nad nowym, "małym" modelem. Prototyp był bardzo innowacyjny i wręcz gotowy. Posiadał zdejmowany dach (coś w stylu Corvetty), nadwozie wykonano z włókna węglowego, a ramę z aluminium. Za projekt odpowiadał Marcelo Gandini (autor wielu pięknych aut, takie jak Lamborghini Miura, Alfa Romeo Montreal, Lancia Stratos, Fiat X1/9, Lamborghini Countach, ...), który też stworzył pierwszy V10 Lamborgini. Rozwijał 372 KM a napęd był przenoszony za pomocą 6-biegowej skrzyni, też po raz pierszy zastosowano ten patent.W 1992r, gdy samochód był prawie gotowy do produkcji, firma Lamborghini wstrzymała projekt i skoncentrowała się na budowie kolejnych wersji Diablo. W 1995r powstał prototyp Calà, autorstwa Giugiaro, kótry wykorzystywał wiele podzespołów od P140. Calà też pozostał tylko projektem.
    15 lutego 2014, 17:32 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    4 zdjecia własne, 2 internet

    Lamborghini Jalpa – Najpierw wypada wspomnieć o modelu który był produkowany pomiędzy Urraco i Jalpa, czyli Lamborghini Silhouette, pierwszy seryjnie produkowany roadster od Lamborghini.
Żeby zmniejszyć koszta jest zbudowany na bazie Urraco ( moża powiedzieć że to był porządny face-liftng) i za siedzeniami miał sam silnik, czyli 3l V8. Wyprodukowano 55 sztuk  w latach 1976-79.

Lamborghini Jalpa jest ewolucją  Silhouette (jak zawsze narysowana przez Bertone) i zastosowano śilnik V8 znowu z Urraco e o zwiększonej pojemnośći do 3,5 litra o mocy 250HP. Wprowadzone zmniany nie miały uczynić z niego szybszego auta, ale żeby był "łatwiejszy w obsłudze", czyli łatwiejszy w powadzeniu i bardziej konfortowy.
Produkcja zakończyła się w 1988 roku, po tym jak spadły sprzedaże i Chrysler ( który kupił Lamborghini rok prędzej) zdecydował o wycofaniu tego modelu z produkcji. Sprzedano 416 sztuk. 
Jalpa to był ostatni model Lamborghini który był wyposażony w silnik ośmio cylindrowy.
    Najpierw wypada wspomnieć o modelu który był produkowany pomiędzy Urraco i Jalpa, czyli Lamborghini Silhouette, pierwszy seryjnie produkowany roadster od Lamborghini.
    Żeby zmniejszyć koszta jest zbudowany na bazie Urraco ( moża powiedzieć że to był porządny face-liftng) i za siedzeniami miał sam silnik, czyli 3l V8. Wyprodukowano 55 sztuk w latach 1976-79.

    Lamborghini Jalpa jest ewolucją Silhouette (jak zawsze narysowana przez Bertone) i zastosowano śilnik V8 znowu z Urraco e o zwiększonej pojemnośći do 3,5 litra o mocy 250HP. Wprowadzone zmniany nie miały uczynić z niego szybszego auta, ale żeby był "łatwiejszy w obsłudze", czyli łatwiejszy w powadzeniu i bardziej konfortowy.
    Produkcja zakończyła się w 1988 roku, po tym jak spadły sprzedaże i Chrysler ( który kupił Lamborghini rok prędzej) zdecydował o wycofaniu tego modelu z produkcji. Sprzedano 416 sztuk.
    Jalpa to był ostatni model Lamborghini który był wyposażony w silnik ośmio cylindrowy.
    1 lutego 2014, 15:51 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    pierwsze 2 zdjęcia własne, trzecie z NetCarShow