Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Lamborghini P140

    Lamborghini P140 – Po Jalpa, Lamborghini w 1988roku zaczeło prace nad nowym, "małym" modelem. Prototyp był bardzo innowacyjny i wręcz gotowy.  Posiadał zdejmowany dach (coś w stylu Corvetty), nadwozie wykonano z włókna węglowego, a ramę z aluminium. Za projekt odpowiadał Marcelo Gandini (autor wielu pięknych aut, takie jak Lamborghini Miura, Alfa Romeo Montreal, Lancia Stratos, Fiat X1/9, Lamborghini Countach, ...), który też stworzył pierwszy V10 Lamborgini. Rozwijał 372 KM a napęd był przenoszony za pomocą 6-biegowej skrzyni, też po raz pierszy zastosowano ten patent.W 1992r, gdy samochód był prawie gotowy do produkcji, firma Lamborghini wstrzymała projekt i skoncentrowała się na budowie kolejnych wersji Diablo. W 1995r powstał prototyp Calà, autorstwa Giugiaro,  kótry wykorzystywał wiele podzespołów od P140. Calà też pozostał tylko projektem.
    Po Jalpa, Lamborghini w 1988roku zaczeło prace nad nowym, "małym" modelem. Prototyp był bardzo innowacyjny i wręcz gotowy. Posiadał zdejmowany dach (coś w stylu Corvetty), nadwozie wykonano z włókna węglowego, a ramę z aluminium. Za projekt odpowiadał Marcelo Gandini (autor wielu pięknych aut, takie jak Lamborghini Miura, Alfa Romeo Montreal, Lancia Stratos, Fiat X1/9, Lamborghini Countach, ...), który też stworzył pierwszy V10 Lamborgini. Rozwijał 372 KM a napęd był przenoszony za pomocą 6-biegowej skrzyni, też po raz pierszy zastosowano ten patent.W 1992r, gdy samochód był prawie gotowy do produkcji, firma Lamborghini wstrzymała projekt i skoncentrowała się na budowie kolejnych wersji Diablo. W 1995r powstał prototyp Calà, autorstwa Giugiaro, kótry wykorzystywał wiele podzespołów od P140. Calà też pozostał tylko projektem.
    15 lutego 2014, 17:32 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    4 zdjecia własne, 2 internet

    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…