Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 29 takich materiałów
    FSO Syrena Sport – Prototyp polskiego samochodu sportowego zbudowany pod koniec lat 50 XX wieku. Narysowany ołówkami HB-B6 na formacie A3.
    Prototyp polskiego samochodu sportowego zbudowany pod koniec lat 50 XX wieku. Narysowany ołówkami HB-B6 na formacie A3.
    Fiat 126p – Maluszek narysowany na formacie A3 ołówkami HB-7B.
    Maluszek narysowany na formacie A3 ołówkami HB-7B.
    BMW E36 – Format A3
ołówki HB-6B
    Format A3
    ołówki HB-6B
    BMW E34 – Rysunek wykonany ołówkami HB i 6B
na formacie A3.
    Rysunek wykonany ołówkami HB i 6B
    na formacie A3.
    Popularna Honda Civic V gen – HB czesto nazywana "jajkiem" za swoje okrągłe kształty w porównaniu do poprzedniczki IV gen Civica.
Cieżko znalezc zadbaną Vgen bez modyfikacji, tak wygląda w serii.
    HB czesto nazywana "jajkiem" za swoje okrągłe kształty w porównaniu do poprzedniczki IV gen Civica.
    Cieżko znalezc zadbaną Vgen bez modyfikacji, tak wygląda w serii.
    24 sierpnia 2014, 13:56 przez Hunted (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Zouza – Wcześniej był R200 [serdecznie pozdrawiam klub ROVERki.pl]. Nadszedł czas na zmianę, miało być mocniejsze niż 1.4i 75KM i większe niż mały, 5cio drzwiowy hb. 

Trafiła się ta ślicznotka, Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD

Nie zamieniłbym jej na nic innego, chyba, że nowszą Alfę.
    Wcześniej był R200 [serdecznie pozdrawiam klub ROVERki.pl]. Nadszedł czas na zmianę, miało być mocniejsze niż 1.4i 75KM i większe niż mały, 5cio drzwiowy hb.

    Trafiła się ta ślicznotka, Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD

    Nie zamieniłbym jej na nic innego, chyba, że nowszą Alfę.
    21 lipca 2014, 9:13 przez Toksyn (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    własne

    BMW E36 – Rysunek wykonany ołówkiem HB na formacie A3.
    Rysunek wykonany ołówkiem HB na formacie A3.
    Kultowe samochody - Audi Quattro – Audi Quattro - model sportowego samochodu osobowego produkowanego przez firmę Audi AG w latach 1980-1991, który święcił wiele triumfów na trasach rajdowych. Auto, które odmieniło oblicze rajdów samochodowych i rozpoczęło erę popularyzacji napędu na 4 koła w samochodach osobowych.

Audi quattro zadebiutowało 3 marca w 1980 roku w Genewie. Nad autem pracowano od lutego 1977. Wtedy to Ferdynand Piech, Jorg Bensinger, Hans Nedvidek i kilku projektantów z Audi zaczęło pracować nad rewolucyjnym sportowym wozem. Idea napędu na 4 koła zrodziła się podczas zimowych testów Audi 200 oraz Volkswagena Iltisa. Okazało się wówczas, że powolna terenówka radzi sobie lepiej w zimowych warunkach niż sportowa limuzyna ze 170 konnym silnikiem. Grupa inżynierów postanowiła zaadaptować napęd na 4 koła do auta osobowego. Powstał wówczas pierwszy prototyp opierający się na Audi 80 B1, wyposażony w układ napędu na 4 koła z Volkswagena Iltisa i silnik z Audi 200. Kolejny prototyp opierał się już na przygotowywanym do produkcji Audi 80 Typ 81 (B2). Po przeprowadzeniu testów i przekonaniu zarządu projekt dostał zielone światło i zlecono opracowanie nadwozia opierającego się na Audi 80. Pierwszym kierowcą testowym był Hannu Mikkola. Po krótkim teście skomentował możliwości wozu: „Właśnie doświadczyłem powiewu przyszłości. Ten samochód zrewolucjonizuje rajdy na zawsze”. Pierwszy prototyp określany był skrótem „A1” to: „Allrad 1” (czyli po prostu: „z napędem na wszystkie koła”). To samo oznaczenie nosiła potem pierwsza ewolucja rajdowa tego auta.

Auto zaprezentowane w Genewie technicznie opierało się na wielu elementach Audi 80 Typ 81, na jego bazie powstało również Audi Coupé typ 85. Audi quattro nosiło wewnętrzne oznaczenie Typ 85, auto zewnętrznie wyróżniało się poszerzeniami nadkoli, szerokimi zderzakami, itp. Pod maską pracował silnik pięciocylindrowy z turbodoładowaniem, początkowo o pojemności 2.1l i mocy 200 KM. Był on rozwinięciem silnika znanego z Audi 200 5T Typ 43. Posiadał 10 zaworów i mechaniczny wtrysk paliwa. Audi quattro z tym silnikiem rozpędzało się do 100km/h w 7.1s i osiągało prędkość maksymalną 222km/h. Auto było wyposażone w stały napęd na 4 koła z blokowanym centralnym i tylnym mechanizmem różnicowym. Pierwsza poważna modernizacja auta miała miejsce wraz z odświeżeniem gamy Audi 80 Typ81 pod koniec 1982 roku. Wówczas podwójne kwadratowe reflektory zastąpiono reflektorami zespolonymi i wprowadzono elektroniczne wskaźniki. Wcześniej zmieniono również układ sterowania blokadami napędów. W roku 1984 auto przeszło poważniejszą modernizację. Ponownie zmieniono atrapę chłodnicy i przednie reflektory, z tyłu zastosowano czarne lampy firmy Frankani, wprowadzono całkowicie nowe wnętrze oraz elektroniczne wskaźniki z systemem AutoCheck z syntezą mowy. Pod maskę trafił nowy pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2.2 o tej samej mocy. Poprawiła się elastyczność auta, teraz przyspieszenie do 100km/h zajmowało 6.7s. W roku 1987 wraz z wprowadzeniem nowej generacji napędu quattro do wszystkich pozostały modeli Audi również Audi quattro wyposażono w układ napędowy z centralnym mechanizmem różnicowym typu Torsen i uruchamianą za pomocą przycisku blokadą tylnego mostu. Ostatnia poważna modernizacja auta miała miejsce w 1989, pod maskę trafił wówczas zmodyfikowany silnik 2.2 wyposażony w 20-zaworową głowicę, dysponujący mocą 220 KM. Audi quattro 20V rozpędzało się do 100km/h w 6.3s i osiągało prędkość maksymalną 230km/h. W tej formie auto było produkowane do 1991 roku, a jego oficjalnym następcą zostało Audi Coupé S2 Typ 8B.

W sumie wyprodukowano ponad 11 tys. sztuk Audi quattro, najrzadsze są modele z silnikiem 20V, których powstało poniżej 1000.

Audi Sport Quattro
Jest to skrócona wersja Audi quattro. Zbudowana na potrzeby homologacji rajdowej grupy B. Została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie w roku 1983. Dzięki krótszemu rozstawowi osi auto miało być bardziej zwrotne. Dla potrzeb homologacyjnych wyprodukowano 220 sztuk. Samochód był dostępny w sprzedaży od grudnia 1984 roku, za horrendalną wówczas cenę 195 000 DEM, którą podniesiono od 1 stycznia 1985 do 203.850 DEM (w tym samym czasie Porsche 911 turbo sprzedawano za ok. 100 000 DEM). W tamtym czasie był to najdroższy model seryjnie produkowanego niemieckiego auta. Mimo ceny, Sport Quattro znalazło 170 prywatnych nabywców. Poza krótszym rozstawem osi, auto wyróżniało się szerszymi nadkolami, zmodyfikowanym przodem i maską, przebudowaną tablicą rozdzielczą i znacznymi modyfikacjami technicznymi. Pomimo krótkiego rozstawu osi, auto było 4 osobowe. Pod maską pracował pięciocylindrowy silnik 2.1 z turbosprężarką i 20-zaworową głowicą osiągający moc 306 KM. Przyspieszenie od 0 do 100km/h zajmowało 4,9 s, a prędkość maksymalna tego auta wynosiła 250km/h. Kolejna wersja - rajdowa - posiadała moc 331 kW/450 KM; a przyspieszenie od 0 do 100km/h wynosiło 3,5 s. W ramach 220 wyprodukowanych egzemplarzy powstało również 20 sztuk Audi Sport quattro S1 o mocy 390 kW/530 KM i przyspieszeniu 2,6 s do 100 km/h. Do startu w znanym wyścigu górskim w USA - Pikes Peak International Hill Climb w 1987 roku - powstała wersja specjalna Audi Sport quattro S1 Pikes Peak z silnym ospojlerowaniem i skrzydłem dociskowym z tyłu, z silnikiem o mocy 440 kW/598 KM, której przyspieszenie wynosiło mniej niż 2,5 s do 100km/h.

Wersja seryjna samochodu dostępna była tylko w kilku kolorach nadwozia: białym, czerwonym, zielonym, niebieskim, czarnym. Obecnie ceny rynkowe tego auta wynoszą ponad 100 tys. euro.

Twórcom quattro od początku przyświecała myśl o rajdowym wykorzystaniu samochodu. Krótko po rozpoczęciu produkcji seryjnej odmiany, w styczniu 1981 pierwsza rajdowa wersja quattro wystartowała w austriackim Janner Rally od razu wygrywając w debiucie. W tym samym roku quattro zadebiutowało również w mistrzostwach świata, wygrywając z przewagą prawie sześciu minut pierwszy odcinek specjalny. Do takiej przewagi w większości przyczynił się napęd na cztery koła. Warto dodać, że to dzięki quattro w rajdach zaczęto stosować ów napęd. W 1984r. Hannu Mikkola wygrał rajd Portugalii za sterami quattro A2 sponsorowanego przez HB. Można powiedzieć, że te dwa modele były swego rodzaju wstępem do rajdowej Grupy B.
    Audi Quattro - model sportowego samochodu osobowego produkowanego przez firmę Audi AG w latach 1980-1991, który święcił wiele triumfów na trasach rajdowych. Auto, które odmieniło oblicze rajdów samochodowych i rozpoczęło erę popularyzacji napędu na 4 koła w samochodach osobowych.

    Audi quattro zadebiutowało 3 marca w 1980 roku w Genewie. Nad autem pracowano od lutego 1977. Wtedy to Ferdynand Piech, Jorg Bensinger, Hans Nedvidek i kilku projektantów z Audi zaczęło pracować nad rewolucyjnym sportowym wozem. Idea napędu na 4 koła zrodziła się podczas zimowych testów Audi 200 oraz Volkswagena Iltisa. Okazało się wówczas, że powolna terenówka radzi sobie lepiej w zimowych warunkach niż sportowa limuzyna ze 170 konnym silnikiem. Grupa inżynierów postanowiła zaadaptować napęd na 4 koła do auta osobowego. Powstał wówczas pierwszy prototyp opierający się na Audi 80 B1, wyposażony w układ napędu na 4 koła z Volkswagena Iltisa i silnik z Audi 200. Kolejny prototyp opierał się już na przygotowywanym do produkcji Audi 80 Typ 81 (B2). Po przeprowadzeniu testów i przekonaniu zarządu projekt dostał zielone światło i zlecono opracowanie nadwozia opierającego się na Audi 80. Pierwszym kierowcą testowym był Hannu Mikkola. Po krótkim teście skomentował możliwości wozu: „Właśnie doświadczyłem powiewu przyszłości. Ten samochód zrewolucjonizuje rajdy na zawsze”. Pierwszy prototyp określany był skrótem „A1” to: „Allrad 1” (czyli po prostu: „z napędem na wszystkie koła”). To samo oznaczenie nosiła potem pierwsza ewolucja rajdowa tego auta.

    Auto zaprezentowane w Genewie technicznie opierało się na wielu elementach Audi 80 Typ 81, na jego bazie powstało również Audi Coupé typ 85. Audi quattro nosiło wewnętrzne oznaczenie Typ 85, auto zewnętrznie wyróżniało się poszerzeniami nadkoli, szerokimi zderzakami, itp. Pod maską pracował silnik pięciocylindrowy z turbodoładowaniem, początkowo o pojemności 2.1l i mocy 200 KM. Był on rozwinięciem silnika znanego z Audi 200 5T Typ 43. Posiadał 10 zaworów i mechaniczny wtrysk paliwa. Audi quattro z tym silnikiem rozpędzało się do 100km/h w 7.1s i osiągało prędkość maksymalną 222km/h. Auto było wyposażone w stały napęd na 4 koła z blokowanym centralnym i tylnym mechanizmem różnicowym. Pierwsza poważna modernizacja auta miała miejsce wraz z odświeżeniem gamy Audi 80 Typ81 pod koniec 1982 roku. Wówczas podwójne kwadratowe reflektory zastąpiono reflektorami zespolonymi i wprowadzono elektroniczne wskaźniki. Wcześniej zmieniono również układ sterowania blokadami napędów. W roku 1984 auto przeszło poważniejszą modernizację. Ponownie zmieniono atrapę chłodnicy i przednie reflektory, z tyłu zastosowano czarne lampy firmy Frankani, wprowadzono całkowicie nowe wnętrze oraz elektroniczne wskaźniki z systemem AutoCheck z syntezą mowy. Pod maskę trafił nowy pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2.2 o tej samej mocy. Poprawiła się elastyczność auta, teraz przyspieszenie do 100km/h zajmowało 6.7s. W roku 1987 wraz z wprowadzeniem nowej generacji napędu quattro do wszystkich pozostały modeli Audi również Audi quattro wyposażono w układ napędowy z centralnym mechanizmem różnicowym typu Torsen i uruchamianą za pomocą przycisku blokadą tylnego mostu. Ostatnia poważna modernizacja auta miała miejsce w 1989, pod maskę trafił wówczas zmodyfikowany silnik 2.2 wyposażony w 20-zaworową głowicę, dysponujący mocą 220 KM. Audi quattro 20V rozpędzało się do 100km/h w 6.3s i osiągało prędkość maksymalną 230km/h. W tej formie auto było produkowane do 1991 roku, a jego oficjalnym następcą zostało Audi Coupé S2 Typ 8B.

    W sumie wyprodukowano ponad 11 tys. sztuk Audi quattro, najrzadsze są modele z silnikiem 20V, których powstało poniżej 1000.

    Audi Sport Quattro
    Jest to skrócona wersja Audi quattro. Zbudowana na potrzeby homologacji rajdowej grupy B. Została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie w roku 1983. Dzięki krótszemu rozstawowi osi auto miało być bardziej zwrotne. Dla potrzeb homologacyjnych wyprodukowano 220 sztuk. Samochód był dostępny w sprzedaży od grudnia 1984 roku, za horrendalną wówczas cenę 195 000 DEM, którą podniesiono od 1 stycznia 1985 do 203.850 DEM (w tym samym czasie Porsche 911 turbo sprzedawano za ok. 100 000 DEM). W tamtym czasie był to najdroższy model seryjnie produkowanego niemieckiego auta. Mimo ceny, Sport Quattro znalazło 170 prywatnych nabywców. Poza krótszym rozstawem osi, auto wyróżniało się szerszymi nadkolami, zmodyfikowanym przodem i maską, przebudowaną tablicą rozdzielczą i znacznymi modyfikacjami technicznymi. Pomimo krótkiego rozstawu osi, auto było 4 osobowe. Pod maską pracował pięciocylindrowy silnik 2.1 z turbosprężarką i 20-zaworową głowicą osiągający moc 306 KM. Przyspieszenie od 0 do 100km/h zajmowało 4,9 s, a prędkość maksymalna tego auta wynosiła 250km/h. Kolejna wersja - rajdowa - posiadała moc 331 kW/450 KM; a przyspieszenie od 0 do 100km/h wynosiło 3,5 s. W ramach 220 wyprodukowanych egzemplarzy powstało również 20 sztuk Audi Sport quattro S1 o mocy 390 kW/530 KM i przyspieszeniu 2,6 s do 100 km/h. Do startu w znanym wyścigu górskim w USA - Pikes Peak International Hill Climb w 1987 roku - powstała wersja specjalna Audi Sport quattro S1 Pikes Peak z silnym ospojlerowaniem i skrzydłem dociskowym z tyłu, z silnikiem o mocy 440 kW/598 KM, której przyspieszenie wynosiło mniej niż 2,5 s do 100km/h.

    Wersja seryjna samochodu dostępna była tylko w kilku kolorach nadwozia: białym, czerwonym, zielonym, niebieskim, czarnym. Obecnie ceny rynkowe tego auta wynoszą ponad 100 tys. euro.

    Twórcom quattro od początku przyświecała myśl o rajdowym wykorzystaniu samochodu. Krótko po rozpoczęciu produkcji seryjnej odmiany, w styczniu 1981 pierwsza rajdowa wersja quattro wystartowała w austriackim Janner Rally od razu wygrywając w debiucie. W tym samym roku quattro zadebiutowało również w mistrzostwach świata, wygrywając z przewagą prawie sześciu minut pierwszy odcinek specjalny. Do takiej przewagi w większości przyczynił się napęd na cztery koła. Warto dodać, że to dzięki quattro w rajdach zaczęto stosować ów napęd. W 1984r. Hannu Mikkola wygrał rajd Portugalii za sterami quattro A2 sponsorowanego przez HB. Można powiedzieć, że te dwa modele były swego rodzaju wstępem do rajdowej Grupy B.
    4 czerwca 2014, 13:18 przez Walder (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Motoryzacja jest piękna – Dziękuję za wysłuchanie mnie i wrzucanie coraz to ciekawszych aut. Dziś główną robiło mi się naprawdę wyśmienicie! Niemniej nadal będę prosił o jeszcze więcej marek egzotycznych i mało znanych!

Ale motoryzacja to nie tylko duży Fiat, mały Fiat, Polonez, BMW, Honda, Impreza, Audi, czy Golf. To także setki innych firm i samochodów. Niektóre nawet nie były na MK, a są ciekawe. Marki, czy modele wymienione powyżej wrzucane są ciągle, wskutek czego MK robi się bardzo monotematyczny. Gdy zbieram materiały na główną dochodzi do tego, ze całą podstronę ciągną się tylko BMW i Hondy. Żeby tylko jedną. Przez kilka stron tak mam. By troszkę rozruszać stronkę poniżej przedstawię listę firm samochodowych, firm tuningowych i bardziej znanych warsztatów) (nie wszystkich, chociaż niektóre już nie istnieją) i źródełko do pięknej strony o samochodach. Możecie się podpierać tymi dwoma wytycznymi i wrzucać naprawdę piękne i wyjątkowe samochody, pokazując całe piękno motoryzacji. 

Lista: 

Argentyna:
Anasagasti
Crespi
Hispano-Argentina
IAME
IKA

Australia:
Elfin
FPV
Holden

Austria:
Austro-Daimler
Austro-Fiat
Austro-Tatra
Denzel
Felber
KTM
Libelle
Lohner-Porsche
Magna Steyr
Möve
Puch
Steyr-Daimler-Puch

Belgia:
Auto-Mixte
Gillet
Nagant
Pieper

Brazylia:
Agrale
Lobini
TAC
Troller
Defunct
Gurgel
Puma

Kambodża:
Angkor


Kanada:
Bricklin
Derby
Studebaker
China


Chorwacja:
Crobus
DOK-ING
Rimac

Czechy:
Aero
Avia
Kaipan
Praga
Skoda
Tatra

Dania:
Zenvo

Francja:
Aérocarène
Aixam
Alpine
Bollore
Bugatti
Citroen
Exagon
Hommell
Ligier
Matra
Microcar
MDI
Peugeot
PGO
Renault
Venturi

Niemcy:
AC Schnitzer
Adler
AGA
Audi
AWZ
Barkas
Bitter
BMW
Borgward
Büssing
DKW
Glas
Goliath
Gumpert
Hansa
Heinkel
Horch
Lloyd
Maybach
MAN
Mansory
Mercedes-Benz
Multicar
NAG
Neoplan
NSU
Opel
Porsche
Robur
RUF
Simson
Trabant
Volkswagen
Wanderer
Wartburg
Wiesmann

Grecja:
Attica

Indie:
Ashok Leyland
Bajaj
Bharat
Chinkara
DC
Eicher
Escorts
Force
Hero
Hindustan
ICML
Mahindra
Maruti Suzuki
Premier
San
Swaraj
TAFE
Tata
TVS
GM
Honda
Nissan
Royal Enfield
Yamaha

Iran:
Bahman
Iran Khodro
Kish Khodro
MVM
Pars Khodro
SAIPA

Izrael:
AIL
Autocars
Plasan

Włochy:
Abarth
Alfa Romeo
Autobianchi
Cizeta
De Tomaso
DR Motor
Ferrari
Fiat
Intermeccanica
Lamborghini
Lancia
Maserati
Pagani
Siata
Vignale

Japonia:
Acura
Daihatsu
Datsun
Dome
Hino
Honda
Infiniti
Isuzu
Lexus
Mazda
Mitsubishi
Mitsuoka
Nissan
Scion
Subaru
Suzuki
Toyota
Yamaha

Malezja:
Bufori
Inokom
Naza
Perodua
Proton

Meksyk:
DINA
Italika
Mastretta
Tranvias-Cimex
Vuhl
Defunct
Ramirez
VAM

Monako:
Venturi

Holandia:
DAF
Donkervoort
HB
Spyker


Polska:
Arrinera
FSO
FSM
ZSD Nysa
FSC Star
Jelczańskie Zakłady Samochodowe
Solaris
Neoplan Polska

Rumunia:
Dacia
ROMAN
Defunct
ARO
Oltcit
Rocar
UTB

Rosja:
Avtoframos
GAZ
IZh
Lada
Marussia
Moskwicz
Russo-Balt
UAZ
Yo-Mobile
Zil
ZAZ

Serbia:
FAP
Ikarbus
IMT
Neobus
Zastava
Zoragy

Sri Lanka:
Micro:

Korea Południowa:
Daewoo
Hyundai
Kia
Proto
Samsung
SsangYong

Hiszpania:
Abadal
GTA
Irizar
SEAT
Tauro
Tramontana

Szwecja:
Esther
Koenigsegg
Jösse Car
Saab
Scania
Volvo

Szwajcaria:
Enzmann
Stealth
Sbarro

Tajlandia:
C-FEE
Cherdchai
Devs
Siam V.M.C.
Thai Rung

Turcja:
Anadol
BMC
Guleryuz Karoseri
Hattat
Karsan
Otokar
Otosan
Oyak-Renault
Temsa
Tofaş-Fiat
Turk Traktor

Wielka Brytania:
ABA
AC
Allard
Alvis
Armstrong Siddeley
Ascari
Aston Martin
Austin
Austin-Healey
Briggs automotive company
Bentley
Bristol
British Leyland
Caterham
Daimler
Elva
Ginetta
GKD
Gordon Keeble
Grinnall
Hillman
Humber
Jaguar
Jensen
Jowett
Lanchester
Land Rover
Lister
Lotus
Marcos
McLaren
MG
Mini
Morgan
Morris
Noble
Riley
Rolls Royce
Rover
Singer
Standard
Sunbeam
Triumph
Trojan
TVR
Vauxhall
Wolseley

USA:
Buick
Cadillac
Callaway
Chevrolet
Coda
Chrysler
DeLorean
Detroit Electric
Dodge
E-Z-GO
Falcon
Fisker
Ford
GEM
GMC
Hennessey
Iconic
International Harvester
Lucra
Jeep
Lincoln
Mosler
Navistar
Panoz
Ram
Rossion
Saleen
Tesla
Defunct

Manufaktury w USA:
Adams-Farwell
AMC
Apollo
Arrow
Auburn
Bates
Cord
Crosley
Davis
Duesenberg
Eagle
Edsel
Essex
Frazer
Geo
Graham-Paige
Hummer
Hupmobile
Jeffery
Kaiser
Kissel
Laforza
LaSalle
Locomobile
Marmon
Mercury
Nash
Oldsmobile
Overland
Packard
Pierce-Arrow
Plymouth
Pontiac
Rambler
Regal
REO
Saturn
Stanley
Sterling
Studebaker
Tucker
TH!NK
Willys

Uzbekistan:
GM Uzbekistan
JV MAN Auto – Uzbekistan
SamAvto

Ukraina:
WAZ
    Dziękuję za wysłuchanie mnie i wrzucanie coraz to ciekawszych aut. Dziś główną robiło mi się naprawdę wyśmienicie! Niemniej nadal będę prosił o jeszcze więcej marek egzotycznych i mało znanych!

    Ale motoryzacja to nie tylko duży Fiat, mały Fiat, Polonez, BMW, Honda, Impreza, Audi, czy Golf. To także setki innych firm i samochodów. Niektóre nawet nie były na MK, a są ciekawe. Marki, czy modele wymienione powyżej wrzucane są ciągle, wskutek czego MK robi się bardzo monotematyczny. Gdy zbieram materiały na główną dochodzi do tego, ze całą podstronę ciągną się tylko BMW i Hondy. Żeby tylko jedną. Przez kilka stron tak mam. By troszkę rozruszać stronkę poniżej przedstawię listę firm samochodowych, firm tuningowych i bardziej znanych warsztatów) (nie wszystkich, chociaż niektóre już nie istnieją) i źródełko do pięknej strony o samochodach. Możecie się podpierać tymi dwoma wytycznymi i wrzucać naprawdę piękne i wyjątkowe samochody, pokazując całe piękno motoryzacji.

    Lista:

    Argentyna:
    Anasagasti
    Crespi
    Hispano-Argentina
    IAME
    IKA

    Australia:
    Elfin
    FPV
    Holden

    Austria:
    Austro-Daimler
    Austro-Fiat
    Austro-Tatra
    Denzel
    Felber
    KTM
    Libelle
    Lohner-Porsche
    Magna Steyr
    Möve
    Puch
    Steyr-Daimler-Puch

    Belgia:
    Auto-Mixte
    Gillet
    Nagant
    Pieper

    Brazylia:
    Agrale
    Lobini
    TAC
    Troller
    Defunct
    Gurgel
    Puma

    Kambodża:
    Angkor


    Kanada:
    Bricklin
    Derby
    Studebaker
    China


    Chorwacja:
    Crobus
    DOK-ING
    Rimac

    Czechy:
    Aero
    Avia
    Kaipan
    Praga
    Skoda
    Tatra

    Dania:
    Zenvo

    Francja:
    Aérocarène
    Aixam
    Alpine
    Bollore
    Bugatti
    Citroen
    Exagon
    Hommell
    Ligier
    Matra
    Microcar
    MDI
    Peugeot
    PGO
    Renault
    Venturi

    Niemcy:
    AC Schnitzer
    Adler
    AGA
    Audi
    AWZ
    Barkas
    Bitter
    BMW
    Borgward
    Büssing
    DKW
    Glas
    Goliath
    Gumpert
    Hansa
    Heinkel
    Horch
    Lloyd
    Maybach
    MAN
    Mansory
    Mercedes-Benz
    Multicar
    NAG
    Neoplan
    NSU
    Opel
    Porsche
    Robur
    RUF
    Simson
    Trabant
    Volkswagen
    Wanderer
    Wartburg
    Wiesmann

    Grecja:
    Attica

    Indie:
    Ashok Leyland
    Bajaj
    Bharat
    Chinkara
    DC
    Eicher
    Escorts
    Force
    Hero
    Hindustan
    ICML
    Mahindra
    Maruti Suzuki
    Premier
    San
    Swaraj
    TAFE
    Tata
    TVS
    GM
    Honda
    Nissan
    Royal Enfield
    Yamaha

    Iran:
    Bahman
    Iran Khodro
    Kish Khodro
    MVM
    Pars Khodro
    SAIPA

    Izrael:
    AIL
    Autocars
    Plasan

    Włochy:
    Abarth
    Alfa Romeo
    Autobianchi
    Cizeta
    De Tomaso
    DR Motor
    Ferrari
    Fiat
    Intermeccanica
    Lamborghini
    Lancia
    Maserati
    Pagani
    Siata
    Vignale

    Japonia:
    Acura
    Daihatsu
    Datsun
    Dome
    Hino
    Honda
    Infiniti
    Isuzu
    Lexus
    Mazda
    Mitsubishi
    Mitsuoka
    Nissan
    Scion
    Subaru
    Suzuki
    Toyota
    Yamaha

    Malezja:
    Bufori
    Inokom
    Naza
    Perodua
    Proton

    Meksyk:
    DINA
    Italika
    Mastretta
    Tranvias-Cimex
    Vuhl
    Defunct
    Ramirez
    VAM

    Monako:
    Venturi

    Holandia:
    DAF
    Donkervoort
    HB
    Spyker


    Polska:
    Arrinera
    FSO
    FSM
    ZSD Nysa
    FSC Star
    Jelczańskie Zakłady Samochodowe
    Solaris
    Neoplan Polska

    Rumunia:
    Dacia
    ROMAN
    Defunct
    ARO
    Oltcit
    Rocar
    UTB

    Rosja:
    Avtoframos
    GAZ
    IZh
    Lada
    Marussia
    Moskwicz
    Russo-Balt
    UAZ
    Yo-Mobile
    Zil
    ZAZ

    Serbia:
    FAP
    Ikarbus
    IMT
    Neobus
    Zastava
    Zoragy

    Sri Lanka:
    Micro:

    Korea Południowa:
    Daewoo
    Hyundai
    Kia
    Proto
    Samsung
    SsangYong

    Hiszpania:
    Abadal
    GTA
    Irizar
    SEAT
    Tauro
    Tramontana

    Szwecja:
    Esther
    Koenigsegg
    Jösse Car
    Saab
    Scania
    Volvo

    Szwajcaria:
    Enzmann
    Stealth
    Sbarro

    Tajlandia:
    C-FEE
    Cherdchai
    Devs
    Siam V.M.C.
    Thai Rung

    Turcja:
    Anadol
    BMC
    Guleryuz Karoseri
    Hattat
    Karsan
    Otokar
    Otosan
    Oyak-Renault
    Temsa
    Tofaş-Fiat
    Turk Traktor

    Wielka Brytania:
    ABA
    AC
    Allard
    Alvis
    Armstrong Siddeley
    Ascari
    Aston Martin
    Austin
    Austin-Healey
    Briggs automotive company
    Bentley
    Bristol
    British Leyland
    Caterham
    Daimler
    Elva
    Ginetta
    GKD
    Gordon Keeble
    Grinnall
    Hillman
    Humber
    Jaguar
    Jensen
    Jowett
    Lanchester
    Land Rover
    Lister
    Lotus
    Marcos
    McLaren
    MG
    Mini
    Morgan
    Morris
    Noble
    Riley
    Rolls Royce
    Rover
    Singer
    Standard
    Sunbeam
    Triumph
    Trojan
    TVR
    Vauxhall
    Wolseley

    USA:
    Buick
    Cadillac
    Callaway
    Chevrolet
    Coda
    Chrysler
    DeLorean
    Detroit Electric
    Dodge
    E-Z-GO
    Falcon
    Fisker
    Ford
    GEM
    GMC
    Hennessey
    Iconic
    International Harvester
    Lucra
    Jeep
    Lincoln
    Mosler
    Navistar
    Panoz
    Ram
    Rossion
    Saleen
    Tesla
    Defunct

    Manufaktury w USA:
    Adams-Farwell
    AMC
    Apollo
    Arrow
    Auburn
    Bates
    Cord
    Crosley
    Davis
    Duesenberg
    Eagle
    Edsel
    Essex
    Frazer
    Geo
    Graham-Paige
    Hummer
    Hupmobile
    Jeffery
    Kaiser
    Kissel
    Laforza
    LaSalle
    Locomobile
    Marmon
    Mercury
    Nash
    Oldsmobile
    Overland
    Packard
    Pierce-Arrow
    Plymouth
    Pontiac
    Rambler
    Regal
    REO
    Saturn
    Stanley
    Sterling
    Studebaker
    Tucker
    TH!NK
    Willys

    Uzbekistan:
    GM Uzbekistan
    JV MAN Auto – Uzbekistan
    SamAvto

    Ukraina:
    WAZ
    MB C63 od AMG skończone ;) – No i skończyłem. Tło do jeszcze do dorysowania, ale generalnie cel zamierzony został osiągnięty.
Format A3, ołówki HB, B2, B4, kredka czerwona, brązowa, niebieska, zielona. Wiem oprócz czerwonej i zielonej reszty nie widać, ale są przy tarczach hamulcowych. Proszę, oceniajcie
    No i skończyłem. Tło do jeszcze do dorysowania, ale generalnie cel zamierzony został osiągnięty.
    Format A3, ołówki HB, B2, B4, kredka czerwona, brązowa, niebieska, zielona. Wiem oprócz czerwonej i zielonej reszty nie widać, ale są przy tarczach hamulcowych. Proszę, oceniajcie
    20 stycznia 2014, 17:53 przez schemeck (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    Moje rysunki: https://www.facebook.com/schemeck.r…